Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
alexrac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:07
Lokalizacja: RACIBÓrz

Post autor: alexrac » 03 wrz 2014, 06:27

Grupa 090, pola 3;4: wartości prawidłowe pracy napinacza pod obciążeniu 16-25°kw, gdzie wartości skrajne już świadczą o nie domaganiu fazatora.
Na biegu jalowym obpowiednio od -3° do 6°

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 03 wrz 2014, 19:12

alexrac pisze:Grupa 090, pola 3;4: wartości prawidłowe pracy napinacza pod obciążeniu 16-25°kw, gdzie wartości skrajne już świadczą o nie domaganiu fazatora.
Na biegu jalowym obpowiednio od -3° do 6°
mi pokazuje w grupie 90 cos takiego :

rpm 720 r/min
load 22,23 %
voltage 1,11V
time 10,94 ms

tyczy sie to dwoch wałków czy jak to jest ?
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 03 wrz 2014, 19:19

xpbit, u Ciebie nie będzie to grupa 090 tylko 026

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 03 wrz 2014, 21:14

Mazdomania pisze:xpbit, u Ciebie nie będzie to grupa 090 tylko 026
grupa 26

3. 0,00 kw i stoi
4. -1,00 do 2,00

grupa 27

to samo

na biegu jałowym


pod obciazeniem sprawdze w weekend :)
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 03 wrz 2014, 21:16

Czyli na jałowym jest względnie ok. Pod obciążeniem zrób 26+29 na raz

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 04 wrz 2014, 21:43

l
Raf4rb pisze:Można pod kolektor uszczelki kupić, ja nie zmieniałem i jest dobrze.

Numer zaworu: 059103175F

Witam czy oprócz tego zaworu zmieniał kolega jeszcze jakieś inne? Jeżeli tak to można dowiedzieć się jakie, może jakiś nr? Pytam się ponieważ walczę z fazatorami.


Może ktoś rzuci okiem;)
Log 90,91,92
http://vaglog.rtnet.pl/log_184436.html
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

alexrac
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 23
Rejestracja: 20 sie 2012, 18:07
Lokalizacja: RACIBÓrz

Post autor: alexrac » 05 wrz 2014, 08:22

szydera pisze:Może ktoś rzuci okiem;)
Log 90,91,92
Kolego loga napinacz u Ciebie lewy tj. bank1 nie działa dobrze albo inaczej nie działa wcale, (wartości do -6, gdzie drugi ma prawidłowe wartości tj 21-22 pod obciążeniem. Pokaż loga grupy 93 zobaczymy jak to wyglądaw przełozeniu na rozrząd.
Ostatnio zmieniony 05 wrz 2014, 08:26 przez alexrac, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 05 wrz 2014, 08:29

xpbit pisze:
Mazdomania pisze:xpbit, u Ciebie nie będzie to grupa 090 tylko 026
grupa 26

3. 0,00 kw i stoi
4. -1,00 do 2,00

grupa 27

to samo

na biegu jałowym


pod obciazeniem sprawdze w weekend :)
Ten latający o 3 st drugi bank, to trochę za dużo, zajrzyj tam, to może być początek końca :( - oby łańcucha.

[ Dodano: 2014-09-05, 08:29 ]
szydera, Wygląda jakby ktoś na głowicy B1 założył napinacz z głowicy B2 :( - przestawia, ale zakres jest zbyt mały (max -6, choć chwilami pojawia się tam -25 - to też źle, bo za dużo z tego co pamiętam) i do tego w drugą stronę :(
A jak wygląda 093 w na jałowym??

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 05 wrz 2014, 09:34

Zagór na 93 rozrzad na jednym banku stoi bez zmian a na drugim wartosici rosną. Nie będę strzelał jak. Mam na laptopie chyba zapisane wieczorem wrzucę logi kanalu 93. W weekend sprawdzałem rozrząd na blokadach góry i dołu i wychodzi że jest dobrze. Obie blokady się z grały. Jestem przed wymianą rozrządu i chyba konieczne będzie zdjęcie dekli. Mam nadzieje ze masz racje i wystarczy zamiana fazatorów. Na vagu mam błąd czujnika halla g40 poza zakresem czy coś podobnego i wypadanie zapłonów 132.

I jeszcze taki problem, że auto nie ma odciecia zapłonu. Przynajmniej ja jechalem do 8tys i dalej strach nie pozwalał:)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 05 wrz 2014, 09:41

Skoro masz błąd G40 (z pamięci to czujnik obrotów wału korbowego) to na początek się tym zajmij, wymień, i potem dopiero zabieraj się za rozrząd, bo ECU odczytuje pozycję wałków na podstawie korelacji między czujnikami wałków i wału.
Druga sprawa - nie będzie odcinki - bo nie ma odczytu czujnika wału korbowego - więc lepiej uważaj, żebyś się z silnikiem nie musiał żegnać :(

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 05 wrz 2014, 09:49

Już raz próbowałem wymienić ale dojście fatalne dojście. Miałem go odkreconego ale nie szlo zdjąć czujnika bo blokował go wąż od płynu chlodniczego. Brakowało milimetra :). Ale błąd g40 nie powodował by chyba takich problemów z fazatorem?
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
Zagór
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1236
Rejestracja: 03 mar 2011, 15:17
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T APU 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Zagór » 05 wrz 2014, 11:34

W tej chwili nie wiadomo tak naprawdę co się dzieje z wałkami, bo jak pisałem, ich pozycja jest obliczana przez ECU w SPAM do pozycji WK, a skoro nie ma odczytu z wału korbowego, to ECU może podawać błędne odczyty :(
Ogarnij ten czujnik koniecznie w pierwszej kolejności.

Awatar użytkownika
xpbit
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 07 mar 2009, 09:41
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDUC 245KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Rybno k/Działdowa

Post autor: xpbit » 08 wrz 2014, 01:45

Zagór pisze:
xpbit pisze:
Mazdomania pisze:xpbit, u Ciebie nie będzie to grupa 090 tylko 026
grupa 26

3. 0,00 kw i stoi
4. -1,00 do 2,00

grupa 27

to samo

na biegu jałowym


pod obciazeniem sprawdze w weekend :)
Ten latający o 3 st drugi bank, to trochę za dużo, zajrzyj tam, to może być początek końca :( - oby łańcucha.

czyli ten latający napinacz to z której strony pasażer czy kierowca ??

zastanawiam się nad tym czy czasami mechanik jak smarował uszczelki silikonem czy tam coś nie wpadło przed sitka napinaczy i nie robi problemu :/
_________________________________ Audi Quattro______________________________

Artek2112
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 07 wrz 2014, 12:11
Lokalizacja: Tarnów

Post autor: Artek2112 » 09 wrz 2014, 17:01

Witam mam pytanie czy napinacz łańcucha hydrauliczny spasuje mi do głowicy ADR?? Ponieważ mam teraz mam taki napinacz:
Obrazek

A mam auto z AEB silnikiem i nie mam tej wtyczki do napinacza. I chciałbym się pozbyć tego napinacza z wtyczka a zamontować taki jak ma być w AEB. Poza tym na ciepłym silniku po zejściu z obrotów słyszeć już łańcuszek.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 10 wrz 2014, 08:36

Do Twojego silnika idzie najtańszy napinacz - 058 109 217. Na Allegro dostępne są "oryginały", ale na Twoim miejscu kupiłbym sprawdzony zamiennik, np. Febi 27070.
Pozdrawiam,
Krisker

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga