Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2,5TDI 150km] Nadal problem z turbina błąd 575

Silniki wysokoprężne
Kuma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 sie 2009, 15:26
Lokalizacja: śląsk

[2,5TDI 150km] Nadal problem z turbina błąd 575

Post autor: Kuma » 16 lis 2009, 19:35

Witam. To dłuższym mam problemu z doładowaniem. tutaj koledzy na forum mi doradzili zeby posprawdzać połączenia przewodów itd. ale od początku. Moja turbina nie domaga, i w sterowniku zapisuje mi siębłąd 575 o za niskiej wartości w dolocie. Doradzono mi, aby wymienić wężyki podciśnienia. wymieniłem i nic nie dało. nadal to samo. wymieniłem także n75 ale też nie pomogło. Sprawdziłem też węże turbo-intercooler- kolektor i nic ;(;( Już nie mam zadnego pomyslu. Może to też być spowodowane przepływomierzem ? boje się że turbina jest walnięta i bede musiał ją regenerować. dodam też ze w turbinie wirnik troszkę ciężko chodzi ale nie były odczuwalne luzy. załącze też logi dym turbiny (011). Może ktoś mnie poratować wiedza ? bo juz nie mam zadnych pomysłów ;(

Nazywaj poprawnie tematy!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, 15:18 przez Kuma, łącznie zmieniany 2 razy.

Szukam
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 39
Rejestracja: 10 paź 2009, 09:06
Lokalizacja: G.Śląsk

Post autor: Szukam » 16 lis 2009, 20:05

Loga nie otworze ale z Twojego opisu wydaje sir turbina albo zatkany katalizator. Mozna sprawdzic samodzielnie ten katalizator ale pokaz auto dobremu mechanikoowi to diagnoza bedzie szybciej.

Kuma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 sie 2009, 15:26
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kuma » 16 lis 2009, 20:10

u mnie się ściągaja.... A jak sprawdzić katalizator ?
Wole najpierw sam się upewnić co i jak a dopiero poźniej do mechanika podjechać

Kuma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 sie 2009, 15:26
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kuma » 17 lis 2009, 20:57

Widze za zasady BHP i PPOÂŻ zachowane na forum <ok> <ok> <ok>

Sorki za te logi ;( ;( w wolnej chwili postaram się to zrobić i zlogować.
Teraz mam cos takiego, że na niskoch obrotach jak się jedzie to szarpe samochodem i kopci troche, Może to być spowodowane złą regulacji sztangi ??
I czy to na wpłyt na to, że jak rano odpalam samochod to silnik nie chodzi za równo. Może świece zarowe ?

Kuma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 sie 2009, 15:26
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kuma » 22 lis 2009, 15:13

W końcu zrobiłem te logi ;)

000,001,003
Obrazek


004,007,013
Obrazek

014,018
Obrazek


BS mam w takiej formie bo nie chciały się zmieścić na zdjęcie

http://kuma.tcnetwork.pl/LOG-01-000-xxx-xxx.htm

http://kuma.tcnetwork.pl/LOG-01-003-xxx-xxx.htm

http://kuma.tcnetwork.pl/LOG-01-004-xxx-xxx.htm

http://kuma.tcnetwork.pl/LOG-01-011-xxx-xxx.htm

Proszę o analizę bo już nie mam pojęcia co z tym samochodem jest nie tak


Pozdrawiam

Kuma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 sie 2009, 15:26
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kuma » 22 lis 2009, 16:59

Dzięki za zainteresowanie się tył chorym przypadkiem.

Nie wymieniałem przepływki.Już kiedyś chciałem ja sprawdzić ale nie miałem z kad wziaść na wymiane narazie

Kuma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 sie 2009, 15:26
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kuma » 23 lis 2009, 14:45


Kuma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 sie 2009, 15:26
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kuma » 23 lis 2009, 16:10

No za chwile jade się dowiedzieć o przepływke ;)

Instalacja podciśnienia była wymieniana, wymieniłem weżyki tak :
Turbina -N75 EGR-N18 i od nich do takiego małego filterka na ścianie działowej. dalej niestety już nie dałem rady wymienic.

Rożnica była szczerze mówiąc, chociaż mało jeździłem. Napewno auto mniej kopciło ;)
A co do turbiny. Może sprobować wyregulować sztange ? Bo wcześniej troche nią kręciłem bo nie wiedzialem juz co mam robic.

Może to jest jakis pomys ?

Kuma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 sie 2009, 15:26
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kuma » 23 lis 2009, 17:45

Wydawało mi się ze napisałem juz o tym, Moj błąd przepraszam ;(

Obrusz sztangi nic nie robiłem ;) Sterownika też nie programowałem w żaden sposób.
Zamówiłem przepływke (tylko 500zł ;/) No ale mam nadzieje ze będe miał święty spokój juz z tym ;)
A takie OT przy przez ten przepływomież lub turbine jest spowodowane to, iż samochod bardzo kopci na biegu jałowym ?


Jutro będzie przepływka i od razu reguluję sztange. Jakie do tego LOGI wrzucić na forum ?

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 23 lis 2009, 23:08

witam, miałem podobny problem co kolega, tzn prało błędem 575 i w okolicy 2800-3200 obr/min spadek mocy. Pisałem o tym na forum, kolega Piotruś bardzo profesjonalnie podszedł do tematu i problem do dnia dzisiejszego uważam za "wyeliminowany" z odrobina swojej własnej inwencji twórczej w postaci TEGO PREPARATU ;-)

Co zrobiłem:
- logowałem statycznie i dynamicznie
- kupiłem preparat do czyszczenia przepływki
- wyczyściłem przepływkę (nie rozumiem dla czego kupiłeś nową zamiast wyczyścić ?).
- wymieniłem filtr powietrza (MAN).
- sprawdziłem wszystkie mozliwe wężyki od N75 itp.
- ustawiłem sztangę turbiny przy BS-011 w granicach : 980-990 ON/OFF
- wpakowałem wg. instrukcji całą puche preparatu WYNN'S bezpośrednio w turbine !
- ponownie logowałem statycznie i dynamicznie

efekt końcowy:
- brak błędu 575
- w całym zakresie obrotów (poza oczywiście turbo-dziurą) doładowanie wzrosło z 2050 do 2298 mbar !
- autko tak popiernicza ze gdyby nie w/w zabieg w życiu bym nie wiedział jak 2,5TDI powinno pracować ;-)

Koszt całkowity:

- preparat CRC do czyszczenia przepływomiarza- ok. 30pln (z wysyłką).
- preparat Wynn's do czyszczenia turbiny, egr i wtryskiwaczy - ok. 35pln (sklep).
- filtr powietrza MAN - ok. 40pln (sklep)


Przy regulacji sztangi turbiny rób to stopniowo ( ja robiłem co 0,5 obr.), zaznacz sobie wcześniej pozycje wyjściową co żebyś mógł wrócić ew. do początkowej wartości i loguj BS-011. Ja jak przecholowalem słyszałem delikatne ocieranie w turbinie :-P W tedy musiałem wracac do ustawień poczatkowych i zostawić przy jak najwiekszej wartości ON/OFF logując BS-011 .

- przy logowaniu BS-011 temperatura silnika 90st !

Pozdrawiam kolegę Piotrusia i mam nadzieje ze jego pomocą usuniesz usterkę <ok>
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Kuma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 sie 2009, 15:26
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kuma » 24 lis 2009, 13:54

Piotruś pisze: OK ... <rotfl> . Spróbuj ustawić (myślę, ze musisz ja skracać/skręcać) sztangę w ten sposób, żeby w nastawach podstawowych (ON/OFF) pracowała w przedziale wartości od około 960 - 970 do około 1020 - 1050 mbar .
No chyba, że się nie da - wtedy pokaż najlepszy Twoim zdaniem wynik. Niby nie ma to wielkiego znaczenia ale proponuję zebyś sztangę regulował dopiero po wymianie przepływomierza.

Niecierpliwie czekam na efekty ... . Za ukrywanie istotnych faktów zabiję Cię przy innej okazji ;-) .

[ Dodano: 2009-11-23, 16:58 ]
Byłoby miło gdybyś się przyznał w czym jeszcze pogrzebałeś, że obroty biegu jałowego utrzymują sie w zakresie 766 a nie bardziej zwyczajowym : 742 .
Przypuszczam, że sprawdzałeś adaptacje na na kanałach od 01 do 05 i jeżeli udało Ci się się jeszcze coś pozmieniać (oprócz obrotów), to powinieneś wrócić do wartości nominalnych, czyli dla kanału 01 : 42768, a dla pozostałych (02 do 05) : 32768 .
Przepływka jest nowa ;)

I tak:
Sprawdzałem adaptacje i na 01,03,04,05 nie mogę się wcale dostać. na 02 jest 32768.
Niestety nie wiem dlaczego tak się dzieje.

Próbowałem też ustawić sztangę i nie dało się. wydawałoby mi się jakby ona się jakimś cudem się przycięła. Wszystko widać w logach.

A co ty Piotruś myślisz o tym preparacie o którym napisał kolega eldo ??
Oto Logi
BS

http://kuma.tcnetwork.pl/BS___003-xxx-xxx.htm

http://kuma.tcnetwork.pl/BS___011-xxx-xxx.htm

Stat

http://kuma.tcnetwork.pl/Stat___003-011-xxx.htm

Przyznam się, że miałem dziwne zjawisko podczas logowania, tzn. Gdy logowałem BS003 to na Fisie wyskoczył mi napis ,,DIAG" i w vagu pokazały się w okienkach napisy error. Nie wiem co to mogło by znaczyć....

Kuma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 sie 2009, 15:26
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kuma » 24 lis 2009, 17:27

Piotruś pisze: Ja jakoś nie miałem dotąd okazji samodzielnie wypróbować preparatu czyszczącego zmienną geometrię w turbo (oraz zawór EGRa chyba też) ale wiem, że firma Wynn's i na przykład Liqui-Moly, która też aktualnie wprowadza takie preparaty do swojej oferty - są w obu przypadkach producentami godnym zaufania. Myślę Kuma, że mógłbyś tego użyć ale raczej dopiero po (przynajmniej) wstępnym rozruszaniu kierownic turbo, które aktualnie wydają się prawie całkiem nieruchome ... .

Jak mam rozruszać kierownice ?

[ Dodano: 2009-11-24, 17:28 ]
I czy widać jeszcze jakiś problem w logach oprócz turbosprężarki ? :(

[ Dodano: 2009-11-24, 18:11 ]
Adaptacje sprawdzałem. są takie jak kolega Piotruś napisał

Kuma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 sie 2009, 15:26
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kuma » 24 lis 2009, 21:25




Troche mało widac;/ Ale zawsze cos ;)

Awatar użytkownika
eldo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 371
Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 137KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Małopolska
Kontakt:

Post autor: eldo » 24 lis 2009, 23:46

Piotruś pisze:Rzeczywiście niewiele widać, chociaż zakres ruchu sztangi wydaje się stanowczo za mały.
dokładnie, to są drgania a nie ruch sztangi... kurde trochę za slaba jakość tego filmu :-P sztangę powinieneś ręcznie (dwoma palcami) ruszyć w górę, przy czym słychać jak zmienia się geometria ! (silnik wyłączony). Z tego co pamiętam u siebie ruch w górę przy logowaniu BS 011 był na tyle spory ze nie było widać nakrętki kontrującej...
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .

Kuma
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 20 sie 2009, 15:26
Lokalizacja: śląsk

Post autor: Kuma » 25 lis 2009, 10:45

Męczyłem się z tym filmem trochę żeby go tutaj wrzucić

Lepsze jakość filmu tutaj : http://kuma.tcnetwork.pl/FIlm.mpg waga ok 23MB

A tutaj z YT


Lepszej jakości już się chyba nie da ;P

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga