Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 03 paź 2017, 21:41

Zrób sobie najpierw przód i wtedy zobaczysz jak się hamuje i jaka różnica

[ Dodano: 2017-10-03, 21:41 ]
Ja mam z przodu 320 z tyłu nawet nie wiem jaka bo nie mierzylem i też myślałem o zmianie ale jakbym brał to z S6
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 09 paź 2017, 19:44

No widzisz, mając 288/245 na suchym przód nurkuje. Na mokrym abs luzuje przód, a tył nawet nie myśli się zblokować. Takie super hamulce, że raz zimą ręczny się zablokował to przejechałem kilkanaście km zanim puścił (tarcza się nawet nie przegrzała). Temu szukam zacisków (i jarzma?) pod 255. Te co widziałem to miały tłoczek 38. :( Z tego co widziałem to avanty miały 255, ale nie wiem czy podpasują pod quattro.

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 10 paź 2017, 22:22

To może wina leży w zaciskach? Może trzeba wyczyścić sprawdzić? Bo po założeniu nawet tych 255 to masz tylko 1cm różnicy gdzie nawet klocek nie sięga na całą powierzchnię . Skoro mówisz że ręczny ci się zapiekl i tarcza się nie zagrzała no to jak ma hamować? Moim zdaniem wina nie leży po stronie tarcz bardziej bym się skupił aby zaciski pracowały dobrze i na prowadnicach.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 15 lis 2017, 19:13

Tylko według tego wątku tłoczek jest większy, więc siła hamulca będzie większa. Tarza się nie przegrzała, ale klocek ładnie wyczyściło.

[ Dodano: 2017-10-15, 12:45 ]
Czy zacisk i tłoczek 255 z każdego a6 (po FL, avant, FWD) będzie pasował pod mój przedliftem quattro?

[ Dodano: 2017-11-15, 19:13 ]
Przepraszam za kłopot, ale może ktoś potwierdzić, że zacisk z oznaczeniem 5780/5 to jest pod tarczę 255 czy 245?

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 15 lis 2017, 21:52

8E0 615 423 strona lewa tarcza 245
8E0 615 424 strona prawa tarcza 245
8E0 615 423 A strona lewa tarcza 255 (to jest z mojego modelu)
8E0 615 424 A strona prawa tarcza 255 ( to jest z mojego modelu)
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 15 lis 2017, 21:56

Pomyłka, nie chodziło mi o zacisk, a jarzmo. Kupiłem o oznaczeniu 5780/5 i kurcze nie pasuje tarcza 255

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 15 lis 2017, 22:05

Jarzmo pod 255 ma numer 8E0 615 425 F

[ Dodano: 2017-11-15, 22:05 ]
Wg Etki jarzmo powinno pasować pod 245 i 255 ma numer 8E0 615 425 to jest wg twojego modelu i widnieje dla obu rozmiarów tarcz
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 16 lis 2017, 20:23

Odebrałem samochód. Przód 312, z tyłu fabryczne 255. Przy mocniejszym hamowaniu (nie do podłogi) przód nurkuje. Oczywiście tarcze zimmerman, a klocki ferodo. Nigdzie nie mogę znaleźć zacisków z tłoczkiem 43 (przeglądam olx i co się nie spytam to jest 38mm - te od tarczy 255). Może z innego samochodu pasują (może być tłoczek 41mm).

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 16 lis 2017, 20:37

Tłoczek 41mm vw transporter chyba t4 albo t5
Tłoczek 43mm s6 c5 phaeton 5.0tdi
41mm i 43mm to już wentylowane tarcze

Awatar użytkownika
repek92
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2524
Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
Imię: Marcin
Rocznik: 2003
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: repek92 » 16 lis 2017, 22:50

Ja też seryjnie mam 255 przód 320 i dobrze hamuje przyczyną u ciebie może być gdzie indziej. Może coś z pompą ABS jest że ładuje bardziej na przednie koła? Te zmiany które chcesz zrobić mogą nie przynieść super zmian. I wątpię żeby w twoim przypadku auto tak hamowało od nowości. Auto wyszło na takich hamulcach i uwierz że zostały napewno przemyślane żeby nie było takiego efektu
Lektorzy, nagrania: multifonika.net

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 17 lis 2017, 09:34

Obstawiam zapieczone samoregulatory w tłoczkach tylnych hamulców.
Trzeba wyjąć tłoczek, wyjąć z niego samoregulator i dokładnie przesmarować ATE Bremzzylinderpaste, jeśli jeszcze rdza go nie zeżarła.
A rdza go żre, bo tłoczki mają maluteńki odpowietrznik prowadzący do wewnątrz, przez który wdziera się woda.

Zapieczone regulatory powodują miękki hamulec, gorsze hamowanie tyłu i słaby ręczny.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 17 lis 2017, 21:05

Zaciski zostały sprawdzone przez mechanika. Ręczny trzyma bardzo dobrze. Jednak przód mocno nurkuje.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 17 lis 2017, 21:16

Może amorki nie trzymają <mysli>.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 18 lis 2017, 16:38

Przednie? Były wymieniane 3 lata temu (zawsze przód nurkował). SKP nigdy nie mieli zastrzeżeń do zawieszenia.'W przyszłym miesiącu poproszę o wydruk z testu hamulców na SKP.

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 18 lis 2017, 17:21

Przód nie ma prawa nurkować :| . Na pewno były założone dobre? U wuja w Passacie B5+ też przód mocno nurkował, aż uszkodził miskę i jak dobrałem amorki po VINie, to zaczął się normalnie prowadzić. Jednak i tak Passat to porażka jeśli chodzi o prowadzenie ;p .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja