Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.0 TDI] drgania silnika

Silniki wysokoprężne
Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 661
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 22 sty 2016, 16:05

Panowie proszę o pomoc, przy prędkości między 30 a 50 km/h drży mi kierownica(mrowienie). Bieg ustawiony jest na tryb "D", w momencie ustawienia na tryb "S" objaw znika, jest ok. Co może byc przyczyną?
A2 1.4 74 PS
A6 C6 2.7 TDI 190 PS
A6 C7 3.0 TDI 245 PS + Stage 1 269PS/589Nm

matheo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 10 kwie 2015, 10:21
Lokalizacja: Katowice

Post autor: matheo90 » 25 sty 2016, 12:33

Adi_ pisze:Ale 0.0 masz nawet jak odajesz gazu na postoju ? Nic sie nie zmienia ??

Zobacz ten filmik moze to nie audi ale temat podobny



Gosc dodaje gaz i sie zmienia tak jak u mnie.
U mnie jest cały czas 0.0 nawet jak dodam gazu. Może ma to związek z przeróbka pompy olejowej ??

Adi_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
Imię: Adi
Moje auto: RS6 C8
Rocznik: 2022
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 FSI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: None

Post autor: Adi_ » 27 sty 2016, 14:10

matheo90 ty masz pompowtryskiwacze wiec chyba zly kanala odczytu podgladasz. Napewno nie moze byc zero caly czas i napewno nie ma to nic wspolnego z pompa oleju.

Ja mam CR wiec nie wiem ktory kanal u ciebie pokazuje odczyt tego parametru.

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 27 sty 2016, 20:20

Silnik/bloki pomiarowe/ grupa 4/ 4 okienko

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 31 sty 2016, 16:11

Panowie ja podobnie w swoim BRE mam nieregularne drgania przenoszone na całą budę, czasami są a czasami ich nie ma. Po zakupie auta oczywiście rozrząd, wałek napedu pompy oleju, filtry itd... Dwumas ok, wtryski korekcje i BIP-y Ok i na wolnych obrorach nieregularne drgania. Dodam, że auto śmiga jak należy, przyspiesza OK, żadnych drgań podczas przyspieszania, ciągnie bez zarzutu. Kąt synchronizacji przed wymianą rozrządu miał -2,9, teraz po wymianie ma -3,7 . Przed wymianą i po wymianie rozrządu drgawki bez zmian. Profilaktycznie zalałem STP - zobaczymy co będzie. Podpiąłem VCDS-a i pobawiłem się trochę obrotami na jałowym, ustawiłem na 820 i drgawy trochę się zmniejszyły, dodam, że jak załączę klimę lub w inny sposób obciążę alternator drgawy znikają.
Obstawiam jeszcze jedną poduszkę silnika po stronie pasażera, ponoć miała delikatny wyciek. Miał ktoś może z Was porównanie nieregularnych drgań przed i po wymianie poduszek silnika?
pozdro

Adi_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 87
Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
Imię: Adi
Moje auto: RS6 C8
Rocznik: 2022
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 FSI
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: None

Post autor: Adi_ » 13 lut 2016, 12:48

Flex zamiast ustawiac obroty proponowal bym ustawic rozrzad. Dla 2.0 tdi dopuszczalny zakres -3...+3

Im blizej 0 tym dokladniej cyka motorek. Zrobisz jak uwazasz.

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 14 lut 2016, 12:08

Flex 78: przeczytaj mój post dużo wyżej. Nic nie zrobiłeś z tego co napisalem.

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 14 lut 2016, 13:05

Pacific tdi pisze:Flex 78: przeczytaj mój post dużo wyżej. Nic nie zrobiłeś z tego co napisalem.
Nie wiem jakiego rodzaju drgania były u ciebie. U mnie silnik pracuje bardzo równo, wiadomo bardzo delikatnie mrowi (jak każdy diesel) ale od czasu do czasu zatrzęsie budą. Zrobiłem mały test, na wolnych obrotach odpychałem silnik jenocześnie go unosząc w stronę lewej lampy i drgania ustawały, reasumując odciązałem poduszkę po stronie pasażera i nie było przeniesienia drgań na budę. Zamówiłem prawą poduszkę, jak wymienię dam znać. Parametry wtrysków są OK (13/18/23). Stawiam na poduszkę, jeżeli to nie rozwiąze tematu pobawię się synchro. A u ciebie po zmianie na 0.0 spalanie się zmieniło? Ile ci obecnie zjada ropki?
pozdro

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 14 lut 2016, 14:57

Podnoszac silnik piszesz, ze odciazales poduszke po stronie pasazera ale wydaje mi sie ze rowniez odciazyles poduszke pod skrzynia biegow? A moze sie myle?

Flex 78
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 181
Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
Imię: Artur
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 140KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Sląskie

Post autor: Flex 78 » 14 lut 2016, 17:26

Podczas wymiany rozrządu i napędu pompy oleju będąc u mechanika zauważyłem lekko spoconą poduszkę, stąd moje spostrzeżenie, poduszki skrzyni były w porządku, ponieważ je oglądałem, poza tym nic w aucie nie drga (mam na myśli drążek czy kiera) tylko zabuja całym autem. Jasne masz rację odciążasz całą prawą stronę, w tym również w pewnym stopniu podparcie skrzyni. Wymienię poduchę to zobaczymy
pozdro

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 15 lut 2016, 11:23

Flex 78 pisze:Zrobiłem mały test, na wolnych obrotach odpychałem silnik jenocześnie go unosząc w stronę lewej lampy i drgania ustawały, reasumując odciązałem poduszkę po stronie pasażera i nie było przeniesienia drgań na budę.
Ja szukając przyczyny przenoszenia drgań robiłem w podobny sposób, początkowo naginając silnik. Później aby się upewnić się, podłożyłem pod prawą poduszkę ok 4-5 mm podkładkę (gruby płaskownik) - i właśnie to dało mi potwierdzenie moich przypuszczeń.

Tak sobie myślę że w celu znalezienia "wspólnego mianownika" - (niektórzy inaczej interpretują drgania, wibracje czy falowanie)....dobrze było by nagrać filmiki z np.: szklanką napełnioną w połowie wodą, postawioną na np. silniku i wewnątrz na kokpicie.... spróbuję dzisiaj zrobić taki eksperyment.

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 15 lut 2016, 16:06

Pacific tdi pisze:A u ciebie po zmianie na 0.0 spalanie się zmieniło? Ile ci obecnie zjada ropki?
Nie znam na razie spalania bo mam opony za niskie (205/55R16). Dowiem sie jak zmienię na letnie.
A mam jeszcze takie pytanie: czy ta poduszka z przodu silnika ma być na środku tego otworu co w niego wchodzi (tu gdzie chłodnice)? Bo u mnie jakby się spiera, ale tam jest regulacja na fasolkach i juz jest max. na dole.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 15 lut 2016, 16:36

Ten odbój w chłodnicy nie powinien się opierać/leżeć w tym gnieździe. Przed wymianą poduszek u mnie odbój leżał w gnieździe a po wymianie... może nie jest centralnie ustawiony ale się już nie opiera.

Przed chwilą nagrałem film z udziałem "butelki z wodą o pojemności 0,5l"... tak dla porównania:
1 scena - kokpit;
2 scena - silnik;
3 scena - środek dachu.


Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 15 lut 2016, 23:20

Bart_d pisze:Ten odbój w chłodnicy nie powinien się opierać/leżeć w tym gnieździe. Przed wymianą poduszek u mnie odbój leżał w gnieździe a po wymianie... może nie jest centralnie ustawiony ale się już nie opiera.
A jak się opiera może silnik przenosić drgania na nadwozie?
To wynika z tego, że poduszki trochę siadają. Może wystarczyłoby podłożyć po podkładce?

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 16 lut 2016, 06:27

Pacific tdi pisze:A jak się opiera może silnik przenosić drgania na nadwozie?
Ja bym to przyrównał do wirującej pralki - każde jej niewypoziomowanie powoduje duże drgania i skakanie.... spróbujcie lekko przechylić pralkę podczas wirowania ;)
Pacific tdi pisze:Może wystarczyłoby podłożyć po podkładce?
Dla sprawdzenia i owszem (jak wcześniej pisałem sam włożyłem kilku mm płaskownik) ale na dłuższa metę to nie zda egzaminu, bo jeśli olej wycieka to w końcu poduszka osiądzie na samej gumie i drgania powrócą.... ale dla sprawdzenia czy to dobry kierunek warto, zwłaszcza że to niedużo roboty i niskim nakładem finansowym (odkręcić dolną śrubę poduszki, podnieść lekko silnik i wsunąć przygotowaną podkładkę/płaskownik-i)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga