Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C6] Wypalanie DPF

Diagnostyka VAG
ODPOWIEDZ
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 22 cze 2018, 09:13

Mówiłem, że czujnik wariuje :p.

carnivore1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: carnivore1 » 26 cze 2018, 00:08

mat1324 pisze:Wrzuć pomiary z grup, które napisałem post wyżej :). Miałem kilka przypadków, że ujemny offset powodował wypalanie się DPFa tuż po odpaleniu silnika. Skutkiem tego było przybywanie oleju i to w znacznych ilościach :).
Czy możesz napisać co konkretnie powoduje wzrost poziomu oleju? Czy już samo uruchomienie procedury wypalania filtra i np. jej przerwanie? Pytam, bo ok. 1,5 roku temu miałem problem z podnoszeniem się poziomu oleju, w 4-5 miesięcy potrafiło przybyć 2 l. Mechanik zasugerował DPF, pozbyłem się go i problem zniknął. A do tego dochodzi fakt, że większość kilometrów robię na krótkich odcinkach po mieście.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 cze 2018, 00:33

W optymalnych warunkach sterownik silnika podejmuje decyzje: "wypalam" :). W tym momencie wtryskiwana jest większa dawka paliwa, aby podnieść temperaturę w wydechu, a co za tym idzie i w DPFie. Do wypalenia potrzeba ok. 600*C, ponieważ przy takiej temperaturze sadza zaczyna się spalać. Wstępne rozgrzewanie już się zaczęło, a kierowca zaczyna zwalniać i wszystko na marne. Niespalone paliwo spływa wraz z olejem do miski. Po kilku kilometrach kierowca znów jedzie spokojnie, ale utrzymuje odpowiednie obroty, które wraz ze zwiększeniem dawki paliwa są w stanie wypalić DPFa. Sytuacja powtarza się kilkanaście razy, a do miski spływa niespalony olej napędowy. Do tego dochodzi jeszcze uszkodzony np. czujnik różnicy ciśnienia, który zawyża zapełnienie i sterownik chce na siłę wypalać filtr. Czasami czujnik wariuje i pokaże wartość abstrakcyjną, a sterownik chce wypalać DPFa tuż po odpaleniu silnika. Każda nieudana próba wypalenia powoduje wzrost ilości oleju, a właściwie mieszanki oleju silnikowego z olejem napędowym. Na dłuższym odcinku jest większa szansa na zakończenie wypalania, ale nikt nie wie ile było prób. Znam przypadki, że po tygodniu było trzeba oddessać z litr oleju <luzik> .

carnivore1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: carnivore1 » 26 cze 2018, 14:30

A masz może pomysł jak to kontrolować? Wiem, że jednym ze sposobów będzie jazda na autostradę co jakiś czas, ale podejrzewam, że tak czy siak auto będzie rozpoczynać wypalanie i nie będzie miało okazji skończyć. Rozważam ponowne wrzucenie DPFa, bo zbliżają się wakacje i chyba ruszę przez kawałek Europy, a za granicą straszą dotkliwymi karami za brak DPFa. Obawiam się jednak, że po wakacjach wszystko wróci do normy i znowu pojawi się problem z olejem...

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 cze 2018, 14:35

Też mam polifta i pewnie o wiele większy przebieg niż Ty i nie mam problemów z DPFem. Doszedłeś w ogóle do tego co było przyczyną przybywania oleju? Może któryś czujnik wariował?

carnivore1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 70
Rejestracja: 13 sie 2010, 02:30
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: carnivore1 » 28 cze 2018, 13:38

Niestety nie doszedłem do tego, mechanik powiedział, że to przez DPFa, a że planowałem się go pozbyć to nie było szukania konkretnej przyczyny. Zastanawiam się teraz jak teraz do tego podejść, od czego zacząć. Bo raczej nie ma sensu czekać i patrzeć czy znowu zacznie przybywać oleju...

kociak3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 27 lut 2013, 18:11
Lokalizacja: crawley -west sussex- uk

Post autor: kociak3000 » 03 lip 2018, 14:57

Witam czy ta adaptacja czujnika G450 działa na BRE 2.0 tdu=i?

[quote="mat1324"]Proszę bardzo o to odpowiedź w poście 11 tego tematu: adaptacja G450. W skrócie musisz:
- wypalić DPF za pomocą procedury w VCDSie (musi zakończyć się sukcesem),
- zrobić adaptację czujnika G450, czyli w VCDSie wchodzisz w Silnik [01] -> Adaptacja [10] -> w kanale 83 zmieniasz wartość na 1 -> akceptujesz i wychodzisz z programu -> wyłączasz zapłon oraz wyciągasz kluczyk i czekasz ok. 15 sekund (lepiej trochę więcej),
- zresetować zawartość filtra, czyli w VCDSie wchodzisz w Silnik [01] -> Adaptacja [10] -> w kanale 81 zmieniasz wartość na 1 -> akceptujesz i wychodzisz z programu -> wyłączasz zapłon oraz wyciągasz kluczyk i czekasz ok. 15 sekund (lepiej trochę więcej).
Po tym ponownie uruchamiasz program i kasujesz błędy, które masz. Teraz nie powinny ponownie się pojawić. Ja miałem tylko błąd 009263, nie wiem jakie ty masz. W kanale 104 w blokach pomiarowych w silniku powinny pojawić się zera (niekoniecznie wszędzie), zamiast konkretnych wartości. W razie pytań pisz.
Pozdrawiam.[/quote



jeszcze jedno pytanie jak przebiega zmiana wartosci dla DPF-a po wypaleniu/ wymianie na nowy
znalazłem coś takiego

daptation of Carbon Mass (after DPF Replacement)

Prerequisites:

Ignition ON
Engine OFF
[Security Access -16]
Enter the code shown in the VCDS pop-up balloon for "Adaptation Enabling"
[Do It!]
[Adaptation - 10]
From the pulldown menu, select the entry for "Carbon Mass (DPF Replacement)" or "Particle filter initialization".
Save a new value of 1 to reset the learned Carbon Mass. It's normal for that value to automatically change to 0 after it has been successfully saved. Check and clear fault codes to make sure none are present.

czy mógłby mi ktoś potwierdzić czy to działa na BRE a może ktoś ma polską instrukcje dla nowych wartośći DPF

z góry dziękuje

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 549
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 03 lip 2018, 23:12

kociak3000 pisze:jeszcze jedno pytanie jak przebiega zmiana wartosci dla DPF-a po wypaleniu/ wymianie na nowy
znalazłem coś takiego
"Wypalenie", a montaż nowego DPF, to dwie różne czynności. Po "wypaleniu" nie zeruje się wartości filtra : -inny-filtr-czastek-stalych-w-pigulce-v ... htm#883764
Dedykowane Moduły LED oświetlenia wnętrza-niezawodne/bezawaryjne Kontakt : PW/Mail prolumo@yahoo.com

januszm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 637
Rejestracja: 18 lis 2015, 18:38
Imię: Janusz
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Niemcy

Post autor: januszm » 04 lip 2018, 17:34

jak sie nie zeruje, a filtr byl pelny, to co robimy po profesionalnym wyczyszczeniu/wypaleniu filtra?
bo chyba to ma na mysli kociak.

Awatar użytkownika
tomnik
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 549
Rejestracja: 17 wrz 2010, 01:54
Imię: Tomasz
Rocznik: 2009
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI CANA 190KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ostrowiec Św.

Post autor: tomnik » 04 lip 2018, 22:45

tomnik pisze: Po "wypaleniu" nie zeruje się
"Wypalenie" to według autora zapytania, regeneracja wymuszona urządzeniem diagnostycznym.
kociak3000 pisze:mat1234 napisał :Proszę bardzo o to odpowiedź w poście 11 tego tematu: adaptacja G450. W skrócie musisz:
- wypalić DPF za pomocą procedury w VCDSie (musi zakończyć się sukcesem),
Zerowanie wartości DPF po jego wymianie na nowy lub po odpowiednim przeczyszczeniu.

kociak3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 27 lut 2013, 18:11
Lokalizacja: crawley -west sussex- uk

Post autor: kociak3000 » 05 lip 2018, 08:10

tomnik pisze:
tomnik pisze: Po "wypaleniu" nie zeruje się
"Wypalenie" to według autora zapytania, regeneracja wymuszona urządzeniem diagnostycznym.
kociak3000 pisze:mat1234 napisał :Proszę bardzo o to odpowiedź w poście 11 tego tematu: adaptacja G450. W skrócie musisz:
- wypalić DPF za pomocą procedury w VCDSie (musi zakończyć się sukcesem),
Zerowanie wartości DPF po jego wymianie na nowy lub po odpowiednim przeczyszczeniu.


[ Dodano: 2018-07-05, 08:10 ]
kociak3000 pisze:
tomnik pisze:
tomnik pisze: Po "wypaleniu" nie zeruje się
"Wypalenie" to według autora zapytania, regeneracja wymuszona urządzeniem diagnostycznym.
kociak3000 pisze:mat1234 napisał :Proszę bardzo o to odpowiedź w poście 11 tego tematu: adaptacja G450. W skrócie musisz:
- wypalić DPF za pomocą procedury w VCDSie (musi zakończyć się sukcesem),
Zerowanie wartości DPF po jego wymianie na nowy lub po odpowiednim przeczyszczeniu.
Tak chodzi mi o wpisanie nowych wartości po wypaleniu dpf a tak że o nowe wartości dla G450
A tak przy okazji zapytam jak j to wygląda po wymianie na nowy, procedura (chodzi o to ze był u mnie wymieniany dpf jakiś czas temu i zapcha się bardzo często, śmierdzi z wydechu i czy po krótkich /długich przejazdach ma często zawyrzone obroty tak do 1000

glaner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 14 sty 2018, 11:20
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: glaner » 16 lip 2018, 21:02

Mam prośbę odnośnie DPF, dziś zapaliła mi się kontrolka DPF po kilku minutach zgasła
Poniżej wklejam dane z kanału 104, proszę o ocenę w jakim stanie jest aktualnie filtr





Obrazek

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 lip 2018, 21:39

Nie ma tragedii, ale widać, że auto ma spory przebieg :).

glaner
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 14 sty 2018, 11:20
Lokalizacja: Świętokrzyskie

Post autor: glaner » 16 lip 2018, 21:53

Dziękuje za odpowiedz, a czy mógłbyś wytłumaczyć mi czemu tak uważasz? przebieg sprawdzany w aso 250k, z tego co mi wiadomo to auto od 2012 użytkowane głównie w ruchu miejskim.
Mam jeszcze jedno pytanie co ile powinien wypalać się DPF w trybie miejskim?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 16 lip 2018, 22:04

A to dlatego, że wartość popiołu w polu 104.1 jest strasznie wysoka, a przyrasta wraz z przebiegiem.

W trybie miejskim ciężko wypalić filtr, ponieważ trudno uzyskać stałe warunki potrzebne do zakończenia wypalania. Z drugiej strony, każde miasto jest inne, więc jeśli jest obwodnica, to raz na tydzień warto się na nią wybrać i przejechać ją z prędkością ok. 70-80 km/h przy obrotach ok. 2 tysięcy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja