[ A6 C6] CZASEM ZAPALAJĄ SIĘ KONTROLKI ABS , ESP!
- posti
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 387
- Rejestracja: 13 lip 2008, 21:20
- Imię: Robert
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
W rumii jest firma która naprawia uszkodzone sterowniki: koszt 400zł
na allegro sterowniki z końcówka L są drogie i prawie nie do zdobycia, ale mi np po dość długich poszukiwaniach się udało i kupiłem sterownik z pompą ABS za 300zł z wysyłką
przekładkę można zrobić podobno samemu. Ja oddałem tą robotę do warsztatu gdzie odrazu wymienili mi płyn hamulcowy, no i tutaj cena juz jest zalezna od mechanika
/pozdro
na allegro sterowniki z końcówka L są drogie i prawie nie do zdobycia, ale mi np po dość długich poszukiwaniach się udało i kupiłem sterownik z pompą ABS za 300zł z wysyłką
przekładkę można zrobić podobno samemu. Ja oddałem tą robotę do warsztatu gdzie odrazu wymienili mi płyn hamulcowy, no i tutaj cena juz jest zalezna od mechanika
/pozdro
MOC JEST NAŁOGIEM, TURBO PODSTAWA, NITRO ZABAWĄ...
Odświeżę temat:
jechałem ostatnio dość dziurawą drogą i nagle zaczęło piszczeć i zapaliły się kontrolki od ABS, ESP, czerwony wykrzyknik oraz komunikat: "Brake failure".
Oczywiście panika, zjazd na parking, weryfikacja hamulców - jest ok. Przejechałem kawałek i oto zgasło wszystko.Po chwili zapaliło się ponownie.
Ostawiłem do warsztatu (znajomego) i diagnoza po podłączeniu do komputera: błąd P0109 cokolwiek to znaczy. Może mi ktoś pomóc? Mój mechanik zaleca regenerację sterownika ABS, podał mi numer części: 4F0 910 517K ale wg mnie to cała pompa
co Wy na to, może ktoś miał dokładnie taki przypadek?
Polecacie jakiś konkretny punkt, gdzie można dokonać takiej regeneracji sterownika?
Z góry dzięki za odpowiedź !
[ Dodano: 2016-06-20, 10:25 ]
No, to gdyby ktoś potrzebował namiarów na takie usługi to ja znalazłem dwa:
- Rumia, cena 380 zł z przesyłką powrotną, czas realizacji (pn wysłałem, w pt był już naprawiony u mnie w domu); 2 lata gwarancji na piśmie;
- Ozorków, cena 600 + koszty przesyłki; nie zdecydowałem się ze względu na cenę
Sterownik włożony po naprawie, wszystko działa, nic nie piszczy i nie świeci.
jechałem ostatnio dość dziurawą drogą i nagle zaczęło piszczeć i zapaliły się kontrolki od ABS, ESP, czerwony wykrzyknik oraz komunikat: "Brake failure".
Oczywiście panika, zjazd na parking, weryfikacja hamulców - jest ok. Przejechałem kawałek i oto zgasło wszystko.Po chwili zapaliło się ponownie.
Ostawiłem do warsztatu (znajomego) i diagnoza po podłączeniu do komputera: błąd P0109 cokolwiek to znaczy. Może mi ktoś pomóc? Mój mechanik zaleca regenerację sterownika ABS, podał mi numer części: 4F0 910 517K ale wg mnie to cała pompa

Polecacie jakiś konkretny punkt, gdzie można dokonać takiej regeneracji sterownika?
Z góry dzięki za odpowiedź !
[ Dodano: 2016-06-20, 10:25 ]
No, to gdyby ktoś potrzebował namiarów na takie usługi to ja znalazłem dwa:
- Rumia, cena 380 zł z przesyłką powrotną, czas realizacji (pn wysłałem, w pt był już naprawiony u mnie w domu); 2 lata gwarancji na piśmie;
- Ozorków, cena 600 + koszty przesyłki; nie zdecydowałem się ze względu na cenę
Sterownik włożony po naprawie, wszystko działa, nic nie piszczy i nie świeci.
Pozdrawiam,
Krzysiek
Krzysiek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 137
- Rejestracja: 10 cze 2012, 19:13
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żagań
Witam mam w swojej A6 C6 2.4 177 km ten sam problem, od czasu do czasu z różną częstotliwościach i w różnym terenie i rożnych prędkościach zapala mi się na fisie czerwony znaczek hamulca .. pojawia się sygnał dźwiękowy oraz pojawiają się kontrolki od epsu i absu oraz przekreślony hamulec elektryczny .. czy jak się to zwie
Wymieniłem ten włącznik pod pedałem sprzęgła oraz ten włącznik nad hamulcem - niestety problem się nie rozwiązał - komunikat o hamulcach dalej pojawia się w różnych chwilach
błędny przed wymianą były dwa na hamulcach :
1. błąd 01418 Zawór przyłączeniowy regulacji dynamicznej jazdy 1 (N225) Zbyt duża wartość rezystancji
2.Włącznik pedału sprzęgła (F36)
Podczas wymiany owych włączników nad pedałami zauważyłem że lata sobie na kablu jakiś moduł pod nazwą "Clutcg Pedal sensor" 4F0 910 658 A 03
Czy ten sensor mógł się skądś wyłamać i powodować mój błąd hamulców ? czy winowajcą jest pompa abs czy coś innego ?
[ Dodano: 2016-09-19, 21:47 ]
ok, sterownik wysłany do naprawy - po powrocie napisze swoje odczucia
Wymieniłem ten włącznik pod pedałem sprzęgła oraz ten włącznik nad hamulcem - niestety problem się nie rozwiązał - komunikat o hamulcach dalej pojawia się w różnych chwilach
błędny przed wymianą były dwa na hamulcach :
1. błąd 01418 Zawór przyłączeniowy regulacji dynamicznej jazdy 1 (N225) Zbyt duża wartość rezystancji
2.Włącznik pedału sprzęgła (F36)
Podczas wymiany owych włączników nad pedałami zauważyłem że lata sobie na kablu jakiś moduł pod nazwą "Clutcg Pedal sensor" 4F0 910 658 A 03
Czy ten sensor mógł się skądś wyłamać i powodować mój błąd hamulców ? czy winowajcą jest pompa abs czy coś innego ?
[ Dodano: 2016-09-19, 21:47 ]
ok, sterownik wysłany do naprawy - po powrocie napisze swoje odczucia
- sudan
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 151
- Rejestracja: 10 lis 2016, 21:24
- Imię: RAFAL
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PARIS
- Kontakt:
Widze ze to czesta przypadlosc A6 C6 z poczatku produkcji.Niestety i mnie tez to dopadlo.Objawy jak u wszystkich takie same i u mnie.Zawsze rano jak jest zimno,dwie slynne kontrolki od abs i esp oraz hamulec reczny... Facet u ktorego kupilem samochod mowil ze wymienial caly modul (?) ABS.Mam na to fakture i 2 lata gwarancji,wiec pewnie jak i u Was Panowie bedzie walniety sterownik abs.
Tak mi jeszcze przychodzi taka mysl do glowy,moze to byc przez to ze plyn hamulcowy jest stary ?
Samochod uzywany we Francji i obawiam sie ze plyn moze miec tyle co i auto
Plyn wymienie podczas wizyty w Polsce,ale chcialem sie dowiedziec o dostepnosc tego sterownika ABS,minelo pare lat od zalozenia tego tematu wiec moze i z dostapnoscia jest latwiej ?
Moze ktos cos doradzic gdzie go szukac ? ew jaki numer czesci ma ten sterownik
ups,bylo napisane wczesniej ...4F0 614 517 L
Tak mi jeszcze przychodzi taka mysl do glowy,moze to byc przez to ze plyn hamulcowy jest stary ?
Samochod uzywany we Francji i obawiam sie ze plyn moze miec tyle co i auto

Plyn wymienie podczas wizyty w Polsce,ale chcialem sie dowiedziec o dostepnosc tego sterownika ABS,minelo pare lat od zalozenia tego tematu wiec moze i z dostapnoscia jest latwiej ?
Moze ktos cos doradzic gdzie go szukac ? ew jaki numer czesci ma ten sterownik
ups,bylo napisane wczesniej ...4F0 614 517 L
- sudan
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 151
- Rejestracja: 10 lis 2016, 21:24
- Imię: RAFAL
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: PARIS
- Kontakt:
Mowa o tym czujniku ?
http://www.vagczesci.pl/product-pol-936 ... 5459B.html
Gdyby link przestal dzialac to chodzi mi o czujnik 4F0945459B
http://www.vagczesci.pl/product-pol-936 ... 5459B.html
Gdyby link przestal dzialac to chodzi mi o czujnik 4F0945459B
Ja też pochwalę się swoimi spostrzeżeniami. Mam auto od 2MC i któregoś dnia coś grzebalem za modułem parktronica bo mi nie działa. Ku mojemu zdziwieniu po odpaleni auta komunikat ESP..... i reczny. Okazało się że ruszalem bezpiecznikami w bagażniku i chyba tam tkwi problem bo teraz jak mi się zapala komunikat to wystarczy postukac w bezpieczniki w bagażniku i komunikat znika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 137
- Rejestracja: 10 cze 2012, 19:13
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żagań
trochę późno odpisuje,,, ale u mnie naprawa sterownika od ABS'u pomogła, znalazłem firmę na allegro, wysłałem im sterownik, czekałem tydzień i odesłali sprawny - ponoć kwestia prze-lutowania pinów wewnątrz - są tam takie specyficzne małe druciki łączące piny z modułem ( sam moduł zalany jest dziwną wazeliną - posiadam fotki )
jeżdżę już z pół roku od naprawy - błąd ani razu się nie włączył -koszt naprawy 250zł
dodam że wcześniej zmieniłem owy włącznik nad pedałem hamulca oraz nad pedałem sprzęgła - niestety nic to nie zmieniło
jeżdżę już z pół roku od naprawy - błąd ani razu się nie włączył -koszt naprawy 250zł
dodam że wcześniej zmieniłem owy włącznik nad pedałem hamulca oraz nad pedałem sprzęgła - niestety nic to nie zmieniło
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 137
- Rejestracja: 10 cze 2012, 19:13
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Żagań
odszukam namiary i podam. Robory nie ma za wiele ... denerwujące są dwie śruby na torksa na dole sterownika ... ciężko je odkręcić z winy braku miejsca. .amisz pisze:Zapodasz jakies namiary kto ci naprawiał?
Dużo jest zachodu z wyjęciem pompy ABS?
Ogólnie ściągasz sam sterownik z pompy ... pape da się delikatnie odchylic w celu demontażu elektroniki ...
Później postaram się wrzucić jakieś fotki

panowie podłącze się do pytania. Po wymianie tarcz hamulcowych wyskoczył mi esp/abs.... na fisie i praking break malfunction po osiągnięciu 12 km/h. Komputer mechanika (nie Vcds) pokazał czujnik abs lewy przód ale po jego wymianie nic nie pomogło. Podjechałem do kolegi z Vcds i takie oto błędy :
2 Faults Found:
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
012 - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 143
Mileage: 316832 km
Time Indication: 0
Date: 2017.03.17
Time: 21:49:12
Freeze Frame:
Hex Value: 0x0280
Hex Value: 0x4182
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x00A9
Hex Value: 0x00FF
01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 143
Mileage: 316832 km
Time Indication: 0
Date: 2017.03.17
Time: 21:49:12
Freeze Frame:
Hex Value: 0x0280
Hex Value: 0x4182
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x00AA
Hex Value: 0x00FF
Czy możliwe ze problem tkwi w taśmie pod kierownica przy czujniku g85? i przez to tez by pokazywało ze czujnik abs ma przerwe w obwodzie? wtyczka od czujnika abs sprawdzona, założyłem nawet kolejny czujnik myśląc ze moze kupiłem wadliwy ale dalej nic. Proszę o porady
2 Faults Found:
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
012 - Electrical Fault in Circuit
Freeze Frame:
Fault Status: 01101100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 143
Mileage: 316832 km
Time Indication: 0
Date: 2017.03.17
Time: 21:49:12
Freeze Frame:
Hex Value: 0x0280
Hex Value: 0x4182
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x00A9
Hex Value: 0x00FF
01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 143
Mileage: 316832 km
Time Indication: 0
Date: 2017.03.17
Time: 21:49:12
Freeze Frame:
Hex Value: 0x0280
Hex Value: 0x4182
Hex Value: 0x0000
Hex Value: 0x00AA
Hex Value: 0x00FF
Czy możliwe ze problem tkwi w taśmie pod kierownica przy czujniku g85? i przez to tez by pokazywało ze czujnik abs ma przerwe w obwodzie? wtyczka od czujnika abs sprawdzona, założyłem nawet kolejny czujnik myśląc ze moze kupiłem wadliwy ale dalej nic. Proszę o porady
- Jigitt
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 362
- Rejestracja: 03 wrz 2011, 15:37
- Imię: Tomi
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AWT 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Legionowo
Koledzy padła w tej dyskusji kwestia zakodowania nowego sterownika pod stary. U mnie objawy jak u większości z Was, błędy które pokazał mi VCDS:
005715 - Please check DTC Memory of ABS Controller
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
00532 - Supply Voltage B+
00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
01316 - ABS Control Module
Podejrzewam że i u mnie sterownik powiedział basta! Choć gdzieś tam jeszcze wyczytałem, że winne mogą być także przekaźniki znajdujące się w puszcze pod podszybiem.
Mam swojego VCDS-a, chciałbym samodzielnie wymienić sterownik, póki co szukam odpowiedniego. I teraz moje pytanie... Fizycznie nie ma problemu, wymienię, ale jak zmienić później kodowanie? Jak nowy sterownik zakodować za pomocą VCDS? Napisze ktoś krok po kroku?
005715 - Please check DTC Memory of ABS Controller
00283 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Left (G47)
00532 - Supply Voltage B+
00285 - ABS Wheel Speed Sensor; Front Right (G45)
01316 - ABS Control Module
Podejrzewam że i u mnie sterownik powiedział basta! Choć gdzieś tam jeszcze wyczytałem, że winne mogą być także przekaźniki znajdujące się w puszcze pod podszybiem.
Mam swojego VCDS-a, chciałbym samodzielnie wymienić sterownik, póki co szukam odpowiedniego. I teraz moje pytanie... Fizycznie nie ma problemu, wymienię, ale jak zmienić później kodowanie? Jak nowy sterownik zakodować za pomocą VCDS? Napisze ktoś krok po kroku?
Mówisz QUATTRO...
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
Myślisz AUDI...
Było: 80-B2, 100-C3, 100-C3, 100-C4, C5, C5FL, C6,
jest znów C5FL :D
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Zanim wymontujesz swój sterownik zapisz gdzieś sobie aktualne kodowanie i login. Jak wymienisz sterownik to po zamontowaniu nowego wpisujesz takie jak było na starym.
Później skalibruj czujnik kąta skrętu - wejdź w 03-ABS i skręć kierownicą minimum o 30 stopni i wróć do pozycji na wprost. Następnie wchodzisz w Security Access (po prawej stronie na dole głównego okna) wpisujesz 40168 i dajesz Do It. Następnie wchodzisz w Basic Setting grupę 001 i patrzysz, w trzecim okienku powinno pojawić się OK. Następnie dajesz Done, go back. I wchodzisz w kody błędów. Jak nie ma to spoko, ale baaaaardzo prawdopodobne, że będzie błąd 01486 i będziesz musiał skalibrować czujnik przyspieszenia bocznego i czujnik prędkości obrotowej - pojedź na pusty spory parking, zatrzymaj się. Naciśnij hamulec i trzymaj aż lampka ostrzegawcza się zmieni (i tutaj nie pamiętam, czy ABS zgaśnie, a ESP się zaświeci czy odwrotnie, w każdym bądź razie powinno się zmienić). Jak już się zmieni to jedź z prędkością ok. 20km/h i skręć kierownicę o 90stopni, a następnie o 180 stopni (w drugą stronę) i jedź tak przez pewien czas. Jak będzie ok to po ponownym odpaleniu auta wszystkie kontrolki pogasną, a pod vagiem nie będzie błędów.
Później skalibruj czujnik kąta skrętu - wejdź w 03-ABS i skręć kierownicą minimum o 30 stopni i wróć do pozycji na wprost. Następnie wchodzisz w Security Access (po prawej stronie na dole głównego okna) wpisujesz 40168 i dajesz Do It. Następnie wchodzisz w Basic Setting grupę 001 i patrzysz, w trzecim okienku powinno pojawić się OK. Następnie dajesz Done, go back. I wchodzisz w kody błędów. Jak nie ma to spoko, ale baaaaardzo prawdopodobne, że będzie błąd 01486 i będziesz musiał skalibrować czujnik przyspieszenia bocznego i czujnik prędkości obrotowej - pojedź na pusty spory parking, zatrzymaj się. Naciśnij hamulec i trzymaj aż lampka ostrzegawcza się zmieni (i tutaj nie pamiętam, czy ABS zgaśnie, a ESP się zaświeci czy odwrotnie, w każdym bądź razie powinno się zmienić). Jak już się zmieni to jedź z prędkością ok. 20km/h i skręć kierownicę o 90stopni, a następnie o 180 stopni (w drugą stronę) i jedź tak przez pewien czas. Jak będzie ok to po ponownym odpaleniu auta wszystkie kontrolki pogasną, a pod vagiem nie będzie błędów.