[ A6 C5] Upgrade hampli w C5
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 531
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
No widzisz, mając 288/245 na suchym przód nurkuje. Na mokrym abs luzuje przód, a tył nawet nie myśli się zblokować. Takie super hamulce, że raz zimą ręczny się zablokował to przejechałem kilkanaście km zanim puścił (tarcza się nawet nie przegrzała). Temu szukam zacisków (i jarzma?) pod 255. Te co widziałem to miały tłoczek 38.
Z tego co widziałem to avanty miały 255, ale nie wiem czy podpasują pod quattro.

- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
To może wina leży w zaciskach? Może trzeba wyczyścić sprawdzić? Bo po założeniu nawet tych 255 to masz tylko 1cm różnicy gdzie nawet klocek nie sięga na całą powierzchnię . Skoro mówisz że ręczny ci się zapiekl i tarcza się nie zagrzała no to jak ma hamować? Moim zdaniem wina nie leży po stronie tarcz bardziej bym się skupił aby zaciski pracowały dobrze i na prowadnicach.
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 531
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Tylko według tego wątku tłoczek jest większy, więc siła hamulca będzie większa. Tarza się nie przegrzała, ale klocek ładnie wyczyściło.
[ Dodano: 2017-10-15, 12:45 ]
Czy zacisk i tłoczek 255 z każdego a6 (po FL, avant, FWD) będzie pasował pod mój przedliftem quattro?
[ Dodano: 2017-11-15, 19:13 ]
Przepraszam za kłopot, ale może ktoś potwierdzić, że zacisk z oznaczeniem 5780/5 to jest pod tarczę 255 czy 245?
[ Dodano: 2017-10-15, 12:45 ]
Czy zacisk i tłoczek 255 z każdego a6 (po FL, avant, FWD) będzie pasował pod mój przedliftem quattro?
[ Dodano: 2017-11-15, 19:13 ]
Przepraszam za kłopot, ale może ktoś potwierdzić, że zacisk z oznaczeniem 5780/5 to jest pod tarczę 255 czy 245?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 531
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Odebrałem samochód. Przód 312, z tyłu fabryczne 255. Przy mocniejszym hamowaniu (nie do podłogi) przód nurkuje. Oczywiście tarcze zimmerman, a klocki ferodo. Nigdzie nie mogę znaleźć zacisków z tłoczkiem 43 (przeglądam olx i co się nie spytam to jest 38mm - te od tarczy 255). Może z innego samochodu pasują (może być tłoczek 41mm).
- repek92
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2524
- Rejestracja: 23 lip 2013, 23:55
- Imię: Marcin
- Rocznik: 2003
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Ja też seryjnie mam 255 przód 320 i dobrze hamuje przyczyną u ciebie może być gdzie indziej. Może coś z pompą ABS jest że ładuje bardziej na przednie koła? Te zmiany które chcesz zrobić mogą nie przynieść super zmian. I wątpię żeby w twoim przypadku auto tak hamowało od nowości. Auto wyszło na takich hamulcach i uwierz że zostały napewno przemyślane żeby nie było takiego efektu
Lektorzy, nagrania: multifonika.net
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Obstawiam zapieczone samoregulatory w tłoczkach tylnych hamulców.
Trzeba wyjąć tłoczek, wyjąć z niego samoregulator i dokładnie przesmarować ATE Bremzzylinderpaste, jeśli jeszcze rdza go nie zeżarła.
A rdza go żre, bo tłoczki mają maluteńki odpowietrznik prowadzący do wewnątrz, przez który wdziera się woda.
Zapieczone regulatory powodują miękki hamulec, gorsze hamowanie tyłu i słaby ręczny.
Trzeba wyjąć tłoczek, wyjąć z niego samoregulator i dokładnie przesmarować ATE Bremzzylinderpaste, jeśli jeszcze rdza go nie zeżarła.
A rdza go żre, bo tłoczki mają maluteńki odpowietrznik prowadzący do wewnątrz, przez który wdziera się woda.
Zapieczone regulatory powodują miękki hamulec, gorsze hamowanie tyłu i słaby ręczny.