Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Xray T2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 674
Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Xray T2 » 15 kwie 2016, 21:23

Fajnie to wygląda, zdradź tajemnicę ile zabawki kosztują do takiego zestawu?
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 16 kwie 2016, 12:23

Nagraj koniecznie dźwięk wydechu. :)

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 16 kwie 2016, 21:26

Fajny projekt :) Szkoda że nie quattro bo z trakcją będziesz walczył i opony co sezon zmieniał :p

Mam w A4 1.8T 212 KM i 324 NM to potrafi na 3 biegu zerwać trakcje, więc u Ciebie 300 z kompresorem będzie mielił kołami <lol> :P

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 16 kwie 2016, 22:41

Coś słaby ten tuning. Kolega ma 1,8T też a A4 i "tylko" 240 KM. Co lata chce mieć 300KM. Ciekawe, czy kompresor podpasuje pod 2,4. Mam quattro więc powinno być lepiej z trakcją. Tylko zastanawiam się, czy sprzęgło nie padnie.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 17 kwie 2016, 08:16

Hej witajcie

Z tego co mi wiadomo, zestaw pasować będzie do 2.4 i 2.8 30v. bez różnicy czy quattro.

Pierwsze przemyślenia widzę tak;

Po obliczeniach KOMPLETNY ZESTAW do samodzielnego montażu 5500zł
Usługa montażu w konkretnym samochodzie pod Kołobrzegiem 6999zł. 5500+1500.
Samochód musi być oczywiście w dobrej kondycji dlatego montaż pod Kołobrzegiem
po hamowaniu z kwitem kondycji...czas montażu 7-10dni.
Dla klubowiczów z forum delikatne zniżki...

Dla bardzo kumatych- dostępne tylko u mnie same KOLEKTORY DOLOTOWE do tego montażu - 2500zł.

Są to pierwsze przemyślenia dlatego również nie ostateczne.
Samochody z silnikami 2.4 powinny po doładowaniu dysponować mocą około 240KM
2.8 około 300KM.

Wyżej wymieniony KOMPLETNY ZESTAW jak i KOMPLETNY MONTAŻ będą
na allegro i innych portalach jak również pod stroną/ LUXTECH'A.
Ewentualne niewiadome i pytania na PW
szybki info tel. 606-163-922

Pierwsze objazdy już były gdy napompuje kompresor do około 1bara - fura idzie jak z procy, czuć jak ciągle wciska w fotel aż do 6500obr/min. a jeszcze nie ogarnął jej tuner GREGOR.

Będzie lepiej niż DOBRZE..... <radocha>


Jarek-LT
LUXTECH <milczek>
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2016, 14:33 przez Jarek-LT, łącznie zmieniany 2 razy.

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 530
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 17 kwie 2016, 09:42

Usługa montażu to jest z częściami, czy sam montaż?
Kurcze trochę daleko od Białegostoku - prawie 650km.
Cenowo wydaje mi się, że jest ok.
Ten kompresor który wstawiacie rozumiem, że nowy?

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Rocznik: 2011
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 17 kwie 2016, 10:30

zajebiaszczy projekt <lol>

chciałbym zobaczyć jak to jedzie i brzmi teraz <lol>

Pozdrawiam <rotfl>
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Gość.

Post autor: Gość. » 17 kwie 2016, 11:06

Jarek-LT pisze:Po obliczeniach KOMPLETNY ZESTAW do samodzielnego montażu 5500zł
Usługa montażu w konkretnym samochodzie pod Kołobrzegiem 6999zł.
Jeśli cena z montażem to 7k to dobra cena jak sam montaz tyle + zabawki to pomimo efektów swap jest lepszy :)
qwerty01 pisze:Ten kompresor który wstawiacie rozumiem, że nowy?
Oj chyba nie :)

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 17 kwie 2016, 14:32

Kompresory oczywiście używane w przedziale przebiegu 20.000 do 75.000km.
Nowe kosztują ponad 6.000euro.

Jarek-LT

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 17 kwie 2016, 15:18

qwerty01 pisze:Coś słaby ten tuning. Kolega ma 1,8T też a A4 i "tylko" 240 KM. .
Jak ma większe turbo to i ma 240, zapewne ma BEX-a który ma w SERII 190 KM :p Proponuję się nieco doedukować w tym zakresie...

fosfinkel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 54
Rejestracja: 22 cze 2013, 16:08
Lokalizacja: K-P

Post autor: fosfinkel » 17 kwie 2016, 16:27

Jarek-LT pomysł fajny, wykonanie niezłe - moje uznanie :)

Nie chcę wnikać w kwestie techniczne tylko bardziej użytkowe. Czy będziesz robił test na hamowni zanim tuner dorwie sie do softu? Aby określić mniej więcej jaki jest przyrost mocny i momentu bez zmiany softu.

Czy może patrzyłeś już jak kwestia spalania? Ile więcej w tym wypadku pali?

Oraz pytanie technicznie, zazwyczaj silniki z kompresorem są odprężone, czy myślałeś coś na ten temat?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 18 kwie 2016, 07:52

Jeśli będę miał czas i będę mógł to zrobię hamownie przed tunerem ale on w swojej robocie i tak auto hamuje przed grzebaniem w sterowniku jak i po - wiadomo.

Jesli chodzi o odprężenie - doładowanie jest ustawiane na około 0,85 do 0,95bara
jak również zależy to od sposobu jazdy i tu sugestie, ze odprężenia nie trzeba robić....powtarzam - od sposobu jazdy, ciężkości nogi itp.

Gdy wyjdzie potrzeba odprężenia - nie ma problemu odprężyć silnik dodatkową uszczelką lub specjalną grubszą - jednak to przy decyzji DOŁADOWANIA podejmie właściciel i zrobi to przed montażem KOMPRESORA lub zleci odprężenie MI.
Ktoś kto butuje auto, jeżdzi agresywnie i kręci non-stop wysokie obroty - odprężenie wręcz będzie KONIECZNE/ZALECANE. będzie to dla niego bezpieczne.
W oby przypadkach cena będzie wyższa o stawkę zrzucenia głowic - czyli wymiana uszczelki pod głowicami....
W przyszłym tygodniu będę robił 500km więc będę mógł coś konkretnego napisać o spalaniu.

Jarek-LT <milczek>

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 18 kwie 2016, 09:45

Jeżdżenie bez modyfikacji sterownika po dodaniu doładowania jest bezpieczne dla silnika?

Będziesz zmieniał sterownik na jakiś inny? Ten od wolnossącego silnika zapewne nie ma wejść/wyjść związanych z kontrolą ciśnienia doładowania.

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 18 kwie 2016, 11:24

mwx, AEB też nie ma czujnika doładowania.

130TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 532
Rejestracja: 08 mar 2012, 21:53
Imię: Kamil
Rocznik: 2017
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0T CREH 340KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LUB

Post autor: 130TDI » 18 kwie 2016, 14:59

Jak wygląda sprawa z pompą paliwa? bo stara raczej 300 KM nie obsłuży (może się mylę ) :p

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl