Za wyjaśnienie i dobre rady będę wdzięczny
Tiptronic a ręczny zimą.
Tiptronic a ręczny zimą.
Witam! Mam takie pytanie.. Jestem od niedawna szczęśliwym posiadaczem samochodu z automatyczną skrzynią tiptronic. Jest to mój pierwszy samochód z automatyczną skrzynią. I teraz jeśli coś pomylę to proszę o wyrozumiałość. Dowiedziałem się, że przed zmianą przełożenia na P (np, gdy dojeżdżam do domu i będę parkował auto, wyłączał silnik) dobrze jest zaciągnąć hamulec ręczny, ponieważ po pierwsze odciążamy układ hamulcowy oraz skrzynie... Jeśli coś pomyliłem, to proszę o poprawienie mnie. Ale teraz tak się zastanawiam, co z zimą i minusowymi temperaturami? Czy jeżeli parkujecie przyjmijmy na wzniesieniu, czy na parkingu pod klatką czy gdziekolwiek, to również zaciągacie ręczny przed postojem i zmianą trybu na P? Czy nie obawiacie się przymarznięcia linki czy zacisku? Jak konserwować ręczny, żeby nie przymarzł?
Za wyjaśnienie i dobre rady będę wdzięczny
, Pozdrawiam!
Za wyjaśnienie i dobre rady będę wdzięczny
-
Gość.
Przeczytałem pewien artykuł i... Zaciągając ręczny przed postojem odciążamy głównie skrzynie, z tego co się zorientowałem, zmieniając przełożenie np. z D na P mechanizm skrzyni zostaje zablokowany, ale gdy stoimy przykładowo na wzniesieniu i przed przełączeniem zaciągniemy ręczny, to w skrzyni po przełożeniu lewarka na P występują mniejsze naprężenia i ewentualna dalsza zmiana biegów zachodzi płynnie, bezproblemowo.
Ale tutaj dalsza część pytania.. Co z zimą i mrozami?
[ Dodano: 2016-03-24, 19:52 ]
Dzięki za odpowiedź 
Ale tutaj dalsza część pytania.. Co z zimą i mrozami?
[ Dodano: 2016-03-24, 19:52 ]
W zasadzie nie parkuję w ogóle na wzniesieniu, pytam profilaktycznie, wolę dmuchać na zimne i wiedzieć na przyszłość, jak się zachowaćApophis pisze:Oczywiście że może przymarznąć.
Pytnaie-czy parkujesz na sporym wzniesieniu? Jesli nie to nie zaciągaj ręcznego i nic sie nie stanie jesli tak to nie masz wyjścia i musisz go stosować nawet jak bys miał manuala.
Był - VW Passat B5 1.8T,
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
Było - Audi A4 B6 1.8T,
Jest - Audi A6 C5 2.7 BiTurbo quattro,
Jest - Hyundai Galloper 2.5 TD.
-
Gość.
Dobrze tam piszą ale własnie zapominają że może cos przymarznąć a może.
Automatami jeździłem od 2002 do zeszłego roku i nie uzywałem ręcznego do czasu az w DE nie musiałem parkowac na sporym wzniesieniu. Tu nawet manual na wstecznym i tak się stoczył by. Zapięcie P w automacie na takim wzniesieniu może spowodowac może nie zerwanie tej blokady(skrajny przypadek)ale jej zablokowanie w takim stopniu że nie zrzucimy potem z P no chyba że masz uprzednio zaciągnięty ten ręczny.![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
Automatami jeździłem od 2002 do zeszłego roku i nie uzywałem ręcznego do czasu az w DE nie musiałem parkowac na sporym wzniesieniu. Tu nawet manual na wstecznym i tak się stoczył by. Zapięcie P w automacie na takim wzniesieniu może spowodowac może nie zerwanie tej blokady(skrajny przypadek)ale jej zablokowanie w takim stopniu że nie zrzucimy potem z P no chyba że masz uprzednio zaciągnięty ten ręczny.
Jakoś z przyzwyczajenia ale można powiedzieć, że zawsze zaciągam ręczny. Czy jest wzniesienie czy go nie ma. Czy jest to zima czy lato. Wystarczy na dwa ząbki. Nie miałem (na szczęście) jeszcze takiej sytuacji żeby przymarzł
Na pewno jest to dużo lepiej dla skrzyni.
I jak to mawiał mój mechanik "Chcesz mieć sprawny ręczny? To go używaj!"![:] :]](https://a6klub.pl/images/smilies/kwadr.gif)
I jak to mawiał mój mechanik "Chcesz mieć sprawny ręczny? To go używaj!"
-
Ziomek
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
W A6(i nie tylko) lubi przykorodować sworzeń ręcznego w zacisku powodując jego zacieranie i nie odbijanie ręcznego. Jak pancerz linki przegnije na mocowaniach to dostanie się na nią woda - też przyblokuje hamulec. W normalnych warunkach do linki woda się nie dostanie ze względu na jej ułożenie. Osobiście też zaciągam ręczny za każdym razem, właśnie na te dwa ząbki.
-
krzysiek-lex
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 925
- Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice
Kolega "THC" dobrze napisał : chcesz mieć sprawny ręczny to go używaj, ja zawsze parkując zaciągam ręczny, nie ma znaczenia czy pod górkę czy na prostym, w taki sposób wszystkie elementy od ręcznego są "rozruszane", owszem ryzyko zawsze istnieje ale można przecież np przy zmianie klocków przeczyścić i przesmarować elementy od ręcznego
-
Gość.
-
ratownikmed
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 28
- Rejestracja: 27 lut 2015, 19:45
- Lokalizacja: Nowa Sól











