Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Zawieszenie SKV Germany - wahacze i końcówki drążków

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 26 maja 2016, 20:50

Dzięki wielkie Moreno <okok>

ESEN, SKV koniec reklamy

Post autor: ESEN, SKV koniec reklamy » 27 maja 2016, 11:01

Moreno pisze:jakiej twardości są te śruby i nakrętki?
Śruby są twardości 10.9, natomiast nakrętki 10.

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 28 maja 2016, 21:05

Witam a więc i ja sie podzielę moimi spostrzeżeniami po montażu


Moje auto to S6 C5 ANK polift Avant aluminiowa zwrotnica, na cieńszy sworzeń dla przypomnienia 16 mm także ciężkie auto, do tego fele 19x9 i nisko na gwincie opony 265/35/19, czyli krótko mówiąc nie ma łatwo moje zawieszenie, jak wcześniej pisałem jeżdzę po różnych drogach i zawsze wrzucałem części "słynnego" Lema, ale zobaczyłem dzień po decyzji o zmianie zawiechy ( jak usłyszałem jakieś piski i delikatny luz obadany na warsztacie ) zobaczyłem że mamy jakiś test na forum, gdzieś czytałem może ze 4 opinie o SKV i były dobre no ale pomyślałem, że najlepiej przekonać się samemu i okazało się, że udało się zdobyć rzeczony zestaw ( nawet przesyłka była w cenie <okok> ) i do tego ekspresowa wysyłka, szybki kontakt ze strony dystrybutora w celu weryfikacji adresy co by nie było pomyłki i na następny dzień paczka doszła dobrze zapakowana w kartonie

moje pierwsze wrażenia



- Zestaw zawiera komplet wahaczy, drążków kierowniczych i łączników stabilizatorów - 12 elementów
- Zestaw śrub ( i o tym dalej trochę )
- Zawieszenie po montażu sztywne, brak jakich kolwiek uszkodzeń przy produkcji wszystkie tuleje ładnie wprasowane, i do tego wszystko ładnie zapakowane
-Zrobione na razie z 500km ale jest oki, sztywno i cicho, jak sie okazało to cały wyjęty zawias był LEMA poza prostymi dolnymi TRW także wysoka półka, ale już trochę zmęczone może nie wybite i bez luzów poza jednym sworzniem ( minimalny dało by się jeździć ) dźwięk pochodził z drążka kierowniczego ( nie końcówki ),

Przejdźmy do montażu:

tutaj nie obyło się bez niespodzianek z tego co się dowiedziałem to sanki w S i RS są inne i było ciężko wykręcić śruby od dolnych bananów trzeba było opuścić sanki a i tak było ciężko ze względu na długość śruby i średnice zespolonej podkładki ( i tutaj śruby z zestawu okazały się ciutke krótsze i z mniejszą podkładką co idealnie pasowało mi bo miałem pół roboty ) śruba weszła w kilka chwil i reszta obyła się bez większych komplikacji, przypomnę że w alu zwrotnicy jest cięzko wyjąć długą śrubę od górnych wachaczy u mnie poszła w 3 minuty ( poprzedni właściciel jest z tego forum i wiedział co i jak z montażem także wszystko było zgodnie ze sztuką ) dodam że przy alu zwrotnicy nie stosujemy smaru miedzianego na długą śrubę bo wchodzi w reakcje i zapiecze bardziej, najlepszy jest tzw biały smar ( jak ktoś chce to napisze jaki dokładnie bo nie pamiętam ), czytałem też o rozwiercaniu o 0.3mm średnicy otworu pod tą śrubę i może tak było ale nie jestem tego pewny, wiem że śruba była sucha na reszcie miedziucha i chyba to oszczędziło mi kupę problemów, na koniec poszły końcówki drążków i tutaj miłe zaskoczenie by moje były pełne metalowe a te z takim zgrubieniem na korpusie gdzie wchodzi gwint i zalane gumą coś w rodzaju chyba jakiegoś tłumika, moje były całe metalowe bez takiego czegoś później przejrzałem trochę neta i są też inne z tym zgrubieniem od czego to zależy nie wiem,, montaż szybki z pol godziny na stronę, dzięki Bendzji-emu wszystkie momenty dokręcania oczywiście na stojącym aucie wg sztuki, wszystkie śruby były w ochronnej powłoce co pewnie też będzie miało znaczenie za jakiś czas, po zrobieniu dzisiaj zbieżności auto jak po sznurku, generalnie jestem zadowolony póki co i wygląda na to że jest to produkt do polecenia jednak pojeżdżę dłużej autem i wtedy będę zdawał relacje co i jak bo to będzie bardziej miarodajne

zdjęcia dodam wkrótce bo mam na drugim komputerze także post będzie edytowany jak ktoś ma jakieś pytania to śmiało zadawajcie może coś podpowiem odnośnie montażu ewentualnie coś czego zapomniałem dopisać o produkcie

Zdjęcia w linku wszystkie jakie porobiłem po drodze https://drive.google.com/drive/folders/ ... kRrYzNPYkE
Ostatnio zmieniony 31 maja 2016, 18:11 przez marcin85, łącznie zmieniany 1 raz.

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 28 maja 2016, 22:51

i ja dziś skończyłem montować zawieszenie.trochę to trwało bo przy okazji magiel zmieniałem ale w końcu auto stoi na kołach.na początek porównanie z oryginalnymi wahaczami

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

i na aucie:
Obrazek
Obrazek

ze względu na to że auto jest obniżone lewarkiem podniosłem zwrotnice do punktu normalnego położenia na postoju i dokręciłem wszystkie połączenia gwintowane
Obrazek

jazd testowych jeszcze nie było.pierwsze wrażenia pozytywne. na pewno wielki plus za komplet śrub i nakrętek w dodatku w tym samych rozmierze co oryginalne.sworznie sztywne,tuleje wyglądają na mocne.jedynie końcówki drążków w porównaniu do oryginału takie jakieś mniej masywne.ale zobaczymy w praniu.po niedzieli zbieżność i pierwsze kilometry i kolejne spostrzeżenia

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 29 maja 2016, 09:28

Ja jestem w trakcie montazu. Wszystko złożone a dziś montaż na kołach. Poki co nie moge jeszcze wyjąć jednej końcówki drążka ale będziemy walczyć. Niestety musiałem kupić dwie zwrotnice bo nie szło wybić śruby od górnych wahaczy :/ wahacze miałem tam oryginały audi więc pewnie miały trochę nalatane.

vikus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 483
Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
Imię: Wiktor
Rocznik: 2008
Moje auto: Q7
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Ciechanów

Post autor: vikus » 29 maja 2016, 21:06

Niestety musiałem kupić dwie zwrotnice bo nie szło wybić śruby od górnych wahaczy wahacze miałem tam oryginały audi więc pewnie miały trochę nalatane.
Podpowiem dla potomnych bo ostatnio wymieniałem górne w A6 C6 też alu zwrotnica tylko, że tam śruba jest włożona odwrotnie niż w C5 i przeszkasza łapa od końcówki.

Myślałem, że już nic nie da się zrobić ale podskoczyłem do kumatego ślusarza, który w 15 minut wypchnął mi na prasie obie śruby (zastosował dźwignię) i zapłaciłem 10PLN. Naprawdę nie warto katować zwrotnicy.

Pozdr...

marcin85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 309
Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Łódź

Post autor: marcin85 » 29 maja 2016, 21:43

faktycznie jest odwrotnie i da rade na prasie jak sie urwał łepek to też można podkładki dać i próbować wyciągnąć jak jest gwint ewentualnie wybijać ale mało miejsca na zamach jest

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 29 maja 2016, 23:45

My to robilismy w sobote po poludniu wiec nie było już do kogo podjechać. Druga jak nie szla to sobie odpuscilismy i pojechalismy po 'nowa'. Tak czy inaczej juz wymienione i w tygodniu jade na zbieznosc. Poki co co wrazenia pozytywne.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 29 maja 2016, 23:54

Ja zaraz pierwszy przegląd zrobię. Ale wychodzi na to, że po przeszło 2 tysiącach ;) Akurat mi wyjazdy się zeszły.

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 674
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 31 maja 2016, 22:33

Jaki jest koszt takiego zawieszenia.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 31 maja 2016, 22:35

coś koło 450-500 zł - było w temacie

Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 674
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 31 maja 2016, 22:55

bendzji pisze:coś koło 450-500 zł - było w temacie
Możliwe że nie doczytałem ;p Chyba się zastanowię nad tym zawieszeniem.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 02 cze 2016, 15:49

To do s6 przed liftem idzie cienki czy gruby sworzeń ?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 cze 2016, 16:32

w S6 zawsze cienki sworzeń ( nieważne czy stalowa czy aluminiowa zwrotnica )

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 03 cze 2016, 13:47

Witam. Ja po niedzieli bede mial w koncu wymiane. Mechanik mial "awarie" ale po niedzieli obiecal zrobic. Zdam pierwsza relacje tego samego dnia po wymianie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja