[1.9TDI AVF] wymiana rozrządu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
- Imię: Tonny
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tuchów
potrzebny jest przyrząd specjalny na wał tj. "grzebień " który zakładasz na koło pasowe wału korbowego tak aby znak na grzebieniu i na kole pokryły się, kręcisz wałem aż trzpień grzebienia wpadnie w odpowiednie miejsce w pokrywie Al.
potrzeby jest równiez standardowy kołek fi6 , którym blokujesz wałek.
potrzeby jest równiez standardowy kołek fi6 , którym blokujesz wałek.
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
ja takze potrzebuje info na temat ustawienia kol rozrzadu...
oczywiscie wymienilem sobie rozrzad sam...
pompa wody, rolki dwie i napinacz hydrauliczny, razem ok 700 pln.
wszystkie filtry i plyny takze sam wymienilem u siebie w garazu( bez hamulcowego), razem ok 550 pln
a co do ustawienia rozrzadu, to wymienilem na sucho tzn. nie ruszajac kol zebatych, bez ich przemieszczani
. silnik chodzi
macie moze jakies fotki z ustawieniem lub instrukcja????
oczywiscie wymienilem sobie rozrzad sam...
pompa wody, rolki dwie i napinacz hydrauliczny, razem ok 700 pln.
wszystkie filtry i plyny takze sam wymienilem u siebie w garazu( bez hamulcowego), razem ok 550 pln
a co do ustawienia rozrzadu, to wymienilem na sucho tzn. nie ruszajac kol zebatych, bez ich przemieszczani
. silnik chodzi
macie moze jakies fotki z ustawieniem lub instrukcja????
tel. 697 212 712
juz manual...
juz manual...
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- mnichu
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 65
- Rejestracja: 10 sty 2012, 13:53
- Lokalizacja: TKA - świetokrzyskie
logujemy silnik > grupa 4 kolumna 4. Najlepiej 0,0* ale norma to od -3,0* do +3,0*
Przy dodatnej synchronizacji auto będzie minimalnie mniej paliło.. ale gorzej jeździło (wyższe zakresy obrotów). Snchronizacja na - to lepszy kop w plecy... i deko większe spalanie. Korekcji dokonujemy na "fasolkach" wałka rozrządu.
powodzenia
ps. badamy pacjenta po rozgrzaniu do temperatury roboczej. Byle nie na kompletnie zimnym silniku - o zgrozo
Przy dodatnej synchronizacji auto będzie minimalnie mniej paliło.. ale gorzej jeździło (wyższe zakresy obrotów). Snchronizacja na - to lepszy kop w plecy... i deko większe spalanie. Korekcji dokonujemy na "fasolkach" wałka rozrządu.
powodzenia

ps. badamy pacjenta po rozgrzaniu do temperatury roboczej. Byle nie na kompletnie zimnym silniku - o zgrozo

Passat 3BG 1.9 TDI 205KM / 467NM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 lis 2013, 12:24
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Witam. Odgrzeję trochę starego kotleta. Chodzi mi mianowicie o to czy przy źle zlożonym rozrządzie jest możliwe ustawienie synchronizacji na zero. pytanie moje bierze się stąd że po wymianie rozrządu samochód zaczął inaczej pracować (lekko klepać), no i zastanawiam sie czy nie jest przestawiony o 1 zabek, synchro jest ok. silnki 1,9 avf
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 lis 2013, 12:24
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
No tak ale ja mam u siebie tylko jeden wałek, a po za tym po wymianie rozrzadu zaczął inaczej pracować , słychać klepanie na zimnym silniku i jakby dudnienie w dolocie. Może taki zbieg okoliczności ze zaraz po wymianie rozrządu padł wałek , a może tylko szklanki. No chyba ze rozrzad zle złożony i moze to powodowac stukanie i buczenie w dolocie . Co o tym sadzicie?? zaznaczam ze synchronizacja ustawiona delikatnie na + 1,6, Przy ustawieniu na zero brak jakiejkolwiek różnicy poza spalaniem na postoju sięgającym 1l/h , co wydaje mi sie dość wysoką wartością (mierzone vagiem).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 17
- Rejestracja: 24 lis 2013, 12:24
- Lokalizacja: Ostrów Mazowiecka
Pewnie zejdę z głównego tematu czyli "rozrząd" ale musze zapytać w jaki sposób sprawdzić czy hydropopychacze sa ok. Wiem że trzeba zdjąć dekiel z zaworów , ale jak odróżnić dobre od złych. proszę o podpowiedz i oczywiście konsekwętnie bede prosił o pomoc w ich wymianie jesli zajdzie taka potrzeba. Z góry dziękuje.
emiloski,
viewtopic.php?t=24353
viewtopic.php?t=24353