Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Nadwozie
ODPOWIEDZ
jarasxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2025, 06:50
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: jarasxy » 01 lip 2025, 22:22

-Tomek- pisze:
01 lip 2025, 11:03
jarasxy pisze:
01 lip 2025, 09:58
-Tomek- pisze:
01 lip 2025, 09:23
1. Zrób screeny wszystkich bajtów w module 13 (Reg.dystansu) - tam powinna być jakaś opcja dot. trailera.
Porozwijaj wszystkie menu przy konf. bitów - może coś się tam ukryło?

2. Co z modułem 8D - nie ma go u ciebie?
ad. 1. OK, po pracy do tego wrócę i zdam relację.

ad 2. 8D odpowiada za co?

Czy kodowanie 03 ABS jest konieczne? jak widać nie ma u mnie opisów bitów. Nie wiem gdzie szukać odpowiedniego kodowania pompy.
8D - odpowiada m.in. za adaptacyjny tempomat (jest powiązany z modułem 13) i też może generować błędy związane z ACC

03 ABS zostaw sobie na później - przecież on nie generuje ci błędów?
Wracam, wygląda na to że udało się. Zrobilem jeszcze raz kodowania w odpowiednich modułach i najwyraźniej dopisanie haka w 8E załatwiło temat. ACC powrociło, wszystko działa.

Podpiałem również przyczepę do testów i jest wszytsko prawie dobrze. Mianowicie świecą cały czas swiatła stop <mysli> . Reszta oświetelenia działa prawidłowo, kamerka cofania, czujniki cofania.
Zrobilem na próbę taki manewr że wypiałem bezppiecznik z ST4 do którego podpięta jest linia z gniazda T10bh (1). Po wyjęciu stop gaśnie, a co więcej działa jak powinien, czyli po nacisnieciu pedalu hamulca. Jakieś pomysly?

Dodam, że zostala do zakodowania pompa ABS a nie potrafie tego zrobic bo nie mam opisów bitów I nie wiem który zaznaczyc. Moze to ma wplyw na STOPa?
Ponadto hak od samego początku zgłasza jeden błąd, a mianowicie:
147464 - zacisk 15
U1405 00 [009] - niewiarygodny sygnał

Grucjusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 wrz 2024, 11:59
Imię: Konrad
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: Grucjusz » 02 lip 2025, 00:25

Wygląda na to, że jesteśmy w tym samym miejscu - prawie działa. Czyli działa, ale nie te światła świecą i wywala błąd "niewiarygodny sygnał" dla zacisku 15, czyli jeśli dobrze się połapałem, dotyczy bezpiecznika w ST4.
Ja pomysłu nie mam.

Ale poniżej moje zrzuty od abs i bagażnika bo to u mnie akurat poszło ok. Wpisałeś hasło kodując 6D (12345)?

abs
03.jpg
bagażnik
6D.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: -Tomek- » 02 lip 2025, 09:02

jarasxy pisze:
01 lip 2025, 22:22
-Tomek- pisze:
01 lip 2025, 11:03
jarasxy pisze:
01 lip 2025, 09:58


ad. 1. OK, po pracy do tego wrócę i zdam relację.

ad 2. 8D odpowiada za co?

Czy kodowanie 03 ABS jest konieczne? jak widać nie ma u mnie opisów bitów. Nie wiem gdzie szukać odpowiedniego kodowania pompy.
8D - odpowiada m.in. za adaptacyjny tempomat (jest powiązany z modułem 13) i też może generować błędy związane z ACC

03 ABS zostaw sobie na później - przecież on nie generuje ci błędów?
Wracam, wygląda na to że udało się. Zrobilem jeszcze raz kodowania w odpowiednich modułach i najwyraźniej dopisanie haka w 8E załatwiło temat. ACC powrociło, wszystko działa.

Podpiałem również przyczepę do testów i jest wszytsko prawie dobrze. Mianowicie świecą cały czas swiatła stop <mysli> . Reszta oświetelenia działa prawidłowo, kamerka cofania, czujniki cofania.
Zrobilem na próbę taki manewr że wypiałem bezppiecznik z ST4 do którego podpięta jest linia z gniazda T10bh (1). Po wyjęciu stop gaśnie, a co więcej działa jak powinien, czyli po nacisnieciu pedalu hamulca. Jakieś pomysly?

Dodam, że zostala do zakodowania pompa ABS a nie potrafie tego zrobic bo nie mam opisów bitów I nie wiem który zaznaczyc. Moze to ma wplyw na STOPa?
Ponadto hak od samego początku zgłasza jeden błąd, a mianowicie:
147464 - zacisk 15
U1405 00 [009] - niewiarygodny sygnał
Sprawa pierwsza:
Dopisanie haka w module 8B (Adaptive Cruise 2) pomogło wyeliminować błędy ACC?
Pytam, bo błędnie napisałem o module 8D, a ty o 8E - rozumiem, że obaj pomyliliśmy się i chodziło nam o 8B ?

Co do świateł, to sprawdź woltomierzem napięcie na pinie 1 we wtyczce T10bh.
Przy wyłączonej stacyjce powinno być 0, a po włączeniu stacyjki (lub uruchomieniu silnika) +12V
Czy tak masz?

Kolejny test, to sprawdzenie, czy we wtyczce T6ce na pinach 3,4,5,6 jest napięcie +12V prosto z aku (przy wyłączonej stacyjce)?
Warto też sprawdzić, czy w T6ce na pinie 2 jest dobrze dołączona masa.

Za sygnał stopu odpowiada sygnał na pinie 2 wtyczki T10bh.
Sprawdź, czy pojawia się tam napięcie dopiero po wciśnięciu hamulca.

jarasxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2025, 06:50
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: jarasxy » 02 lip 2025, 11:04

Grucjusz pisze:
02 lip 2025, 00:25
Wygląda na to, że jesteśmy w tym samym miejscu - prawie działa. Czyli działa, ale nie te światła świecą i wywala błąd "niewiarygodny sygnał" dla zacisku 15, czyli jeśli dobrze się połapałem, dotyczy bezpiecznika w ST4.
Ja pomysłu nie mam.

Ale poniżej moje zrzuty od abs i bagażnika bo to u mnie akurat poszło ok. Wpisałeś hasło kodując 6D (12345)?

abs

03.jpg

bagażnik

6D.jpg
Dzięki za kodowania. Klapa się zgadza bit, ABS dzis spróbuję odptaszkować. Tak błąd zgłaszany dotyczy bezpiecznika w ST4

Dodano po 5 minutach 34 sekundach:
-Tomek- pisze:
02 lip 2025, 09:02
jarasxy pisze:
01 lip 2025, 22:22
-Tomek- pisze:
01 lip 2025, 11:03


8D - odpowiada m.in. za adaptacyjny tempomat (jest powiązany z modułem 13) i też może generować błędy związane z ACC

03 ABS zostaw sobie na później - przecież on nie generuje ci błędów?
Wracam, wygląda na to że udało się. Zrobilem jeszcze raz kodowania w odpowiednich modułach i najwyraźniej dopisanie haka w 8E załatwiło temat. ACC powrociło, wszystko działa.

Podpiałem również przyczepę do testów i jest wszytsko prawie dobrze. Mianowicie świecą cały czas swiatła stop <mysli> . Reszta oświetelenia działa prawidłowo, kamerka cofania, czujniki cofania.
Zrobilem na próbę taki manewr że wypiałem bezppiecznik z ST4 do którego podpięta jest linia z gniazda T10bh (1). Po wyjęciu stop gaśnie, a co więcej działa jak powinien, czyli po nacisnieciu pedalu hamulca. Jakieś pomysly?

Dodam, że zostala do zakodowania pompa ABS a nie potrafie tego zrobic bo nie mam opisów bitów I nie wiem który zaznaczyc. Moze to ma wplyw na STOPa?
Ponadto hak od samego początku zgłasza jeden błąd, a mianowicie:
147464 - zacisk 15
U1405 00 [009] - niewiarygodny sygnał
Sprawa pierwsza:
Dopisanie haka w module 8B (Adaptive Cruise 2) pomogło wyeliminować błędy ACC?
Pytam, bo błędnie napisałem o module 8D, a ty o 8E - rozumiem, że obaj pomyliliśmy się i chodziło nam o 8B ?

Co do świateł, to sprawdź woltomierzem napięcie na pinie 1 we wtyczce T10bh.
Przy wyłączonej stacyjce powinno być 0, a po włączeniu stacyjki (lub uruchomieniu silnika) +12V
Czy tak masz?

Kolejny test, to sprawdzenie, czy we wtyczce T6ce na pinach 3,4,5,6 jest napięcie +12V prosto z aku (przy wyłączonej stacyjce)?
Warto też sprawdzić, czy w T6ce na pinie 2 jest dobrze dołączona masa.

Za sygnał stopu odpowiada sygnał na pinie 2 wtyczki T10bh.
Sprawdź, czy pojawia się tam napięcie dopiero po wciśnięciu hamulca.
Zgadza się, dotyczyło to 8B, bajt 0, bit 0 do zaznaczenia.

Przemierzę wszytsko jak sugerujesz I wrócę z odpowiedzią. Aczkolwiek chyba wiem gdzie leży problem. Muszę jeszcze raz sprawdzić poprawność połączeń bo teraz tak patrze po swoich zdjeciach i wygląda na to że zamieniłem miejscami piny 1 i 2 10 stykowej czarnej wtyki. Czyli pin 1 poszedł do modułu komfortu a pin 2 do szyny bezpieczników. Potwierdze I dam znać

jarasxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2025, 06:50
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: jarasxy » 03 lip 2025, 16:54

Wracam z odpowiedzią. Rzeczywiście miałem zamienione miejscami piny 1 i 2 jak wyzej w poście. Po zamianie wszystko gra <lol>

Jedynie co to kodowanie ABS się nie powiodło ale bez tego chyba da się żyć. Chyba mój VCDS nie ogarnia, bo nie mam možliwości odpataszkowania bitu 5 w bajcie 8 tak jak kolega Grucjusz wrzucił screena ze swojego kodowania. Próbowałem zmieniç kod Binary na tego ze screnna ale VCDS nie widzi takiej zmiany jako nowe kodowanie. Nie wiem jak jeszcze inaczej mogę to kodowanie ogarnąć?

Dziękuję za pomóc w szczególności koledzie Tomek za wszelkie wskazówki i sugestie oraz koledze Grucjusz za kodowania. Służę pomocą <okok>

Grucjusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 14
Rejestracja: 01 wrz 2024, 11:59
Imię: Konrad
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: Grucjusz » 03 lip 2025, 23:54

A co z błędem dotyczącym zacisku 15?

Kędzierzyn nie tak daleko. Gdybyś był w pobliżu Krk to mogę zabrać za sobą swoją chińszczyznę VCDS ;-). Może zadziała.

jarasxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 kwie 2025, 06:50
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: jarasxy » 04 lip 2025, 06:19

Grucjusz pisze:
03 lip 2025, 23:54
A co z błędem dotyczącym zacisku 15?

Kędzierzyn nie tak daleko. Gdybyś był w pobliżu Krk to mogę zabrać za sobą swoją chińszczyznę VCDS ;-). Może zadziała.
po poprawnym podpięciu pinów błędu brak. Sprawdziłem sobie jeszcze dla spokoju napięcia w kostce 6 pinowej. I wszystko jest okej tj. stałe napięcie na pinach idących do ST1 oraz napięcie po zapłonie na pinię wędrującym do ST4 w pozycję 6. Tam miałem wolny slot i się wpiąłem.
Co do kodowania ABS to spróbuję jeszcze do zaprzyjaźnionego zakładu zakręcić i podpiąć się pod "non ryż" VCDS ;), powinno pójść. a jeśli nie to może kiedyś po drodze, przećwiczymy opcję Krk ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja