Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[A6 C6 2.0 TDI] drgania silnika

Silniki wysokoprężne
Adi_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
Imię: Adi
Rocznik: 2021
Moje auto: RS6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: V6 3.2 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: None

Post autor: Adi_ » 04 sty 2016, 10:23

Na tym filmiku gosc dodaje gazu i jemu tak nie skacze jak u mnie. Sprawdze to jeszcze ale chyba deko za luzno moge miec ten pasek


matheo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 10 kwie 2015, 10:21
Lokalizacja: Katowice

Post autor: matheo90 » 16 sty 2016, 10:28

Moje audi też drga na postoju. Sprawdziłem synchro rozrzadu i jest ciągle 0 ani trochę się nie zmienia jest martwe. Moje pytanie tak może być czy jest coś nie tak ?? Mam silnik 2.0 tdi BLB 140 km 16v

Awatar użytkownika
pan42
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 816
Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
Imię: Andrzej
Rocznik: 2022
Moje auto: Q5
Nadwozie: SUV
Silnik: 2.0TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: lubelskie

Post autor: pan42 » 16 sty 2016, 10:50

matheo90 pisze:Moje audi też drga na postoju. Sprawdziłem synchro rozrzadu i jest ciągle 0 ani trochę się nie zmienia jest martwe. Moje pytanie tak może być czy jest coś nie tak ?? Mam silnik 2.0 tdi BLB 140 km 16v
Zastosuj STP do czyszczenia wtryskiwaczy, ja to stosuję przy wystąpieniu nawet lekkich drgań i wszystko wraca do normy.

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 16 sty 2016, 21:58

Jak dodasz gazu dalej jest na 0?
Ja wyczyścilem EGR i dolot - drgania zniknęły.

matheo90
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 19
Rejestracja: 10 kwie 2015, 10:21
Lokalizacja: Katowice

Post autor: matheo90 » 17 sty 2016, 20:16

Stp nic nie pomoże. Cały czas jest na 0 wszytko wyczyszczone. Podejrzewam ze ma to związek ze zmiana napędu pompy olejowej.

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 17 sty 2016, 21:05

Przerabiałem juz kilka 2.0 tdi i moja sugestia jest niestety jedna.
Ten typ tak ma.
Wyeliminowanie tego zjawiska jest po prostu nie opłacalne finansowo.

Wnioski, silnik jest bardo czuły na byle jakie zmiany. Jedynm pomaga dodanie drugiej plecionki, drugim wtryski . Na drgania nakłada sie kilka drobnych problemów ( z którymi mozna zyć)
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 17 sty 2016, 22:29

Masz rację. Ale skoro nowy silnik nie drga, a po przejechaniu iluś tam tysięcy km drga tzn. , że albo coś się zużywa, albo coś się psuje.
Jak kupiłem mojego drgania były bardzo duże (takie szarpnięcia).
Wymieniłem rozrząd, ustawiłem synchro na "0", wyczyściłem EGR (wymieniany był stosunkowo niedawno w salonie w BRD), kolektor dolotowy.
Ale jeszcze chcę zrobić DPF, bo mam 69g popiołu.
Jeśli wtryski są zdrowe to wydaje mi się, że ECU powinien poradzić sobie z drganiami.
Byc może w tym silniku nakładają sie na siebie przyczyny i dlatego tak trudno te drgania wyeliminować.

Gość.

Post autor: Gość. » 17 sty 2016, 22:53

U szwagra w A4 odkad ma te audi a bedzie prawie 2 lata to sie telepocze na jałowym. uczulony moim podejściem objeździł ASO,nie aso i nic nie poradzili jedynie mu chyba nieco podniesli obroty bo po tym wszystkim miał wyraźnie wieksze ale drgawek nie ubyło i tak dalej jeździ.

Sambor11
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 232
Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
Imię: Jacek
Rocznik: 2013
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 TDI 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Szkocja

Post autor: Sambor11 » 18 sty 2016, 14:22

Pacific tdi pisze:Masz rację. Ale skoro nowy silnik nie drga, a po przejechaniu iluś tam tysięcy km drga tzn. , że albo coś się zużywa, albo coś się psuje.
Jak kupiłem mojego drgania były bardzo duże (takie szarpnięcia).
Wymieniłem rozrząd, ustawiłem synchro na "0", wyczyściłem EGR (wymieniany był stosunkowo niedawno w salonie w BRD), kolektor dolotowy.
Ale jeszcze chcę zrobić DPF, bo mam 69g popiołu.
Jeśli wtryski są zdrowe to wydaje mi się, że ECU powinien poradzić sobie z drganiami.
Byc może w tym silniku nakładają sie na siebie przyczyny i dlatego tak trudno te drgania wyeliminować.
A co z napedem pompy oleju? Wiemy ze te silniki maja z nim problem szczegolnie BRE!

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 18 sty 2016, 18:07

Mój już nie drga, ale pompę muszę jeszcze sprawdzić. Miska była zrzucana bo
wystaje czerwony silikon. Dla swojego spokoju zrzucę miskę jak będzie cieplej.
Jeszcze raz pwtórzę:
przy drganiach najpierw ustawiamy synchronizację rozrzządu
potem czyścimy EGR, klapę gaszącą i kolektor doltowy.
A dopiero jak nie ustąpi szukamy dalej.

karolsieradz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 189
Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
Lokalizacja: Sieradz

Post autor: karolsieradz » 19 sty 2016, 00:37

Pacific tdi pisze:Mój już nie drga, ale pompę muszę jeszcze sprawdzić. Miska była zrzucana bo
wystaje czerwony silikon. Dla swojego spokoju zrzucę miskę jak będzie cieplej.
Jeszcze raz pwtórzę:
przy drganiach najpierw ustawiamy synchronizację rozrzządu
potem czyścimy EGR, klapę gaszącą i kolektor doltowy.
A dopiero jak nie ustąpi szukamy dalej.
Synchronizacja na 0.0 ?

Awatar użytkownika
tobi71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 668
Rejestracja: 27 lis 2015, 21:45
Imię: Bogdan
Rocznik: 2010
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Germany

Post autor: tobi71 » 19 sty 2016, 07:31

Witam, w VCDS w sterowniku śilnika w banku nr. 4 mam inne wartości, gdzie w silniku 2.7 z oznaczeniem CANA znajduje się informacja o aktualnych wartościach.

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Rocznik: 2014
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 19 sty 2016, 11:36

Witam
Zaraz po zakupie swojej A6-ki zwróciłem uwagę na drgania całej budy. Wibracje było czuć na fotelach tapicerce, a najbardziej na kierownicy.
Na początku ustawiłem rozrząd na "0.0" wraz z synchronizacją drugiego wałka, a następnie zabrałem się za poduszki. Pierwsza poduszka faktycznie była całkiem bez oleju i po wymianie było lepiej. Drugą poduszkę wymieniłem w zasadzie bez potrzeby bo stara była cała i pełna (ale dostałem ją okazyjnie w rozliczeniu zamiast upustu za inne części). Podczas wymiany poluzowałem obie poduszki w dolnych śrubach i uniosłem silnik lekko podnośnikiem tak aby wyeliminować naprężenia. Po opuszczeniu dokręciłem śruby. Jedna rzecz, która mnie zdziwiła, to przedni odbój (guma z przodu silnika która porusza się w zagłębieniu pod chłodnicą), który "leżał" w gnieździe (silnik jakby był pochylony do przodu). Po regulacji odbój ustawił się po środku i jak sądzę to to ustawienie miało największe znaczenie dla drgań mojego samochodu. Sprawdźcie u siebie jak ustawiony jest ten odbój. Na zdjęciu odbój pracuje w takim metalowym gnieździe na środku pod wentylatorami.
Obrazek
Dodam tylko że od tamtego czasu drgania mam wyczuwalne jedynie na drążku zmiany biegów i jest to takie bardziej mrowienie, a na kierownicy i reszcie samochodu panuje całkowity spokój.

Pacific tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 220
Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
Imię: Dawid
Rocznik: 2008
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Multitronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: zdolnyśląsk

Post autor: Pacific tdi » 19 sty 2016, 15:13

karolsieradz pisze: Synchronizacja na 0.0 ?
Tak - na "0.0"

Adi_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 88
Rejestracja: 11 sie 2013, 13:36
Imię: Adi
Rocznik: 2021
Moje auto: RS6 C8
Nadwozie: Avant
Silnik: V6 3.2 l
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: None

Post autor: Adi_ » 19 sty 2016, 18:10

Ale 0.0 masz nawet jak odajesz gazu na postoju ? Nic sie nie zmienia ??

Zobacz ten filmik moze to nie audi ale temat podobny



Gosc dodaje gaz i sie zmienia tak jak u mnie.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl