
[ A6 C6] Wypalanie DPF
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
- Lokalizacja: Wrocław
Czy możesz napisać co konkretnie powoduje wzrost poziomu oleju? Czy już samo uruchomienie procedury wypalania filtra i np. jej przerwanie? Pytam, bo ok. 1,5 roku temu miałem problem z podnoszeniem się poziomu oleju, w 4-5 miesięcy potrafiło przybyć 2 l. Mechanik zasugerował DPF, pozbyłem się go i problem zniknął. A do tego dochodzi fakt, że większość kilometrów robię na krótkich odcinkach po mieście.mat1324 pisze:Wrzuć pomiary z grup, które napisałem post wyżej. Miałem kilka przypadków, że ujemny offset powodował wypalanie się DPFa tuż po odpaleniu silnika. Skutkiem tego było przybywanie oleju i to w znacznych ilościach
.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
W optymalnych warunkach sterownik silnika podejmuje decyzje: "wypalam"
. W tym momencie wtryskiwana jest większa dawka paliwa, aby podnieść temperaturę w wydechu, a co za tym idzie i w DPFie. Do wypalenia potrzeba ok. 600*C, ponieważ przy takiej temperaturze sadza zaczyna się spalać. Wstępne rozgrzewanie już się zaczęło, a kierowca zaczyna zwalniać i wszystko na marne. Niespalone paliwo spływa wraz z olejem do miski. Po kilku kilometrach kierowca znów jedzie spokojnie, ale utrzymuje odpowiednie obroty, które wraz ze zwiększeniem dawki paliwa są w stanie wypalić DPFa. Sytuacja powtarza się kilkanaście razy, a do miski spływa niespalony olej napędowy. Do tego dochodzi jeszcze uszkodzony np. czujnik różnicy ciśnienia, który zawyża zapełnienie i sterownik chce na siłę wypalać filtr. Czasami czujnik wariuje i pokaże wartość abstrakcyjną, a sterownik chce wypalać DPFa tuż po odpaleniu silnika. Każda nieudana próba wypalenia powoduje wzrost ilości oleju, a właściwie mieszanki oleju silnikowego z olejem napędowym. Na dłuższym odcinku jest większa szansa na zakończenie wypalania, ale nikt nie wie ile było prób. Znam przypadki, że po tygodniu było trzeba oddessać z litr oleju
.


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
- Lokalizacja: Wrocław
A masz może pomysł jak to kontrolować? Wiem, że jednym ze sposobów będzie jazda na autostradę co jakiś czas, ale podejrzewam, że tak czy siak auto będzie rozpoczynać wypalanie i nie będzie miało okazji skończyć. Rozważam ponowne wrzucenie DPFa, bo zbliżają się wakacje i chyba ruszę przez kawałek Europy, a za granicą straszą dotkliwymi karami za brak DPFa. Obawiam się jednak, że po wakacjach wszystko wróci do normy i znowu pojawi się problem z olejem...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 70
- Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 lut 2013, 18:11
- Lokalizacja: crawley -west sussex- uk
Witam czy ta adaptacja czujnika G450 działa na BRE 2.0 tdu=i?
[quote="mat1324"]Proszę bardzo o to odpowiedź w poście 11 tego tematu: adaptacja G450. W skrócie musisz:
- wypalić DPF za pomocą procedury w VCDSie (musi zakończyć się sukcesem),
- zrobić adaptację czujnika G450, czyli w VCDSie wchodzisz w Silnik [01] -> Adaptacja [10] -> w kanale 83 zmieniasz wartość na 1 -> akceptujesz i wychodzisz z programu -> wyłączasz zapłon oraz wyciągasz kluczyk i czekasz ok. 15 sekund (lepiej trochę więcej),
- zresetować zawartość filtra, czyli w VCDSie wchodzisz w Silnik [01] -> Adaptacja [10] -> w kanale 81 zmieniasz wartość na 1 -> akceptujesz i wychodzisz z programu -> wyłączasz zapłon oraz wyciągasz kluczyk i czekasz ok. 15 sekund (lepiej trochę więcej).
Po tym ponownie uruchamiasz program i kasujesz błędy, które masz. Teraz nie powinny ponownie się pojawić. Ja miałem tylko błąd 009263, nie wiem jakie ty masz. W kanale 104 w blokach pomiarowych w silniku powinny pojawić się zera (niekoniecznie wszędzie), zamiast konkretnych wartości. W razie pytań pisz.
Pozdrawiam.[/quote
jeszcze jedno pytanie jak przebiega zmiana wartosci dla DPF-a po wypaleniu/ wymianie na nowy
znalazłem coś takiego
daptation of Carbon Mass (after DPF Replacement)
Prerequisites:
Ignition ON
Engine OFF
[Security Access -16]
Enter the code shown in the VCDS pop-up balloon for "Adaptation Enabling"
[Do It!]
[Adaptation - 10]
From the pulldown menu, select the entry for "Carbon Mass (DPF Replacement)" or "Particle filter initialization".
Save a new value of 1 to reset the learned Carbon Mass. It's normal for that value to automatically change to 0 after it has been successfully saved. Check and clear fault codes to make sure none are present.
czy mógłby mi ktoś potwierdzić czy to działa na BRE a może ktoś ma polską instrukcje dla nowych wartośći DPF
z góry dziękuje
Pozdrawiam
[quote="mat1324"]Proszę bardzo o to odpowiedź w poście 11 tego tematu: adaptacja G450. W skrócie musisz:
- wypalić DPF za pomocą procedury w VCDSie (musi zakończyć się sukcesem),
- zrobić adaptację czujnika G450, czyli w VCDSie wchodzisz w Silnik [01] -> Adaptacja [10] -> w kanale 83 zmieniasz wartość na 1 -> akceptujesz i wychodzisz z programu -> wyłączasz zapłon oraz wyciągasz kluczyk i czekasz ok. 15 sekund (lepiej trochę więcej),
- zresetować zawartość filtra, czyli w VCDSie wchodzisz w Silnik [01] -> Adaptacja [10] -> w kanale 81 zmieniasz wartość na 1 -> akceptujesz i wychodzisz z programu -> wyłączasz zapłon oraz wyciągasz kluczyk i czekasz ok. 15 sekund (lepiej trochę więcej).
Po tym ponownie uruchamiasz program i kasujesz błędy, które masz. Teraz nie powinny ponownie się pojawić. Ja miałem tylko błąd 009263, nie wiem jakie ty masz. W kanale 104 w blokach pomiarowych w silniku powinny pojawić się zera (niekoniecznie wszędzie), zamiast konkretnych wartości. W razie pytań pisz.
Pozdrawiam.[/quote
jeszcze jedno pytanie jak przebiega zmiana wartosci dla DPF-a po wypaleniu/ wymianie na nowy
znalazłem coś takiego
daptation of Carbon Mass (after DPF Replacement)
Prerequisites:
Ignition ON
Engine OFF
[Security Access -16]
Enter the code shown in the VCDS pop-up balloon for "Adaptation Enabling"
[Do It!]
[Adaptation - 10]
From the pulldown menu, select the entry for "Carbon Mass (DPF Replacement)" or "Particle filter initialization".
Save a new value of 1 to reset the learned Carbon Mass. It's normal for that value to automatically change to 0 after it has been successfully saved. Check and clear fault codes to make sure none are present.
czy mógłby mi ktoś potwierdzić czy to działa na BRE a może ktoś ma polską instrukcje dla nowych wartośći DPF
z góry dziękuje
Pozdrawiam
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
"Wypalenie", a montaż nowego DPF, to dwie różne czynności. Po "wypaleniu" nie zeruje się wartości filtra : -inny-filtr-czastek-stalych-w-pigulce-v ... htm#883764kociak3000 pisze:jeszcze jedno pytanie jak przebiega zmiana wartosci dla DPF-a po wypaleniu/ wymianie na nowy
znalazłem coś takiego
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com
- tomnik
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 549
- Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
- Imię: Tomasz
- Rocznik: 2009
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
"Wypalenie" to według autora zapytania, regeneracja wymuszona urządzeniem diagnostycznym.tomnik pisze: Po "wypaleniu" nie zeruje się
Zerowanie wartości DPF po jego wymianie na nowy lub po odpowiednim przeczyszczeniu.kociak3000 pisze:mat1234 napisał :Proszę bardzo o to odpowiedź w poście 11 tego tematu: adaptacja G450. W skrócie musisz:
- wypalić DPF za pomocą procedury w VCDSie (musi zakończyć się sukcesem),
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 50
- Rejestracja: 27 lut 2013, 18:11
- Lokalizacja: crawley -west sussex- uk
tomnik pisze:"Wypalenie" to według autora zapytania, regeneracja wymuszona urządzeniem diagnostycznym.tomnik pisze: Po "wypaleniu" nie zeruje sięZerowanie wartości DPF po jego wymianie na nowy lub po odpowiednim przeczyszczeniu.kociak3000 pisze:mat1234 napisał :Proszę bardzo o to odpowiedź w poście 11 tego tematu: adaptacja G450. W skrócie musisz:
- wypalić DPF za pomocą procedury w VCDSie (musi zakończyć się sukcesem),
[ Dodano: 2018-07-05, 08:10 ]
Tak chodzi mi o wpisanie nowych wartości po wypaleniu dpf a tak że o nowe wartości dla G450kociak3000 pisze:tomnik pisze:"Wypalenie" to według autora zapytania, regeneracja wymuszona urządzeniem diagnostycznym.tomnik pisze: Po "wypaleniu" nie zeruje sięZerowanie wartości DPF po jego wymianie na nowy lub po odpowiednim przeczyszczeniu.kociak3000 pisze:mat1234 napisał :Proszę bardzo o to odpowiedź w poście 11 tego tematu: adaptacja G450. W skrócie musisz:
- wypalić DPF za pomocą procedury w VCDSie (musi zakończyć się sukcesem),
A tak przy okazji zapytam jak j to wygląda po wymianie na nowy, procedura (chodzi o to ze był u mnie wymieniany dpf jakiś czas temu i zapcha się bardzo często, śmierdzi z wydechu i czy po krótkich /długich przejazdach ma często zawyrzone obroty tak do 1000
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15142
- Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
- Imię: Mateusz
- Rocznik: 2011
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Nowy Tomyśl
- Kontakt:
A to dlatego, że wartość popiołu w polu 104.1 jest strasznie wysoka, a przyrasta wraz z przebiegiem.
W trybie miejskim ciężko wypalić filtr, ponieważ trudno uzyskać stałe warunki potrzebne do zakończenia wypalania. Z drugiej strony, każde miasto jest inne, więc jeśli jest obwodnica, to raz na tydzień warto się na nią wybrać i przejechać ją z prędkością ok. 70-80 km/h przy obrotach ok. 2 tysięcy.
W trybie miejskim ciężko wypalić filtr, ponieważ trudno uzyskać stałe warunki potrzebne do zakończenia wypalania. Z drugiej strony, każde miasto jest inne, więc jeśli jest obwodnica, to raz na tydzień warto się na nią wybrać i przejechać ją z prędkością ok. 70-80 km/h przy obrotach ok. 2 tysięcy.