Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ CDYA 3.0 239 KM ] wibracje/drgania na postoju

Silniki wysokoprężne
mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 15 maja 2016, 13:24

Sprawdzałem za pomocą VCDS. Nie będę wyjmował wtrysków, jeśli nie ma objawów ich uszkodzenia, tzn. dymienie, ciężkie odpalanie (przeciąganie), utrata mocy itd. Nie mogę pozwolić sobie na to, aby auto stało u mechanika przez dłużej niż dzień.

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 15 maja 2016, 22:12

mat1324 pisze:Sprawdzałem za pomocą VCDS. Nie będę wyjmował wtrysków, jeśli nie ma objawów ich uszkodzenia, tzn. dymienie, ciężkie odpalanie (przeciąganie), utrata mocy itd. Nie mogę pozwolić sobie na to, aby auto stało u mechanika przez dłużej niż dzień.
Wtryski piezoelekryczne mozna tylko sprawdzic na stole. Badanie VCDS z tego co slyszalem i czytalem jest niewiarygodne. Dwa dni temu rozmawialem z mechanikiem i tez potwierdzil, ze jezeli mam drgania silnika i jego ciezka prace oraz tak jakby nierowna prace silnika to na 95% stawia ze przynajmniej jeden z wtryskow nie dziala tak jak powinien.
Czy u Ciebie tez mozesz tylko sprawdzac pomiary tylko w Advanced Measuring Values?

maxi186
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 31 maja 2014, 19:02
Imię: Michał
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI 190KM DDDA
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: NOWA RUDA

Post autor: maxi186 » 16 maja 2016, 14:18

Dziś zauważyłem ze gumy na górnych wahaczach mówią papa.

https://www.dropbox.com/s/7iujeku7esqdu ... 3.jpg?dl=0

Myślicie o one mogą powodować wibracje auta??

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 26 maja 2016, 11:43

Wibracje auta może nie, ale stuki już tak. Choć A6 ma takie zawieszenie, że nawet jeden uszkodzony wahacz nie powoduje drastyczego pogorszenia komfortu.

[ Dodano: 2016-05-26, 11:43 ]
Jestem po poprawce ustawienia geometrii w ASO. Na początku zostały wymienione śruby od sanek (są jednokrotnego użytku), a dopiero potem auto wjechało na stanowisko do pomiaru. Ustawiono kąt WSZ przesuwając sanki (śruby były niedokręcone), aby po obu stronach był mniej więcej równy (różnica 0*23'), bez tego auto będzie ściągać. Oczywiście wtedy cała geometria jest do poprawienia. Za całość płaciłem 150 zł, z czego 65 zł to koszt śrub, reszta to ustawienie sanek, ponieważ geometria tego nie obejmuje. Było to robione na moje życzenie. Auto nie ściąga i nawet lepiej się prowadzi.

Niestety, ale drgania zostały i się nasilają. Występują prawie cały czas. Jest wrażenie jakby auto jechało po 'tarce'. Opony wykluczam, ponieważ dzieje się to nawet przy małej prędkości, rzędu 20-30 km/h. Koła wyważałem jakieś 1000 km temu. Coś mi się wydaje, że jednak to jest skrzynia. Na postoju (skrzynia na 'D') przy trzymaniu lewej nogi na hamulcu, a prawej na gazie (różne obroty) czuć te same wibracje kierownicy i nadwozia co w czasie jazdy. Na 'P' czuć tylko wibracje kierownicy. Czy to konwerter? Auto potrafi czasami szarpnąć zwłaszcza przy redukcji biegów. Zauważyłem też, że jak powoli ruszam (np. w korku) i rozpędzę się do mniej więcej 10 km/h, to przy hamowaniu czuć jakby auto zrzucało bieg, ale jakim cudem, jak nadal FIS pokazuje, że jest 'D1', czyli pierwszy bieg. Drugi bieg zapina się później i to czuć. Przy szybszej jeździe (ok. 150 km/h) czuć jakby auto 'podskakiwało'. Może wibracje są już na tyle silne, że jest takie wrażenie. Zawieszenie w stanie idealnym. Kazałem w ASO to sprawdzić, ale powiedzieli, że wszystko jest ok. Za 7 tysięcy km (ok. 1,5 miesiąca) mam przegląd olejowy skrzyni, to zobaczę co powiedzą.

kabas01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 05 lip 2014, 23:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kabas01 » 29 maja 2016, 10:01

Witam, wiem z doświadczenia i jazdy dużą ilością różnych samochodów z dpf i bez, że dpf podczas wypalania powoduje drgania i szarpanie silnikiem przy gaszeniu. dla przykładu, kolega ma a6 3.0 tdi z wyciętym dpf i całkowity brak mrowienia na kierownicy i podłogi. Ja mam dpf i w przy wypalaniu czuję drgania. Tak samo mam w ducato mam jednego z dpf i drży i drugiego bez i nic nie czuć na kierownicy :)

To tylko moja sugestia, a dodam tylko jeszcze że Ojciec ma q7 z 2015 roku i też czuć mrowienie na kierownicy ;P

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 29 maja 2016, 13:04

Tylko, że tego nie było. A teraz występuje cały czas, nie tylko na postoju. Czuć mrowienie, które niesie się z okolicy skrzyni, ponieważ czuć to na kierownicy i w nogach, w sumie na całym aucie.

[ Dodano: 2016-05-29, 13:04 ]
Ktoś może orientuje się ile kosztuje wymiana konwertera na nowy?

Gość.

Post autor: Gość. » 29 maja 2016, 13:22

W zależności od modelu w zf 350-500euro musisz zapytać tam. Polecam ZF w DE nie w PL bo w PL to niekompetentne buraki

kabas01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 05 lip 2014, 23:24
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: kabas01 » 01 cze 2016, 19:27

Też miałem dokładnie takie mrowienie jak piszesz. Czułem mocne drżenie od podłogi kierownice i budę i fotele. Dzisiaj usunąłem DPF bo się zapchał na amen :/ 700 zł, ale bez porównania. Zrobiłem już dzisiaj 500 km, co zauważyłem. Brak drżenia np na kierownicy, nie podszarpuje samochód, nie ma wrażenia obciążenia silnika np. zamykając okno. Ja się nie upieram że u Ciebie musi być dokładnie to co u mnie. Ale wymiana konwertera się nie opłaca. Tym bardziej, że Tobie skrzynia nie daje żadnych oznak końcówki.

Jak już wymienisz konwerter daj znać czy się poprawiło :)

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 01 cze 2016, 23:01

Tak nie do końca z tym konwerterem. Skrzynia ma swoje humory. Czasami potrafi dosyć konkretnie uderzać i szarpać. Nie zawsze też zmienia biegi jakbym chciał.

Jutro sprawdzę w jakim stanie jest DPF, ale nie sądzę, aby to on był przyczyną, ponieważ objawy nasilają się od kilku miesięcy. Filtr na pewno jest czysty, ponieważ dwa razy w tygodniu auto jeździ A2 ze stałą prędkością. Nie wydaje mi się, aby buczenie w aucie na trzecim biegu i 1000 obrotach były skutkiem wadliwego DPFa. Wibracje przy niskich prędkościach i wrażenie jazdy po 'tarce'.

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 02 cze 2016, 07:34

Nie wiem czy coś wniosę do wątku, ale swego czasu w polonezie mój ojciec miał taką sytuację. Odkręcał - rozdzielił wał napędowy pomiędzy skrzynią a mostem. Później po założeniu nie dało się jeździć, dosłownie drżenie jak piszesz - efekt niewyważenia wału.
Ostatnio zmieniony 02 cze 2016, 16:24 przez Flex 78, łącznie zmieniany 1 raz.
pozdro

RadarVR6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 13 maja 2014, 11:04
Lokalizacja: Katowice

Post autor: RadarVR6 » 02 cze 2016, 10:24

kabas01 pisze:Też miałem dokładnie takie mrowienie jak piszesz. Czułem mocne drżenie od podłogi kierownice i budę i fotele. Dzisiaj usunąłem DPF bo się zapchał na amen :/ 700 zł, ale bez porównania.
Możesz wytłumaczyć co takiego ma ten DPF do wibracji? Tzn dlaczego niby DPF nawet sprawny powoduje wibracje auta? Nie pytam złośliwie tylko nie przychodzi mi do głowy żaden związek DPF z wibracjami...

Awatar użytkownika
giganteusz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 29 sie 2008, 14:08
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: giganteusz » 13 cze 2016, 08:31

A czemu audi nie może robić Kontrolki DPF i czas do końca wypalenia sie? lub kiedy sie rozpocznie taka technologia?
Obrazek

DEEX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 107
Rejestracja: 08 cze 2016, 18:20
Imię: Ryszard
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: WLKP

Post autor: DEEX » 13 cze 2016, 18:46

A na postoju z P na lewarku tez sa wibracje ?

mat1324
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15142
Rejestracja: 23 sty 2013, 23:55
Imię: Mateusz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2011
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Kontakt:

Post autor: mat1324 » 19 cze 2016, 22:24

W środę rano jadę do Teo Motors na diagnozę skrzyni. Zobaczę co powiedzą. Mam nadzieję, że to będzie ten konwerter. Wymienią go i będzie dobrze.

marstooq
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 94
Rejestracja: 02 lut 2016, 16:18
Lokalizacja: Białystok

Post autor: marstooq » 26 cze 2016, 14:08

I jak sytuacja z drganiami? Jesteś po jakiejś interwencji w skrzyni biegów?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl