[ A6 C6] Wypalanie DPF
[ A6 C6] Wypalanie DPF
Witam, wiem że już były podobne tematy ale nie do końca wyjaśnione.
Chciałbym żeby mi ktoś podał pełną procedurę wypalania. Czyli krok po kroku ponieważ jestem jeszcze trochę zielony z tym VCDS'em. I nie wiem jak się te temperatury sprawdza procenty zanieczyszczeń itp.
Pozdro
Chciałbym żeby mi ktoś podał pełną procedurę wypalania. Czyli krok po kroku ponieważ jestem jeszcze trochę zielony z tym VCDS'em. I nie wiem jak się te temperatury sprawdza procenty zanieczyszczeń itp.
Pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1889
- Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
- Imię: MaTyS
- Rocznik: 2012
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Iława
Particle Filter Emergency Regeneration
Prerequisites:
Ignition ON
Engine ON (Idle)
Oil Temperature above 70 °C (see MVB 007.2)
Particle Filter Load below 68g (see MVB 104.3)
If the Particle Filter Load is above 68g the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
Engine Hood CLOSED
Parking Brake ENGAGED
Transmission in (P)ARK
Temperatures at the Exhaust System may rise up to 300 °C!!!
No Fault Codes Stored
Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
The Regeneration may take up to 40 minutes, the engine speed automatically increases to about 1500 RPM.
[Select]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]
Start Regeneration by Entering 10016.
[Do It!]
[Meas. Blocks - 08]
Select all 3 Groups at once 100, 101 and 102
[Go!]
MVB 100.1: Engine Speed
MVB 100.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 100.4: Regeneration Abort recognized (0 = No Abort/1 = Abort recognized)
MVB 101.4: Regeneration Status (001 = Heating Up, 010 = Regeneration, 100 = Cooling Down)
MVB 102.1: Temperature before Catalyst
MVB 102.2: Temperature before Particle Filter
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Prerequisites:
Ignition ON
Engine ON (Idle)
Oil Temperature above 70 °C (see MVB 007.2)
Particle Filter Load below 68g (see MVB 104.3)
If the Particle Filter Load is above 68g the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
Engine Hood CLOSED
Parking Brake ENGAGED
Transmission in (P)ARK
Temperatures at the Exhaust System may rise up to 300 °C!!!
No Fault Codes Stored
Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
The Regeneration may take up to 40 minutes, the engine speed automatically increases to about 1500 RPM.
[Select]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]
Start Regeneration by Entering 10016.
[Do It!]
[Meas. Blocks - 08]
Select all 3 Groups at once 100, 101 and 102
[Go!]
MVB 100.1: Engine Speed
MVB 100.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 100.4: Regeneration Abort recognized (0 = No Abort/1 = Abort recognized)
MVB 101.4: Regeneration Status (001 = Heating Up, 010 = Regeneration, 100 = Cooling Down)
MVB 102.1: Temperature before Catalyst
MVB 102.2: Temperature before Particle Filter
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Czy mógłbyś wyjaśnić co oznacza to :
" MVB 100.1: Engine Speed
MVB 100.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 100.4: Regeneration Abort recognized (0 = No Abort/1 = Abort recognized)
MVB 101.4: Regeneration Status (001 = Heating Up, 010 = Regeneration, 100 = Cooling Down)
MVB 102.1: Temperature before Catalyst
MVB 102.2: Temperature before Particle Filter "
czy to trzeba gdzieś wpisać czy ustawić?
" MVB 100.1: Engine Speed
MVB 100.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 100.4: Regeneration Abort recognized (0 = No Abort/1 = Abort recognized)
MVB 101.4: Regeneration Status (001 = Heating Up, 010 = Regeneration, 100 = Cooling Down)
MVB 102.1: Temperature before Catalyst
MVB 102.2: Temperature before Particle Filter "
czy to trzeba gdzieś wpisać czy ustawić?
Procedura awaryjnego czyszczczenia DPF:
Wymagania wstępne (ogólne):
Włączamy zapłon
Włączamy silnik
Temperatora płynu chłodzącego
powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
(ÂŚwiatła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)
Warunki jakie należy spełnić:
Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
Czas trwania ok..15-20 Minut
Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C
Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.
Teraz czas na interfejs:
[Wybierz]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]
Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.
[Do It!]
[Meas. Blocks - 08]
Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.
[Go!]
MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)
Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Wszelkie uwagi i sugestie na temat powyższego mile widziane.
[ Dodano: 2011-04-08, 15:11 ]
i teraz mam pytanie najpierw piszemy ten kod do regeneracji i potem jedziemy 30-60 czy odwrotnie
Wymagania wstępne (ogólne):
Włączamy zapłon
Włączamy silnik
Temperatora płynu chłodzącego
powyżej 50 ° C (patrz MVB 002,4)
Włączyć wszystkie możliwe odbiorniki energii
(ÂŚwiatła, Ogrzewanie siedzeń, ogrzewanie szyb, klimatyzacja i inne)
Warunki jakie należy spełnić:
Prędkość pojazdu pomiędzy 30-60 kilometrów na godzinę
Prędkości obrotowej silnika pomiędzy 1500-2500 RPM
Czas trwania ok..15-20 Minut
Temperatura spalin przed Turbo ładowarki powyżej 700 ° C
Koniecznie należy zachować powyższe wymagania podczas procedury regeneracji filtra. Jest to warunek prawidłowego zregenerowania DPFa.
Teraz czas na interfejs:
[Wybierz]
[01 - Engine]
[Coding-II - 11]
Włącz Regeneracja wprowadzając 21295.
[Do It!]
[Meas. Blocks - 08]
Wybrać obie grupy, tzn. 070 i 075.
[Go!]
MVB 070,1: Regeneracja Status (xxxxxxx1 = Normalna Regeneracja , xxxxxx1x = Przymusowa Regeneracja)
MVB 070.3: Regeneration Counter/Timer
MVB 075.1: Temperatura spalin przed turbosprężarką MVB 075.2: Temperatura spalin przed filtrem cząstek stałych (DPF)
MVB 075.3: Poziom zapełnienia filtra cząstek stałych...
MVB 075.4: Temperatura spalin za filtrem cząstek stałych (DPF)
Mając ustawione powyższe parametry rozpoczynamy jazdę obserwując na bieżąco bloki pomiarowe, robimy do koniecznie w towarzystwie drugiej osoby.
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
Wszelkie uwagi i sugestie na temat powyższego mile widziane.
[ Dodano: 2011-04-08, 15:11 ]
i teraz mam pytanie najpierw piszemy ten kod do regeneracji i potem jedziemy 30-60 czy odwrotnie
witam,
ja zazwyczaj wypalam od razu po wyświetleniu komunikatu. Moja procedura polega na tym, że jade na 4 biegu tak aby utrzymać obroty na 2,1-2,2tyś. I jadę tak długo, aż zgaśnie.
pozdrawiam
ja zazwyczaj wypalam od razu po wyświetleniu komunikatu. Moja procedura polega na tym, że jade na 4 biegu tak aby utrzymać obroty na 2,1-2,2tyś. I jadę tak długo, aż zgaśnie.
pozdrawiam
a6-c6-moja-nowa-furka-d-vt25027.htm#270951 <-- moja Audica
Dokładnie jest jak mówi mskrzypo.
Można też profilaktycznie raz na jakiś czas (gdy się zdarzy, że jedziemy na trasie) przetrzymać autko na konkretnym biegu tak by pojechać kilka min z obrotami >=2500, a nic się nie będzie zapychać. Mniej też puszczonych "bąków" będzie na drodze
Można też profilaktycznie raz na jakiś czas (gdy się zdarzy, że jedziemy na trasie) przetrzymać autko na konkretnym biegu tak by pojechać kilka min z obrotami >=2500, a nic się nie będzie zapychać. Mniej też puszczonych "bąków" będzie na drodze

Czasami brak ludożerców
daje się boleśnie odczuć...
daje się boleśnie odczuć...
także przeprowadziłem wypalanie... Miałem 23% i spadło do 0% po przejechaniu ok 12km. Jechałem na 3, 2400obr.
A czy ktoś się orientuje jak wypalić sadzę z filtra? Bo jest jeszcze parametr wskazujący masę sadzy - u mnie 67 (chyba gram). Z tego co wyczytałem w sieci, graniczna wartość to 60 - trzeba wtedy uruchomić wypalanie filtra. Po moim wypalaniu wartość ta nie spadła a jedynie wartość procentowa zapełnienia filtra.
Sprawdzano mi w VASie i wartość Offset ciśnienia różnicowego wynosi -12,75 i w ogóle się nie zmienia, drugi parametr ciśnienia różnicowego wskazuję wartość dodatnią i jest zmienny w zależności od obrotów silnika.
Może czujnik jest uszkodzony?
Czy ktoś może jakoś pomóc?
A czy ktoś się orientuje jak wypalić sadzę z filtra? Bo jest jeszcze parametr wskazujący masę sadzy - u mnie 67 (chyba gram). Z tego co wyczytałem w sieci, graniczna wartość to 60 - trzeba wtedy uruchomić wypalanie filtra. Po moim wypalaniu wartość ta nie spadła a jedynie wartość procentowa zapełnienia filtra.
Sprawdzano mi w VASie i wartość Offset ciśnienia różnicowego wynosi -12,75 i w ogóle się nie zmienia, drugi parametr ciśnienia różnicowego wskazuję wartość dodatnią i jest zmienny w zależności od obrotów silnika.
Może czujnik jest uszkodzony?
Czy ktoś może jakoś pomóc?