Tylko czy nie jest tak że w przypadku mocniejszego hamowania i tak cisne do oporu a ABS robi całą robotę utrzymujac wszystkie kola na granicy poslizgu?
[ A6 C5] Upgrade hampli w C5
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
ABS pewnie w takiej sytuacji pomaga, ale w strategii działania nie pomaga mu pewnie zmiana balansowania jego elementów wykonawczych, czyli zestawu zacisk-tarcza.
Poza tym mało kierowców ma nawyk "ciśnięcia" w pedał na maxa, kiedy już i tak ABS "odbija".
Poza tym mało kierowców ma nawyk "ciśnięcia" w pedał na maxa, kiedy już i tak ABS "odbija".
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
zuklukasz1987
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 5
- Rejestracja: 29 sty 2012, 01:38
- Lokalizacja: Łosice
Koledzy a co myślicie o założeniu zacisków z Phaeton'a/A8? Są chyba łatwiejsze do zdobycia niż S6 tylko nie wiem jaki mają tłoczek na tarczach 280. Mam na chwilę obecną tył na wykończeniu, przód zrobiony na 312. Najtańsza opcja to zrobienie adapterów do tarcz 280 z passata i raczej taką wybiorę. Co do obaw czy 280x13 wejdzie to jeszcze zostają tarcze 280x12 z t4 na innym adapterze.
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
A T4 ma taką samą średnicę otworu centrującego? Jeszcze można pokombinować z taką tarczą http://www.hamulcesklep.pl/o/0%20986%20479%20252 , zacisk ten co jest + adapter - przy 312 z przodu wychodzi balans 2,47, a u Ciebie mwx coś takiego http://www.hamulcesklep.pl/o/100.3333.20 - z Twoim przodem 320mm daje to balans 2.73, czyli praktycznie to samo co fabryczny 288/245. ET tarcz obiecujące do zrobienia prostych adapterów.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
zuklukasz1987
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 5
- Rejestracja: 29 sty 2012, 01:38
- Lokalizacja: Łosice
W t4 jest 68, czasami jest napisane że ma 68,2. Przy małej wysokości tarczy nie będzie ryzyka ocierania zacisku o felgę po założeniu nowych klocków? Mi chodzi również o to aby założyć jakieś ładnie prezentujące się tarcze, więc szukam wierconych lub nacinanych w dobrej cenie, aby jakoś się prezentowały w felgach 17. Jak dostanę materiał i znajdę ze 2 dni czasu to coś może uda się wyrzeźbić i pochwalić efektami.
-
zuklukasz1987
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 5
- Rejestracja: 29 sty 2012, 01:38
- Lokalizacja: Łosice
Do t4 http://www.sklepmartec.pl/index.php?p10 ... 1990-2003r
A te co są teraz w A6 to standard http://www.sklepmartec.pl/index.php?p10 ... 1997-2005r
A te co są teraz w A6 to standard http://www.sklepmartec.pl/index.php?p10 ... 1997-2005r
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Sterownik ABS niestety oferuje dość ograniczony wybór w tym zakresie, poza tym pary przód/tył są już predefiniowane i nie sądzę, że znajdziesz tam parę 320/245 - obym się myliłmwx pisze:Dlatego zawsze należy ABS/ESP po takiej zmianie odpowiednio przekodować
Wrzuć chociaż jakiś link do tych zacisków z S8, na jakich to oryginalnie tarczach chcodzi itp., bo mało prawdopodobne, żeby ktoś tutaj to robił. Gdzieś w sieci widziałem swap 2.7BiT na tylne hamulce 269mm z A8D2 - trzeba było podkładkami oddalić jarzmo o parę milimetrów - o ile dobrze pamiętamIrekk pisze:Witam, nie wiem czy już to pytanie tutaj padło. A więc tak, podejdzie zacisk z jarzmem od S8 d2 lift z 2001 roku do A6 2,7 bit q z tyłu.
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
Według etki nr.
jarzmo - 4DO 615 425 C
zacisk- 4DO 615 423 E lewy 4D0 615 424E prawy
tarcza 280X22MM - 8E0 615 301 B
klocki- 1J0 698 451 H
viewtopic.php?t=49705&postdays=0&postorder=asc&start=15
pisałem do kolegi ale konkretnie mi nie odpisał, myślę że ma inne jarzmo w tym zestawie
np. 4DO 615 425 B
jarzmo - 4DO 615 425 C
zacisk- 4DO 615 423 E lewy 4D0 615 424E prawy
tarcza 280X22MM - 8E0 615 301 B
klocki- 1J0 698 451 H
viewtopic.php?t=49705&postdays=0&postorder=asc&start=15
pisałem do kolegi ale konkretnie mi nie odpisał, myślę że ma inne jarzmo w tym zestawie
np. 4DO 615 425 B
- zbig_wwl
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 408
- Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
- Lokalizacja: Wołomin
- Kontakt:
Nieco na temat upgrade'u jest na http://www.audiworld.com/tech/wheel1.shtml - ale to na 269mm z jarzmem z A8 i zaciskami z S4. Tarcza z A8 i S8 różni się tylko średnicą, więc pewnie jarzmo z S8 będzie pasowało dokładnie tak samo, jak to z A8 z linku powyżej - trzeba będzie dać 2mm podkładek.
Co do zacisków - wygląda, że mają inne mocowanie ręcznego, więc pewnie będzie problem z jego podłączeniem.
Te zaciski z linka os kolegi zumak nie wyglądają na nr 4D0 615 423 E, więc lepiej poczekać na jakąś odpowiedź od niego.
ps. zmierzyłem szczelinę na tarczę w oryginalnych zaciskach 43 z allroad'a i ma 12.8mm, więc tarcza 12mm może się tam zmieści, ale pasowanie musi być bardzo dokładne. No i może przycierać czasami, bo pewnie trochę to "pracuje" przy naprężeniach. Ciekawe, czy w zaciskach 38 szczelina jest podobna??
Co do zacisków - wygląda, że mają inne mocowanie ręcznego, więc pewnie będzie problem z jego podłączeniem.
Te zaciski z linka os kolegi zumak nie wyglądają na nr 4D0 615 423 E, więc lepiej poczekać na jakąś odpowiedź od niego.
ps. zmierzyłem szczelinę na tarczę w oryginalnych zaciskach 43 z allroad'a i ma 12.8mm, więc tarcza 12mm może się tam zmieści, ale pasowanie musi być bardzo dokładne. No i może przycierać czasami, bo pewnie trochę to "pracuje" przy naprężeniach. Ciekawe, czy w zaciskach 38 szczelina jest podobna??
Pozdrawiam
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
zbig_wwl
3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps
ps. nie pomagam na PW
-
Audiowizulany
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie, u mnie zacisk z przodu nierównomiernie ściera klocki i ogólnie licho hamuje także poza zmianą tyłu na 269 i zaciski od S6, zastanawiałem się czy na 312 weszłyby 2 tłoki od S6. Na forum takiego pomysłu jeszcze nie widziałem. Ktoś z was wie czy by pasowało? No i kluczowe pytanie: czy zacisk od S'ki jest wiele większy od 1 tłoka? Bo to musi wejść pod 16" 
-
Audiowizulany
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 51
- Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa









