Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[V6] napinacze łańcucha rozrządu

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
MarioMAX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 18 mar 2012, 15:52
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: MarioMAX » 16 cze 2014, 21:29

Toperz, Nie nie wpadł całe szczęście, widzę go teraz, wpadł w wytłoczkę która jest zrobiona tylko pod łańcuch rozrządu, znajomy mechanik, powiedział, że weźmie ten samochód do zrobienia, jeśli dowie się w firmie, czy ma blokadę rozrządu do tego samochodu, czyli jak myślę, nie ma racji, bo go nie potrzebuje. Jeśli kolega to robił, to jeśli zdjęty jest cały przód zderzaki światła itp. pas przedni również (rura od klimy jedynie nie odpięta) to dużo zabawy z tym jest, ile to może zająć? Doszedłem do wniosku, że i tak muszę zdjąć napinacz łańcucha, bo i tak nie znienię wtedy uszczelek, za sztywno siedzi, nie da się podnieść jak w poradnikach. Tylko nie wiem ile mi za to policzy..

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 17 cze 2014, 08:26

Napinacz przed uniesieniem/wyjęciem i tak trzeba ścisnąć odpowiednim (fabrycznym) kluczem (ew. jakiś patent).
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 17 cze 2014, 11:10

MarioMAX,
Ja u siebie jak grzebałem głowice nie ściągałem przodu bo nie ma po co, wyciągnąłem tylko chłodnice płynu.
Co do roboty, to myślę że ze 3-4h jak się ktoś dobrze zna i to od wstawiania do wyjechania z warsztatu. Czy musisz ściągać te wałki? nie da się tego inaczej wyciągnąć? Pinceta ect? Szkoda roboty tak szczerze powiem.
Co do uszczelek to wrzucałem tu kiedyś gdzieś instrukcje jak wymienić te 2 uszczelki bez zdejmowania napinacza, wystarczyło go tylko odkręcić i poluzować. Nie ukrywam jest z tym troszkę zabawy w zależności od strony. Z lewej dużo łatwiej.
Fuck Fuel Economy

MarioMAX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 18 mar 2012, 15:52
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: MarioMAX » 17 cze 2014, 22:10

Toperz, To jak jest z tym napinaczem, po odkręceniu wałków i przedniego koła zębatego, na którym jest pasek rozrządu, zejdzie sam bez problemów, czy faktycznie potrzebuję jakiegoś specjalnego klucza, do wyciągnęcia tego napinacza?
U mnie napinacz nie podniesie się na tyle, aby wyciągnąć stare uszczelki, jest zbyt napięty łancuch, ani drgnie, dlatego poradniki na nic się zdały w moim przypadku, a już wolę dopłacić i mieć zrobione dobrze, bo już raz za to płaciłem i cieknie niemiłosiernie.
No i czy mechanikowi potrzebna rzeczywiście blokada rozrządu? Bo powiedział, że jeśli ma takowy w pracy to pożyczy i zrobi u siebie, jak nie to zapewne będę musiał gdzie indziej szukać.

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 18 cze 2014, 08:44

Jak jest łańcuch napięty, to obróć lekko wałem do tyłu. Klucz specjalny do napięcia napinacza bardzo ułatwia jego wyjęcie, obniża ryzyko połamania ślizgów i umożliwia wyjęcie (choć z dużym trudem) napinacza bez wyciągania obu wałków. Blokada rozrządu nie jest niezbędna, ale brak blokady oznacza m.in. zrzucanie obu dekli.

VAG Tool 3366
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 18 cze 2014, 13:22

MarioMAX, tak jak napisał krisker nic dodać nic ując, tylko nie wiem po co ściągać oba dekle?
Znaki są na kołach a w zasadzie na zakończeniach wałków więc jak robi jedną stronę to nie ma potrzeby rozbierać drugiej...
Co do klucza to tak na prawdę jest to ścisk do napinacza, można by coś domowym kunsztem zrobić w razie potrzeby.
Co do blokady, przydaje się ale nie jest niezbędna.
Fuck Fuel Economy

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 21 cze 2014, 20:13

Oba dekle ściągnąłbym dla pewności - poluzowanie paska na jednym wałku może np. przerzucić pasek na drugim wałku i nawet tego nie zauważysz... A znaki są pod deklem na obudowie łożyska wałka i na samym wałku. Zdjęcia są chyba nawet w tym wątku.
Pozdrawiam,
Krisker

MarioMAX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 18 mar 2012, 15:52
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: MarioMAX » 25 cze 2014, 19:05

Toperz krisker
Wyciągnąłem ten napinacz, da się to zrobić, bez zdejmowania obu wałków, wystarczy (w moim przypadku zrobionym) ściągaczem ścisnąć napinacz, odkręcić (stojąc od przodu) lewy wałek, ten który jest tylko połączony łańcuchem, całość podnieść, wyciągnąć wałek, i napinacz jest też już nasz.
Ale nie może być oczywiście kolorowo, po powrotnym montażu, napinacz był luźny, co spowodowało luz na wałku, i kolega mechanik, nie był pewny ustawienia tego zdejmowanego wałka, kręcąc w prawo ręcznie silnikiem wydawało się wszystko ok. Zamontowałem wszystkie zderzaki, odpaliłem samochód, i w aucie lekko trzęsie na jałowym, powyżej nie. Na dodatek, przy ok 3tys obrotów słychać napinacz lewy, ten którego nie rozbieraliśmy <zalamka> klekocze, aż strach jechać, wcześniej tak się nie działo..

Mechanik upiera się, że gdyby rozrząd był źle ustawiony to było by to okropnie słychać, tutaj dźwiękowo raczej norma, tylko trzęsie, widać to po lewarku bardzo :[

Jak myślicie? Spotkał, się ktoś z taką sytuacją?

Aaa jeszcze jedno, czujnik położenia wałka rozrządu, gdyby był źle założony, nie pozwolił by na rozruch? Mechanik oczywiście mówi, że nawet jak jest źle założone to i tak odpalę, a czujnik nic nie zrobi

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 25 cze 2014, 20:25

MarioMAX pisze:czujnik nic nie zrobi
To skąd w takim razie silnik ma wiedzieć, kiedy 'dać iskrę', jeśli ten czujnik hallotronowy niepotrzebny? <mysli>

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 25 cze 2014, 20:29

0x4B25A, czujnik na wale jest od iskry <lol>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

MarioMAX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 18 mar 2012, 15:52
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: MarioMAX » 25 cze 2014, 21:32

Auto podpięte do kompa i żadnych błędów! Gdyby wałek był źle ustawiony, to komp wykazał by błąd? Cały czas silnik drga na jałowym, i raczej to nie wina świec.
I boję się tego klepania, czy się nic po drodze nie rozleci, napisałem, że to napinacz, ale nie jestem pewny
daję nagranie, klepanie nie jest tak głośne jak na nagraniu, ale dobrze słyszalne:
http://w165.wrzuta.pl/film/7QxAYIzXlZy/glos_003
to ten dźwięk

mariusz888
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 662
Rejestracja: 01 cze 2009, 22:37
Imię: Jerzy
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI AAT 115KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: pszczyna,slask,NL
Kontakt:

Post autor: mariusz888 » 25 cze 2014, 21:56

podjedz do Pszczyny to obadamy
<okok>
allroad 3.0 ASB
allroad 2.5tdi AKE
a6 2.8Q ACK sedan
a3 8L ALH

MarioMAX
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 141
Rejestracja: 18 mar 2012, 15:52
Lokalizacja: Oświęcim

Post autor: MarioMAX » 25 cze 2014, 22:05

Ale wiesz, czym to może być spowodowane? Czekam na krisker i Toperz, mieli do czynienia, z napinaczem, niech posłuchają fachowym uchem. Głównie czekam na odpowiedź, na temat tego, czy przy źle ustawionym wałku, auto da się odpalić, to klepanie może jest spowodowane zmiennymi fazami rozrządu, przy złym ustawieniu? Jak do piątku nikt nic nie poradzi to przyjeżdżam na Pszczynę ;)

krisker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 712
Rejestracja: 19 sie 2009, 13:40
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1999
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 ACK 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Olsztyn/Warmia

Post autor: krisker » 26 cze 2014, 09:21

Na przestawionym o jedno oczko łańcuchu odpaliłem auto niemal normalnie. Jeździło też, choć brakowało mocy. Błędów nie było, ale korekty na tym banku skoczyły do 25%! Sprawdź korekty i bloki 090 i 093. Przestawienie wyjdzie zwłaszcza w 093, ale w 090 również będzie widać różnicę.

Same wałki trzeba było sprawdzić przed założeniem dekli - sprawdza się ilość oczek (instrukcja jest gdzieś w tym wątku, tylko trzeba uważać, bo na jednej głowicy ustawia się pół oczka więcej - nie pamiętam na której).
Pozdrawiam,
Krisker

Awatar użytkownika
Toperz
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 501
Rejestracja: 14 mar 2010, 07:46
Imię: Damian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Piaseczno

Post autor: Toperz » 26 cze 2014, 10:33

Hmmm, no ciekawe. Jesteś pewien ustawienia rozrządu? jak klekocze na tylko na jednej głowicy to sprawdź to dokładnie. Po odgłosie prawie dał bym sobie rękę obciąć że jest źle ustawiony rozrząd. U mnie było pawie identycznie jak poluzował się pasek na napinaczu ale to inna sprawa - i właśnie było przesunięcie o ząbek na jednej głowicy.
Czujnikami nie masz się co przejmować bo każdy nie procujący prawidłowo pokazywał by błąd przy podciągu do kompa.
Jeżeli korzystał ze znaków wzajemnych na wałkach o powinno być, powinno. Dobrze jak byś mógł ściągnąć jeszcze raz ten sam dekiel i zobaczyć czy są odpowiedni znaki gdy napinacz się podniósł choć sądzę że jest ok. W przeciwieństwie do krisker-a ja bym nie zajmował się druga głową skoro tak było wszystko ok, ale decyzja należ do Ciebie.
Fuck Fuel Economy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja