Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[2,5TDI 150km] Nadal problem z turbina błąd 575

Silniki wysokoprężne
Jacek olsztyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 gru 2009, 21:10
Lokalizacja: Olsztyn/War-maz

Post autor: Jacek olsztyn » 23 gru 2009, 21:24

Dobrze by było żeby ktoś kto ma pojęcie posłuchał tych hałasów, jeśli stwierdzi że te odgłosy wydaje turbina to reklamacja

gacuś
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 316
Rejestracja: 05 paź 2009, 22:02
Lokalizacja: Kraków

Post autor: gacuś » 25 gru 2009, 11:44

Piotruś pisze:
gacuś pisze:.jak odpalam auto to podciąga ją do góry i tak zostaje.
Gacuś - ruchy sztangi widoczne na filmikach Kolegi Kuma są pochodną podpiętego VAGa z uruchomioną procedurą nastaw podstawowych (tzw. BS) na 011 kanale sterownika ECU.
To jest wyłącznie funkcja diagnostyczna pozwalająca ocenić czy, jak i na ile działa układ zmiennej geometrii łopatek turbo.


"Poza konkursem" ;-) :
Sztanga wcale nie zostaje u góry ;-) . Jest normalną (prawidłową) rzeczą, że na biegu jałowym podnosi się na max (żeby podczas nabierania prędkości samochodu turbo jak najszybciej pompowało na maksa), ale kiedy tylko ciśnienie zaczyna narastać - "impulsacja" <rotfl> N75 maleje i sztanga stopniowo zaczyna opadać/podnosić się w takt żądań ciśnienia zadanych od ECU i tego kierowca oczywiscie nie ma szans zobaczyć.
Nadto, oprócz najpierwszych "AFBków", w V6-tkach TDi wysterowanie zaworka N75 dla obrotów biegu jałowego sięga zazwyczaj ok. 85% - a to w linii prostej oznacza pełne otwarcie łopatek turbiny.

<ok>
No to teraz jestem spokojny <piwo>

Awatar użytkownika
Wujek-West
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 711
Rejestracja: 15 sie 2010, 09:51
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.3 133KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Katowice/Łaziska
Kontakt:

Post autor: Wujek-West » 13 sie 2011, 14:34

eldo pisze:witam, miałem podobny problem co kolega, tzn prało błędem 575 i w okolicy 2800-3200 obr/min spadek mocy. Pisałem o tym na forum, kolega Piotruś bardzo profesjonalnie podszedł do tematu i problem do dnia dzisiejszego uważam za "wyeliminowany" z odrobina swojej własnej inwencji twórczej w postaci TEGO PREPARATU ;-)

Co zrobiłem:
- logowałem statycznie i dynamicznie
- kupiłem preparat do czyszczenia przepływki
- wyczyściłem przepływkę (nie rozumiem dla czego kupiłeś nową zamiast wyczyścić ?).
- wymieniłem filtr powietrza (MAN).
- sprawdziłem wszystkie mozliwe wężyki od N75 itp.
- ustawiłem sztangę turbiny przy BS-011 w granicach : 980-990 ON/OFF
- wpakowałem wg. instrukcji całą puche preparatu WYNN'S bezpośrednio w turbine !
- ponownie logowałem statycznie i dynamicznie

efekt końcowy:
- brak błędu 575
- w całym zakresie obrotów (poza oczywiście turbo-dziurą) doładowanie wzrosło z 2050 do 2298 mbar !
- autko tak popiernicza ze gdyby nie w/w zabieg w życiu bym nie wiedział jak 2,5TDI powinno pracować ;-)

Koszt całkowity:

- preparat CRC do czyszczenia przepływomiarza- ok. 30pln (z wysyłką).
- preparat Wynn's do czyszczenia turbiny, egr i wtryskiwaczy - ok. 35pln (sklep).
- filtr powietrza MAN - ok. 40pln (sklep)


Przy regulacji sztangi turbiny rób to stopniowo ( ja robiłem co 0,5 obr.), zaznacz sobie wcześniej pozycje wyjściową co żebyś mógł wrócić ew. do początkowej wartości i loguj BS-011. Ja jak przecholowalem słyszałem delikatne ocieranie w turbinie :-P W tedy musiałem wracac do ustawień poczatkowych i zostawić przy jak najwiekszej wartości ON/OFF logując BS-011 .

- przy logowaniu BS-011 temperatura silnika 90st !

Pozdrawiam kolegę Piotrusia i mam nadzieje ze jego pomocą usuniesz usterkę <ok>
jak aplikowałeś wynnsa w turbo to samochodzik był na chodzie czy też wyłaczony był furacz??
Tylko słaba Polska boi się silnego Śląska

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja