Przeczytałem pewien artykuł i... Zaciągając ręczny przed postojem odciążamy głównie skrzynie, z tego co się zorientowałem, zmieniając przełożenie np. z D na P mechanizm skrzyni zostaje zablokowany, ale gdy stoimy przykładowo na wzniesieniu i przed przełączeniem zaciągniemy ręczny, to w skrzyni po przełożeniu lewarka na P występują mniejsze naprężenia i ewentualna dalsza zmiana biegów zachodzi płynnie, bezproblemowo.
Ale tutaj dalsza część pytania.. Co z zimą i mrozami?
[ Dodano: 2016-03-24, 19:52 ]
Apophis pisze:Oczywiście że może przymarznąć.
Pytnaie-czy parkujesz na sporym wzniesieniu? Jesli nie to nie zaciągaj ręcznego i nic sie nie stanie jesli tak to nie masz wyjścia i musisz go stosować nawet jak bys miał manuala.
W zasadzie nie parkuję w ogóle na wzniesieniu, pytam profilaktycznie, wolę dmuchać na zimne i wiedzieć na przyszłość, jak się zachować

Dzięki za odpowiedź
