Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Nadwozie
ODPOWIEDZ
-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: -Tomek- » 26 cze 2025, 00:16

Ustalmy fakty:

1. Nigdzie w mojej instrukcji nie jest napisane, jak numerowane są gniazda bezpieczników - to jak je sobie ponumerowałeś, to twoja własna interpretacja

2. Jest jedynie ten nieszczęsny rysunek ZUB-0950, gdzie pokazane są bardzo rozmazane numery bezpieczników i to w odwrotnej kolejności.

3. Rysunek miał jedynie służyć znalezieniu poszczególnych gniazd, a nie pokazywać numerów bezpieczników.
Nawet nie przyszło mi do głowy, że ktoś mógłby szukać nr bezpieczników na podstawie tak niewyraźnego i rozmytego zdjęcia - każdy ma przecież swoją instrukcje obsługi, gdzie opisane są te bezpieczniki w jednoznaczny i dokładny sposób. Brawo TY :)

4. Rysunek nie jest mojego autorstwa - pochodzi z oficjalnej instrukcji serwisowej Audi - nie poczuwam się do winy, ale skoro kogoś wprowadził w błąd, to należy go usunąć lub zamienić.

Podsumowując:

Dementuję: Nie, nie przyznaję się do błędu.
Nigdy nie twierdziłem, że w instrukcji nie ma błędów, ale to co wyprowadziło ciebie na manowce, nie kwalifikuje się do tego tytułu (bez urazy).

Podoba mi się, jak zręcznie położyłeś swoją nieuwagę na równi z moim rzekomym błędem :)
Rozumiem, że na jednym rysunku mogłeś zobaczyć coś niewyraźnego lub po prostu intuicyjnie policzyłeś gniazda bezpieczników "od lewej do prawej" ? - jak było, tego zapewne już się nie dowiemy...

Najbardziej rozbawiło mnie, jak wrzuciłeś fotki ze swojej instrukcji obsługi auta i tym samym dokonałeś samozaorania, bo nawet nie chciało ci się obejrzeć rysunku, gdzie dokładnie pokazane są numery bezpieczników.
Szacun, że przynajmniej się do tego przyznałeś - co prawda tylko w jednym zdaniu, bo wcześniej napisałeś cały esej o rzekomym moim błędzie :)

A tak w ogóle, to więcej dystansu do krytyki - zwłaszcza tej konstruktywnej :)

Co do pozostałych pytań, to odpowiem jutro.
Pzdr.

Grucjusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2024, 11:59
Imię: Konrad
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: Grucjusz » 26 cze 2025, 12:03

Skoro chcesz się kopać, ok. Wstawiłeś rysunek i do głowy Ci nie przyszło, że ktoś będzie go czytał... Ba, nie sprawdziłeś co wstawiasz, a z czytelnika ignoranta robisz. Również dystansu do krytyki życzę. Przypominam, że jest jeszcze jeden błąd, nie zgadza się nr listwy bezpieczników. Ale lepiej mi drugi raz coś udowadniać zamiast przyznać, ze znów to Twoja instrukcja w błąd wprowadza. Zgadzam sie z Tobą z jednym - każdy ma swoją instrukcje od auta. Bardzo żałuję, że w pierwszej kolejności czytałem Twoja, a nie fabryczną. Uniknął bym błędów.

Widzę, że ambicja przerasta cel merytoryczny. Sugeruję zamknąć temat. Poradzę siebie sam.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
KKgg
Moderator
Moderator
Posty: 621
Rejestracja: 19 gru 2018, 15:32
Imię: Krzysiek
Rocznik: 2015
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0 TDI 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: KKgg » 26 cze 2025, 13:27

Panowie, umówmy się że każdy ma swoje racje. Wasz wkład do dyskusji jest niezwykle cenny dla każdego kto będzie czytał ten temat. Kropki niech też każdy łączy we własnym zakresie. Proponuję zakończyć już kwestie kto ma bardziej rację a kto gdzie się pomylił. Pomyłki zdarzają się nawet najlepszym. Peace
Moje modzenie: hak Ori, kamera cofania ori, komforty z masażem+dołożenie ogrzewania kanapy tył, dołożenie wzmacniacza+wymiana głośników, dołożenie grzanej kiery i Webasto

-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: -Tomek- » 26 cze 2025, 17:01

Grucjusz pisze:
25 cze 2025, 23:13
Zasadniczo zwróć proszę uwagę, że mój poprzedni post dotyczył nie nr pola w listwie, gdzie ma być czerwono-biały (czarno-fioletowy w przedlifcie), a w ogóle numeru listwy. Dziś przeczytałem jeszcze raz i jeszcze raz obejrzałem rysunki fabrycznej instrukcji i tych w necie. Wszystkie bezpieczniki od haka, są w listwie A czarnej (ST1). W listwie D też czarnej (ST4) nie ma ani jednego. Co Ty na to? Dobrej nocy życzę.
Nieprawda.
W oryginalnej instalacji (poliftowej) tylko linie z gniazda T6ce (3,4,5,6) idą do czarnego wspornika ST1 w bagażniku (bezpieczniki SF1,SF2,SF3,SF12) - linia 30 (+12V z aku)
Natomiast linia z gniazda T10bh (1), w oryginale jest pociągnięta do wspornika ST1 z po lewej stronie kierownicy (bezpiecznik SB1) - linia 15 (+12V po stacyjce)
Zrzut ekranu 2025-06-26 161208.jpg
Dlatego używamy czarnej listwy D (ST4), bo tam też mamy linię 15 i jest po sąsiedzku najbliżej jak się da.
Jeżeli ci to przeszkadza, to pociągnij sobie kabel do gniazda przy kierownicy i będziesz miał jak w oryginale :)
Grucjusz pisze:
25 cze 2025, 23:13
Jak wypiąć konektor z listwy bezpieczników? :-)
Już miałem napisać, że znowu wyszedł leń z ciebie, bo z jednej strony w mojej instrukcji potrafiłeś znaleźć, coś czego nie było, a tych informacji, które były dostępne, nie widziałeś... <lol>
Dobrze jednak, że się wstrzymałem, bo okazało się, że linki z instrukcji przestały działać. <bezradny>
Być może da się dotrzeć do plików poprzez ETKĘ, ale nie mam teraz czasu, by to sprawdzić.
Może ktoś ściągnął instrukcję do wyciągania pinów/konektorów i mógłby je gdzieś udostępnić?

P.S. Sorry za wszystkie sarkazmy, ale im bardziej się gotujesz na zarzuty o lenistwie, tym większy mam z tego fun :)
Nie mam żadnych ambicjonalnych powodów, by za wszelką cenę bronić swoich materiałów, bo przecież nie zarabiam na nich, ani nie ponoszę odpowiedzialności za treść.

Instalację haka w przedlifcie przerobiłem na własnym aucie i wiem, że w tym zakresie jest na 99% zgodna.
Fajnie byłoby, gdyby w końcu ktoś przetestował ją na polifcie i zgłosił ewentualne nieścisłości.
Dobrze, że masz jakieś uwagi, ale na razie z tego, co już napisałeś, to nic nie działa u ciebie, tak jak należy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Grucjusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2024, 11:59
Imię: Konrad
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: Grucjusz » 26 cze 2025, 22:43

-Tomek- pisze:
26 cze 2025, 17:01
Grucjusz pisze:
25 cze 2025, 23:13
Zasadniczo zwróć proszę uwagę, że mój poprzedni post dotyczył nie nr pola w listwie, gdzie ma być czerwono-biały (czarno-fioletowy w przedlifcie), a w ogóle numeru listwy. Dziś przeczytałem jeszcze raz i jeszcze raz obejrzałem rysunki fabrycznej instrukcji i tych w necie. Wszystkie bezpieczniki od haka, są w listwie A czarnej (ST1). W listwie D też czarnej (ST4) nie ma ani jednego. Co Ty na to? Dobrej nocy życzę.
Nieprawda.
W oryginalnej instalacji (poliftowej) tylko linie z gniazda T6ce (3,4,5,6) idą do czarnego wspornika ST1 w bagażniku (bezpieczniki SF1,SF2,SF3,SF12) - linia 30 (+12V z aku)
Natomiast linia z gniazda T10bh (1), w oryginale jest pociągnięta do wspornika ST1 z po lewej stronie kierownicy (bezpiecznik SB1) - linia 15 (+12V po stacyjce)

Zrzut ekranu 2025-06-26 161208.jpg

Dlatego używamy czarnej listwy D (ST4), bo tam też mamy linię 15 i jest po sąsiedzku najbliżej jak się da.
Jeżeli ci to przeszkadza, to pociągnij sobie kabel do gniazda przy kierownicy i będziesz miał jak w oryginale :)
Grucjusz pisze:
25 cze 2025, 23:13
Jak wypiąć konektor z listwy bezpieczników? :-)
Już miałem napisać, że znowu wyszedł leń z ciebie, bo z jednej strony w mojej instrukcji potrafiłeś znaleźć, coś czego nie było, a tych informacji, które były dostępne, nie widziałeś... <lol>
Dobrze jednak, że się wstrzymałem, bo okazało się, że linki z instrukcji przestały działać. <bezradny>
Być może da się dotrzeć do plików poprzez ETKĘ, ale nie mam teraz czasu, by to sprawdzić.
Może ktoś ściągnął instrukcję do wyciągania pinów/konektorów i mógłby je gdzieś udostępnić?

P.S. Sorry za wszystkie sarkazmy, ale im bardziej się gotujesz na zarzuty o lenistwie, tym większy mam z tego fun :)
Nie mam żadnych ambicjonalnych powodów, by za wszelką cenę bronić swoich materiałów, bo przecież nie zarabiam na nich, ani nie ponoszę odpowiedzialności za treść.

Instalację haka w przedlifcie przerobiłem na własnym aucie i wiem, że w tym zakresie jest na 99% zgodna.
Fajnie byłoby, gdyby w końcu ktoś przetestował ją na polifcie i zgłosił ewentualne nieścisłości.
Dobrze, że masz jakieś uwagi, ale na razie z tego, co już napisałeś, to nic nie działa u ciebie, tak jak należy.
Wiesz co... ale ja nie poświęcam tutaj czasu dla funu z Ciebie, a dla działającego haka. Jak by nie było, to niezależnie kto popełnił błędy, a kto miał rację, hak nie działa, a my kogucikujemy zamiast rozwiązania poszukać.
Zastanów się jednak. Piszesz "nieprawa". Ale co nie prawda? Nie wynika z instrukcji fabrycznej, że wszystkie bezpieczniki w są w ST1? Ja nie neguje Twojego powyższego wyjaśnienia, dlaczego jednak powinien być w ST4. Nie chce mi się chyba już nawet tego rozkminiać, bo bez namysłu przyznaję, że na bezpieczniki przy kierownicy nawet nie spojrzałem po pierwsze bo nie piszesz o tym w instrukcji, po drugie bo wiązka tam nie sięga. Ale bądź konsekwentny. Z jednej strony szydzisz ze mnie dla funu, że nie zaglądnąłem do instrukcji fabrycznej i nie policzyłem prawidłowo bezpieczników, z drugiej, uzasadniasz, dlaczego bezpiecznik ma być gdzieś indziej niż do bólu w oryginale. Czyli w końcu którą instrukcją ma się kierować potencjalny amator?

Co więcej. Cytując Twoją instrukcję:
"włożyć styk czarno-fioletowego przewodu do wolnej komory bezpiecznika nr 12 w gnieździe ST4; zamontować listwę blokującą gniazda bezpieczników oraz założyć osłonę gniazda, wykonując te czynności w odwrotnej kolejności. W wolną komorę nr 12 gniazda ST4 włożyć bezpiecznik 5A.",
to licząc prawidłowo (od prawej do lewej) pole 12 to 40A od start-stopu. Więc no pewnie mi to zaraz jakoś uargumentujesz, ale no dalej coś nie tak.

Pole nr 1 to faktycznie bezpiecznik 5A (i zgodnie z uwagą w Twojej instrukcji jest zajęty). Tyle, że jak miałem podłączyć inaczej, skoro Twój opis koresponduje nie dość, że z rysunkiem (tym źle opisanym i rozmazanym) to jeszcze z faktycznym układem bezpieczników licząc od lewej (czyli źle) !!! Paradoksalnie Twoja instrukcja, nawet licząc źle, powinna dać poprawny skutek (jeśli kolega jarasxy liczył od prawej).

Ponawiam pytanie. Kolega jarasxy napisał, że potwierdza, iż 1-6 po zapłonie, 7-12 stałe. Jak liczył? Ja wpiąłem w nr 3 (licząc poprawnie, od prawej). Jeśli kolega policzył tak samo, to mam hak podłączony dokładnie wg Twojej instrukcji (błąd w ST1 nie wpływa na działanie bo cała listwa ma zasilanie tym samym kablem) ale niestety nie działa poprawnie.

Może dla przedlifta instrukcja jest ok, nie wiem, ale dla polifta jednak chyba trochę trzeba dopracować. Odpuśćmy już proszę te ambicjonalne wycieczki. Masz pomysł? Czy mam odpuścić i jechać do "fachowca"?

-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: -Tomek- » 27 cze 2025, 00:13

Ok, krótko:
Nie wiem dlaczego tak się skoncentrowałeś na tych bezpiecznikach, ale moim zdaniem to nie tu lezy przyczyna tego, że tak dziwnie świecą ci lampy na haku.
Aby jednoznacznie rozwiać te wątpliwości, weź woltomierz i sprawdż, czy przy module na wtyczce T6ce (piny 3,4,5,6) masz +12V z aku oraz czy na T10bh (pin 1) jest +12V po stacyjce.
Jeżeli tak jest, to koniec tematu podłączeń do bezpieczników.

Przyczyny szukałbym przy haku - proponuję zabrać omomierz i prześwietlić wszystkie linie od gniazda haka do pierwszej wtyczki.
Wrzuć tu to, co ci wyszło - zrób listę: nr w gnieździe haka i jaki pin na wtyczce - może ten typ haka ma jakieś inne połączenia, niż to co opisuje ELSA.

Grucjusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2024, 11:59
Imię: Konrad
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: Grucjusz » 27 cze 2025, 10:16

-Tomek- pisze:
27 cze 2025, 00:13
Ok, krótko:
Nie wiem dlaczego tak się skoncentrowałeś na tych bezpiecznikach, ale moim zdaniem to nie tu lezy przyczyna tego, że tak dziwnie świecą ci lampy na haku.
Aby jednoznacznie rozwiać te wątpliwości, weź woltomierz i sprawdż, czy przy module na wtyczce T6ce (piny 3,4,5,6) masz +12V z aku oraz czy na T10bh (pin 1) jest +12V po stacyjce.
Jeżeli tak jest, to koniec tematu podłączeń do bezpieczników.

Przyczyny szukałbym przy haku - proponuję zabrać omomierz i prześwietlić wszystkie linie od gniazda haka do pierwszej wtyczki.
Wrzuć tu to, co ci wyszło - zrób listę: nr w gnieździe haka i jaki pin na wtyczce - może ten typ haka ma jakieś inne połączenia, niż to co opisuje ELSA.
Moim zdaniem także nie w bezpiecznikach przyczyna, a koncentruje się na tym, bo chce auto złożyć...
Zgadzam się też co do pomiarów, ale najbardziej źródło problemu w kodowaniu podejrzewam, z uwagi na wywalone błędy.
Miłego dnia.

Grucjusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 01 wrz 2024, 11:59
Imię: Konrad
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: Grucjusz » 27 cze 2025, 14:14

Grucjusz pisze:
27 cze 2025, 10:16
-Tomek- pisze:
27 cze 2025, 00:13
Ok, krótko:
Nie wiem dlaczego tak się skoncentrowałeś na tych bezpiecznikach, ale moim zdaniem to nie tu lezy przyczyna tego, że tak dziwnie świecą ci lampy na haku.
Aby jednoznacznie rozwiać te wątpliwości, weź woltomierz i sprawdż, czy przy module na wtyczce T6ce (piny 3,4,5,6) masz +12V z aku oraz czy na T10bh (pin 1) jest +12V po stacyjce.
Jeżeli tak jest, to koniec tematu podłączeń do bezpieczników.

Przyczyny szukałbym przy haku - proponuję zabrać omomierz i prześwietlić wszystkie linie od gniazda haka do pierwszej wtyczki.
Wrzuć tu to, co ci wyszło - zrób listę: nr w gnieździe haka i jaki pin na wtyczce - może ten typ haka ma jakieś inne połączenia, niż to co opisuje ELSA.
Moim zdaniem także nie w bezpiecznikach przyczyna, a koncentruje się na tym, bo chce auto złożyć...
Zgadzam się też co do pomiarów, ale najbardziej źródło problemu w kodowaniu podejrzewam, z uwagi na wywalone błędy.
Miłego dnia.
Jednak nie koniec. Pin 6 w T6ce ma 12V ale po stacyjce. Pin 1 w T10bh nie ma w ogóle.

Online
jarasxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 kwie 2025, 06:50
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: jarasxy » 28 cze 2025, 23:07

Tak, potwierdzam, liczyłem od prawej strony. W ST4 1-6 zapłon, 7-12 stałe 12V

Online
jarasxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 kwie 2025, 06:50
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: jarasxy » 30 cze 2025, 23:04

Okej, zakonczyłem właśnie montaż “części elektronicznej” w polifcie. Posiłkowałem się instrukcją Kolegi Tomek. Ustalając fakty:
1. Przyczepy jeszcze nie podłączyłem bo nie było pod ręką a tyle co skończyłem ;) poprawność zweryfikuję jutro ale co na pewno to
2. Przewód pin 2 szarej 32 stykowej wtyczkimodułu komfortu jest koloru czarno czerwonego bo chyba była o tym dyskusja. Wpiałem się poprzez dolutowanie.
3. Dioda sygnalizująca pozycję haka działa jak powinna
4. Bezpieczniki w ST1 podpięte tak jak w instrukcji kolegi Tomek licząc od prawej. Kolory przewodów zgadzały się z instrukcją a wiązkę miałem oryginalną z polifta. Wszystkie sloty były wolne
5. Bezpiecznik ST4 podpięty w wolną pozycje nr 6 licząc od prawej.
6. CANy pociągnięte jak w instrukcji, kolory kabli i miejsca wpięcia 2H i 2L się zgadzają.
7. Kodowanie: Generalnie jest tak jak w instrukcji z delikatnymi różnicami. Tak samo jest w 19 module CAN gateway, 01 Engine, 09 centralnej elektryki, 13 regulacja dystansu i 46.

Natomiast różnice i aktualne problemy to. 03 ABS - w bajcie 8 i w pozostałych nie mam możliwości zaznaczania bitów, nie ma listy bitów. Logowałem się przez wszystkie 3 security access które podpowiadał VCDS i nic. W bajcie 8 binary u mnie: 10011011. Jakieś pomysly? Jak poprawnie zakodować?
10 moduł parkowania - VCDS nie łączy się z tym modulem ale nie też go odptaszkowanego w CAN gateway w liscie urządzeń. Co w związku z tym?
6C kamera wsteczna- u mnie do odptaszkowania poprzez pomocnika kodowania bajt 4, bit 0
6D Elektryka bagażnika - po kliknieciu w pomocnika kodowania wywala error “sorry no coding information is available for this ECU. Po przejsciu dalej jest dostęp do bajtów i bitów ale bez opisów. Zaznaczyłem jak w instrukcji Tomka Bajt 4, bit 0 ale nie wiem czy to poprawne kodowanie nie widząc opisów.
3C astystent pasa- u mnie bajt 2 bit 4-7 “20 trailer recognition control module installed”

Dodano po 14 minutach 27 sekundach:
A teraz chyba najgorsze. Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy coś się pochrzaniło podczas monatażu/kodowania <boisie> A mianowicie po montazu mexhanicznym haka, założeniu zderzaka wszytsko było okej, żadnych błędów.

Montaż wiązek wykonałem z odpiętym aku. Po złożeniu wszystkiego przystąpiłem do kodowania na zapłonie, nie odpalając auta. Po zakończeniu kodowania, bez grupy 03 ABS bo jak w poście wyżej jest problem z za kodowaniem wykrzaczył się na desce komunikat system ACC i audi breaking guard niedostepny :(

Nie mam pojęcia dlaczego tak I co jest przyczyną. Błędy jakie wywala VCDS to:
87552 Sterownik zakodowany nieprawidłowo
U1014 00 [009]

11264 czujnik układu automatycznej regulacji odstepu od poprzednika
c110b 49 [009] usterka elektroniki wewnetrznej

Wróciłem wszystkimi kodowaniami do stanu wyjsciowego i niestety blad nadal jest i po usunięciu od razu powraca <uoee> Co się mógło złego podziać?

-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: -Tomek- » 01 lip 2025, 00:40

Z tego co pamiętam, to miałem już klienta, gdzie po instalacji haka na polifcie pojawiły się błędy m.in. z ACC.
Odgrzebałem swoje stare fotki z VCDSa, które dotyczyły kodowań nie obecnych w moim przedlifcie.
Wrzucam fotki.
Poszukaj tym modułów i ustawień, jeżeli nie pomoże, to przeszukaj ustawienia modułów generujących błędy - bajt po bajcie.
Szukaj ustawień dot. przyczepy (trailer).
20240727_191423s.jpg
20240727_191901as.jpg
20240727_192715s.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Online
jarasxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 kwie 2025, 06:50
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: jarasxy » 01 lip 2025, 07:15

-Tomek- pisze:
01 lip 2025, 00:40
Z tego co pamiętam, to miałem już klienta, gdzie po instalacji haka na polifcie pojawiły się błędy m.in. z ACC.
Odgrzebałem swoje stare fotki z VCDSa, które dotyczyły kodowań nie obecnych w moim przedlifcie.
Wrzucam fotki.
Poszukaj tym modułów i ustawień, jeżeli nie pomoże, to przeszukaj ustawienia modułów generujących błędy - bajt po bajcie.
Szukaj ustawień dot. przyczepy (trailer).
20240727_191423s.jpg
20240727_191901as.jpg
20240727_192715s.jpg
wrzucam jeszcze fotki z kodowań jak to u mnie wygląda.
W przypadku 03 ABS wszystkie Bajty wyglądają jak na załączonym foto. Co z tym dalej działać?

Tak jak wspomniałem, problem jest z 6D elektryczną klapą bo brak opisu bitów. Czy mam zakodować jak w przedlifcie czyli Bajt 4 Bit 1?

No i błędy tego nieszczęsnego ACC <boisie>
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: -Tomek- » 01 lip 2025, 09:23

1. Zrób screeny wszystkich bajtów w module 13 (Reg.dystansu) - tam powinna być jakaś opcja dot. trailera.
Porozwijaj wszystkie menu przy konf. bitów - może coś się tam ukryło?

2. Co z modułem 8D - nie ma go u ciebie?

Online
jarasxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 17
Rejestracja: 03 kwie 2025, 06:50
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: jarasxy » 01 lip 2025, 09:58

-Tomek- pisze:
01 lip 2025, 09:23
1. Zrób screeny wszystkich bajtów w module 13 (Reg.dystansu) - tam powinna być jakaś opcja dot. trailera.
Porozwijaj wszystkie menu przy konf. bitów - może coś się tam ukryło?

2. Co z modułem 8D - nie ma go u ciebie?
ad. 1. OK, po pracy do tego wrócę i zdam relację.

ad 2. 8D odpowiada za co?

Czy kodowanie 03 ABS jest konieczne? jak widać nie ma u mnie opisów bitów. Nie wiem gdzie szukać odpowiedniego kodowania pompy.

-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: -Tomek- » 01 lip 2025, 11:03

jarasxy pisze:
01 lip 2025, 09:58
-Tomek- pisze:
01 lip 2025, 09:23
1. Zrób screeny wszystkich bajtów w module 13 (Reg.dystansu) - tam powinna być jakaś opcja dot. trailera.
Porozwijaj wszystkie menu przy konf. bitów - może coś się tam ukryło?

2. Co z modułem 8D - nie ma go u ciebie?
ad. 1. OK, po pracy do tego wrócę i zdam relację.

ad 2. 8D odpowiada za co?

Czy kodowanie 03 ABS jest konieczne? jak widać nie ma u mnie opisów bitów. Nie wiem gdzie szukać odpowiedniego kodowania pompy.
8D - odpowiada m.in. za adaptacyjny tempomat (jest powiązany z modułem 13) i też może generować błędy związane z ACC

03 ABS zostaw sobie na później - przecież on nie generuje ci błędów?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja