Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Nadwozie
ODPOWIEDZ
jarasxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2025, 06:50
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: jarasxy » 01 lip 2025, 22:22

-Tomek- pisze:
01 lip 2025, 11:03
jarasxy pisze:
01 lip 2025, 09:58
-Tomek- pisze:
01 lip 2025, 09:23
1. Zrób screeny wszystkich bajtów w module 13 (Reg.dystansu) - tam powinna być jakaś opcja dot. trailera.
Porozwijaj wszystkie menu przy konf. bitów - może coś się tam ukryło?

2. Co z modułem 8D - nie ma go u ciebie?
ad. 1. OK, po pracy do tego wrócę i zdam relację.

ad 2. 8D odpowiada za co?

Czy kodowanie 03 ABS jest konieczne? jak widać nie ma u mnie opisów bitów. Nie wiem gdzie szukać odpowiedniego kodowania pompy.
8D - odpowiada m.in. za adaptacyjny tempomat (jest powiązany z modułem 13) i też może generować błędy związane z ACC

03 ABS zostaw sobie na później - przecież on nie generuje ci błędów?
Wracam, wygląda na to że udało się. Zrobilem jeszcze raz kodowania w odpowiednich modułach i najwyraźniej dopisanie haka w 8E załatwiło temat. ACC powrociło, wszystko działa.

Podpiałem również przyczepę do testów i jest wszytsko prawie dobrze. Mianowicie świecą cały czas swiatła stop <mysli> . Reszta oświetelenia działa prawidłowo, kamerka cofania, czujniki cofania.
Zrobilem na próbę taki manewr że wypiałem bezppiecznik z ST4 do którego podpięta jest linia z gniazda T10bh (1). Po wyjęciu stop gaśnie, a co więcej działa jak powinien, czyli po nacisnieciu pedalu hamulca. Jakieś pomysly?

Dodam, że zostala do zakodowania pompa ABS a nie potrafie tego zrobic bo nie mam opisów bitów I nie wiem który zaznaczyc. Moze to ma wplyw na STOPa?
Ponadto hak od samego początku zgłasza jeden błąd, a mianowicie:
147464 - zacisk 15
U1405 00 [009] - niewiarygodny sygnał

Grucjusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 wrz 2024, 11:59
Imię: Konrad
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: Grucjusz » 02 lip 2025, 00:25

Wygląda na to, że jesteśmy w tym samym miejscu - prawie działa. Czyli działa, ale nie te światła świecą i wywala błąd "niewiarygodny sygnał" dla zacisku 15, czyli jeśli dobrze się połapałem, dotyczy bezpiecznika w ST4.
Ja pomysłu nie mam.

Ale poniżej moje zrzuty od abs i bagażnika bo to u mnie akurat poszło ok. Wpisałeś hasło kodując 6D (12345)?

abs
03.jpg
bagażnik
6D.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: -Tomek- » 02 lip 2025, 09:02

jarasxy pisze:
01 lip 2025, 22:22
-Tomek- pisze:
01 lip 2025, 11:03
jarasxy pisze:
01 lip 2025, 09:58


ad. 1. OK, po pracy do tego wrócę i zdam relację.

ad 2. 8D odpowiada za co?

Czy kodowanie 03 ABS jest konieczne? jak widać nie ma u mnie opisów bitów. Nie wiem gdzie szukać odpowiedniego kodowania pompy.
8D - odpowiada m.in. za adaptacyjny tempomat (jest powiązany z modułem 13) i też może generować błędy związane z ACC

03 ABS zostaw sobie na później - przecież on nie generuje ci błędów?
Wracam, wygląda na to że udało się. Zrobilem jeszcze raz kodowania w odpowiednich modułach i najwyraźniej dopisanie haka w 8E załatwiło temat. ACC powrociło, wszystko działa.

Podpiałem również przyczepę do testów i jest wszytsko prawie dobrze. Mianowicie świecą cały czas swiatła stop <mysli> . Reszta oświetelenia działa prawidłowo, kamerka cofania, czujniki cofania.
Zrobilem na próbę taki manewr że wypiałem bezppiecznik z ST4 do którego podpięta jest linia z gniazda T10bh (1). Po wyjęciu stop gaśnie, a co więcej działa jak powinien, czyli po nacisnieciu pedalu hamulca. Jakieś pomysly?

Dodam, że zostala do zakodowania pompa ABS a nie potrafie tego zrobic bo nie mam opisów bitów I nie wiem który zaznaczyc. Moze to ma wplyw na STOPa?
Ponadto hak od samego początku zgłasza jeden błąd, a mianowicie:
147464 - zacisk 15
U1405 00 [009] - niewiarygodny sygnał
Sprawa pierwsza:
Dopisanie haka w module 8B (Adaptive Cruise 2) pomogło wyeliminować błędy ACC?
Pytam, bo błędnie napisałem o module 8D, a ty o 8E - rozumiem, że obaj pomyliliśmy się i chodziło nam o 8B ?

Co do świateł, to sprawdź woltomierzem napięcie na pinie 1 we wtyczce T10bh.
Przy wyłączonej stacyjce powinno być 0, a po włączeniu stacyjki (lub uruchomieniu silnika) +12V
Czy tak masz?

Kolejny test, to sprawdzenie, czy we wtyczce T6ce na pinach 3,4,5,6 jest napięcie +12V prosto z aku (przy wyłączonej stacyjce)?
Warto też sprawdzić, czy w T6ce na pinie 2 jest dobrze dołączona masa.

Za sygnał stopu odpowiada sygnał na pinie 2 wtyczki T10bh.
Sprawdź, czy pojawia się tam napięcie dopiero po wciśnięciu hamulca.
Pomogłem Ci - postaw mi kawę :)
https://buycoffee.to/tomek1

jarasxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2025, 06:50
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: jarasxy » 02 lip 2025, 11:04

Grucjusz pisze:
02 lip 2025, 00:25
Wygląda na to, że jesteśmy w tym samym miejscu - prawie działa. Czyli działa, ale nie te światła świecą i wywala błąd "niewiarygodny sygnał" dla zacisku 15, czyli jeśli dobrze się połapałem, dotyczy bezpiecznika w ST4.
Ja pomysłu nie mam.

Ale poniżej moje zrzuty od abs i bagażnika bo to u mnie akurat poszło ok. Wpisałeś hasło kodując 6D (12345)?

abs

03.jpg

bagażnik

6D.jpg
Dzięki za kodowania. Klapa się zgadza bit, ABS dzis spróbuję odptaszkować. Tak błąd zgłaszany dotyczy bezpiecznika w ST4

Dodano po 5 minutach 34 sekundach:
-Tomek- pisze:
02 lip 2025, 09:02
jarasxy pisze:
01 lip 2025, 22:22
-Tomek- pisze:
01 lip 2025, 11:03


8D - odpowiada m.in. za adaptacyjny tempomat (jest powiązany z modułem 13) i też może generować błędy związane z ACC

03 ABS zostaw sobie na później - przecież on nie generuje ci błędów?
Wracam, wygląda na to że udało się. Zrobilem jeszcze raz kodowania w odpowiednich modułach i najwyraźniej dopisanie haka w 8E załatwiło temat. ACC powrociło, wszystko działa.

Podpiałem również przyczepę do testów i jest wszytsko prawie dobrze. Mianowicie świecą cały czas swiatła stop <mysli> . Reszta oświetelenia działa prawidłowo, kamerka cofania, czujniki cofania.
Zrobilem na próbę taki manewr że wypiałem bezppiecznik z ST4 do którego podpięta jest linia z gniazda T10bh (1). Po wyjęciu stop gaśnie, a co więcej działa jak powinien, czyli po nacisnieciu pedalu hamulca. Jakieś pomysly?

Dodam, że zostala do zakodowania pompa ABS a nie potrafie tego zrobic bo nie mam opisów bitów I nie wiem który zaznaczyc. Moze to ma wplyw na STOPa?
Ponadto hak od samego początku zgłasza jeden błąd, a mianowicie:
147464 - zacisk 15
U1405 00 [009] - niewiarygodny sygnał
Sprawa pierwsza:
Dopisanie haka w module 8B (Adaptive Cruise 2) pomogło wyeliminować błędy ACC?
Pytam, bo błędnie napisałem o module 8D, a ty o 8E - rozumiem, że obaj pomyliliśmy się i chodziło nam o 8B ?

Co do świateł, to sprawdź woltomierzem napięcie na pinie 1 we wtyczce T10bh.
Przy wyłączonej stacyjce powinno być 0, a po włączeniu stacyjki (lub uruchomieniu silnika) +12V
Czy tak masz?

Kolejny test, to sprawdzenie, czy we wtyczce T6ce na pinach 3,4,5,6 jest napięcie +12V prosto z aku (przy wyłączonej stacyjce)?
Warto też sprawdzić, czy w T6ce na pinie 2 jest dobrze dołączona masa.

Za sygnał stopu odpowiada sygnał na pinie 2 wtyczki T10bh.
Sprawdź, czy pojawia się tam napięcie dopiero po wciśnięciu hamulca.
Zgadza się, dotyczyło to 8B, bajt 0, bit 0 do zaznaczenia.

Przemierzę wszytsko jak sugerujesz I wrócę z odpowiedzią. Aczkolwiek chyba wiem gdzie leży problem. Muszę jeszcze raz sprawdzić poprawność połączeń bo teraz tak patrze po swoich zdjeciach i wygląda na to że zamieniłem miejscami piny 1 i 2 10 stykowej czarnej wtyki. Czyli pin 1 poszedł do modułu komfortu a pin 2 do szyny bezpieczników. Potwierdze I dam znać

jarasxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2025, 06:50
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: jarasxy » 03 lip 2025, 16:54

Wracam z odpowiedzią. Rzeczywiście miałem zamienione miejscami piny 1 i 2 jak wyzej w poście. Po zamianie wszystko gra <lol>

Jedynie co to kodowanie ABS się nie powiodło ale bez tego chyba da się żyć. Chyba mój VCDS nie ogarnia, bo nie mam možliwości odpataszkowania bitu 5 w bajcie 8 tak jak kolega Grucjusz wrzucił screena ze swojego kodowania. Próbowałem zmieniç kod Binary na tego ze screnna ale VCDS nie widzi takiej zmiany jako nowe kodowanie. Nie wiem jak jeszcze inaczej mogę to kodowanie ogarnąć?

Dziękuję za pomóc w szczególności koledzie Tomek za wszelkie wskazówki i sugestie oraz koledze Grucjusz za kodowania. Służę pomocą <okok>

Grucjusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 wrz 2024, 11:59
Imię: Konrad
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: Grucjusz » 03 lip 2025, 23:54

A co z błędem dotyczącym zacisku 15?

Kędzierzyn nie tak daleko. Gdybyś był w pobliżu Krk to mogę zabrać za sobą swoją chińszczyznę VCDS ;-). Może zadziała.

jarasxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2025, 06:50
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: jarasxy » 04 lip 2025, 06:19

Grucjusz pisze:
03 lip 2025, 23:54
A co z błędem dotyczącym zacisku 15?

Kędzierzyn nie tak daleko. Gdybyś był w pobliżu Krk to mogę zabrać za sobą swoją chińszczyznę VCDS ;-). Może zadziała.
po poprawnym podpięciu pinów błędu brak. Sprawdziłem sobie jeszcze dla spokoju napięcia w kostce 6 pinowej. I wszystko jest okej tj. stałe napięcie na pinach idących do ST1 oraz napięcie po zapłonie na pinię wędrującym do ST4 w pozycję 6. Tam miałem wolny slot i się wpiąłem.
Co do kodowania ABS to spróbuję jeszcze do zaprzyjaźnionego zakładu zakręcić i podpiąć się pod "non ryż" VCDS ;), powinno pójść. a jeśli nie to może kiedyś po drodze, przećwiczymy opcję Krk ;)

-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa
Kontakt:

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: -Tomek- » 08 lip 2025, 11:52

Na podstawie doświadczeń z instalacji haka w egzemplarzach poliftowych u kolegów: Jarasxy i Grucjusza wprowadziłem następujące poprawki do mojej instrukcji:

1. Zmiany nominalnych wartości bezpieczników nr 2 i 3 we wsporniku ST1 - prelift 20A/lift 25A
oraz nr 12 - prelift 5A/lift 15A

2. Zmiany kolorystyki i umiejscowienia wspornika ST4:
- prelift - kolor zielony
- lift - kolor czarny

3. Zmiana miejsca dołączenia czarno-fioletowego przewodu do wspornika ST4:
- prelift: gniazdo nr 12
- lift: wolne gniazdo z zakresu 1-6

4. Dodatkowe kodowania modułu rozpoznawania przyczepy dla Lifta w kanałach 3C, 6C, 8B

5. Uwaga do sposobu numeracji bezpieczników w bagażniku - od prawej do lewej

Finalnie u obu kolegów udało się zainstalować i poprawnie zakodować moduł haka, co mnie także cieszy :)

Dodatkowe uwagi, które mogę wnieść na podstawie własnych doświadczeń:

1. Kolorystyka kabli podana w moich tabelkach dotyczy tylko oryginalnej instalacji i to z wieloma zastrzeżeniami (gwiazdkami), które podaje producent, typu: "w zależności od wyposażenia".
Dlatego ślepe opieranie się tylko na kolorystyce gotowych kabli, to prosty przepis na katastrofę.

2. Zanim zainstalujesz gotową wiązkę, sprawdź ją omomierzem na biurku.
Warto sprawdzić wiązkę nie tylko pod lupą, przejścia "end-to-end", ale także, czy dana linia nie ma przebicia na jakieś sąsiednie linie.
Wiem, że to jest bardziej skomplikowane sprawdzenie, ale łatwiej zrobić to w domu na biurku, niż później w garażu, gdzie dostęp będzie znaczniej utrudniony.
Spotykałem się kiedyś z niedbale zaciśniętą wiązką, gdzie jeden z drucików linki przewodu wylazł ze swojego miejsca we wtyczce i powodował spontaniczne zwarcia z inną linią - problem bardzo trudny do diagnostyki po instalacji w aucie.
Pamiętajcie, że osoby, które sprzedają lub składają takie wiązki nie są nieomylne.
Zaufanie do poprawnie złożonej wiązki, to podstawa, aby móc diagnozować problemy przy jej podłączaniu.

3. Błędami w VCDSie zajmujemy się dopiero po sprawdzeniu poprawności wszystkich podłączeń i zmierzeniu napięć obwodów 30 i 15a przy module (wtyczki T12m/prelift lub T10bh i T6ce w lift).
Gdy wiązka jest wadliwa lub źle podpięta, to błędy VCDS mogą wyprowadzić na manowce.
Czyli najpierw aż do bólu sprawdzamy wiązkę i jej podpięcie, a dopiero wtedy błędy VCDS - nie odwrotnie!

Dziękuję kolegom za feedback.

Oto poprawioną instrukcja:
https://drive.google.com/file/d/1OxRXty ... 3QSpu/view

Jeżeli ktoś chciałby docenić moją pracę i mobilizować mnie do dalszej - może postawić mi kawę :)
https://buycoffee.to/tomek1

Miłego.
Pomogłem Ci - postaw mi kawę :)
https://buycoffee.to/tomek1

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja