Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6] 3.0 TDI Chiptuning czy warto?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
krahs
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 27 cze 2010, 23:56
Lokalizacja: Raszyn

Post autor: krahs » 08 paź 2010, 09:31

jeśli zrobisz to z głowa i rozsądnie to nic Ci się nie skurczy jeżeli przesadzisz to owszem skurczy : )
krahs

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 08 paź 2010, 10:17

Pamiętam kiedyś w szkole był przedmiot materiałoznawstwo. Myślę, że koledzy w Audi mają kilku speców od wyliczeń proporcji wysilenia do trwałości. Być może dlatego uznali ~225 za wystarczające, po poprawkach ~233, na teraz ~240. Czemu nie od razu 280 ? Dla nich to bez różnicy wgranie takiego czy innego algorytmu.
Zmiana softu za kasę powyżej 1000 PLN to wg mnie przegięcie pały ze strony zarabiających bo krzywa trwałości z pewnością spada i to spada na barki użytkownika. Oczywiście każdy powie, że to są koszty większego pałowania. Zastanawia mnie tylko jakie będą.
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 08 paź 2010, 10:33

Abstrahując od rozmów o kurczących się fiutkach :mrgreen:
Ja również uważam, że warto, ale w przemyślany sposób.
Jeśli shamujesz samochód i dodasz do wyników 15-20 % to sam program silnika nie obciąży.
Też zastanawiałem się nad wirem i obawiałem się o skrzynię (Tez wpadłem na pomysł, aby poprosić o opinię ludzi po chipie - bez odzewu :evil: )
Nie przemawia do mnie fakt, że skrzynie ma ogranicznik do 625 Nm., więc można śmiało dawać 560-580 Nm.
Zresztą w silnikach 224 KM Często ma do 600 Nm :!: .
Jednak pozostaje pytanie, co bardziej niszczy skrzynię?
Moment, jaki podaje silnik na skrzynię czy moment, jaki skrzynie przekłada na koła?
Problem leży w tym, że duża siła kręcąc skrzynię z małym oporem nie powoduje dużych przeciążeń.
Więc to, dlatego rozsądna jazda oszczędza skrzynię, mimo iż ma stały moment np. 540 Nm. dostępny już od 2200 obrotów.
Co do mocy to maksymalna jest dostępna przy około 3800 rpm, więc nie żyłując silnika w ogóle nie dochodzisz do takiej mocy
Zmieniając biegi przy np. 2400-2600 rpm a to i tak dość energiczna jazda.
Natomiast jak depniesz to wchodzisz na 3800-4200 rpm. i masz pełną moc.
Poza tym można przeprowadzić łagodniej początek krzywych, co dodatkowo odciąży silnik na niskich obrotach, ja mam modyfikację od 1800 prm w górę.
Moim zdaniem WARTO <ok>

[ Dodano: 2010-10-08, 10:41 ]
maxon pisze:Pamiętam kiedyś w szkole był przedmiot materiałoznawstwo. Myślę, że koledzy w Audi mają kilku speców od wyliczeń proporcji wysilenia do trwałości. Być może dlatego uznali ~225 za wystarczające, po poprawkach ~233, na teraz ~240. Czemu nie od razu 280 .
Można zmienić na 500Nm i 240-250 KM- też zauważalna różnica.
Ale wiesz jak jest

Masz statek to nim steruj...

Ja Cie namawiać nie będę.

PS.
Samo to ,że będziesz jeździł ostro niezawirowanym samochodem przez 100k km, spowoduje jego silniejszą eksploatację, to dla tego jedni musza wymieniać skrzynię przy 200k km a inni nigdy ;-)

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 08 paź 2010, 11:29

vonito pisze: Nie przemawia do mnie fakt, że skrzynie ma ogranicznik do 625 Nm., więc można śmiało dawać 560-580 Nm.
Zresztą w silnikach 224 KM Często ma do 600 Nm :!: .
Jednak pozostaje pytanie, co bardziej niszczy skrzynię?
Moment, jaki podaje silnik na skrzynię czy moment, jaki skrzynie przekłada na koła?
Problem leży w tym, że duża siła kręcąc skrzynię z małym oporem nie powoduje dużych przeciążeń. ...
najwieksze obciazenia powodowane sa przy niskich obrotach na relatywnie wysokim biegu, czyli np taka jazda na emeryta..

chcac przyspieszyc, redukujesz bieg. :)) przyspieszanie na 5b od 70km/h mija sie z celem.. <ok>

z drugiej strony.. wchodzac na temat ekonomicznej jazdy.. jadac i przewidujac(albo znajac) ruch na drodze.. szybko sie rozpedzam.. potem delikatnie dozujac gaz, jadac na w miare wysokim biegu:)) to z ekonomi :))

procz sprzegla , dodalbym, ze bardzo wysilonym elementem jest tez w tym przypadku wal i panewki.. choc wiecej jest przypadkow padajacych skrzyni.. niz walow wychodzacych bokiem <ok>

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 08 paź 2010, 11:52

pama pisze: najwieksze obciazenia powodowane sa przy niskich obrotach na relatywnie wysokim biegu, czyli np taka jazda na emeryta..
Czyli większym obciążeniem jest spokojne ruszanie z np. 3-ki niż bytowanie z miejsca z
1-nki do 4200 rpm ?

No to powiem tak, po chipie samochód jeździ na momencie,
Szybciej wrzuca wyższe biegi i nie redukuje tak szybko przy spokojnym wciśnięciu pedału gazu.

Awatar użytkownika
pama
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1264
Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
Imię: Forum Tomasz
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bayern
Kontakt:

Post autor: pama » 08 paź 2010, 12:23

vonito pisze: Czyli większym obciążeniem jest spokojne ruszanie z np. 3-ki niż bytowanie z miejsca z
1-nki do 4200 rpm ?

No to powiem tak, po chipie samochód jeździ na momencie,
Szybciej wrzuca wyższe biegi i nie redukuje tak szybko przy spokojnym wciśnięciu pedału gazu.
wcale tak nie powiedzialem :)

tego nie da sie jednoznacznie okreslic:)
ja zwrocilem dodatkowa uwage takze na elementy silnika, oprocz skrzyni i sprzegla:)

a jak ty jezdzisz... to juz twoja sprawa..:) oby jak najdluzej <ok>

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 08 paź 2010, 12:43

To jest wkurzajace! Przepraszam za powiedzenie SRALIZM MAZGALIZM!!!! Kazdy robi to na co ma ochote. Jedni tuninguja i zaluja ze tego wczeniej nie zrobili, a drudzy nie tuninguja bo nasluchali sie od wujkow, kolegow i jeszcze innych dalszych osob co sie im nie wydarzylo po tuningu. Jesli program jest dobrany przez tunera, jet on dobrany z glowa, nieprzewartosciowany to nie ma takiej opcji by sie cos w aucie popsulo. Jesli natomiast sammemu sie narzoci ze chce sie miec np 300km i np 600Nm to wtedy wiaodmo ze cos sie musi popsuc!
Jedno o co was prosze NIEDRAMATYZUJCIE.
Kilka postów wczesniej czytalem jak koledzy napisali ze moje problemy z autem zaczely sie po CHIPSIE!!! - To jest nieprawda !!! JAKIS BAJER MONACHIUM :-) Kazdy niech wypowiada sie za siebie i niech uzytkownicy przestana wrózyc z fusów co czego bylo przyczyna. U mnie problemy byly spowodowane tym ze ktos lal kiepksa rope! Zawór który steruje cisnieniem na szynie zaczal szwankowac- stad moje problemy( to tak dla zainteresownych) Poza tym jak na razie, a przejechalem autem 16tys od zakupu- jezdze od czerwca. Nic nie uleglo uszkodzneiu w moim aucie. Jedynie klocki i tarcze wykonczylem, bo jezdze agresywnie i bardzo szybko.
Jesli kto sie chce wypowiadac w tym temacie to niech wypowie sie ten kto chipa juz ma i ktoremu on np narobil problemow, lub ten ktory z niego jest zadowlony! A ci co gdzies tam cos slyszeli , niech przestana pisac bajki i zapedzac czytenikow w kozi róg.
I jesli chip to tylko w dobrej znanej firmie. A nie firmie"KOGUCIK"

vonito
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 706
Rejestracja: 13 sie 2010, 10:41
Imię: Tomasz A6 Forum
Rocznik: 2006
Moje auto: S6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Opole
Kontakt:

Post autor: vonito » 08 paź 2010, 14:30

pama pisze: ja zwrocilem dodatkowa uwage takze na elementy silnika, oprocz skrzyni i sprzegla:)

a jak ty jezdzisz... to juz twoja sprawa..:) oby jak najdluzej <ok>
Luzik, to było spokojne pytanie, zapomniałem dodać emotikona :-D

Fenomenalny przy jakich obrotach Tip zmienia Ci z 1 na 2jkę po wirze ?

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 08 paź 2010, 16:23

Fenomenalny czytasz pobieżnie lub bez zrozumienia a potem się żołądkujesz niepotrzebnie.

BTW:
Wiesz może, czemu A6 nie ma wirusa w standardzie ?
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Forum Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 765
Rejestracja: 14 lut 2010, 10:28
Imię: Robert
Rocznik: 2014
Moje auto: A7 4G
Nadwozie: Hatchback
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Śląsk
Kontakt:

Post autor: Forum Audi A6 » 08 paź 2010, 17:00

Chip nie jest dla każdego. Trzeba wiedzieć jak takim autem jeździć.
Dlaczego inżynierowie ustawiają program na 225 KM... bo są bardziej idioto odporne niż 280 KM.

Społeczność Audi A6

Post autor: Społeczność Audi A6 » 08 paź 2010, 23:01

To dla wyjasnieninia napisze jeszcze raz! Poki co chwale sobie chipsa jakie mam juz od kilku miesiecy. Jak na arzie spisuje sie wysmienice!

Awatar użytkownika
maxon
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 282
Rejestracja: 29 lip 2010, 11:35
Lokalizacja: Gdańsk-Warszawa

Post autor: maxon » 09 paź 2010, 00:20

A ja poszukam kogoś kto zrobi to za uczciwą kasę <mikołaj> Póki co 2k trza szykować na oleje <smuty>
Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...

Awatar użytkownika
stifii
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 362
Rejestracja: 11 paź 2009, 02:17
Imię: Tadeusz
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: kuj-pom
Kontakt:

Post autor: stifii » 09 paź 2010, 16:00

maxon pisze:A ja poszukam kogoś kto zrobi to za uczciwą kasę <mikołaj> Póki co 2k trza szykować na oleje <smuty>
jaka dla Ciebie to uczciwa kasa? ;-)
2k za oleje to co Ty tam lejesz? :shock:

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 09 paź 2010, 17:55

Pewnie wymiana oleju w skrzyni... ;-)

KubaCichy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 01 kwie 2010, 21:45
Lokalizacja: Legnica

Post autor: KubaCichy » 10 paź 2010, 20:46

Mam pytanie, czy przebieg auta ogranicza jakoś chipowanie.
Moja A6 ma przebieg 124 tyś, mam zamiar ją zchipować na ok. 270 km i 550 Nm.
Skrzynia Tiptronic. Czy są jakieś przeciwwskazania ku temu, czy lepiej nie kręcić jej tak mocno?
Z góry dziękuję za odpowiedź
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl