[A6 C6 2.0 TDI] drgania silnika
- pan42
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 816
- Rejestracja: 11 lip 2008, 17:35
- Imię: Andrzej
- Rocznik: 2022
- Moje auto: Q5
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 2.0TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: lubelskie
Zastosuj STP do czyszczenia wtryskiwaczy, ja to stosuję przy wystąpieniu nawet lekkich drgań i wszystko wraca do normy.matheo90 pisze:Moje audi też drga na postoju. Sprawdziłem synchro rozrzadu i jest ciągle 0 ani trochę się nie zmienia jest martwe. Moje pytanie tak może być czy jest coś nie takMam silnik 2.0 tdi BLB 140 km 16v
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 348
- Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
- Imię: Paweł
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LLB, SK, WA
Przerabiałem juz kilka 2.0 tdi i moja sugestia jest niestety jedna.
Ten typ tak ma.
Wyeliminowanie tego zjawiska jest po prostu nie opłacalne finansowo.
Wnioski, silnik jest bardo czuły na byle jakie zmiany. Jedynm pomaga dodanie drugiej plecionki, drugim wtryski . Na drgania nakłada sie kilka drobnych problemów ( z którymi mozna zyć)
Ten typ tak ma.
Wyeliminowanie tego zjawiska jest po prostu nie opłacalne finansowo.
Wnioski, silnik jest bardo czuły na byle jakie zmiany. Jedynm pomaga dodanie drugiej plecionki, drugim wtryski . Na drgania nakłada sie kilka drobnych problemów ( z którymi mozna zyć)
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
Masz rację. Ale skoro nowy silnik nie drga, a po przejechaniu iluś tam tysięcy km drga tzn. , że albo coś się zużywa, albo coś się psuje.
Jak kupiłem mojego drgania były bardzo duże (takie szarpnięcia).
Wymieniłem rozrząd, ustawiłem synchro na "0", wyczyściłem EGR (wymieniany był stosunkowo niedawno w salonie w BRD), kolektor dolotowy.
Ale jeszcze chcę zrobić DPF, bo mam 69g popiołu.
Jeśli wtryski są zdrowe to wydaje mi się, że ECU powinien poradzić sobie z drganiami.
Byc może w tym silniku nakładają sie na siebie przyczyny i dlatego tak trudno te drgania wyeliminować.
Jak kupiłem mojego drgania były bardzo duże (takie szarpnięcia).
Wymieniłem rozrząd, ustawiłem synchro na "0", wyczyściłem EGR (wymieniany był stosunkowo niedawno w salonie w BRD), kolektor dolotowy.
Ale jeszcze chcę zrobić DPF, bo mam 69g popiołu.
Jeśli wtryski są zdrowe to wydaje mi się, że ECU powinien poradzić sobie z drganiami.
Byc może w tym silniku nakładają sie na siebie przyczyny i dlatego tak trudno te drgania wyeliminować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 232
- Rejestracja: 27 lip 2015, 23:25
- Imię: Jacek
- Rocznik: 2013
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.0 TDI 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Szkocja
A co z napedem pompy oleju? Wiemy ze te silniki maja z nim problem szczegolnie BRE!Pacific tdi pisze:Masz rację. Ale skoro nowy silnik nie drga, a po przejechaniu iluś tam tysięcy km drga tzn. , że albo coś się zużywa, albo coś się psuje.
Jak kupiłem mojego drgania były bardzo duże (takie szarpnięcia).
Wymieniłem rozrząd, ustawiłem synchro na "0", wyczyściłem EGR (wymieniany był stosunkowo niedawno w salonie w BRD), kolektor dolotowy.
Ale jeszcze chcę zrobić DPF, bo mam 69g popiołu.
Jeśli wtryski są zdrowe to wydaje mi się, że ECU powinien poradzić sobie z drganiami.
Byc może w tym silniku nakładają sie na siebie przyczyny i dlatego tak trudno te drgania wyeliminować.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk
Mój już nie drga, ale pompę muszę jeszcze sprawdzić. Miska była zrzucana bo
wystaje czerwony silikon. Dla swojego spokoju zrzucę miskę jak będzie cieplej.
Jeszcze raz pwtórzę:
przy drganiach najpierw ustawiamy synchronizację rozrzządu
potem czyścimy EGR, klapę gaszącą i kolektor doltowy.
A dopiero jak nie ustąpi szukamy dalej.
wystaje czerwony silikon. Dla swojego spokoju zrzucę miskę jak będzie cieplej.
Jeszcze raz pwtórzę:
przy drganiach najpierw ustawiamy synchronizację rozrzządu
potem czyścimy EGR, klapę gaszącą i kolektor doltowy.
A dopiero jak nie ustąpi szukamy dalej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 189
- Rejestracja: 26 lis 2012, 22:38
- Lokalizacja: Sieradz
Synchronizacja na 0.0 ?Pacific tdi pisze:Mój już nie drga, ale pompę muszę jeszcze sprawdzić. Miska była zrzucana bo
wystaje czerwony silikon. Dla swojego spokoju zrzucę miskę jak będzie cieplej.
Jeszcze raz pwtórzę:
przy drganiach najpierw ustawiamy synchronizację rozrzządu
potem czyścimy EGR, klapę gaszącą i kolektor doltowy.
A dopiero jak nie ustąpi szukamy dalej.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Rocznik: 2014
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Witam
Zaraz po zakupie swojej A6-ki zwróciłem uwagę na drgania całej budy. Wibracje było czuć na fotelach tapicerce, a najbardziej na kierownicy.
Na początku ustawiłem rozrząd na "0.0" wraz z synchronizacją drugiego wałka, a następnie zabrałem się za poduszki. Pierwsza poduszka faktycznie była całkiem bez oleju i po wymianie było lepiej. Drugą poduszkę wymieniłem w zasadzie bez potrzeby bo stara była cała i pełna (ale dostałem ją okazyjnie w rozliczeniu zamiast upustu za inne części). Podczas wymiany poluzowałem obie poduszki w dolnych śrubach i uniosłem silnik lekko podnośnikiem tak aby wyeliminować naprężenia. Po opuszczeniu dokręciłem śruby. Jedna rzecz, która mnie zdziwiła, to przedni odbój (guma z przodu silnika która porusza się w zagłębieniu pod chłodnicą), który "leżał" w gnieździe (silnik jakby był pochylony do przodu). Po regulacji odbój ustawił się po środku i jak sądzę to to ustawienie miało największe znaczenie dla drgań mojego samochodu. Sprawdźcie u siebie jak ustawiony jest ten odbój. Na zdjęciu odbój pracuje w takim metalowym gnieździe na środku pod wentylatorami.
![Obrazek]()
Dodam tylko że od tamtego czasu drgania mam wyczuwalne jedynie na drążku zmiany biegów i jest to takie bardziej mrowienie, a na kierownicy i reszcie samochodu panuje całkowity spokój.
Zaraz po zakupie swojej A6-ki zwróciłem uwagę na drgania całej budy. Wibracje było czuć na fotelach tapicerce, a najbardziej na kierownicy.
Na początku ustawiłem rozrząd na "0.0" wraz z synchronizacją drugiego wałka, a następnie zabrałem się za poduszki. Pierwsza poduszka faktycznie była całkiem bez oleju i po wymianie było lepiej. Drugą poduszkę wymieniłem w zasadzie bez potrzeby bo stara była cała i pełna (ale dostałem ją okazyjnie w rozliczeniu zamiast upustu za inne części). Podczas wymiany poluzowałem obie poduszki w dolnych śrubach i uniosłem silnik lekko podnośnikiem tak aby wyeliminować naprężenia. Po opuszczeniu dokręciłem śruby. Jedna rzecz, która mnie zdziwiła, to przedni odbój (guma z przodu silnika która porusza się w zagłębieniu pod chłodnicą), który "leżał" w gnieździe (silnik jakby był pochylony do przodu). Po regulacji odbój ustawił się po środku i jak sądzę to to ustawienie miało największe znaczenie dla drgań mojego samochodu. Sprawdźcie u siebie jak ustawiony jest ten odbój. Na zdjęciu odbój pracuje w takim metalowym gnieździe na środku pod wentylatorami.
Dodam tylko że od tamtego czasu drgania mam wyczuwalne jedynie na drążku zmiany biegów i jest to takie bardziej mrowienie, a na kierownicy i reszcie samochodu panuje całkowity spokój.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 220
- Rejestracja: 28 kwie 2015, 22:17
- Imię: Dawid
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 ASN 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Multitronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: zdolnyśląsk