Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 20 sty 2014, 19:46

emilzizi pisze:zbig_wwl, Jak wygląda montaż zacisków tył z S6 C5 do A6 C5 2.7 lift.Wszystko podejdzie bez problemu ??
U mnie było P&P, ale tarcza nie pracowała dokładnie po środku szczeliny w jarzmie - aby tak było trzeba by dać ok 1mm podkładki pomiędzy uszy piasty i jarzmo. Wybrałem niesymetryczność :)

ps. tarcze z a8d2 miałem jakieś noname, więc ich ET mogło być o jakieś setne mm różne od oryginału
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

adamz0
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 32
Rejestracja: 15 mar 2010, 18:58
Lokalizacja: lublin

Post autor: adamz0 » 20 sty 2014, 19:53

Czasem zwykle a6 c5 4.2 nie ma 269mm tył?czyli takie jak s6?Taż tak macie ,że jak zahamujecie z 200+ to skuteczność hamulców diametralnie spada?(i nie chodzi mi o jakięś awaryjne hamowanie do zera)
P.S.
zbig_wwl płytki działają już ponad rok profi robota <okok>

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 20 sty 2014, 20:19

Pisałem na PW do zbig_wwl i wstawiam konwersacje :)
Witam. Odnośnie hamulców z przodu: są to zaciski dwu tłoczkowe z 2.7BT przedlifta z tarczami 321. Pisałeś, że dopiero sensowna z tyłu będzie tarcza 300x12 ale nie wiadomo czy się zmieści. Ja czytałem właśnie wątek gdzie opisałeś Swój mod tylnych hebli, i tam wyczytałem że da rade z s4b5 wrzucić zaciski i jarzma. Tylko czy taki zestaw z tarczą 300x22 wentylowaną nie będzie za mocny jak na mój przód.
A to odpowiedź:
0 tarczy 300x12mm pisałem w odniesieniu do zacisku oryginalnego z a6c5 z tarczami 245x10mm - ten zacisk ma tłoczek 38mm. Zacisk w 2.7BiT przy tarczy 255x10mm ma tłoczek 43mm, a to zupełnie zmienia postać rzeczy. Tak samo zaciski z s6c5, a8 i s8 mają tłoczki 43mm. Sam zacisk z tłoczkiem 43mm wzmacnia hamulce o ok. 30% w SPAM do 38mm tłoczka, dlatego przy tłoczku 38mm dopiero tarcza 300mm jest sensowna.


Jest w dobrej cenie komplet zacisków, osłon z tarczami na tył 260 wentylowane. Mam jeszcze prośbę abyś policzył mi rozkład sił dla moich przednich hamulców oraz tylnych 260 wentylowanych. Stawiam piwko :D

Awatar użytkownika
emilzizi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 594
Rejestracja: 16 sie 2009, 08:28
Imię: Emil
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: emilzizi » 20 sty 2014, 20:39

zbig_wwl pisze:ps. tarcze z a8d2 miałem jakieś noname, więc ich ET mogło być o jakieś setne mm różne od oryginału
Czy tarcze z S8 mają takie same ET co tarcze z S6? Dlaczego nie zastosowałeś tarcz z S6?
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tyłu od S4B5. Co tam siedzi czy podejdzie P&P.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 20 sty 2014, 22:44

adamz0 pisze:Czasem zwykle a6 c5 4.2 nie ma 269mm tył?czyli takie jak s6?Taż tak macie ,że jak zahamujecie z 200+ to skuteczność hamulców diametralnie spada?(i nie chodzi mi o jakięś awaryjne hamowanie do zera)
Wg katalogów A6 4.2 i S6 mają takie same hamulce.
Skuteczność fabrycznych? - Najgorsze, że skuteczność diametralnie spada nawet w trakcie pojedynczego hamowania z prędkości 200+ , i dlatego właśnie powstają takie wątki <okok>
snoopi21 pisze:Jest w dobrej cenie komplet zacisków, osłon z tarczami na tył 260 wentylowane. Mam jeszcze prośbę abyś policzył mi rozkład sił dla moich przednich hamulców oraz tylnych 260 wentylowanych. Stawiam piwko :D
Do policzenia rozkładu muszę wiedzieć, jaki to zacisk?

A co to za zestaw z tarczą 260mm - taki się jeszcze tu nie przewijał w dyskusji ;)
emilzizi pisze:Czy tarcze z S8 mają takie same ET co tarcze z S6? Oraz czy rozmiar tarcz jest taki sam?
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tyłu od S4B5. Co tam siedzi czy podejdzie P&P.

s8 mają tarczę 280mm vs 269mm w a6c5, ET w s6c5 większe.
Jeszcze się nie spotkałem ze zmianą 255x10mm na 256x22mm z s4b5 - pewnie nie warto. Natomiast zaciski i jarzma z s4b5 są powszechnie używane we wszystkich "a6 c5 rear BBK", ale to od 300mm wzwyż <luzik>

Wygląda na to, że zostawiając w 2.7BiT fabryczny przód 320mm, max co ze względu na balans można założyć na tył, to 280mm (zacisk 43). Uwzględniając dodatkowo P&P upgradu - zostaje zacisk+jarzmo z s6c5 i tarcza 269mm z a8d2. A że warto założyć niewiele większy, ale jednak wentylowany tył, to najlepiej pokazuje ta fotka

Obrazek

z http://scaudi.com/sc/index.php?showtopic=5677 <luzik>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

snoopi21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 106
Rejestracja: 21 mar 2011, 19:49
Lokalizacja: Osiecznica\dolnośląskie

Post autor: snoopi21 » 22 sty 2014, 08:28

Taki zestaw ma Pisi do sprzedania. Zaciski s6 i do tego tarcza 260

tiger30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 lis 2013, 00:11
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: tiger30 » 30 sty 2014, 18:15

zbig_wwl pisze:
adamz0 pisze:Czasem zwykle a6 c5 4.2 nie ma 269mm tył?czyli takie jak s6?Taż tak macie ,że jak zahamujecie z 200+ to skuteczność hamulców diametralnie spada?(i nie chodzi mi o jakięś awaryjne hamowanie do zera)
Wg katalogów A6 4.2 i S6 mają takie same hamulce.
Skuteczność fabrycznych? - Najgorsze, że skuteczność diametralnie spada nawet w trakcie pojedynczego hamowania z prędkości 200+ , i dlatego właśnie powstają takie wątki
Witam!

Z tego względu najlepiej zastosować odpowiednie tarcze i klocki. Z tarcz polecam EBC (turbo groove lub najlepiej BSD), TAROX, DBA. Z klocków EBC red stuff lub yellow stuff, Ferodo Racing. Taki układ spokojnie można grzać do czerwoności i hamulca nie braknie. Do tego żywotność przewyższa nawet fabryczne układy. Wczesniej posiadałem A8 D2 i po spaleniu hamulców TRW i ATE dałem sobie spokój.

Jeśli ktoś planuje stosować zaciski z A8 D2 to radze unikać modeli sprzed liftu. Nie jest to udana konstrukcja i ze swojej A8 szybko się pozbyłem takich zacisków. Po lifcie są dużo lepsze. Jeśli zamierzacie wkładać zaciski z A8 D2 i macie felgi od 17" w górę to radzę pomyśleć o układzie z A8 D3 360 mm. Sam w A8 D2 zmieniłem na taki układ i planuję to samo zrobić w swoim Allroadzie. Przetestowany zestaw w A8 oparty na klockach EBC yellow stuff i tarczach EBC turbo groove wytrzymał 120 tys km. Do tego bez problemu znosił nagrzanie tarcz do czerwoności czego nie wytrzymał układ TRW czy ATE. I co najważniejsze bez względu na warunki i styl jazdy efektywność takiego układu jest znacznie wyższa niż fabrycznego.
Co do tarcz Zimmerman Sport mają problemy ze względu na pęknięcia w okolicy otworów.

tu link do testów wskazujących różnicę między układem sportowym, a fabrycznym:
http://ebcbrakes.pl/docs/auto_hi-fi_test.pdf

_Marek_

Post autor: _Marek_ » 03 lut 2014, 14:33

sluchajcie, przewija sie tutaj duzo srednic i przegladajac temat dostrzeglem pewna roznice, ze niby zaciski do tarcz 245 i do 255 sa inne.
powiedzcie mi, czy jest sens wymieniac tarcze z 245 na 255, ale przy zachowaniu zaciskow z 245?
wowczas ograniczylbym sie jedynie do wymiany tarcz i jarzma (z czego mam komplet poza jednym jarzmem bo te z 245 nie pasuja).

dawid018
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 295
Rejestracja: 23 wrz 2013, 11:09
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7T BEL 265KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Wielkopolska
Kontakt:

Post autor: dawid018 » 06 lut 2014, 12:31

marekwroc pisze:powiedzcie mi, czy jest sens wymieniac tarcze z 245 na 255, ale przy zachowaniu zaciskow z 245
pytanie czy powierzchnia hamowania się zmienia.tzn czy klocek ma inny kształt niż poprzedni(większa powierzchnica styku klocka z tarczą.bo jeśli klocek jest taki sam to w/g mnie gra nie warta świeczki.

tiger30
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 11 lis 2013, 00:11
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Kontakt:

Post autor: tiger30 » 06 lut 2014, 23:05

marekwroc pisze:sluchajcie, przewija sie tutaj duzo srednic i przegladajac temat dostrzeglem pewna roznice, ze niby zaciski do tarcz 245 i do 255 sa inne.
powiedzcie mi, czy jest sens wymieniac tarcze z 245 na 255, ale przy zachowaniu zaciskow z 245?
wowczas ograniczylbym sie jedynie do wymiany tarcz i jarzma (z czego mam komplet poza jednym jarzmem bo te z 245 nie pasuja).
Proponuję tańsze rozwiązanie. Same klocki EBC red stuf. Efekt będzie znacznie większy i żywotność układu wzrośnie.

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 15 lut 2014, 11:55

Panowie a orientuje się ktoś, jak sprawa ma się do zmiany hamulców tylnych na większe w ośce? Na przód potrzebuję tylko tarcz 312 i jarzm bo to do przedlifta a co z tyłem, bo na tyle mam 245/10mm :/

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 07 mar 2014, 20:14

Jakieś postępy prac u biorących udział w dyskusji? Ktoś może podzielić się doświadczeniem i wrażeniami?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Awatar użytkownika
Sylwek240
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 479
Rejestracja: 01 cze 2008, 00:29
Imię: Sylwek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1997
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: o.Leżajska/Podkarpacie

Post autor: Sylwek240 » 08 mar 2014, 20:33

zbig_wwl, dziś zmierzyłem rozstaw jarzma tarczy 245mm wyszło 98mm, mierzone na założonych zaciskach, muszę zdjąć zacisk i dokładnie zmierzyć bo obawiam się że zacisk z 43mm tłoczkiem może nie wejść

Awatar użytkownika
marek_gnd
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 20 sty 2013, 17:37
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdańśki

Post autor: marek_gnd » 10 mar 2014, 00:29

Panowie, Przepraszam, że po części nie na temat. Ale zakupiłem do mojej C5tki tylne hamulce z S6. I mam 2 pytania:
- czy rozstaw tylnych kół się zmieni? (tylna oś w S6 jest szersza o 20mm niż w A6, ale nie wiem czy to zasługa zwrotnic czy sanek) i czy to będzie miało znaczący wpływ na prowadzenie, i jaki?
- jakie tarcze i klocki polecacie. Napaliłem się na ATE, bo dobra firma i w ogóle. Ale po tym co piszecie to zwątpiłem. Jakieś konkretne modele tarcz i klocków polecicie?

Jeśli pierwszym pytaniem zaśmiecam temat to naprawdę przepraszam ,ale nie chciałem nowego tematu zakładać.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 10 mar 2014, 21:25

marek_gnd pisze:czy rozstaw tylnych kół się zmieni? (tylna oś w S6 jest szersza o 20mm niż w A6, ale nie wiem czy to zasługa zwrotnic czy sanek) i czy to będzie miało znaczący wpływ na prowadzenie, i jaki?
W s6 piasty są inne. viewtopic.php?t=50111 - powinno nieco wyjaśnić.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga