Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
stephanozz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 19 lip 2018, 12:55
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: stephanozz » 20 lip 2018, 17:39

mat1324 pisze:Które wyzerowałeś? Były gotowe procedury?
w 81 było wpisane 1, zrobiłem test, zapisałem i wyzerowało 104.1 i 104.2.

ale 8 minut i przerwało :/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 20 lip 2018, 19:28

Według mnie, to wypaliło, ponieważ w polu 104.4 jest zero :). Po drugie masz wyzerowany DPF, więc sterownik nie ma co wypalać (według niego).

[ Dodano: 2018-07-20, 19:28 ]
Jakie są wartości w grupie 104 po zgaszeniu i odpaleniu silnika. Najlepiej jakby był tylko rozgrzany, poniewaz po wypaleniu, to wydech dostaje trochę temperatury.

stephanozz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 19 lip 2018, 12:55
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: stephanozz » 21 lip 2018, 16:43

mat1324 pisze:Według mnie, to wypaliło, ponieważ w polu 104.4 jest zero :). Po drugie masz wyzerowany DPF, więc sterownik nie ma co wypalać (według niego).

[ Dodano: 2018-07-20, 19:28 ]
Jakie są wartości w grupie 104 po zgaszeniu i odpaleniu silnika. Najlepiej jakby był tylko rozgrzany, poniewaz po wypaleniu, to wydech dostaje trochę temperatury.
Jeśli sterownik nie ma co wypalić, to czy się cokolwiek wypaliło...?
Wartości przy jeszcze dość wysokiej temperaturze na zdj.
Dziś jadę w trasę. Podepnę go po dotarciu na miejsce i wrzucę kolejne zdjęcie. Też mnie ciekawi co pokaże...

[ Dodano: 2018-07-21, 16:43 ]
Tak po trasie...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 lip 2018, 13:25

Pomiary wyglądają w porządku, ale zastanawia mnie zerowe ciśnienie w polu 102.3 <mysli> . Wskazanie reaguje na każde dodanie gazu, czy potrafi wyskoczyć czasami zero?

stephanozz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 19 lip 2018, 12:55
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: stephanozz » 22 lip 2018, 13:47

mat1324 pisze:Pomiary wyglądają w porządku, ale zastanawia mnie zerowe ciśnienie w polu 102.3 <mysli> . Wskazanie reaguje na każde dodanie gazu, czy potrafi wyskoczyć czasami zero?
dzisiaj wieczorem po trasie znowu podłączę i wrzucę tutaj. Przy tym pomiarze nie dodawałem gazu... A to jakiś czujnik, tak?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 lip 2018, 13:49

Tak, czujnik różnicy ciśnienia G450, który powinien reagować na każde dodanie gazu.

stephanozz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 19 lip 2018, 12:55
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: stephanozz » 23 lip 2018, 00:32

mat1324 pisze:Tak, czujnik różnicy ciśnienia G450, który powinien reagować na każde dodanie gazu.
mam nadzieję, że jest on ok. Poniżej zdjęcie po trasie, dynamicznej, ale bez 2pasmówki. Silnik nie był wyłączony po trasie. Nie dodawałem gazu...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 23 lip 2018, 00:35

Na chwilę obecną jest dobrze. Sprawdzałeś czy czujnik reaguje na gaz?

stephanozz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 28
Rejestracja: 19 lip 2018, 12:55
Lokalizacja: Chotomów

Post autor: stephanozz » 25 lip 2018, 21:37

mat1324 pisze:Na chwilę obecną jest dobrze. Sprawdzałeś czy czujnik reaguje na gaz?
hmmmmm... oczywiście, że akurat o tym zapomniałem :/
sprawdzę przy najbliższej okazji...

mat1324
WIELKIE DZIĘKI ZA POMOC!!!! Może dzięki Tobie nie zostanie wycięty :D

Jeszcze muszę ogarnąć powtarzający się błąd świec żarowych na 4 i 6 cylindrze i sondy lambda... świece wymieniłem, ale błąd powraca :/ w wolnej chwili poszukam na forum...

[ Dodano: 2018-07-25, 21:37 ]
mat1324 pisze:Sprawdzałeś czy czujnik reaguje na gaz?
Hej. Dzisiaj sprawdziłem. Reaguje na każde dotknięcie gazu <lol>
Jeszcze raz dzięki!

Peter69
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 19 sty 2013, 13:51
Lokalizacja: silesia

Post autor: Peter69 » 06 sie 2018, 05:34

Podepnę się pod temat. Mam uszkodzony czujnik różnicy ciśnień (zdiagnozowane vcds) Niestety ale nie jestem w stanie odczytać nr tegoż czujnika .Pytanie to jaki kupić czujnik konkretne numery silnik to 3,0 TDI BMK z 2006r
Octavia Combi 2002r.L&K 1,9tdi na wydaniu

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 06 sie 2018, 10:03

059 906 051 A &#187; BOSCH 0 281 006 005

SMichał
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 sie 2018, 19:17
Lokalizacja: Kielce

Post autor: SMichał » 19 lis 2018, 17:24

Witam.
Jest to mój pierwszy post na forum dlatego proszę o wyrozumiałość.
Od nieco ponad 2 miesięcy jestem posiadaczem A6 C6 3.0 tdi 2010r
i borykam się z brakiem samoczynnego wypalania DPF. Zanim zdecyduję się na najgorsze rozwiązanie, czyli kastracja DPF, to najpierw opiszę mój przypadek. Może ktoś z forumowiczów pomoże.
Zaraz po kupnie miałem błąd EGR o treści: Niskie ciśnienie w układzie recylkulacji spalin + check na desce. Posłucham się pewnej osoby i EGR zaślepiłem i wyprogramowałem u tunera. W/w błąd i check z tym związany już się więcej nie pojawił.
Po jakichś 200 km zaświecił się DPF na Fisie. zrobiłem trasę ok 40 km i nic. Tryb serwisowy, migające sprężynki na desce, brak mocy.
Stało się to przy przebiegu nieco ponad 188000km. Zdecydowałem dać DPFa do prania. W firmie zajmującej się takimi usługami wymontowali filtr, wsadzili do maszyny, podłączyli węża, i strzelali wodą z jakąś chemią pod ciśnieniem.
Po tym zabiegu zaadaptowali DPFa i miałem spokój do momentu kiedy znowu się nie zapchał i wyskoczyła kontrolka na Fisie, po jakichś 500-600 km od prania. Zrobiłem trasę 100 km, 2200 obrotów 4 bieg i pod koniec znowu tryb serwisowy. Doczołgałem się do serwisu VW, gdzie wypalili go stacjonarnie. Powiedzieli, że jak sytuacja się powtórzy to możliwe ze czujnik różnicy ciśnień może być uszkodzony.
Tak wiec przejeździłem znowu jakieś 500-600 z czego ostatnie 300 km to trasa i znowu To samo kontrolka DPF na fisie. W międzyczasie zakupiłem VCDSa. Wypaliłem filtr stacjonarnie i zaadaptowałem czujnik z
różnicy ciśnień posiłkując się tym forum.
Następnie zrobiłem autem ok 1000km ostatnie 500km to trasa 160km/h na tempomacie i po pokonaniu tego dystansu znowu DPF na fisie.w VCDSie miałem takie wartosci:
Obrazek
[hide][/hide]

Znowu wypaliłem go stacjonarnie. Wymieniłem na nowy: czujnik różnicy ciśnień, zaadoptowałem i przejechałem jakieś 500 km zanim się DPF zaświecił na Fisie. Pojechałem na ekspresówkę zrobiłem ok 60 km z podpiętym kompem, włączonym VCDSem z podglądem grupy 104 nic się nie zadziało. Tak wyglądały odczyty w czasie jazdy:



Obrazek

Proszę o pomoc bo już nie mam pomysłów co może być przyczyną braku wypalania, komputer nie pokazuje żadnych błędów. Czy to przez zaślepienie EGRa?
Pozdrawiam i z góry dziękuję.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lis 2018, 18:15

Wydaje mi się, że tuner coś nabroił...

Pomiary wyglądają w porządku, oprócz zbyt dużej wartości obliczonej ilości sadzy (pole 104.2) w SPAM do zmierzonej (pole 104.3).

SMichał
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 24 sie 2018, 19:17
Lokalizacja: Kielce

Post autor: SMichał » 19 lis 2018, 20:29

mat1324 pisze:Wydaje mi się, że tuner coś nabroił...

Pomiary wyglądają w porządku, oprócz zbyt dużej wartości obliczonej ilości sadzy (pole 104.2) w SPAM do zmierzonej (pole 104.3).
Dzieki za odpowiedź.

Co zatem teraz zrobić? Jechać do tego tunera, aby przywrócił EGRa i wgrał ponownie to co było? I czy te rożnice w wartościach ilości sadzy maja zwiazek z zaslepionym EGRem? Czy przyczyna jest gdzie indziej?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 lis 2018, 20:30

Sterownik silnika może inaczej wyliczać ilość sadzy i raczej tuner coś zepsuł. Jeśli zaczęło się to dziać tuż po wyprogramowaniu filtra, to na 99% jest to przyczyna.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga