Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
ADAMS91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 kwie 2015, 13:57
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: ADAMS91 » 05 maja 2015, 13:53

zbig_wwl pisze:kolega ma na myśli same tarcze o średnicy 321mm i wtedy zacisk z tłoczkiem 38mm byłby w sam raz.
dokładnie o coś takiego mi chodziło ;)
--
Filozofia turbo: Im szybciej jedziesz, tym szybciej jedziesz.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 06 maja 2015, 09:51

A jaki byłby cel takiej przeróbki?

Chodzi tylko o kwestie wyglądu, czy chcesz poprawić hamowanie/prowadzenie?

ADAMS91
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 15 kwie 2015, 13:57
Lokalizacja: WARSZAWA

Post autor: ADAMS91 » 06 maja 2015, 10:22

mwx pisze:A jaki byłby cel takiej przeróbki?

Chodzi tylko o kwestie wyglądu, czy chcesz poprawić hamowanie/prowadzenie?
hamowaniem zajmuje się głównie przód, więc to tylko poprawa wyglądu.
to pomoże ktoś?
--
Filozofia turbo: Im szybciej jedziesz, tym szybciej jedziesz.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 06 maja 2015, 12:48

ADAMS91 pisze: to pomoże ktoś?
W zrobieniu Tobie krzywdy? Oby nie.

Na szczęście taka przeróbka wymagałaby dużej dawki rezania i kombinowania, więc jest mała szansa że coś sklecisz <rotfl>

Poza tym, że to nie ma sensu i jest potencjalnie niebezpieczne to jeszcze oznacza zupełnie niepotrzebne zwiększanie masy nieresorowanej, czyli pogorszenie właściwości trakcyjnych.

Jeśli bardzo razi Cię róznica wielkości tarcz z przodu i z tyłu to może pomyśl o bardziej zabudowanych felgach - C5 ładnie na takich wygląda. Wyjdzie taniej i bezpieczniej.

Jest jeszcze opcja zaczerpnięcia rozwiązania od posiadaczy Passata B5. Oni zakładają na tyle adapter odsuwający zacisk na zewnątrz i tarczę 280x13, która normalnie występuje na przedzie w jakiejś słabowitej wersji A4. Różnica między 320 a 280 jest już mniejsza i wizualnie może będzie lepiej.
Ostatnio zmieniony 07 lip 2015, 11:55 przez mwx, łącznie zmieniany 1 raz.

Irekk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 07 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Irekk » 06 maja 2015, 17:36

ADAMS91 pisze:hamowaniem zajmuje się głównie przód, więc to tylko poprawa wyglądu.
to pomoże ktoś?
Tył także jest ważny. Masz lpg , więc śmiało możesz założyć taki zestaw jak ja mam.
Tarcza 280 już robi jakiś wygląd i hamowanie jest lepsze :)
Opis tego upgrade znajduje się na 10 str. w moim poście.

Tak jak Maciej napisał , taka przeróbka na tarczę 320 mija się z celem i raczej nikt tutaj Ci w tym nie pomoże.
Wybór należy do Ciebie ?!

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 06 maja 2015, 17:46

ADAMS91 - odpowiedź na wszystkie Twoje "wątpliwości", szczególnie w aspekcie "hamuje głównie przód, a tył jest nieważny" znajdują się już w tym wątku, więc proszę zadaj sobie nieco trudu i przejrzyj go chociaż <okok>

Potem, jak znajdziesz gdzieś tarczę o średnicy ~320mm i grubości <11mm + pasującą na piastę i otwory audi (o offsecie nie wspomnę ;) ) , to wtedy można ciągnąć Twój pomysł dalej.[/b]
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 06 sie 2015, 21:18

Tak czytam ten temat i dalej nic nie wiem :| Zmieniam u siebie cała belkę tylna, niestety jest ona od wersji 2.7biturbo. W związku z czym jest większe łożysko, przegub itp. z tym sobie poradziłem jednak chciałem założyć hamulce i lipa, tarcza ociera o ta metalowa blache i do osadzenia na piaście brakue jakies 2-5mm. Jarzmo porównywałem z moim jest identyczne. Jakie tarcze byly w a6 2.7 po lifcie wiem ze średnica 255 i poza tym były jednakowe? zaciski chyba będą pasować tylko te tarcze. Piasta jest jak by bardziej cofnięta do środka niż u mnie.

m3rvin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 186
Rejestracja: 18 gru 2010, 00:46
Lokalizacja: Radlin / Hagen
Kontakt:

Post autor: m3rvin » 06 sie 2015, 22:14

może cos pomoże miałeś 245mm roumiem wysokość tarczy http://www.hamulcesklep.pl/o/24.0110-0201.1

w 2.7 bit
masz 3 rodzaje tylnich tarcz
http://www.hamulcesklep.pl/o/24.0110-0258.1
0N5
http://www.hamulcesklep.pl/o/24.0110-0259.1
0N6
http://www.hamulcesklep.pl/o/24.0110-0260.1

różnicę masz w wysokości tarczy nie jestem mechanikiem nie znam się ale na mą głowę tu chyba musisz dobrać inną tarczę (o innej wysokości)

:)
www.krzysztofpodolski.com Nie bądz obojetny przekaz 1% na szczytny cel :)
126p-> GSI 8V E > GSI 16V F > A6Q 2.5TDi 179ps > A6Q 2.8 193ps > jest i ona S6 C5 ANK

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 06 sie 2015, 22:26

j.w. kolega napisał - masz pewnie tarcze z ET54, a do BiT jest ET48, wiec masz tarcze "za głębokie o te 6mm
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
Frugo1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 28 paź 2011, 21:20
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BDH 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rzeszów/Tyczyn

Post autor: Frugo1 » 21 sie 2015, 14:41

Dzięki za odpowiedź. Tak ja mam 245 fabrycznie. Czy jak wymienię tarcze na te niższe bo takie maja być chyba teraz to będzie ok? Jak to wpłynie potem na osadzenie kół? jak rozumiem będę je miał cofnięte do środka o te 6mm? Jak to wpłynie na prowadzenie i jak się będzie miało do przednich kół?
Tak przeglądam katalogi i niby rozstawy osi nie są jednakowe http://www.autocentrum.pl/dane-technicz ... /c5/sedan/ akurat o tą odległość 12mm czyli niby po złożeniu powinien być równy rozstaw. Można tak jeździć? :(

[ Dodano: 2015-08-21, 14:41 ]
Udało mi sie wszytko ogarnąć, kupiłem tarcze od tego 2.7 i wszytko pasuje :)) Pomóżcie mi jeszcze czy chcąc zrobic swapa z przodu z 288mm na 312 też trzeba uważać na wysokość tarcz i jarzma czy wszytke sa takie same i jak kupie 312 to bedzie pasowac?

m4tic
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 18 kwie 2014, 22:50
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: m4tic » 28 sie 2015, 12:18

Witam Was.
Interesuje mnie SWAP przednich hamulców z A6 3.0 pod tarcze 320mm.
Wiem, to są zaciski jedno tłoczkowe, ale bardziej mi się rozchodzi o felgę na zimę 16' ET45- oryginalna Biedronka ( swoja drogą trzeba będzie dać dystans pod felgi )

Teraz moje pytanie brzmi, czy pod seryjna alu zwrotnice, podejdą w/w zaciski ? Trzeba jeszcze jarzmo zakupić ? ( jakie )
Naprowadzcie mnie proszę na właściwą drogę ( zaczynam kompletować sprzęt )

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 30 sie 2015, 13:01

Witam powoli zabieram się za Upgrade hamulców w mojej eSce na przód już mam pomysł a mianowicie 360x34mm + zaciski z A8 D3 (szczegóły w tym temacie swap-przodu-na-360mm-vt76845.htm ) ale poczytałem ten temat od początku i zdecydowałem się zrobić od razu tył i tu jest problem bo nie wiem co założyć... początkowo myślałem nad 280mm ale biorąc pod uwagę co jest napisane w tym temacie to może być za mało i być może nie będzie odpowiednich proporcji żeby to dobrze hamowało...
Chce żeby mieściło się to do oryginalnej felgi 17" z S6 i pomyślałem czy by nie spróbować moda kolegi zbig_wwl(http://www.audiklub.org/forum/viewtopic ... 8&t=126431) i założyć tarcze 300x24mm z S4 b7 na moich seryjnych zaciskach tylko tak jak w temacie kolegi potrzebował bym adaptera który odsunie zacisk.Według moich obliczeń zacisk musi być odsunięty ok 15mm na średnicy i 18mm na zewnątrz samochodu ponieważ tarcza z s6 ma głębokość 54mm a z s4 36mm i tutaj Pytanie do Was drodzy Forumowicze czy ktoś z Was ma możliwość załatwienia takiego adaptera a może raczej takich płaskowników żeby można było zrobić takie adaptery?
Mam też prośbę do kolegi zbig_wwl by podał wymiary swojego adaptera bo być może okażą się przydatne ;)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 sie 2015, 13:31

Zbój pisze:początkowo myślałem nad 280mm
Chciałeś założyć mniejsze niż seria :|

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 30 sie 2015, 13:45

Zbój pisze:Mam też prośbę do kolegi zbig_wwl by podał wymiary swojego adaptera bo być może okażą się przydatne ;)
mówisz - masz elfly.pl/inne/adapter.rar <okok>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Zbój
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 269
Rejestracja: 17 sie 2014, 21:28
Lokalizacja: Siedlce/Parczew

Post autor: Zbój » 30 sie 2015, 13:50

Mazdomania pisze:
Zbój pisze:początkowo myślałem nad 280mm
Chciałeś założyć mniejsze niż seria :|
Mówiłem o hamulcach tył a tam seria to 269x24 ;)
zbig_wwl pisze:mówisz - masz elfly.pl/inne/adapter.rar
Dzięki ;)

Teraz wpadł jeszcze jeden pomysł o hamulcach tył z A8 a może S8 310mm ciekawe czy wejdzie pod 17" zaraz poszukam w jakiej wersji takie były bo znalazłem w http://www.hamulcesklep.pl/ tarcze.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja