Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Gość.

Post autor: Gość. » 02 kwie 2016, 17:48

Też czekam z niecierpliwością na kreski :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 02 kwie 2016, 23:21

nie planowałeś wywalenia SAI od razu? przepraszam ale chyba pytam drugi raz ;)

Gość.

Post autor: Gość. » 03 kwie 2016, 00:41

SAI,jakies orgry(egry),itp popierdółki to trza OUT-bedzie lżej :)

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 03 kwie 2016, 08:12

NIE - wszystko chodzi więc nie ma potrzeby jak na tę chwilę. Również mam wrażenie, ze szybciej się zagrzewa.
Już mam podciśnienie 0.7bara jak wszystko polikwiduję to wciągnie mi pompkę podciśnienia do środka :]
Wiecie jakie podciśnienie powinno być oryginał w tym silniku w kolektorze ssącym???

Być może tuner tego się pozbędzie - nie wiem.
Jarek-LT

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 03 kwie 2016, 08:41

Nie zapomnij podać cen materiałów + roboczogodzin. :)
Kurcze tak mnie skusiłeś tym kompressorem, że rozważam, aby do siebie wstawiać. :)

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 kwie 2016, 10:28

Ja mam multilotka więc mam trochę wyższe ciśnieni w kolektorze , kwestia pracy skrzyni i obrotów

Na jałowym ( czytane z kompoutera gazu ) - 0,35-0,45bar czyli koło -0,55 do -0,65 podciśnienia

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 03 kwie 2016, 23:54

Ale ja Ci zazdroszczę! Coś pięknego! Jak ten kompresor kozacko wygląda! Poezja dla oczu!

Po za tym, również przyłączam się do prośby o informacje w jakich kosztach się ten projekt zamknie, ile roboczo-godzin no i najważniejsze, wykres z hamowni.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 07 kwie 2016, 07:44

ACH nie będzie to szybko skończone.

Po kontakcie wczorajszym z tunerem termin kwietnia odpada. :[

Jednak ja projekt będę zamykał na ostatni guzik gdyż dostałem kilka wytycznych od tunera które musze zrealizować przed przyjazdem. Silnik muszę bardzo'' delikatnie '' jednak objeżdzić z kompresorem, potrzeba jest trochę danych i wyeliminowanie niewiadomych, znalezienie miejsca i wsadzenie blow off-a oczywiście z przyczyn przeładowania. Wiąże się to chyba z przepustnicą kompresora która teraz nie jest na elektronice lecz podciśnieniu i kilka innych pierdółek.

A teraz słabe minusy które mogą być dużym plusem.

Projekt KOMPRESORA tak wyszedł, że samochodem można śmiało jeżdzić po odłączeniu kompresora - starczy tylko zmiana paska.
Wszystko zostaje na swoim miejscu, zmieniam pasek na oryginalny ściągając go z kompresora a zakładam z powrotem na kółko pompy wspomagania krótszy - oryginalny. W tym momencie kompresor działa wyłącznie jako kolektor dolotowy z otwartą przepustnicą kompresora. Nawet siła ciągu - bez paska kręci delikatnie wirnikiem kompresora....... <milczek>

Ale przypomnę i potwierdzę, że w MAJU do TUNERA pcham się drzwiami i oknami w celu SKOŃCZENIA PROJEKTU. <radocha>

Głowa do góry w MAJU będą WYKRESY z hamowni.

Jarek-LT <rotfl>

pearl1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 149
Rejestracja: 21 lut 2016, 19:09
Lokalizacja: Starachowice

Post autor: pearl1985 » 07 kwie 2016, 11:32

Kolega niech nie zapomina o skrupulatnej rejestracji kosztów. Jestem święcie przekonany, że po udanej realizacji projektu nie jedna osoba się zgłosi do Ciebie z prośbą o zrealizowanie takiego samego moda w jego silniku za odpowiednią kwotę rzecz jasna.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 07 kwie 2016, 14:06

Mam takie lamerskie pytanie techniczne dot. konstrukcji sprężarki Rootsa - czy wirniki sprężarki są jakoś smarowane?
"Płetwy" nie muszą być, bo się chyba obtaczają, ale jak wygląda kwestia doszczelnienia przodu i tyłu?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 07 kwie 2016, 15:10

Ten konkretny model - nie wiem jak jest skonstruowany i jest w podwójnej obudowie ale inne eatony są po-prostu bardzo dokładnie obrobione do setnej części mm. Wirniki nie są smarowane ani nie obcierają o siebie - ani przodem czy tyłem ale to co je napędza to dwa kółka zębate i one pracują w oleju jak skrzynia biegów, sprawdza się stan i na tym koniec. Wymiana ewentualna oleju chyba po 100.000km

Jeśli chodzi o powtarzalność projektu, na pewno uruchomię taką ''usługę'' - zrealizowania takiego moda dla potomności ponieważ również i w tym celu chciałem to zrobić jak również dla swojej zabawy.
Chyba nadszedł czas przełamania stereotypu, że z wolno-ssakiem nic nie da się zrobić w realiach.
Bedę liczył ile co wychodzi i ile trzeba byłoby zapłacić za realizację tuningową - zwiększenia mocy DOŁOŻENIE KOMPRESORA. <radocha>

Jarek-LT

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 08 kwie 2016, 08:40

Dzięki za info. Ktoś wie może, czy te kompresorki są produkowane w Tczewie?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 15 kwie 2016, 20:27

I na tym na razie koniec... teraz tuningowiec musi wziąść audiczę w swoje ręce...
Jak na początek i bez grzebania elektronicznego w mapach chodzi bardzo ładnie.
Ile ma komików - nie wiem. Myślę, że tuningowiec Gregor zrobi z niej trzystu konnego potworka...

Jarek-LT
LUXTECH <rotfl>

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

<radocha> <rotfl> <radocha>

Na nowych zdjęciach można dostrzec dwa zegary od podciśnienia/vacum i doładowania. Na innych jest dodatkowa chłodnica wody, dwie pompki do pompowania płynu chłodniczego kompresora, na zdjęciach jedna i dodatkowy zbiorniczek wyrównawczy do IC -KOMPRESORA.
ACH - na kompresor trafią jeszcze ory. osłony silnika/ kompresora od 3.0 TFSI.

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 15 kwie 2016, 20:49

Ale ogólnie czuć, że ma więcej niż te seryjne 193, czy na razie generalnie jeszcze totalna niewiadoma?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 15 kwie 2016, 21:00

Nie no - buta ma od razu i natychmiast po dotknięciu pedała gazu, czuć, że rwie do przodu. Gdy oswoję się i wszystko posprawdzam że jest OK zrobię próbę od 0 do 100km/h Jest inny odgłos silnika gdy kompresor łapie obroty od 2000tys, słychać tę sportową żyłkę...
Myślę, że to będzie na początek dobrym wskażnikiem/miernikiem <milczek>

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja