remont5 pisze:na sterowniku ABS będziesz miał ochronę komponentu
sprawdź lepiej przekaźnik na podszybiu podający prąd po włączeniu zapłonu....
u mnie to było to
Pamiętasz jeszcze który to był przekaźnik?
U mnie trochę podobnie tzn. od około 6 miesięcy podczas kręcenia rozrusznikiem pojawiały się sporadycznie komunikaty ABS, ESP, a dodatkowo od dzisiaj wyskoczył komunikat o niskim ciśnieniu oleju w silniku i miga ramka PRNDS (multitronic).
Nie odpala, ale kręcić można więcej niż 3 sekundy raczej.
Wcześniej kolejna próba uruchomienia zawsze się udawała.
Akumulator ma ze dwa lata (Bosch niebieski) i parametry podobnie jak fabryczny.
[Edit: 13.01.2020]
Problem u mnie definitywnie rozwiązany - przekaźnik J317 - wsadzony fabrycznie Made in China był opisany numerkiem 614 z kodem 8E0951253 - produkowany do 2014r - teraz jeśli ma być nowy to zamiennik lub w ASO oryginalny w nowszej wersji zgodnej ze specyfikacją z numerkiem 644 z kodem 4H0951253 i taki zamówiłem - koszt 78,99zł
Do wymiany najmniejszym nakładem pracy pomogła elastyczna przedłużka do wykręcenia śrub torx od pokrywki tej skrzynki gdzie on siedzi (podszybie po stronie kierowcy koło wlewu od spryskiwacza). Tylnej najgorzej dostępnej śruby nie wykręcałem do końca.
Panie, kto panu tak... ?