[ A6 C5] Upgrade hampli w C5
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lis 2013, 00:11
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Po co z S6?emilzizi pisze:Ciekawe czy ktoś już próbował zaadoptować cały set z S6 ?
W A8 D2 i teraz w Allroadzie spokojnie wpakowałem przód z A8 D3 (silniki od 4.0 TDI i 42 benzyna w górę). Tarcza 360x34 EBC Turbo Groove z klockami EBC Yelow Staf. Dużym plusem jest to, że zamiast 4 klacków na koło są 2 pokaźnych rozmiarów co wpływa na znacznie dłuższą żywotności. Oryginalnie w Allroadzie miałem tarcze 321 (układ identyczny jak A8 D2 lift, S6). Pomimo dużych rozmiarów oryginalnego układu efektywność po zmianie na 360 znacznie większa. Przy katowaniu układu na Przełęczy Salmopolskiej żadnych objawów wpływu temperatury na efektywność. Podobnie próba awaryjnego hamowania z prędkości rzędu 180-200 do zera. Spisują się znacznie lepiej niż zestaw oryginalny nie mówiąc o zamiennikach. Jedynym minusem jest to, że hamulce słychać i klocki Yellow Staf mają tendencje do pylenia. Można je zastąpić Red Stafami - troche mniej efektywne ale nie pylą. Warunek to koła minimum 17 cali.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lis 2013, 00:11
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Zmiana z układu ośmioklockowego 321 mm nie wymagała żadnych kombinacji. Dokładnie to były zaciski z A8 D3 4.0 TDI razem z tarczami hamulcowymi 360 mm. W felgi 17 cali mieszczą się ale odległość zacisku od felgi jest bardzo mała.mwx pisze:Napisz więcej - jakie adaptery, jakie dokładnie wymiary tarcz (z jakiego samochodu). Jakieś foto może?
Ceny tych zacisków są bardzo atrakcyjne..
Powodem zmiany nie był mało efektywny układ tylko trwałość układu ośmioklockowego. Po zmianie na układ z A8 D3 zrobiłem moją A8 120 tys km i grubość klocka hamulcowego była jeszcze wystarczająca do bezpiecznej jazdy. Duży wpływ mają klocki EBC. Są drogie ale znacznie lepsze od oryginałów nie mówiąc o zamiennikach takich jak ATE, TRW.
I proste rozwiązanie. Jeśli znajdziesz zaciski blisko siebie kup i sprawdź. Masz zwykle 10 dni na zwrot. Odkręcisz ten co masz i podwiesisz na wahaczu. Założysz tarcze i przykręcisz nowy i wszystko jasne czy do twojej zwrotnicy podejdą. Jeśli 321 mm podchodzi to ten układ powinien wejść bez żadnych kombinacji.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 24
- Rejestracja: 11 lis 2013, 00:11
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
- Kontakt:
Zaletą tarcz EBC Turbo Groove jest to, że nie są wiercone na wylot. Przez to nie ma problemu z ich pękaniem jak tarcz w stylu Zimmerman itp. Z klocków przetestuj coś ceramicznego. Zamiast Textara zobacz Jurid White jeśli chodzi o tańsze klocki. A jeśli naprawdę chcesz coś dobrego to EBC Yellow Staf lub Red Staff.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga