Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Tiptronic a ręczny zimą.

Układ hamulcowy
Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Tiptronic a ręczny zimą.

Post autor: Empirator » 24 mar 2016, 19:33

Witam! Mam takie pytanie.. Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem samochodu z automatyczną skrzynią tiptronic. Jest to mój pierwszy samochód z automatyczną skrzynią. I teraz jeśli coś pomylę to proszę o wyrozumiałość. Dowiedziałem się, że przed zmianą przełożenia na P (np, gdy dojeżdżam do domu i będę parkował auto, wyłączał silnik) dobrze jest zaciągnąć hamulec ręczny, ponieważ po pierwsze odciążamy układ hamulcowy oraz skrzynie... Jeśli coś pomyliłem, to proszę o poprawienie mnie. Ale teraz tak się zastanawiam, co z zimą i minusowymi temperaturami? Czy jeżeli parkujecie przyjmijmy na wzniesieniu, czy na parkingu pod klatką czy gdziekolwiek, to również zaciągacie ręczny przed postojem i zmianą trybu na P? Czy nie obawiacie się przymarznięcia linki czy zacisku? Jak konserwować ręczny, żeby nie przymarzł?
Za wyjaśnienie i dobre rady będę wdzięczny <okok> , Pozdrawiam!

Gość.

Post autor: Gość. » 24 mar 2016, 19:47

Oczywiście że może przymarznąć.
Pytnaie-czy parkujesz na sporym wzniesieniu? Jesli nie to nie zaciągaj ręcznego i nic sie nie stanie jesli tak to nie masz wyjścia i musisz go stosować nawet jak bys miał manuala.

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 24 mar 2016, 19:52

Przeczytałem pewien artykuł i... Zaciągając ręczny przed postojem odciążamy głównie skrzynie, z tego co się zorientowałem, zmieniając przełożenie np. z D na P mechanizm skrzyni zostaje zablokowany, ale gdy stoimy przykładowo na wzniesieniu i przed przełączeniem zaciągniemy ręczny, to w skrzyni po przełożeniu lewarka na P występują mniejsze naprężenia i ewentualna dalsza zmiana biegów zachodzi płynnie, bezproblemowo.

Ale tutaj dalsza część pytania.. Co z zimą i mrozami?

[ Dodano: 2016-03-24, 19:52 ]
Apophis pisze:Oczywiście że może przymarznąć.
Pytnaie-czy parkujesz na sporym wzniesieniu? Jesli nie to nie zaciągaj ręcznego i nic sie nie stanie jesli tak to nie masz wyjścia i musisz go stosować nawet jak bys miał manuala.
W zasadzie nie parkuję w ogóle na wzniesieniu, pytam profilaktycznie, wolę dmuchać na zimne i wiedzieć na przyszłość, jak się zachować :) Dzięki za odpowiedź :)
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.

Gość.

Post autor: Gość. » 24 mar 2016, 20:25

Dobrze tam piszą ale własnie zapominają że może cos przymarznąć a może.

Automatami jeździłem od 2002 do zeszłego roku i nie uzywałem ręcznego do czasu az w DE nie musiałem parkowac na sporym wzniesieniu. Tu nawet manual na wstecznym i tak się stoczył by. Zapięcie P w automacie na takim wzniesieniu może spowodowac może nie zerwanie tej blokady(skrajny przypadek)ale jej zablokowanie w takim stopniu że nie zrzucimy potem z P no chyba że masz uprzednio zaciągnięty ten ręczny. :]

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 24 mar 2016, 20:35

Ok, dzięki wielkie za wyjaśnienie <okok>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 24 mar 2016, 22:35

na dużym wzniesieniu można skręcić max kierownićę i pdeprzeć tylnie lub przednie koła o krawężnik i to zadziała jak klin pod kołami

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 24 mar 2016, 23:28

Jakoś z przyzwyczajenia ale można powiedzieć, że zawsze zaciągam ręczny. Czy jest wzniesienie czy go nie ma. Czy jest to zima czy lato. Wystarczy na dwa ząbki. Nie miałem (na szczęście) jeszcze takiej sytuacji żeby przymarzł :) Na pewno jest to dużo lepiej dla skrzyni.

I jak to mawiał mój mechanik "Chcesz mieć sprawny ręczny? To go używaj!" :]

Gość.

Post autor: Gość. » 24 mar 2016, 23:37

ja przez 7lat w A8 uzywałem go tylko jak zaciągnął diagnosta :d Nie popsuł się :)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 25 mar 2016, 07:26

W A6(i nie tylko) lubi przykorodować sworzeń ręcznego w zacisku powodując jego zacieranie i nie odbijanie ręcznego. Jak pancerz linki przegnije na mocowaniach to dostanie się na nią woda - też przyblokuje hamulec. W normalnych warunkach do linki woda się nie dostanie ze względu na jej ułożenie. Osobiście też zaciągam ręczny za każdym razem, właśnie na te dwa ząbki.

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 25 mar 2016, 07:42

Kolega "THC" dobrze napisał : chcesz mieć sprawny ręczny to go używaj, ja zawsze parkując zaciągam ręczny, nie ma znaczenia czy pod górkę czy na prostym, w taki sposób wszystkie elementy od ręcznego są "rozruszane", owszem ryzyko zawsze istnieje ale można przecież np przy zmianie klocków przeczyścić i przesmarować elementy od ręcznego

Gość.

Post autor: Gość. » 25 mar 2016, 13:31

No dobra chłopaki ale jak trafimy na zimowa pluche to co? Nie każdy wie gdzie grzac podrecznym palnikiem a ja juz tak miałem nie raz w różnych autach :]

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 25 mar 2016, 15:45

Apophis pisze:jak trafimy na zimowa pluche to co?
No to na to nic nie poradzimy. Zamarznie albo nie. Życie :)

W PL i tak od kilku lat zima jakaś taka jak nie zima :)

ratownikmed
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 27 lut 2015, 19:45
Lokalizacja: Nowa Sól

Post autor: ratownikmed » 25 mar 2016, 16:54

Witam Kolego ja bym się nie obawial zamarzniecia recznego hamulca sam używam go za każdym razem gdy parkuje i nigdy nie miałem najmniejszego problemu Pozdrawiam
alvaro

Empirator
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 109
Rejestracja: 10 mar 2016, 17:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: Empirator » 25 mar 2016, 19:40

No to wszystko wyjaśnione :) Dziękuję i pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 25 mar 2016, 20:43

Ja również cały czas zaciągam ręczny przy każdym postoju-taki już nawyk, nawet jak z auta wychodze z auta na 10 sekund to i tak zaciągam. Nigdy nie zdarzyło mi się aby przymarzł albo coś takiego( przynajmniej w a6 bo w starej astrze f gdzie są bębny to zamarzał cały czas :D).

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja