Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Zawieszenie SKV Germany - wahacze i końcówki drążków

Zawieszenie
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 19 maja 2016, 21:50

Ja co prawda na test się nie załapałem ale też zamówiłem to zawieszenie ze względu na to że kolejny raz padły mi tuleje na bananach. Zawieszenie dzisiaj doszło a w następną sobotę prawdopodobnie pójdzie montaż więc też będę wrzucał jakieś info na temat tych wahaczy.

Gość.

Post autor: Gość. » 19 maja 2016, 22:04

xan, Padły ci tuleje ze względu na zły montaż czy padły bo juz kupiłes waciane?

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 19 maja 2016, 23:43

Nie mam pojęcia. Juz 3x zmieniałem te teluje w ciągu 3 lat i zawsze na lemforderach. Montaż raczej był dobrze robiony. Stwierdziłem, że zmienie wszystko. Może się tak szybko wyrabiają przez jakieś delikatne luzy na pozostałych wahaczach.

ESEN, SKV koniec reklamy

Post autor: ESEN, SKV koniec reklamy » 20 maja 2016, 11:58

marcin85 pisze:duży plus za śruby
Śruby w zestawie wahaczy SKV to kolejny mocny punkt
poniżej przedstawiam fotkę śrub jakie są w zestawie:

Obrazek

Zwróćcie proszę uwagęm, że śruby pokryte są specjalnym preparatem zapobiegającym odkręcaniu się gwintów oraz zapobiegającym korozji śrub z angielskiego tzw fastening agent.

Osoby, które mają oryginalne jeszcze zawieszenie pewnie się spotkały już z tym, natomiast praktycznie żaden z tanich producentów wahaczy nie oferuje zabezpieczonych tym zielonym środkiem.

Zawieszenie podczas pracy poddawane jest ciągłym obciążeniom, gdzie kierunek i zwrot siły jest praktycznie za każdym razem inny, z czasem śruby mocujące mogą się obluzować na skutek wibracji, rozszerzania się bądź kurczenia pod wpływem temperatury, wstrząsów, co powoduje utratę siły docisku, a w ostateczności niewspółosiowość. Stosowanie środków do mocowania gwintów pomaga utrzymać siłę zacisku i zapobiega powstaniu niewspółosiowości. Niewyczuwalne drobne luzy powodują wzrost amplitudy drgań, co stopniowo wykańcza tuleje. Śruby są tak samo istotnym elementem zestawu jak wahacze - ja wiem, że każdy powie śruba to śruba - ale uwierzcie mi jakość całości jest taka jak jakość najsłabszego elementu (tak jak w łańcuchu).
Nie przez przypadek w oryginale śruby pokryte są tym samym preparatem.

Po rozmowach z poszczególnymi użytkownikami biorącymi udział w teście pozwoliłem sobie zrobić krótkie podsumowanie i tak oto użytkownik:
marcin85 - jest już po montażu, po weekendzie możemy liczyć na obszerną fotorelację

mrporpoise, - wydał opinie na temat pierwszych wrażeń, po ustawieniu geometrii po weekendzie ma dodać fotorelację

palec85, - dodał zdjęcia z otrzymanego zestawu, umówiony wstępnie na dziś z mechanikiem, najpóźniej w przyszłym tygodniu ma zdać fotorelację

bendzji - montaż na początku czerwca, czekamy na fotki i opinie

dawid018 - wydal opinie, po 22-gim montaż

Przy okazji jeśli chodzi o kwestię pierwszego wrażenia to śmiało możemy stwierdzić, że zestaw zebrał w znacznej części dość pochlebne opinie z czego cieszymy się niezmiernie i ze spokojem czekamy na dalszy rozwój wydarzeń.

Pozdrawiam
Łukasz

palec85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 757
Rejestracja: 23 wrz 2015, 13:55
Imię: Jacek
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7 TDI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa, Polska
Kontakt:

Post autor: palec85 » 23 maja 2016, 10:48

Mam pytanie do dystrybutor skv. Czy posiadacie rowniez tuleje sanek (lawy pomocniczej)?

ESEN, SKV koniec reklamy

Post autor: ESEN, SKV koniec reklamy » 23 maja 2016, 11:01

palec85 pisze:Mam pytanie do dystrybutor skv. Czy posiadacie rowniez tuleje sanek (lawy pomocniczej)?
Niestety, nie posiadamy.

mrporpoise
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 320
Rejestracja: 13 mar 2016, 22:30
Imię: Leszek
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: mrporpoise » 23 maja 2016, 20:48

-vt82689.htm#816476

Zapraszam do ewentualnego obserwowania.

Pozdrowionka ;)

ESEN, SKV koniec reklamy

Post autor: ESEN, SKV koniec reklamy » 24 maja 2016, 13:23

Dziękujemy za wyczerpującą relację :) Czekamy w takim razie na spostrzeżenia pozostałych użytkowników ;)

Pozdrawiam

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 24 maja 2016, 21:33

ja dziś zabrałem się za rozkręcanie auta i jest szansa ze w tym tygodniu coś ode mnie będzie,.a jeśli nie to w przyszłym.niestety z wymianą wahaczy zbiegła się wymiana maglownicy,pompy wspomagania i podłączenie servotronica więc trochę czasu to zajmie.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 26 maja 2016, 11:47

bendzji pisze: - amortyzator do prostego wahacza - 90 NM + 90 stopni
- łącznik stabilizatora do stabilizatora - 60 NM
...bez żadnych stopni. Widełki dokręcić 90 Nm i koniec. ...jest jeszcze mowa żeby zawsze wymienić nakrętkę na nową.
Łącznik do stabilizatora przykręca się siłą 100 Nm. Nakrętka ma być nowa, kołnierzowa żebrowana.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 maja 2016, 11:57

tak łącznik do stabilizatora 100 NM ale starego typu ze sworzniami <okok>

reszta info wg. ELSY

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 26 maja 2016, 12:02

Dystrybutor SKV pisze: Zawieszenie podczas pracy poddawane jest ciągłym obciążeniom, gdzie kierunek i zwrot siły jest praktycznie za każdym razem inny, z czasem śruby mocujące mogą się obluzować na skutek wibracji, rozszerzania się bądź kurczenia pod wpływem temperatury, wstrząsów, co powoduje utratę siły docisku, a w ostateczności niewspółosiowość. Stosowanie środków do mocowania gwintów pomaga utrzymać siłę zacisku i zapobiega powstaniu niewspółosiowości. Niewyczuwalne drobne luzy powodują wzrost amplitudy drgań, co stopniowo wykańcza tuleje. Śruby są tak samo istotnym elementem zestawu jak wahacze - ja wiem, że każdy powie śruba to śruba - ale uwierzcie mi jakość całości jest taka jak jakość najsłabszego elementu (tak jak w łańcuchu).
Nie przez przypadek w oryginale śruby pokryte są tym samym preparatem.
Wszystko pięknie, tylko szkoda, że nie zaznaczyliście jak istotnym faktem jest dokręcanie tych śrub (de facto nakrętek) właściwym momentem obrotowym. ...jakiej twardości są te śruby i nakrętki?

[ Dodano: 2016-05-26, 12:02 ]
bendzji pisze:tak łącznik do stabilizatora 100 NM ale starego typu ze sworzniami <okok>

reszta info wg. ELSY
Jakimi sworzniami? Czy chcesz powiedzieć, że poprzednich wersjach łącznik był na sztywno z wahaczem?
Ja się wspieram książką serwisową. ;d ...a dokładnie jej fragmentami. :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 26 maja 2016, 12:04

nie łącznik miał dwa sworznie a nie otwory na śruby

coś takiego: Obrazek

Awatar użytkownika
xan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 173
Rejestracja: 02 mar 2012, 00:07
Imię: Grzegorz
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: xan » 26 maja 2016, 12:47

Mozecie tu napisać z jakim momentem dokręcaliście każdą z nakrętek? Na pewno przyda sie reszcie. I czy nie było problemu z wymianą końcówek drążka bo podobno ciężko jest stare odkręcić. Ja jak dobrze pójdzie to pojadę do mechanika na wymianę w sobotę i chcę żeby mi wszystko zrobił tak jak trzeba.

Moreno
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 425
Rejestracja: 17 lis 2014, 00:54
Imię: Marcin
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Mazowieckie
Kontakt:

Post autor: Moreno » 26 maja 2016, 18:41

Zdaje się, że zacytowałem fragment wypowiedzi Bendzjiego, więc na pewno gdzieś jest całość - wystarczy poświęcić kilka minut na przewertowanie 6-ciu stron... :p

Ewentualnie tutaj &#8594; moment-sily-dokrecania-poszczegolnych-s ... t81136.htm

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja