emilzizi pisze:zbig_wwl, Jak wygląda montaż zacisków tył z S6 C5 do A6 C5 2.7 lift.Wszystko podejdzie bez problemu
U mnie było P&P, ale tarcza nie pracowała dokładnie po środku szczeliny w jarzmie - aby tak było trzeba by dać ok 1mm podkładki pomiędzy uszy piasty i jarzmo. Wybrałem niesymetryczność
ps. tarcze z a8d2 miałem jakieś noname, więc ich ET mogło być o jakieś setne mm różne od oryginału
Czasem zwykle a6 c5 4.2 nie ma 269mm tył?czyli takie jak s6?Taż tak macie ,że jak zahamujecie z 200+ to skuteczność hamulców diametralnie spada?(i nie chodzi mi o jakięś awaryjne hamowanie do zera)
P.S.
zbig_wwl płytki działają już ponad rok profi robota
Pisałem na PW do zbig_wwl i wstawiam konwersacje
Witam. Odnośnie hamulców z przodu: są to zaciski dwu tłoczkowe z 2.7BT przedlifta z tarczami 321. Pisałeś, że dopiero sensowna z tyłu będzie tarcza 300x12 ale nie wiadomo czy się zmieści. Ja czytałem właśnie wątek gdzie opisałeś Swój mod tylnych hebli, i tam wyczytałem że da rade z s4b5 wrzucić zaciski i jarzma. Tylko czy taki zestaw z tarczą 300x22 wentylowaną nie będzie za mocny jak na mój przód.
A to odpowiedź:
0 tarczy 300x12mm pisałem w odniesieniu do zacisku oryginalnego z a6c5 z tarczami 245x10mm - ten zacisk ma tłoczek 38mm. Zacisk w 2.7BiT przy tarczy 255x10mm ma tłoczek 43mm, a to zupełnie zmienia postać rzeczy. Tak samo zaciski z s6c5, a8 i s8 mają tłoczki 43mm. Sam zacisk z tłoczkiem 43mm wzmacnia hamulce o ok. 30% w SPAM do 38mm tłoczka, dlatego przy tłoczku 38mm dopiero tarcza 300mm jest sensowna.
Jest w dobrej cenie komplet zacisków, osłon z tarczami na tył 260 wentylowane. Mam jeszcze prośbę abyś policzył mi rozkład sił dla moich przednich hamulców oraz tylnych 260 wentylowanych. Stawiam piwko :D
zbig_wwl pisze:ps. tarcze z a8d2 miałem jakieś noname, więc ich ET mogło być o jakieś setne mm różne od oryginału
Czy tarcze z S8 mają takie same ET co tarcze z S6? Dlaczego nie zastosowałeś tarcz z S6?
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tyłu od S4B5. Co tam siedzi czy podejdzie P&P.
adamz0 pisze:Czasem zwykle a6 c5 4.2 nie ma 269mm tył?czyli takie jak s6?Taż tak macie ,że jak zahamujecie z 200+ to skuteczność hamulców diametralnie spada?(i nie chodzi mi o jakięś awaryjne hamowanie do zera)
Wg katalogów A6 4.2 i S6 mają takie same hamulce.
Skuteczność fabrycznych? - Najgorsze, że skuteczność diametralnie spada nawet w trakcie pojedynczego hamowania z prędkości 200+ , i dlatego właśnie powstają takie wątki
snoopi21 pisze:Jest w dobrej cenie komplet zacisków, osłon z tarczami na tył 260 wentylowane. Mam jeszcze prośbę abyś policzył mi rozkład sił dla moich przednich hamulców oraz tylnych 260 wentylowanych. Stawiam piwko :D
Do policzenia rozkładu muszę wiedzieć, jaki to zacisk?
A co to za zestaw z tarczą 260mm - taki się jeszcze tu nie przewijał w dyskusji
emilzizi pisze:Czy tarcze z S8 mają takie same ET co tarcze z S6? Oraz czy rozmiar tarcz jest taki sam?
Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie tyłu od S4B5. Co tam siedzi czy podejdzie P&P.
s8 mają tarczę 280mm vs 269mm w a6c5, ET w s6c5 większe.
Jeszcze się nie spotkałem ze zmianą 255x10mm na 256x22mm z s4b5 - pewnie nie warto. Natomiast zaciski i jarzma z s4b5 są powszechnie używane we wszystkich "a6 c5 rear BBK", ale to od 300mm wzwyż
Wygląda na to, że zostawiając w 2.7BiT fabryczny przód 320mm, max co ze względu na balans można założyć na tył, to 280mm (zacisk 43). Uwzględniając dodatkowo P&P upgradu - zostaje zacisk+jarzmo z s6c5 i tarcza 269mm z a8d2. A że warto założyć niewiele większy, ale jednak wentylowany tył, to najlepiej pokazuje ta fotka
adamz0 pisze:Czasem zwykle a6 c5 4.2 nie ma 269mm tył?czyli takie jak s6?Taż tak macie ,że jak zahamujecie z 200+ to skuteczność hamulców diametralnie spada?(i nie chodzi mi o jakięś awaryjne hamowanie do zera)
Wg katalogów A6 4.2 i S6 mają takie same hamulce.
Skuteczność fabrycznych? - Najgorsze, że skuteczność diametralnie spada nawet w trakcie pojedynczego hamowania z prędkości 200+ , i dlatego właśnie powstają takie wątki
Witam!
Z tego względu najlepiej zastosować odpowiednie tarcze i klocki. Z tarcz polecam EBC (turbo groove lub najlepiej BSD), TAROX, DBA. Z klocków EBC red stuff lub yellow stuff, Ferodo Racing. Taki układ spokojnie można grzać do czerwoności i hamulca nie braknie. Do tego żywotność przewyższa nawet fabryczne układy. Wczesniej posiadałem A8 D2 i po spaleniu hamulców TRW i ATE dałem sobie spokój.
Jeśli ktoś planuje stosować zaciski z A8 D2 to radze unikać modeli sprzed liftu. Nie jest to udana konstrukcja i ze swojej A8 szybko się pozbyłem takich zacisków. Po lifcie są dużo lepsze. Jeśli zamierzacie wkładać zaciski z A8 D2 i macie felgi od 17" w górę to radzę pomyśleć o układzie z A8 D3 360 mm. Sam w A8 D2 zmieniłem na taki układ i planuję to samo zrobić w swoim Allroadzie. Przetestowany zestaw w A8 oparty na klockach EBC yellow stuff i tarczach EBC turbo groove wytrzymał 120 tys km. Do tego bez problemu znosił nagrzanie tarcz do czerwoności czego nie wytrzymał układ TRW czy ATE. I co najważniejsze bez względu na warunki i styl jazdy efektywność takiego układu jest znacznie wyższa niż fabrycznego.
Co do tarcz Zimmerman Sport mają problemy ze względu na pęknięcia w okolicy otworów.
sluchajcie, przewija sie tutaj duzo srednic i przegladajac temat dostrzeglem pewna roznice, ze niby zaciski do tarcz 245 i do 255 sa inne.
powiedzcie mi, czy jest sens wymieniac tarcze z 245 na 255, ale przy zachowaniu zaciskow z 245?
wowczas ograniczylbym sie jedynie do wymiany tarcz i jarzma (z czego mam komplet poza jednym jarzmem bo te z 245 nie pasuja).
marekwroc pisze:powiedzcie mi, czy jest sens wymieniac tarcze z 245 na 255, ale przy zachowaniu zaciskow z 245
pytanie czy powierzchnia hamowania się zmienia.tzn czy klocek ma inny kształt niż poprzedni(większa powierzchnica styku klocka z tarczą.bo jeśli klocek jest taki sam to w/g mnie gra nie warta świeczki.
marekwroc pisze:sluchajcie, przewija sie tutaj duzo srednic i przegladajac temat dostrzeglem pewna roznice, ze niby zaciski do tarcz 245 i do 255 sa inne.
powiedzcie mi, czy jest sens wymieniac tarcze z 245 na 255, ale przy zachowaniu zaciskow z 245?
wowczas ograniczylbym sie jedynie do wymiany tarcz i jarzma (z czego mam komplet poza jednym jarzmem bo te z 245 nie pasuja).
Proponuję tańsze rozwiązanie. Same klocki EBC red stuf. Efekt będzie znacznie większy i żywotność układu wzrośnie.
Panowie a orientuje się ktoś, jak sprawa ma się do zmiany hamulców tylnych na większe w ośce? Na przód potrzebuję tylko tarcz 312 i jarzm bo to do przedlifta a co z tyłem, bo na tyle mam 245/10mm
zbig_wwl, dziś zmierzyłem rozstaw jarzma tarczy 245mm wyszło 98mm, mierzone na założonych zaciskach, muszę zdjąć zacisk i dokładnie zmierzyć bo obawiam się że zacisk z 43mm tłoczkiem może nie wejść
Panowie, Przepraszam, że po części nie na temat. Ale zakupiłem do mojej C5tki tylne hamulce z S6. I mam 2 pytania:
- czy rozstaw tylnych kół się zmieni? (tylna oś w S6 jest szersza o 20mm niż w A6, ale nie wiem czy to zasługa zwrotnic czy sanek) i czy to będzie miało znaczący wpływ na prowadzenie, i jaki?
- jakie tarcze i klocki polecacie. Napaliłem się na ATE, bo dobra firma i w ogóle. Ale po tym co piszecie to zwątpiłem. Jakieś konkretne modele tarcz i klocków polecicie?
Jeśli pierwszym pytaniem zaśmiecam temat to naprawdę przepraszam ,ale nie chciałem nowego tematu zakładać.
marek_gnd pisze:czy rozstaw tylnych kół się zmieni? (tylna oś w S6 jest szersza o 20mm niż w A6, ale nie wiem czy to zasługa zwrotnic czy sanek) i czy to będzie miało znaczący wpływ na prowadzenie, i jaki?