
Zawieszenie SKV Germany - wahacze i końcówki drążków
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 309
- Rejestracja: 11 sty 2010, 18:57
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0T CREH 340KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Łódź
Witam a więc i ja sie podzielę moimi spostrzeżeniami po montażu
Moje auto to S6 C5 ANK polift Avant aluminiowa zwrotnica, na cieńszy sworzeń dla przypomnienia 16 mm także ciężkie auto, do tego fele 19x9 i nisko na gwincie opony 265/35/19, czyli krótko mówiąc nie ma łatwo moje zawieszenie, jak wcześniej pisałem jeżdzę po różnych drogach i zawsze wrzucałem części "słynnego" Lema, ale zobaczyłem dzień po decyzji o zmianie zawiechy ( jak usłyszałem jakieś piski i delikatny luz obadany na warsztacie ) zobaczyłem że mamy jakiś test na forum, gdzieś czytałem może ze 4 opinie o SKV i były dobre no ale pomyślałem, że najlepiej przekonać się samemu i okazało się, że udało się zdobyć rzeczony zestaw ( nawet przesyłka była w cenie
) i do tego ekspresowa wysyłka, szybki kontakt ze strony dystrybutora w celu weryfikacji adresy co by nie było pomyłki i na następny dzień paczka doszła dobrze zapakowana w kartonie
moje pierwsze wrażenia
- Zestaw zawiera komplet wahaczy, drążków kierowniczych i łączników stabilizatorów - 12 elementów
- Zestaw śrub ( i o tym dalej trochę )
- Zawieszenie po montażu sztywne, brak jakich kolwiek uszkodzeń przy produkcji wszystkie tuleje ładnie wprasowane, i do tego wszystko ładnie zapakowane
-Zrobione na razie z 500km ale jest oki, sztywno i cicho, jak sie okazało to cały wyjęty zawias był LEMA poza prostymi dolnymi TRW także wysoka półka, ale już trochę zmęczone może nie wybite i bez luzów poza jednym sworzniem ( minimalny dało by się jeździć ) dźwięk pochodził z drążka kierowniczego ( nie końcówki ),
Przejdźmy do montażu:
tutaj nie obyło się bez niespodzianek z tego co się dowiedziałem to sanki w S i RS są inne i było ciężko wykręcić śruby od dolnych bananów trzeba było opuścić sanki a i tak było ciężko ze względu na długość śruby i średnice zespolonej podkładki ( i tutaj śruby z zestawu okazały się ciutke krótsze i z mniejszą podkładką co idealnie pasowało mi bo miałem pół roboty ) śruba weszła w kilka chwil i reszta obyła się bez większych komplikacji, przypomnę że w alu zwrotnicy jest cięzko wyjąć długą śrubę od górnych wachaczy u mnie poszła w 3 minuty ( poprzedni właściciel jest z tego forum i wiedział co i jak z montażem także wszystko było zgodnie ze sztuką ) dodam że przy alu zwrotnicy nie stosujemy smaru miedzianego na długą śrubę bo wchodzi w reakcje i zapiecze bardziej, najlepszy jest tzw biały smar ( jak ktoś chce to napisze jaki dokładnie bo nie pamiętam ), czytałem też o rozwiercaniu o 0.3mm średnicy otworu pod tą śrubę i może tak było ale nie jestem tego pewny, wiem że śruba była sucha na reszcie miedziucha i chyba to oszczędziło mi kupę problemów, na koniec poszły końcówki drążków i tutaj miłe zaskoczenie by moje były pełne metalowe a te z takim zgrubieniem na korpusie gdzie wchodzi gwint i zalane gumą coś w rodzaju chyba jakiegoś tłumika, moje były całe metalowe bez takiego czegoś później przejrzałem trochę neta i są też inne z tym zgrubieniem od czego to zależy nie wiem,, montaż szybki z pol godziny na stronę, dzięki Bendzji-emu wszystkie momenty dokręcania oczywiście na stojącym aucie wg sztuki, wszystkie śruby były w ochronnej powłoce co pewnie też będzie miało znaczenie za jakiś czas, po zrobieniu dzisiaj zbieżności auto jak po sznurku, generalnie jestem zadowolony póki co i wygląda na to że jest to produkt do polecenia jednak pojeżdżę dłużej autem i wtedy będę zdawał relacje co i jak bo to będzie bardziej miarodajne
zdjęcia dodam wkrótce bo mam na drugim komputerze także post będzie edytowany jak ktoś ma jakieś pytania to śmiało zadawajcie może coś podpowiem odnośnie montażu ewentualnie coś czego zapomniałem dopisać o produkcie
Zdjęcia w linku wszystkie jakie porobiłem po drodze https://drive.google.com/drive/folders/ ... kRrYzNPYkE
Moje auto to S6 C5 ANK polift Avant aluminiowa zwrotnica, na cieńszy sworzeń dla przypomnienia 16 mm także ciężkie auto, do tego fele 19x9 i nisko na gwincie opony 265/35/19, czyli krótko mówiąc nie ma łatwo moje zawieszenie, jak wcześniej pisałem jeżdzę po różnych drogach i zawsze wrzucałem części "słynnego" Lema, ale zobaczyłem dzień po decyzji o zmianie zawiechy ( jak usłyszałem jakieś piski i delikatny luz obadany na warsztacie ) zobaczyłem że mamy jakiś test na forum, gdzieś czytałem może ze 4 opinie o SKV i były dobre no ale pomyślałem, że najlepiej przekonać się samemu i okazało się, że udało się zdobyć rzeczony zestaw ( nawet przesyłka była w cenie

moje pierwsze wrażenia
- Zestaw zawiera komplet wahaczy, drążków kierowniczych i łączników stabilizatorów - 12 elementów
- Zestaw śrub ( i o tym dalej trochę )
- Zawieszenie po montażu sztywne, brak jakich kolwiek uszkodzeń przy produkcji wszystkie tuleje ładnie wprasowane, i do tego wszystko ładnie zapakowane
-Zrobione na razie z 500km ale jest oki, sztywno i cicho, jak sie okazało to cały wyjęty zawias był LEMA poza prostymi dolnymi TRW także wysoka półka, ale już trochę zmęczone może nie wybite i bez luzów poza jednym sworzniem ( minimalny dało by się jeździć ) dźwięk pochodził z drążka kierowniczego ( nie końcówki ),
Przejdźmy do montażu:
tutaj nie obyło się bez niespodzianek z tego co się dowiedziałem to sanki w S i RS są inne i było ciężko wykręcić śruby od dolnych bananów trzeba było opuścić sanki a i tak było ciężko ze względu na długość śruby i średnice zespolonej podkładki ( i tutaj śruby z zestawu okazały się ciutke krótsze i z mniejszą podkładką co idealnie pasowało mi bo miałem pół roboty ) śruba weszła w kilka chwil i reszta obyła się bez większych komplikacji, przypomnę że w alu zwrotnicy jest cięzko wyjąć długą śrubę od górnych wachaczy u mnie poszła w 3 minuty ( poprzedni właściciel jest z tego forum i wiedział co i jak z montażem także wszystko było zgodnie ze sztuką ) dodam że przy alu zwrotnicy nie stosujemy smaru miedzianego na długą śrubę bo wchodzi w reakcje i zapiecze bardziej, najlepszy jest tzw biały smar ( jak ktoś chce to napisze jaki dokładnie bo nie pamiętam ), czytałem też o rozwiercaniu o 0.3mm średnicy otworu pod tą śrubę i może tak było ale nie jestem tego pewny, wiem że śruba była sucha na reszcie miedziucha i chyba to oszczędziło mi kupę problemów, na koniec poszły końcówki drążków i tutaj miłe zaskoczenie by moje były pełne metalowe a te z takim zgrubieniem na korpusie gdzie wchodzi gwint i zalane gumą coś w rodzaju chyba jakiegoś tłumika, moje były całe metalowe bez takiego czegoś później przejrzałem trochę neta i są też inne z tym zgrubieniem od czego to zależy nie wiem,, montaż szybki z pol godziny na stronę, dzięki Bendzji-emu wszystkie momenty dokręcania oczywiście na stojącym aucie wg sztuki, wszystkie śruby były w ochronnej powłoce co pewnie też będzie miało znaczenie za jakiś czas, po zrobieniu dzisiaj zbieżności auto jak po sznurku, generalnie jestem zadowolony póki co i wygląda na to że jest to produkt do polecenia jednak pojeżdżę dłużej autem i wtedy będę zdawał relacje co i jak bo to będzie bardziej miarodajne
zdjęcia dodam wkrótce bo mam na drugim komputerze także post będzie edytowany jak ktoś ma jakieś pytania to śmiało zadawajcie może coś podpowiem odnośnie montażu ewentualnie coś czego zapomniałem dopisać o produkcie
Zdjęcia w linku wszystkie jakie porobiłem po drodze https://drive.google.com/drive/folders/ ... kRrYzNPYkE
Ostatnio zmieniony 31 maja 2016, 18:11 przez marcin85, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 295
- Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7T BEL 265KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Wielkopolska
- Kontakt:
i ja dziś skończyłem montować zawieszenie.trochę to trwało bo przy okazji magiel zmieniałem ale w końcu auto stoi na kołach.na początek porównanie z oryginalnymi wahaczami
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
![Obrazek]()
i na aucie:
![Obrazek]()
![Obrazek]()
ze względu na to że auto jest obniżone lewarkiem podniosłem zwrotnice do punktu normalnego położenia na postoju i dokręciłem wszystkie połączenia gwintowane
![Obrazek]()
jazd testowych jeszcze nie było.pierwsze wrażenia pozytywne. na pewno wielki plus za komplet śrub i nakrętek w dodatku w tym samych rozmierze co oryginalne.sworznie sztywne,tuleje wyglądają na mocne.jedynie końcówki drążków w porównaniu do oryginału takie jakieś mniej masywne.ale zobaczymy w praniu.po niedzieli zbieżność i pierwsze kilometry i kolejne spostrzeżenia
i na aucie:
ze względu na to że auto jest obniżone lewarkiem podniosłem zwrotnice do punktu normalnego położenia na postoju i dokręciłem wszystkie połączenia gwintowane
jazd testowych jeszcze nie było.pierwsze wrażenia pozytywne. na pewno wielki plus za komplet śrub i nakrętek w dodatku w tym samych rozmierze co oryginalne.sworznie sztywne,tuleje wyglądają na mocne.jedynie końcówki drążków w porównaniu do oryginału takie jakieś mniej masywne.ale zobaczymy w praniu.po niedzieli zbieżność i pierwsze kilometry i kolejne spostrzeżenia
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 483
- Rejestracja: 31 sie 2009, 20:48
- Imię: Wiktor
- Rocznik: 2008
- Moje auto: Q7
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0 TDI
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Ciechanów
Podpowiem dla potomnych bo ostatnio wymieniałem górne w A6 C6 też alu zwrotnica tylko, że tam śruba jest włożona odwrotnie niż w C5 i przeszkasza łapa od końcówki.Niestety musiałem kupić dwie zwrotnice bo nie szło wybić śruby od górnych wahaczy wahacze miałem tam oryginały audi więc pewnie miały trochę nalatane.
Myślałem, że już nic nie da się zrobić ale podskoczyłem do kumatego ślusarza, który w 15 minut wypchnął mi na prasie obie śruby (zastosował dźwignię) i zapłaciłem 10PLN. Naprawdę nie warto katować zwrotnicy.
Pozdr...
Temat na forum Audi A6 C5 AFN. Paliwa w zbiorniku.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 674
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Jaki jest koszt takiego zawieszenia.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 674
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Możliwe że nie doczytałembendzji pisze:coś koło 450-500 zł - było w temacie

Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.