Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Drgania-wibracje na nadwoziu

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 26 lut 2018, 18:10

W C4 były dwa rodzaje.
Może w C5 też zrobili w zamienniku dwa rodzaje dla tych co lubią miękko.
Kiedyś amorki prawie zawsze były olejowe. Powoduje to że mniej odczuwalne są nieduże dziury bo koło nie zdąża w nie wpaść (amorek nie pomaga sprężynie dopchnąć koła w dół). Już chyba o tym pisałem :)
Potwierdzam, że gazowe amorki mają duże ciśnienie, są zabezpieczone przed wysunięciem i trzeba "uważać żeby sobie zębów nie wybić" (cyt. z mechanika). Generalnie trzymają swoje parametry nie dłużej niż ok. 200kkm i to tylko pod warunkiem że nie ma żadnych wycieków. Chcąc się cieszyć ich idealną sprawnością moim zdaniem powinno się je wymieniać co 150kkm, no chyba że tylko po autostradach się jeździ to można rzadziej.
Oczywiście dochodzi tez temat marki / jakości amorków.
Ja w C4 wymieniłem amorki gazowe Kayaba po ok. 160kkm bo już zaczął mi samochód za bardzo się ślizgać i pochylać na zakrętach. Niestety zamontowali mi olejowe i się pogorszyło :) Z tego wniosek że te gazowe jeszcze nie były takie najgorsze (pewnie miały z 60%). Stary samochód więc już się nie kłóciłem. Wzięli niby z katalogu i wybrali tańsze (o 10 zł).

@mat1324: a w tym wątku co cytujesz, było może jeszcze coś ciekawego apropos naszego tematu? Swoją drogą w pogrubionym fragmencie nie jest do końca jasne, że to kompletnie nic nie dało, koleś niby pisze że jest zadowolony :)
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 lut 2018, 18:46

Jakby pomogło, to byłby zadowolony, że rozwiązał dwa problemy, gdzie jeden przy okazji. Nic więcej w tym temacie nie było ciekawego. Ogólnie temat dotyczył stukania w mechanizmie różnicowym i rozwiązaniem tego były te podkładki. Koleś wspomniał, że walczy też z drganiami, więc dlatego wrzuciłem jeden z jego postów.

Dzisiaj jechałem do Poznania zwykłą krajówką i mogę stwierdzić, że są to amortyzatory. Na nowym asfalcie, który był idealnie gładki nie było żadnych drgań, a gdy tylko zjechałem na gorszy, to od razu się pojawiały. Dodatkowo gdy przejechałem więcej kilometrów po ładnej drodze, to potem na pewien czas zawieszenie było bardzo komfortowe, tak jakbym jechał na pneumatyce lub 16" felgach. Ostatnio jak byłem na zmianie oleju, to nie było już czasu na sprawdzenie drgań w czasie 'jazdy' na podnośniku. Pod koniec tygodnia jadę ponownie, aby zmienić pompę wody, ponieważ zaczęła mi dość mocno cieknąć oraz hałasować na wolnych obrotach. W sumie od pewnego czasu delikatnie ubywał mi płyn i wiedziałem, że to pompa, bo był różowy ślad, ale myślałem, że wytrzyma do wiosny <uoee> .

siemin81
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 100
Rejestracja: 17 sty 2018, 20:59
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: siemin81 » 27 lut 2018, 20:53

Może to rzeczywiście tak jest że producent coś źle wyliczył i amortyzacja pojazdu jest za słaba do proponowanych rozmiarów felg i dlatego tak się to kończy.
No cóż nie pozostaje nic innego jak wymieniać w takim razie.

Ja już czekam z niecierpliwością, niestety mój mechanik robi dla mnie niejako w ramach 3 etatu, więc muszę być cierpliwy, mam obiecaną niunię do odbioru pod koniec tygodnia.

Do kompletu doszedł jeszcze termostat, naprawa czujnika xenonów i kilka innych drobiazgów, które warto wyprostować.
A6 C6 3.0 TDI 240km
A6 C4 2.5 TDI 140km

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 27 lut 2018, 21:27

Trzeba pamiętać, że wszystkie amortyzatory dostarcza Monroe, które nie jest aż tak nadzwyczajną firmą. Zużyty amortyzator nie powoduje tylko bujania na zakrętach, ale także stukanie czy słabe tlumienie nierówności.

Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 28 lut 2018, 06:50

Wymieniał ktoś może konwerter? Ewentualnie jak się miała wymiana do drgań?
Na forach innych marek jest dużo o drganiach auta przy uszkodzonym konwerterze skrzyni. <mysli>
Objawy podobne do naszych

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2004
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 28 lut 2018, 07:38

Objawy uszkodzonego konwertera to np falujące obroty podczas jazdy że stałą prędkością
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 28 lut 2018, 07:42

Objawy uszkodzonego konwertera to także wibracje, drganie nadwozia.
Pytanie czy ktoś kto miał takie objawy wymienił konwerter i jakie były tego efekty?

mac190
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 67
Rejestracja: 09 sty 2011, 22:45
Lokalizacja: Katowice

Post autor: mac190 » 28 lut 2018, 07:59

Też się nad tym zastanawiałem ale drgania występują niezależnie od skrzyni wiec konwerter raczej odpada.

Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 28 lut 2018, 08:03

90% borykających się z tym problemem ma skrzynię automat,
W tym wątku 90% z nas także ma TIPA

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lut 2018, 10:04

Jeśli po odpuszczeniu gazu drgania znikają, to konwerter nie jest przyczyną :). Nawet jak wrzuci się skrzynię na luz, to są drgania. Wiem, bo sprawdzałem.

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 28 lut 2018, 11:49

Wystarczyloby aby dwoje użytkowników wymieniloby kompletne zawieszenie, przód oraz tyl, mielibyśmy obraz tego co nalezy jeszcze wymienić w aucie. Tak jest od pewnego czasu gdybanie ze moze amortyzatory przód lub tył, ja wymienię przednie a Ty tylne i zobaczymy czy pomoglo.
W moim przypadku po wymianie amortyzatorów wraz z ich mocowaniem jest poprawa przez caly czas.
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm


mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lut 2018, 11:58

Dlatego jak będę wymieniał, to polecą wszystkie :).

W tych linkach wspominają o drganiach, które występują podczas przyspieszania lub utrzymywania stałej prędkości. U nas nie ma różnicy czy jeździmy na D, czy na S, czy na luzie. Po drugie byłem już na diagnozie w Teo Motors i powiedzieli, że to nie konwerter, bo drgania są cały czas mimo odpuszczenia gazu i wrzucenia na luz. Mogą zrobić, ale nie gwarantują poprawy. Jedynie skrzynia będzie lepiej pracować, ale nic po za tym.

Awatar użytkownika
mati87ns
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 47
Rejestracja: 12 lut 2018, 10:13
Lokalizacja: Nawojowa

Post autor: mati87ns » 28 lut 2018, 12:18

mat1324 wymieniłeś już prawie wszystko, ale cały czas odrzucasz hipotezę o uszkodzonym konwerterze.
Rozmawiałem z kuzynem ( mechanikiem ) i potwierdza moje przekonanie że drganie, wibrowanie samochodu odczuwalne na budzie na pewno nie wiąże się z jakimikolwiek nieprawidłowościami w zawieszeniu. Powoduje je układ przeniesienia napędu.
A uszkodzenie konwertera może przedstawiać rożne objawy, nie tylko te książkowe.

U mnie jeszcze podczas utrzymywania stałej prędkości falują obroty.
Więc u mnie zgadzają się drgania oraz falowanie obrotów.
Więc 2:0 dla konwertera.
Ja zbieram kasę i nastawiam się na wymianę konwertera.
Dzisiaj jeszcze zrobię z tym mechanizmem różnicowym , ale jestem przekonany że u mnie będzie konwerter. <zalamka>

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15144
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 28 lut 2018, 12:29

U mnie nie falują obroty <uoee> . Amortyzatory i tak wymienię, ponieważ nie podoba mi się zachowanie auta. Za 15 tysięcy km (mniej więcej w maju) mam wymianę oleju w skrzyni, to od raz sprawdzą mi stan skrzyni. Może przy okazji wymiany oleju wymienię konwerter.

Będziesz wymieniał konwerter u siebie?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga