[ A6 C6] Wypalanie DPF
- Pieterb
- Administrator
- Posty: 964
- Rejestracja: 08 mar 2015, 08:25
- Imię: Piotr
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A4 B7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Zamość
glaner, scaliłem twoje posty tu, bo pytasz o wypalanie dpf'a w temacie dotyczącym wymianie wtryskiwaczy!
Kto o coś spytał i uzyskał poradę niech czuje się zobowiązany napisać o rezultatach - pomogło, nie pomogło, jakie było właściwe rozwiązanie problemu.
Zanim coś tu napiszesz!
Zanim coś tu napiszesz!
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 lip 2018, 12:55
- Lokalizacja: Chotomów
Witam,
Przedstawię w punktach:
1. Zapaliła się na stałe kontrolka DPF.
2. Dwupasmówka, 2500 obr/min., 30 minut jazdy... Bez reakcji, bez wypalenia...
3. Po paru dniach zapaliła się kontrolka świec żarowych i symbol silnika. Zero mocy. Tryb serwisowy.
4. VCDS podpięty. Świeca na 4 i 6 cylindrze do wymiany.
5. Świece wymienione, błędy skasowane.
6. Próba wypalenia DPF... kod 10016 - przerywana przy 430*C po 5 minutach.
7. Próba wypalenia za pomocą VAG, zero błędów i to samo... Decyzja - oszukanie komputera - niby zmieniony DPF. Kontrolka zgasła, samochód odzyskał moc...
8. Kolejne próby wypalenia VCDSem... Za kazdym razem cały proces trwa ok. 7 minut, wg instrukcji na forum powinien około 40 minut...
9. i teraz najlepsze... znowu zaświeciła się kontrolka DPF... skasowałem błędy przed kolejną próbą wymuszenia wypalenia VCDSem, oczywiście to samo, czyli przerwany cykl przy 430*C i ... VCDS nie pokazuje błędu DPF (!), a na desce rozdzielczej kontrolka DPF świeci aż (nie)miło
wrócił też błąd świec żarowych..... tych samych... na 4 i 6 cylindrze...
Dodam tylko, że przed zmianą świec zapchanie DPFa 49 gramów, po wielokrotnych próbach jest 7,5 grama. To dane z VCDSa.
Po ponownym podpięciu VCDSa zapchanie filtra 32 i przy 104.3 na włączonym silniku samo spada do 19... (monitorowane na postoju)...
Prośba o wskazówki jak wymusić wypalanie DPF na postoju VCDSem? Co robię nie tak?
Silnik 2.7 tdi BPP. Podkręcony na 220KM i 440Nm (jeśli to ma znaczenie)
HELP!
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Przedstawię w punktach:
1. Zapaliła się na stałe kontrolka DPF.
2. Dwupasmówka, 2500 obr/min., 30 minut jazdy... Bez reakcji, bez wypalenia...
3. Po paru dniach zapaliła się kontrolka świec żarowych i symbol silnika. Zero mocy. Tryb serwisowy.
4. VCDS podpięty. Świeca na 4 i 6 cylindrze do wymiany.
5. Świece wymienione, błędy skasowane.
6. Próba wypalenia DPF... kod 10016 - przerywana przy 430*C po 5 minutach.
7. Próba wypalenia za pomocą VAG, zero błędów i to samo... Decyzja - oszukanie komputera - niby zmieniony DPF. Kontrolka zgasła, samochód odzyskał moc...
8. Kolejne próby wypalenia VCDSem... Za kazdym razem cały proces trwa ok. 7 minut, wg instrukcji na forum powinien około 40 minut...
9. i teraz najlepsze... znowu zaświeciła się kontrolka DPF... skasowałem błędy przed kolejną próbą wymuszenia wypalenia VCDSem, oczywiście to samo, czyli przerwany cykl przy 430*C i ... VCDS nie pokazuje błędu DPF (!), a na desce rozdzielczej kontrolka DPF świeci aż (nie)miło

Dodam tylko, że przed zmianą świec zapchanie DPFa 49 gramów, po wielokrotnych próbach jest 7,5 grama. To dane z VCDSa.
Po ponownym podpięciu VCDSa zapchanie filtra 32 i przy 104.3 na włączonym silniku samo spada do 19... (monitorowane na postoju)...
Prośba o wskazówki jak wymusić wypalanie DPF na postoju VCDSem? Co robię nie tak?
Silnik 2.7 tdi BPP. Podkręcony na 220KM i 440Nm (jeśli to ma znaczenie)
HELP!
Z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 lip 2018, 12:55
- Lokalizacja: Chotomów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 lip 2018, 12:55
- Lokalizacja: Chotomów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
Zapomniałem, że grupa 107 jest w polifcie
.
Ogólnie przyczyną u Ciebie jest za wysoka wartość obliczonej sadzy w polu 104.2. Musisz najpierw wyzerować jej zawartość, bo inaczej nie dokończysz wypalania. W adaptacji poszukaj opcji zerowania sadzy.
[ Dodano: 2018-07-20, 17:18 ]
W jaki spobób oszukany?

Ogólnie przyczyną u Ciebie jest za wysoka wartość obliczonej sadzy w polu 104.2. Musisz najpierw wyzerować jej zawartość, bo inaczej nie dokończysz wypalania. W adaptacji poszukaj opcji zerowania sadzy.
[ Dodano: 2018-07-20, 17:18 ]
W jaki spobób oszukany?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 lip 2018, 12:55
- Lokalizacja: Chotomów
Jak obniżyć tę wartość?mat1324 pisze:Zapomniałem, że grupa 107 jest w polifcie.
Ogólnie przyczyną u Ciebie jest za wysoka wartość obliczonej sadzy w polu 104.2. Musisz najpierw wyzerować jej zawartość, bo inaczej nie dokończysz wypalania.
[ Dodano: 2018-07-20, 17:18 ]
W jaki spobób oszukany?
Magik z Ełku wprowadził do komputera w audi, że ma nowy DPF... Coś poklikał I zadziałało...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 lip 2018, 12:55
- Lokalizacja: Chotomów
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 lip 2018, 12:55
- Lokalizacja: Chotomów
tyle, że jak tylko zmienił ilość popiołu na 0,0, to wartość w 104.2 było 27...mat1324 pisze:Poszukaj w sterowniku w adaptacji. Powinny być gotowe procedury. Możesz spróbować w kanale 81 adaptacji wpisać 1, które spowoduje wyzerowanie, ale nie pamiętam czy popiołu, czy sadzy albo obu. Dawno tego nie robiłem.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 28
- Rejestracja: 19 lip 2018, 12:55
- Lokalizacja: Chotomów