[2,5TDI 150km] Nadal problem z turbina błąd 575
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7
- Rejestracja: 19 gru 2009, 21:10
- Lokalizacja: Olsztyn/War-maz
No to teraz jestem spokojnyPiotruś pisze:Gacuś - ruchy sztangi widoczne na filmikach Kolegi Kuma są pochodną podpiętego VAGa z uruchomioną procedurą nastaw podstawowych (tzw. BS) na 011 kanale sterownika ECU.gacuś pisze:.jak odpalam auto to podciąga ją do góry i tak zostaje.
To jest wyłącznie funkcja diagnostyczna pozwalająca ocenić czy, jak i na ile działa układ zmiennej geometrii łopatek turbo.
"Poza konkursem":
Sztanga wcale nie zostaje u góry. Jest normalną (prawidłową) rzeczą, że na biegu jałowym podnosi się na max (żeby podczas nabierania prędkości samochodu turbo jak najszybciej pompowało na maksa), ale kiedy tylko ciśnienie zaczyna narastać - "impulsacja"
N75 maleje i sztanga stopniowo zaczyna opadać/podnosić się w takt żądań ciśnienia zadanych od ECU i tego kierowca oczywiscie nie ma szans zobaczyć.
Nadto, oprócz najpierwszych "AFBków", w V6-tkach TDi wysterowanie zaworka N75 dla obrotów biegu jałowego sięga zazwyczaj ok. 85% - a to w linii prostej oznacza pełne otwarcie łopatek turbiny.

- Wujek-West
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 711
- Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.3 133KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Katowice/Łaziska
- Kontakt:
jak aplikowałeś wynnsa w turbo to samochodzik był na chodzie czy też wyłaczony był furacz??eldo pisze:witam, miałem podobny problem co kolega, tzn prało błędem 575 i w okolicy 2800-3200 obr/min spadek mocy. Pisałem o tym na forum, kolega Piotruś bardzo profesjonalnie podszedł do tematu i problem do dnia dzisiejszego uważam za "wyeliminowany" z odrobina swojej własnej inwencji twórczej w postaci TEGO PREPARATU![]()
Co zrobiłem:
- logowałem statycznie i dynamicznie
- kupiłem preparat do czyszczenia przepływki
- wyczyściłem przepływkę (nie rozumiem dla czego kupiłeś nową zamiast wyczyścić ?).
- wymieniłem filtr powietrza (MAN).
- sprawdziłem wszystkie mozliwe wężyki od N75 itp.
- ustawiłem sztangę turbiny przy BS-011 w granicach : 980-990 ON/OFF
- wpakowałem wg. instrukcji całą puche preparatu WYNN'S bezpośrednio w turbine !
- ponownie logowałem statycznie i dynamicznie
efekt końcowy:
- brak błędu 575
- w całym zakresie obrotów (poza oczywiście turbo-dziurą) doładowanie wzrosło z 2050 do 2298 mbar !
- autko tak popiernicza ze gdyby nie w/w zabieg w życiu bym nie wiedział jak 2,5TDI powinno pracować![]()
Koszt całkowity:
- preparat CRC do czyszczenia przepływomiarza- ok. 30pln (z wysyłką).
- preparat Wynn's do czyszczenia turbiny, egr i wtryskiwaczy - ok. 35pln (sklep).
- filtr powietrza MAN - ok. 40pln (sklep)
Przy regulacji sztangi turbiny rób to stopniowo ( ja robiłem co 0,5 obr.), zaznacz sobie wcześniej pozycje wyjściową co żebyś mógł wrócić ew. do początkowej wartości i loguj BS-011. Ja jak przecholowalem słyszałem delikatne ocieranie w turbinie :-P W tedy musiałem wracac do ustawień poczatkowych i zostawić przy jak najwiekszej wartości ON/OFF logując BS-011 .
- przy logowaniu BS-011 temperatura silnika 90st !
Pozdrawiam kolegę Piotrusia i mam nadzieje ze jego pomocą usuniesz usterkę
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska