[A6 C6 2.0 TDI] drgania silnika
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Panowie ja podobnie w swoim BRE mam nieregularne drgania przenoszone na całą budę, czasami są a czasami ich nie ma. Po zakupie auta oczywiście rozrząd, wałek napedu pompy oleju, filtry itd... Dwumas ok, wtryski korekcje i BIP-y Ok i na wolnych obrorach nieregularne drgania. Dodam, że auto śmiga jak należy, przyspiesza OK, żadnych drgań podczas przyspieszania, ciągnie bez zarzutu. Kąt synchronizacji przed wymianą rozrządu miał -2,9, teraz po wymianie ma -3,7 . Przed wymianą i po wymianie rozrządu drgawki bez zmian. Profilaktycznie zalałem STP - zobaczymy co będzie. Podpiąłem VCDS-a i pobawiłem się trochę obrotami na jałowym, ustawiłem na 820 i drgawy trochę się zmniejszyły, dodam, że jak załączę klimę lub w inny sposób obciążę alternator drgawy znikają.
Obstawiam jeszcze jedną poduszkę silnika po stronie pasażera, ponoć miała delikatny wyciek. Miał ktoś może z Was porównanie nieregularnych drgań przed i po wymianie poduszek silnika?
Obstawiam jeszcze jedną poduszkę silnika po stronie pasażera, ponoć miała delikatny wyciek. Miał ktoś może z Was porównanie nieregularnych drgań przed i po wymianie poduszek silnika?
pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Nie wiem jakiego rodzaju drgania były u ciebie. U mnie silnik pracuje bardzo równo, wiadomo bardzo delikatnie mrowi (jak każdy diesel) ale od czasu do czasu zatrzęsie budą. Zrobiłem mały test, na wolnych obrotach odpychałem silnik jenocześnie go unosząc w stronę lewej lampy i drgania ustawały, reasumując odciązałem poduszkę po stronie pasażera i nie było przeniesienia drgań na budę. Zamówiłem prawą poduszkę, jak wymienię dam znać. Parametry wtrysków są OK (13/18/23). Stawiam na poduszkę, jeżeli to nie rozwiąze tematu pobawię się synchro. A u ciebie po zmianie na 0.0 spalanie się zmieniło? Ile ci obecnie zjada ropki?Pacific tdi pisze:Flex 78: przeczytaj mój post dużo wyżej. Nic nie zrobiłeś z tego co napisalem.
pozdro
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 181
- Rejestracja: 31 sty 2016, 15:22
- Imię: Artur
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0TDI 140KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Sląskie
Podczas wymiany rozrządu i napędu pompy oleju będąc u mechanika zauważyłem lekko spoconą poduszkę, stąd moje spostrzeżenie, poduszki skrzyni były w porządku, ponieważ je oglądałem, poza tym nic w aucie nie drga (mam na myśli drążek czy kiera) tylko zabuja całym autem. Jasne masz rację odciążasz całą prawą stronę, w tym również w pewnym stopniu podparcie skrzyni. Wymienię poduchę to zobaczymy
pozdro
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Ja szukając przyczyny przenoszenia drgań robiłem w podobny sposób, początkowo naginając silnik. Później aby się upewnić się, podłożyłem pod prawą poduszkę ok 4-5 mm podkładkę (gruby płaskownik) - i właśnie to dało mi potwierdzenie moich przypuszczeń.Flex 78 pisze:Zrobiłem mały test, na wolnych obrotach odpychałem silnik jenocześnie go unosząc w stronę lewej lampy i drgania ustawały, reasumując odciązałem poduszkę po stronie pasażera i nie było przeniesienia drgań na budę.
Tak sobie myślę że w celu znalezienia "wspólnego mianownika" - (niektórzy inaczej interpretują drgania, wibracje czy falowanie)....dobrze było by nagrać filmiki z np.: szklanką napełnioną w połowie wodą, postawioną na np. silniku i wewnątrz na kokpicie.... spróbuję dzisiaj zrobić taki eksperyment.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
Nie znam na razie spalania bo mam opony za niskie (205/55R16). Dowiem sie jak zmienię na letnie.Pacific tdi pisze:A u ciebie po zmianie na 0.0 spalanie się zmieniło? Ile ci obecnie zjada ropki?
A mam jeszcze takie pytanie: czy ta poduszka z przodu silnika ma być na środku tego otworu co w niego wchodzi (tu gdzie chłodnice)? Bo u mnie jakby się spiera, ale tam jest regulacja na fasolkach i juz jest max. na dole.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Ten odbój w chłodnicy nie powinien się opierać/leżeć w tym gnieździe. Przed wymianą poduszek u mnie odbój leżał w gnieździe a po wymianie... może nie jest centralnie ustawiony ale się już nie opiera.
Przed chwilą nagrałem film z udziałem "butelki z wodą o pojemności 0,5l"... tak dla porównania:
1 scena - kokpit;
2 scena - silnik;
3 scena - środek dachu.
Przed chwilą nagrałem film z udziałem "butelki z wodą o pojemności 0,5l"... tak dla porównania:
1 scena - kokpit;
2 scena - silnik;
3 scena - środek dachu.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
A jak się opiera może silnik przenosić drgania na nadwozie?Bart_d pisze:Ten odbój w chłodnicy nie powinien się opierać/leżeć w tym gnieździe. Przed wymianą poduszek u mnie odbój leżał w gnieździe a po wymianie... może nie jest centralnie ustawiony ale się już nie opiera.
To wynika z tego, że poduszki trochę siadają. Może wystarczyłoby podłożyć po podkładce?
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Ja bym to przyrównał do wirującej pralki - każde jej niewypoziomowanie powoduje duże drgania i skakanie.... spróbujcie lekko przechylić pralkę podczas wirowaniaPacific tdi pisze:A jak się opiera może silnik przenosić drgania na nadwozie?

Dla sprawdzenia i owszem (jak wcześniej pisałem sam włożyłem kilku mm płaskownik) ale na dłuższa metę to nie zda egzaminu, bo jeśli olej wycieka to w końcu poduszka osiądzie na samej gumie i drgania powrócą.... ale dla sprawdzenia czy to dobry kierunek warto, zwłaszcza że to niedużo roboty i niskim nakładem finansowym (odkręcić dolną śrubę poduszki, podnieść lekko silnik i wsunąć przygotowaną podkładkę/płaskownik-i)Pacific tdi pisze:Może wystarczyłoby podłożyć po podkładce?