Zawieszenie SKV Germany - wahacze i końcówki drążków
Śruby w zestawie wahaczy SKV to kolejny mocny punktmarcin85 pisze:duży plus za śruby
poniżej przedstawiam fotkę śrub jakie są w zestawie:
Zwróćcie proszę uwagęm, że śruby pokryte są specjalnym preparatem zapobiegającym odkręcaniu się gwintów oraz zapobiegającym korozji śrub z angielskiego tzw fastening agent.
Osoby, które mają oryginalne jeszcze zawieszenie pewnie się spotkały już z tym, natomiast praktycznie żaden z tanich producentów wahaczy nie oferuje zabezpieczonych tym zielonym środkiem.
Zawieszenie podczas pracy poddawane jest ciągłym obciążeniom, gdzie kierunek i zwrot siły jest praktycznie za każdym razem inny, z czasem śruby mocujące mogą się obluzować na skutek wibracji, rozszerzania się bądź kurczenia pod wpływem temperatury, wstrząsów, co powoduje utratę siły docisku, a w ostateczności niewspółosiowość. Stosowanie środków do mocowania gwintów pomaga utrzymać siłę zacisku i zapobiega powstaniu niewspółosiowości. Niewyczuwalne drobne luzy powodują wzrost amplitudy drgań, co stopniowo wykańcza tuleje. Śruby są tak samo istotnym elementem zestawu jak wahacze - ja wiem, że każdy powie śruba to śruba - ale uwierzcie mi jakość całości jest taka jak jakość najsłabszego elementu (tak jak w łańcuchu).
Nie przez przypadek w oryginale śruby pokryte są tym samym preparatem.
Po rozmowach z poszczególnymi użytkownikami biorącymi udział w teście pozwoliłem sobie zrobić krótkie podsumowanie i tak oto użytkownik:
marcin85 - jest już po montażu, po weekendzie możemy liczyć na obszerną fotorelację
mrporpoise, - wydał opinie na temat pierwszych wrażeń, po ustawieniu geometrii po weekendzie ma dodać fotorelację
palec85, - dodał zdjęcia z otrzymanego zestawu, umówiony wstępnie na dziś z mechanikiem, najpóźniej w przyszłym tygodniu ma zdać fotorelację
bendzji - montaż na początku czerwca, czekamy na fotki i opinie
dawid018 - wydal opinie, po 22-gim montaż
Przy okazji jeśli chodzi o kwestię pierwszego wrażenia to śmiało możemy stwierdzić, że zestaw zebrał w znacznej części dość pochlebne opinie z czego cieszymy się niezmiernie i ze spokojem czekamy na dalszy rozwój wydarzeń.
Pozdrawiam
Łukasz
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 320
- Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
- Imię: Leszek
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.5TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
...bez żadnych stopni. Widełki dokręcić 90 Nm i koniec. ...jest jeszcze mowa żeby zawsze wymienić nakrętkę na nową.bendzji pisze: - amortyzator do prostego wahacza - 90 NM + 90 stopni
- łącznik stabilizatora do stabilizatora - 60 NM
Łącznik do stabilizatora przykręca się siłą 100 Nm. Nakrętka ma być nowa, kołnierzowa żebrowana.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Wszystko pięknie, tylko szkoda, że nie zaznaczyliście jak istotnym faktem jest dokręcanie tych śrub (de facto nakrętek) właściwym momentem obrotowym. ...jakiej twardości są te śruby i nakrętki?Dystrybutor SKV pisze: Zawieszenie podczas pracy poddawane jest ciągłym obciążeniom, gdzie kierunek i zwrot siły jest praktycznie za każdym razem inny, z czasem śruby mocujące mogą się obluzować na skutek wibracji, rozszerzania się bądź kurczenia pod wpływem temperatury, wstrząsów, co powoduje utratę siły docisku, a w ostateczności niewspółosiowość. Stosowanie środków do mocowania gwintów pomaga utrzymać siłę zacisku i zapobiega powstaniu niewspółosiowości. Niewyczuwalne drobne luzy powodują wzrost amplitudy drgań, co stopniowo wykańcza tuleje. Śruby są tak samo istotnym elementem zestawu jak wahacze - ja wiem, że każdy powie śruba to śruba - ale uwierzcie mi jakość całości jest taka jak jakość najsłabszego elementu (tak jak w łańcuchu).
Nie przez przypadek w oryginale śruby pokryte są tym samym preparatem.
[ Dodano: 2016-05-26, 12:02 ]
Jakimi sworzniami? Czy chcesz powiedzieć, że poprzednich wersjach łącznik był na sztywno z wahaczem?bendzji pisze:tak łącznik do stabilizatora 100 NM ale starego typu ze sworzniami![]()
reszta info wg. ELSY
Ja się wspieram książką serwisową.


-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 425
- Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
- Imię: Marcin
- Rocznik: 1999
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Mazowieckie
- Kontakt:
Zdaje się, że zacytowałem fragment wypowiedzi Bendzjiego, więc na pewno gdzieś jest całość - wystarczy poświęcić kilka minut na przewertowanie 6-ciu stron... 
Ewentualnie tutaj → moment-sily-dokrecania-poszczegolnych-s ... t81136.htm

Ewentualnie tutaj → moment-sily-dokrecania-poszczegolnych-s ... t81136.htm