Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Audi A6 C5 2.8 30V KOMPRESOR - więcej mocy 300+ /doładowanie

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 03 mar 2016, 22:02

no bo to Motronic 7 - występuje w 1.8T /2.7T czyli sterownik rozrgyziony w każdy możliwy sposób ;)

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 06 mar 2016, 10:08

HEJ

Kabelkologia podciśnienia skończona. KOMPRESOR siedzi już na stałe.
Przy próbie zamknięcia maski BYŁ problem , rozwiązałem go przez wycięcie wzmocnień maski w miejscu kompresora.

Obrazek

Teraz czas na następny etap - rozebranie pasa przedniego i dołożenie dwóch kółek do napędu pompy wspomagania.
W międzyczasie zrobienie nowej instalacji WN na osobnych cewkach i wpasowanie chłodnicy wody kompresora.

Jarek-LT
LUXTECH

patryqpl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 45
Rejestracja: 26 paź 2015, 18:39
Lokalizacja: Ptb
Kontakt:

Post autor: patryqpl » 06 mar 2016, 10:23

brawo za taki pomysł :) będę śledził temacik :]

Gość.

Post autor: Gość. » 06 mar 2016, 12:03

Po wszystkim poporsze o wykresik :p

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 25 mar 2016, 23:39

Przy ewolucji softa wspomniany tuner - macgyver robi wykresik mocy przed swoim grzebaniem jak również po. Więc oto się nie ma co martwić.

Teraz trochę więcej czasu potrzebuję na elektrykologię WN.
Zawsze obok jest jakaś robota na szybko do zrobienia..

Jarek-LT <milczek>

[ Dodano: 2016-03-15, 08:05 ]
W końcu udało się znależć trochę czasu i wyrzeżbić wiązkę do swojego projektu.
Jest to tradycyjna wiązka do 2.8 30v lecz z lekko dłuższymi przewodami z powodu
kompresora. Teraz będą pierwsze próby odpalenia silnika bez kompresora.
Powietrze pójdzie przez przepustnice bypass, gdy to zapali - wiązka w porządku wraz z dolotem. Następnie założę pasek kompresora i ponowię próby..... <radocha>

Obrazek


Jarek-LT
LUXTECH <milczek>

[ Dodano: 2016-03-25, 23:39 ]
I dwa tygodnie szlak trafił. Przy próbie odpalenia okazało się że ciekną wtryskiwacze na oringach na listwie. Zamówiłem wg swojego projektu nowe ciaśniejsze uszczelniacze w dwóch firmach które nie wykazały się rzetelnością.

Zakupiłem inne większe oryginały, przerobiłem je i w końcu wtryski nie ciekną i silnik chodzi. Założone również cewki z nową wiązką. <figielek> :[ <milczek>
Obrazek
Obrazek
Obrazek

qwerty01
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 531
Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
Imię: Marcin
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok

Post autor: qwerty01 » 28 mar 2016, 22:13

Zakończyły się prace? Nie ma więcej przebojów? Ile tuner wyciągnął kucyków?

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 29 mar 2016, 14:24

Ależ skąd - dalej są, stał od póżnej jesieni i chyba reparaturka/uszczelnienie na pompie wody puszcza bo gdzieś z tych okolić cieknie.
Nie miałem MOCNYCH zamiarów ruszać rozrządu a teraz w tym przypadku wymiany pompy wody wymięnię cały rozrząd z musu. W sumie to dobrze - wsio nowe.

Silnik pali na kompresorze bardzo ładnie, wkręca się bardzo pięknie i równiutko chodzi, również na biegu jałowym, na podcisnieniu na wolnych obrotach pokazuje 0,7 bara, na doładowaniu przy gazowaniu nabił 1,5 bara, będę chciał jeszcze zmiejszyć kółko kompresora....Dzieje się coś z zakupionym regulatorem ciśnienia jak stanęło na 5 barach tak stoi. Moge kręcić śrubą regulacyjną, odłączać podciśnienie a ciśnienie na zegarze nie zmienia się. Może to gówniany chinol - nie wiem.

Pas przedni zdjęty i pasuje właśnie koła do napędu pompy wspomagania, może przez dwa tyg. się z tym uporam i w następnej kolejność odwiedziny u tunera, gdy nic więcej nie wyskoczy. Bardzo mocno również zużyty okazał się naciągacz paska wielorowkowego który teraz napędza KOMPRESOR więc musi być wszystko OK. Same kółko było dobre - straszne luzy na naciągu sprężyny i jakaś taka słaba.
Muszę zmienić ją na mocną aby nie było efektu uślizgu paska na kompresorze i dorobić blokadę po naciągnieciu.

Może na tym skończą się bolączki mojej 2.8 T / KOMPRESOR.

Jarek-LT
LUXTECH <nerwus>
<milczek>

Awatar użytkownika
Lucky Luke
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 17 mar 2014, 13:48
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Lucky Luke » 29 mar 2016, 15:01

Szczerze przyznam , jestem w szoku, że w ogóle odpalił na seryjnym kompie.
Jarek-LT, wrzucaj kolejne info i zdjęcia.
Bang Bang Lucky Luke

Pozdrawiam quattro-maniaków :)

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 30 mar 2016, 18:47

Chyba szybciej wszystko poskładam bo już rozłozony i graty zamówione.
Gdy wymienię pompę wody i założę rozrząd z paskiem kompresora i nowym do napędu wspomagania - zrobię zdjęcia. Po złożeniu całości zapodam zdjęcia z zegarami od podciśnienia i doładowania.

Jarek-LT <radocha> <milczek> <radocha>

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 30 mar 2016, 19:15

3mam kciuki <okok>
Szczególnie za wartości doładowania.

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 30 mar 2016, 21:11

One będa prawdziwe i ostatecznie po odwiedzeniu tunera mac-gyvera z Jasła. <luzik>

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 30 mar 2016, 21:24

Gregor sobie poradzie:D

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 31 mar 2016, 02:36

Kibicuję tej idei <okok>

Szkoda tylko że to FWD <zalamka>

Jarek-LT

Post autor: Jarek-LT » 02 kwie 2016, 16:29

W końcu pompa wody wymieniona. Na dzisiaj starczy a reszta w poniedziałek/wtorek.
Silnik na sucho ale odpalany i chodzi - rozrząd w porządku. Pompa wspomagania ma
swój napęd KOMPRESOR i reszta również. <radocha>

Jarek-LT <lol> <rotfl> <luzik>

Obrazek

Obrazek

Obrazek

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 02 kwie 2016, 17:16

Powiem Ci że bardzo zacnie <brawo>, jestem bardzo ciekaw efektu końcowego, wykres z hamowni, jakiś filmik jak to się zbiera no i w jakich kosztach się ta zabawa zamknie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja