[2,5TDI 150km] Nadal problem z turbina błąd 575
[2,5TDI 150km] Nadal problem z turbina błąd 575
Witam. To dłuższym mam problemu z doładowaniem. tutaj koledzy na forum mi doradzili zeby posprawdzać połączenia przewodów itd. ale od początku. Moja turbina nie domaga, i w sterowniku zapisuje mi siębłąd 575 o za niskiej wartości w dolocie. Doradzono mi, aby wymienić wężyki podciśnienia. wymieniłem i nic nie dało. nadal to samo. wymieniłem także n75 ale też nie pomogło. Sprawdziłem też węże turbo-intercooler- kolektor i nic ;( Już nie mam zadnego pomyslu. Może to też być spowodowane przepływomierzem ? boje się że turbina jest walnięta i bede musiał ją regenerować. dodam też ze w turbinie wirnik troszkę ciężko chodzi ale nie były odczuwalne luzy. załącze też logi dym turbiny (011). Może ktoś mnie poratować wiedza ? bo juz nie mam zadnych pomysłów
Nazywaj poprawnie tematy!
Nazywaj poprawnie tematy!
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 23 lis 2009, 15:18 przez Kuma, łącznie zmieniany 2 razy.
Widze za zasady BHP i PPOÂŻ zachowane na forum
Sorki za te logi w wolnej chwili postaram się to zrobić i zlogować.
Teraz mam cos takiego, że na niskoch obrotach jak się jedzie to szarpe samochodem i kopci troche, Może to być spowodowane złą regulacji sztangi
I czy to na wpłyt na to, że jak rano odpalam samochod to silnik nie chodzi za równo. Może świece zarowe ?
Sorki za te logi w wolnej chwili postaram się to zrobić i zlogować.
Teraz mam cos takiego, że na niskoch obrotach jak się jedzie to szarpe samochodem i kopci troche, Może to być spowodowane złą regulacji sztangi
I czy to na wpłyt na to, że jak rano odpalam samochod to silnik nie chodzi za równo. Może świece zarowe ?
W końcu zrobiłem te logi
000,001,003
004,007,013
014,018
BS mam w takiej formie bo nie chciały się zmieścić na zdjęcie
http://kuma.tcnetwork.pl/LOG-01-000-xxx-xxx.htm
http://kuma.tcnetwork.pl/LOG-01-003-xxx-xxx.htm
http://kuma.tcnetwork.pl/LOG-01-004-xxx-xxx.htm
http://kuma.tcnetwork.pl/LOG-01-011-xxx-xxx.htm
Proszę o analizę bo już nie mam pojęcia co z tym samochodem jest nie tak
Pozdrawiam
000,001,003
004,007,013
014,018
BS mam w takiej formie bo nie chciały się zmieścić na zdjęcie
http://kuma.tcnetwork.pl/LOG-01-000-xxx-xxx.htm
http://kuma.tcnetwork.pl/LOG-01-003-xxx-xxx.htm
http://kuma.tcnetwork.pl/LOG-01-004-xxx-xxx.htm
http://kuma.tcnetwork.pl/LOG-01-011-xxx-xxx.htm
Proszę o analizę bo już nie mam pojęcia co z tym samochodem jest nie tak
Pozdrawiam
Dorwałem przepływomierz, co prawda na chwilke ale jest
BS
http://kuma.tcnetwork.pl/BS_Prze_LOG-01-011-xxx-xxx.htm
http://kuma.tcnetwork.pl/BS_prze_LOG-01-003-xxx-xxx.htm
Stat
http://kuma.tcnetwork.pl/ST_przeLOG-01-003-xxx-xxx.htm
http://kuma.tcnetwork.pl/ST_przeLOG-01-011-xxx-xxx.htm
Proszę o kolejną analize
BS
http://kuma.tcnetwork.pl/BS_Prze_LOG-01-011-xxx-xxx.htm
http://kuma.tcnetwork.pl/BS_prze_LOG-01-003-xxx-xxx.htm
Stat
http://kuma.tcnetwork.pl/ST_przeLOG-01-003-xxx-xxx.htm
http://kuma.tcnetwork.pl/ST_przeLOG-01-011-xxx-xxx.htm
Proszę o kolejną analize
No za chwile jade się dowiedzieć o przepływke
Instalacja podciśnienia była wymieniana, wymieniłem weżyki tak :
Turbina -N75 EGR-N18 i od nich do takiego małego filterka na ścianie działowej. dalej niestety już nie dałem rady wymienic.
Rożnica była szczerze mówiąc, chociaż mało jeździłem. Napewno auto mniej kopciło
A co do turbiny. Może sprobować wyregulować sztange ? Bo wcześniej troche nią kręciłem bo nie wiedzialem juz co mam robic.
Może to jest jakis pomys ?
Instalacja podciśnienia była wymieniana, wymieniłem weżyki tak :
Turbina -N75 EGR-N18 i od nich do takiego małego filterka na ścianie działowej. dalej niestety już nie dałem rady wymienic.
Rożnica była szczerze mówiąc, chociaż mało jeździłem. Napewno auto mniej kopciło
A co do turbiny. Może sprobować wyregulować sztange ? Bo wcześniej troche nią kręciłem bo nie wiedzialem juz co mam robic.
Może to jest jakis pomys ?
Wydawało mi się ze napisałem juz o tym, Moj błąd przepraszam
Obrusz sztangi nic nie robiłem Sterownika też nie programowałem w żaden sposób.
Zamówiłem przepływke (tylko 500zł ) No ale mam nadzieje ze będe miał święty spokój juz z tym
A takie OT przy przez ten przepływomież lub turbine jest spowodowane to, iż samochod bardzo kopci na biegu jałowym ?
Jutro będzie przepływka i od razu reguluję sztange. Jakie do tego LOGI wrzucić na forum ?
Obrusz sztangi nic nie robiłem Sterownika też nie programowałem w żaden sposób.
Zamówiłem przepływke (tylko 500zł ) No ale mam nadzieje ze będe miał święty spokój juz z tym
A takie OT przy przez ten przepływomież lub turbine jest spowodowane to, iż samochod bardzo kopci na biegu jałowym ?
Jutro będzie przepływka i od razu reguluję sztange. Jakie do tego LOGI wrzucić na forum ?
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
witam, miałem podobny problem co kolega, tzn prało błędem 575 i w okolicy 2800-3200 obr/min spadek mocy. Pisałem o tym na forum, kolega Piotruś bardzo profesjonalnie podszedł do tematu i problem do dnia dzisiejszego uważam za "wyeliminowany" z odrobina swojej własnej inwencji twórczej w postaci TEGO PREPARATU
Co zrobiłem:
- logowałem statycznie i dynamicznie
- kupiłem preparat do czyszczenia przepływki
- wyczyściłem przepływkę (nie rozumiem dla czego kupiłeś nową zamiast wyczyścić ?).
- wymieniłem filtr powietrza (MAN).
- sprawdziłem wszystkie mozliwe wężyki od N75 itp.
- ustawiłem sztangę turbiny przy BS-011 w granicach : 980-990 ON/OFF
- wpakowałem wg. instrukcji całą puche preparatu WYNN'S bezpośrednio w turbine !
- ponownie logowałem statycznie i dynamicznie
efekt końcowy:
- brak błędu 575
- w całym zakresie obrotów (poza oczywiście turbo-dziurą) doładowanie wzrosło z 2050 do 2298 mbar !
- autko tak popiernicza ze gdyby nie w/w zabieg w życiu bym nie wiedział jak 2,5TDI powinno pracować
Koszt całkowity:
- preparat CRC do czyszczenia przepływomiarza- ok. 30pln (z wysyłką).
- preparat Wynn's do czyszczenia turbiny, egr i wtryskiwaczy - ok. 35pln (sklep).
- filtr powietrza MAN - ok. 40pln (sklep)
Przy regulacji sztangi turbiny rób to stopniowo ( ja robiłem co 0,5 obr.), zaznacz sobie wcześniej pozycje wyjściową co żebyś mógł wrócić ew. do początkowej wartości i loguj BS-011. Ja jak przecholowalem słyszałem delikatne ocieranie w turbinie :-P W tedy musiałem wracac do ustawień poczatkowych i zostawić przy jak najwiekszej wartości ON/OFF logując BS-011 .
- przy logowaniu BS-011 temperatura silnika 90st !
Pozdrawiam kolegę Piotrusia i mam nadzieje ze jego pomocą usuniesz usterkę
Co zrobiłem:
- logowałem statycznie i dynamicznie
- kupiłem preparat do czyszczenia przepływki
- wyczyściłem przepływkę (nie rozumiem dla czego kupiłeś nową zamiast wyczyścić ?).
- wymieniłem filtr powietrza (MAN).
- sprawdziłem wszystkie mozliwe wężyki od N75 itp.
- ustawiłem sztangę turbiny przy BS-011 w granicach : 980-990 ON/OFF
- wpakowałem wg. instrukcji całą puche preparatu WYNN'S bezpośrednio w turbine !
- ponownie logowałem statycznie i dynamicznie
efekt końcowy:
- brak błędu 575
- w całym zakresie obrotów (poza oczywiście turbo-dziurą) doładowanie wzrosło z 2050 do 2298 mbar !
- autko tak popiernicza ze gdyby nie w/w zabieg w życiu bym nie wiedział jak 2,5TDI powinno pracować
Koszt całkowity:
- preparat CRC do czyszczenia przepływomiarza- ok. 30pln (z wysyłką).
- preparat Wynn's do czyszczenia turbiny, egr i wtryskiwaczy - ok. 35pln (sklep).
- filtr powietrza MAN - ok. 40pln (sklep)
Przy regulacji sztangi turbiny rób to stopniowo ( ja robiłem co 0,5 obr.), zaznacz sobie wcześniej pozycje wyjściową co żebyś mógł wrócić ew. do początkowej wartości i loguj BS-011. Ja jak przecholowalem słyszałem delikatne ocieranie w turbinie :-P W tedy musiałem wracac do ustawień poczatkowych i zostawić przy jak najwiekszej wartości ON/OFF logując BS-011 .
- przy logowaniu BS-011 temperatura silnika 90st !
Pozdrawiam kolegę Piotrusia i mam nadzieje ze jego pomocą usuniesz usterkę
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Przepływka jest nowaPiotruś pisze: OK ... . Spróbuj ustawić (myślę, ze musisz ja skracać/skręcać) sztangę w ten sposób, żeby w nastawach podstawowych (ON/OFF) pracowała w przedziale wartości od około 960 - 970 do około 1020 - 1050 mbar .
No chyba, że się nie da - wtedy pokaż najlepszy Twoim zdaniem wynik. Niby nie ma to wielkiego znaczenia ale proponuję zebyś sztangę regulował dopiero po wymianie przepływomierza.
Niecierpliwie czekam na efekty ... . Za ukrywanie istotnych faktów zabiję Cię przy innej okazji .
[ Dodano: 2009-11-23, 16:58 ]
Byłoby miło gdybyś się przyznał w czym jeszcze pogrzebałeś, że obroty biegu jałowego utrzymują sie w zakresie 766 a nie bardziej zwyczajowym : 742 .
Przypuszczam, że sprawdzałeś adaptacje na na kanałach od 01 do 05 i jeżeli udało Ci się się jeszcze coś pozmieniać (oprócz obrotów), to powinieneś wrócić do wartości nominalnych, czyli dla kanału 01 : 42768, a dla pozostałych (02 do 05) : 32768 .
I tak:
Sprawdzałem adaptacje i na 01,03,04,05 nie mogę się wcale dostać. na 02 jest 32768.
Niestety nie wiem dlaczego tak się dzieje.
Próbowałem też ustawić sztangę i nie dało się. wydawałoby mi się jakby ona się jakimś cudem się przycięła. Wszystko widać w logach.
A co ty Piotruś myślisz o tym preparacie o którym napisał kolega eldo
Oto Logi
BS
http://kuma.tcnetwork.pl/BS___003-xxx-xxx.htm
http://kuma.tcnetwork.pl/BS___011-xxx-xxx.htm
Stat
http://kuma.tcnetwork.pl/Stat___003-011-xxx.htm
Przyznam się, że miałem dziwne zjawisko podczas logowania, tzn. Gdy logowałem BS003 to na Fisie wyskoczył mi napis ,,DIAG" i w vagu pokazały się w okienkach napisy error. Nie wiem co to mogło by znaczyć....
Piotruś pisze: Ja jakoś nie miałem dotąd okazji samodzielnie wypróbować preparatu czyszczącego zmienną geometrię w turbo (oraz zawór EGRa chyba też) ale wiem, że firma Wynn's i na przykład Liqui-Moly, która też aktualnie wprowadza takie preparaty do swojej oferty - są w obu przypadkach producentami godnym zaufania. Myślę Kuma, że mógłbyś tego użyć ale raczej dopiero po (przynajmniej) wstępnym rozruszaniu kierownic turbo, które aktualnie wydają się prawie całkiem nieruchome ... .
Jak mam rozruszać kierownice ?
[ Dodano: 2009-11-24, 17:28 ]
I czy widać jeszcze jakiś problem w logach oprócz turbosprężarki ?
[ Dodano: 2009-11-24, 18:11 ]
Adaptacje sprawdzałem. są takie jak kolega Piotruś napisał
- eldo
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 371
- Rejestracja: 24 kwie 2009, 18:42
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C4
- Rocznik: 1993
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 137KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Małopolska
- Kontakt:
dokładnie, to są drgania a nie ruch sztangi... kurde trochę za slaba jakość tego filmu :-P sztangę powinieneś ręcznie (dwoma palcami) ruszyć w górę, przy czym słychać jak zmienia się geometria ! (silnik wyłączony). Z tego co pamiętam u siebie ruch w górę przy logowaniu BS 011 był na tyle spory ze nie było widać nakrętki kontrującej...Piotruś pisze:Rzeczywiście niewiele widać, chociaż zakres ruchu sztangi wydaje się stanowczo za mały.
Była: A6/C4 - A6/C5 2,5TDI 150ps Quattro 1999r https://a6klub.pl
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Jest: VW Passat B6 Hightline 2,0TDI 192ps 410nm DSG MOCCA Dynaudio MFD2 DVD . . .
Męczyłem się z tym filmem trochę żeby go tutaj wrzucić
Lepsze jakość filmu tutaj : http://kuma.tcnetwork.pl/FIlm.mpg waga ok 23MB
A tutaj z YT
Lepszej jakości już się chyba nie da ;P
Lepsze jakość filmu tutaj : http://kuma.tcnetwork.pl/FIlm.mpg waga ok 23MB
A tutaj z YT
Lepszej jakości już się chyba nie da ;P
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga