Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Nadwozie
ODPOWIEDZ
jarasxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 03 kwie 2025, 06:50
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: jarasxy » 01 lip 2025, 22:22

-Tomek- pisze:
01 lip 2025, 11:03
jarasxy pisze:
01 lip 2025, 09:58
-Tomek- pisze:
01 lip 2025, 09:23
1. Zrób screeny wszystkich bajtów w module 13 (Reg.dystansu) - tam powinna być jakaś opcja dot. trailera.
Porozwijaj wszystkie menu przy konf. bitów - może coś się tam ukryło?

2. Co z modułem 8D - nie ma go u ciebie?
ad. 1. OK, po pracy do tego wrócę i zdam relację.

ad 2. 8D odpowiada za co?

Czy kodowanie 03 ABS jest konieczne? jak widać nie ma u mnie opisów bitów. Nie wiem gdzie szukać odpowiedniego kodowania pompy.
8D - odpowiada m.in. za adaptacyjny tempomat (jest powiązany z modułem 13) i też może generować błędy związane z ACC

03 ABS zostaw sobie na później - przecież on nie generuje ci błędów?
Wracam, wygląda na to że udało się. Zrobilem jeszcze raz kodowania w odpowiednich modułach i najwyraźniej dopisanie haka w 8E załatwiło temat. ACC powrociło, wszystko działa.

Podpiałem również przyczepę do testów i jest wszytsko prawie dobrze. Mianowicie świecą cały czas swiatła stop <mysli> . Reszta oświetelenia działa prawidłowo, kamerka cofania, czujniki cofania.
Zrobilem na próbę taki manewr że wypiałem bezppiecznik z ST4 do którego podpięta jest linia z gniazda T10bh (1). Po wyjęciu stop gaśnie, a co więcej działa jak powinien, czyli po nacisnieciu pedalu hamulca. Jakieś pomysly?

Dodam, że zostala do zakodowania pompa ABS a nie potrafie tego zrobic bo nie mam opisów bitów I nie wiem który zaznaczyc. Moze to ma wplyw na STOPa?
Ponadto hak od samego początku zgłasza jeden błąd, a mianowicie:
147464 - zacisk 15
U1405 00 [009] - niewiarygodny sygnał

Grucjusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 01 wrz 2024, 11:59
Imię: Konrad
Rocznik: 2018
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: Grucjusz » 02 lip 2025, 00:25

Wygląda na to, że jesteśmy w tym samym miejscu - prawie działa. Czyli działa, ale nie te światła świecą i wywala błąd "niewiarygodny sygnał" dla zacisku 15, czyli jeśli dobrze się połapałem, dotyczy bezpiecznika w ST4.
Ja pomysłu nie mam.

Ale poniżej moje zrzuty od abs i bagażnika bo to u mnie akurat poszło ok. Wpisałeś hasło kodując 6D (12345)?

abs
03.jpg
bagażnik
6D.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

-Tomek-
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 14 mar 2018, 12:03
Imię: Tomek
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: W-wa

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: -Tomek- » 02 lip 2025, 09:02

jarasxy pisze:
01 lip 2025, 22:22
-Tomek- pisze:
01 lip 2025, 11:03
jarasxy pisze:
01 lip 2025, 09:58


ad. 1. OK, po pracy do tego wrócę i zdam relację.

ad 2. 8D odpowiada za co?

Czy kodowanie 03 ABS jest konieczne? jak widać nie ma u mnie opisów bitów. Nie wiem gdzie szukać odpowiedniego kodowania pompy.
8D - odpowiada m.in. za adaptacyjny tempomat (jest powiązany z modułem 13) i też może generować błędy związane z ACC

03 ABS zostaw sobie na później - przecież on nie generuje ci błędów?
Wracam, wygląda na to że udało się. Zrobilem jeszcze raz kodowania w odpowiednich modułach i najwyraźniej dopisanie haka w 8E załatwiło temat. ACC powrociło, wszystko działa.

Podpiałem również przyczepę do testów i jest wszytsko prawie dobrze. Mianowicie świecą cały czas swiatła stop <mysli> . Reszta oświetelenia działa prawidłowo, kamerka cofania, czujniki cofania.
Zrobilem na próbę taki manewr że wypiałem bezppiecznik z ST4 do którego podpięta jest linia z gniazda T10bh (1). Po wyjęciu stop gaśnie, a co więcej działa jak powinien, czyli po nacisnieciu pedalu hamulca. Jakieś pomysly?

Dodam, że zostala do zakodowania pompa ABS a nie potrafie tego zrobic bo nie mam opisów bitów I nie wiem który zaznaczyc. Moze to ma wplyw na STOPa?
Ponadto hak od samego początku zgłasza jeden błąd, a mianowicie:
147464 - zacisk 15
U1405 00 [009] - niewiarygodny sygnał
Sprawa pierwsza:
Dopisanie haka w module 8B (Adaptive Cruise 2) pomogło wyeliminować błędy ACC?
Pytam, bo błędnie napisałem o module 8D, a ty o 8E - rozumiem, że obaj pomyliliśmy się i chodziło nam o 8B ?

Co do świateł, to sprawdź woltomierzem napięcie na pinie 1 we wtyczce T10bh.
Przy wyłączonej stacyjce powinno być 0, a po włączeniu stacyjki (lub uruchomieniu silnika) +12V
Czy tak masz?

Kolejny test, to sprawdzenie, czy we wtyczce T6ce na pinach 3,4,5,6 jest napięcie +12V prosto z aku (przy wyłączonej stacyjce)?
Warto też sprawdzić, czy w T6ce na pinie 2 jest dobrze dołączona masa.

Za sygnał stopu odpowiada sygnał na pinie 2 wtyczki T10bh.
Sprawdź, czy pojawia się tam napięcie dopiero po wciśnięciu hamulca.

jarasxy
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 03 kwie 2025, 06:50
Imię: Jarek
Rocznik: 2016
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kędzierzyn

Re: MONTAŻ HAKA ELEKTRYCZNEGO ORIS A6 C7

Post autor: jarasxy » 02 lip 2025, 11:04

Grucjusz pisze:
02 lip 2025, 00:25
Wygląda na to, że jesteśmy w tym samym miejscu - prawie działa. Czyli działa, ale nie te światła świecą i wywala błąd "niewiarygodny sygnał" dla zacisku 15, czyli jeśli dobrze się połapałem, dotyczy bezpiecznika w ST4.
Ja pomysłu nie mam.

Ale poniżej moje zrzuty od abs i bagażnika bo to u mnie akurat poszło ok. Wpisałeś hasło kodując 6D (12345)?

abs

03.jpg

bagażnik

6D.jpg
Dzięki za kodowania. Klapa się zgadza bit, ABS dzis spróbuję odptaszkować. Tak błąd zgłaszany dotyczy bezpiecznika w ST4

Dodano po 5 minutach 34 sekundach:
-Tomek- pisze:
02 lip 2025, 09:02
jarasxy pisze:
01 lip 2025, 22:22
-Tomek- pisze:
01 lip 2025, 11:03


8D - odpowiada m.in. za adaptacyjny tempomat (jest powiązany z modułem 13) i też może generować błędy związane z ACC

03 ABS zostaw sobie na później - przecież on nie generuje ci błędów?
Wracam, wygląda na to że udało się. Zrobilem jeszcze raz kodowania w odpowiednich modułach i najwyraźniej dopisanie haka w 8E załatwiło temat. ACC powrociło, wszystko działa.

Podpiałem również przyczepę do testów i jest wszytsko prawie dobrze. Mianowicie świecą cały czas swiatła stop <mysli> . Reszta oświetelenia działa prawidłowo, kamerka cofania, czujniki cofania.
Zrobilem na próbę taki manewr że wypiałem bezppiecznik z ST4 do którego podpięta jest linia z gniazda T10bh (1). Po wyjęciu stop gaśnie, a co więcej działa jak powinien, czyli po nacisnieciu pedalu hamulca. Jakieś pomysly?

Dodam, że zostala do zakodowania pompa ABS a nie potrafie tego zrobic bo nie mam opisów bitów I nie wiem który zaznaczyc. Moze to ma wplyw na STOPa?
Ponadto hak od samego początku zgłasza jeden błąd, a mianowicie:
147464 - zacisk 15
U1405 00 [009] - niewiarygodny sygnał
Sprawa pierwsza:
Dopisanie haka w module 8B (Adaptive Cruise 2) pomogło wyeliminować błędy ACC?
Pytam, bo błędnie napisałem o module 8D, a ty o 8E - rozumiem, że obaj pomyliliśmy się i chodziło nam o 8B ?

Co do świateł, to sprawdź woltomierzem napięcie na pinie 1 we wtyczce T10bh.
Przy wyłączonej stacyjce powinno być 0, a po włączeniu stacyjki (lub uruchomieniu silnika) +12V
Czy tak masz?

Kolejny test, to sprawdzenie, czy we wtyczce T6ce na pinach 3,4,5,6 jest napięcie +12V prosto z aku (przy wyłączonej stacyjce)?
Warto też sprawdzić, czy w T6ce na pinie 2 jest dobrze dołączona masa.

Za sygnał stopu odpowiada sygnał na pinie 2 wtyczki T10bh.
Sprawdź, czy pojawia się tam napięcie dopiero po wciśnięciu hamulca.
Zgadza się, dotyczyło to 8B, bajt 0, bit 0 do zaznaczenia.

Przemierzę wszytsko jak sugerujesz I wrócę z odpowiedzią. Aczkolwiek chyba wiem gdzie leży problem. Muszę jeszcze raz sprawdzić poprawność połączeń bo teraz tak patrze po swoich zdjeciach i wygląda na to że zamieniłem miejscami piny 1 i 2 10 stykowej czarnej wtyki. Czyli pin 1 poszedł do modułu komfortu a pin 2 do szyny bezpieczników. Potwierdze I dam znać

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C7 (2011-2018)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja