Na podstawie doświadczeń z instalacji haka w egzemplarzach poliftowych u kolegów: Jarasxy i Grucjusza wprowadziłem następujące poprawki do mojej instrukcji:
1. Zmiany nominalnych wartości bezpieczników nr 2 i 3 we wsporniku ST1 - prelift 20A/lift 25A
oraz nr 12 - prelift 5A/lift 15A
2. Zmiany kolorystyki i umiejscowienia wspornika ST4:
- prelift - kolor zielony
- lift - kolor czarny
3. Zmiana miejsca dołączenia czarno-fioletowego przewodu do wspornika ST4:
- prelift: gniazdo nr 12
- lift: wolne gniazdo z zakresu 1-6
4. Dodatkowe kodowania modułu rozpoznawania przyczepy dla Lifta w kanałach 3C, 6C, 8B
5. Uwaga do sposobu numeracji bezpieczników w bagażniku - od prawej do lewej
Finalnie u obu kolegów udało się zainstalować i poprawnie zakodować moduł haka, co mnie także cieszy
Dodatkowe uwagi, które mogę wnieść na podstawie własnych doświadczeń:
1. Kolorystyka kabli podana w moich tabelkach dotyczy tylko oryginalnej instalacji i to z wieloma zastrzeżeniami (gwiazdkami), które podaje producent, typu: "w zależności od wyposażenia".
Dlatego ślepe opieranie się tylko na kolorystyce gotowych kabli, to prosty przepis na katastrofę.
2. Zanim zainstalujesz gotową wiązkę, sprawdź ją omomierzem na biurku.
Warto sprawdzić wiązkę nie tylko pod lupą, przejścia "end-to-end", ale także, czy dana linia nie ma przebicia na jakieś sąsiednie linie.
Wiem, że to jest bardziej skomplikowane sprawdzenie, ale łatwiej zrobić to w domu na biurku, niż później w garażu, gdzie dostęp będzie znaczniej utrudniony.
Spotykałem się kiedyś z niedbale zaciśniętą wiązką, gdzie jeden z drucików linki przewodu wylazł ze swojego miejsca we wtyczce i powodował spontaniczne zwarcia z inną linią - problem bardzo trudny do diagnostyki po instalacji w aucie.
Pamiętajcie, że osoby, które sprzedają lub składają takie wiązki nie są nieomylne.
Zaufanie do poprawnie złożonej wiązki, to podstawa, aby móc diagnozować problemy przy jej podłączaniu.
3. Błędami w VCDSie zajmujemy się dopiero po sprawdzeniu poprawności wszystkich podłączeń i zmierzeniu napięć obwodów 30 i 15a przy module (wtyczki T12m/prelift lub T10bh i T6ce w lift).
Gdy wiązka jest wadliwa lub źle podpięta, to błędy VCDS mogą wyprowadzić na manowce.
Czyli najpierw aż do bólu sprawdzamy wiązkę i jej podpięcie, a dopiero wtedy błędy VCDS - nie odwrotnie!
Dziękuję kolegom za feedback.
Oto poprawioną instrukcja:
https://drive.google.com/file/d/1OxRXty ... 3QSpu/view
Jeżeli ktoś chciałby docenić moją pracę i mobilizować mnie do dalszej - może postawić mi kawę
https://buycoffee.to/tomek1
Miłego.