Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ A6 C5] Upgrade hampli w C5

Układ hamulcowy
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 04 sty 2014, 18:41

Ok, jest jaśniej :)
Tylko czy nie jest tak że w przypadku mocniejszego hamowania i tak cisne do oporu a ABS robi całą robotę utrzymujac wszystkie kola na granicy poslizgu?

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 04 sty 2014, 20:24

ABS pewnie w takiej sytuacji pomaga, ale w strategii działania nie pomaga mu pewnie zmiana balansowania jego elementów wykonawczych, czyli zestawu zacisk-tarcza.
Poza tym mało kierowców ma nawyk "ciśnięcia" w pedał na maxa, kiedy już i tak ABS "odbija".
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

zuklukasz1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 sty 2012, 01:38
Lokalizacja: Łosice

Post autor: zuklukasz1987 » 04 sty 2014, 21:05

Koledzy a co myślicie o założeniu zacisków z Phaeton'a/A8? Są chyba łatwiejsze do zdobycia niż S6 tylko nie wiem jaki mają tłoczek na tarczach 280. Mam na chwilę obecną tył na wykończeniu, przód zrobiony na 312. Najtańsza opcja to zrobienie adapterów do tarcz 280 z passata i raczej taką wybiorę. Co do obaw czy 280x13 wejdzie to jeszcze zostają tarcze 280x12 z t4 na innym adapterze.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 04 sty 2014, 22:24

A T4 ma taką samą średnicę otworu centrującego? Jeszcze można pokombinować z taką tarczą http://www.hamulcesklep.pl/o/0%20986%20479%20252 , zacisk ten co jest + adapter - przy 312 z przodu wychodzi balans 2,47, a u Ciebie mwx coś takiego http://www.hamulcesklep.pl/o/100.3333.20 - z Twoim przodem 320mm daje to balans 2.73, czyli praktycznie to samo co fabryczny 288/245. ET tarcz obiecujące do zrobienia prostych adapterów.
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

zuklukasz1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 sty 2012, 01:38
Lokalizacja: Łosice

Post autor: zuklukasz1987 » 04 sty 2014, 22:49

W t4 jest 68, czasami jest napisane że ma 68,2. Przy małej wysokości tarczy nie będzie ryzyka ocierania zacisku o felgę po założeniu nowych klocków? Mi chodzi również o to aby założyć jakieś ładnie prezentujące się tarcze, więc szukam wierconych lub nacinanych w dobrej cenie, aby jakoś się prezentowały w felgach 17. Jak dostanę materiał i znajdę ze 2 dni czasu to coś może uda się wyrzeźbić i pochwalić efektami.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 04 sty 2014, 23:34

A możesz wrzucić link do tych tarcz T4 i tych, co masz obecnie?
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

zuklukasz1987
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 29 sty 2012, 01:38
Lokalizacja: Łosice

Post autor: zuklukasz1987 » 04 sty 2014, 23:46


Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 06 sty 2014, 02:46

zbig_wwl pisze:ABS pewnie w takiej sytuacji pomaga, ale w strategii działania nie pomaga mu pewnie zmiana balansowania jego elementów wykonawczych, czyli zestawu zacisk-tarcza.
Dlatego zawsze należy ABS/ESP po takiej zmianie odpowiednio przekodować ;)

Irekk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 07 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Irekk » 06 sty 2014, 19:22

Witam, nie wiem czy już to pytanie tutaj padło. A więc tak, podejdzie zacisk z jarzmem od S8 d2 lift z 2001 roku do A6 2,7 bit q z tyłu.

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 06 sty 2014, 19:45

mwx pisze:Dlatego zawsze należy ABS/ESP po takiej zmianie odpowiednio przekodować
Sterownik ABS niestety oferuje dość ograniczony wybór w tym zakresie, poza tym pary przód/tył są już predefiniowane i nie sądzę, że znajdziesz tam parę 320/245 - obym się mylił :)
Irekk pisze:Witam, nie wiem czy już to pytanie tutaj padło. A więc tak, podejdzie zacisk z jarzmem od S8 d2 lift z 2001 roku do A6 2,7 bit q z tyłu.
Wrzuć chociaż jakiś link do tych zacisków z S8, na jakich to oryginalnie tarczach chcodzi itp., bo mało prawdopodobne, żeby ktoś tutaj to robił. Gdzieś w sieci widziałem swap 2.7BiT na tylne hamulce 269mm z A8D2 - trzeba było podkładkami oddalić jarzmo o parę milimetrów - o ile dobrze pamiętam <mysli>
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Irekk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 07 mar 2012, 20:07
Lokalizacja: Leszno

Post autor: Irekk » 07 sty 2014, 16:28

Według etki nr.
jarzmo - 4DO 615 425 C
zacisk- 4DO 615 423 E lewy 4D0 615 424E prawy
tarcza 280X22MM - 8E0 615 301 B
klocki- 1J0 698 451 H

viewtopic.php?t=49705&postdays=0&postorder=asc&start=15
pisałem do kolegi ale konkretnie mi nie odpisał, myślę że ma inne jarzmo w tym zestawie
np. 4DO 615 425 B

Awatar użytkownika
zbig_wwl
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 408
Rejestracja: 28 sie 2009, 09:34
Lokalizacja: Wołomin
Kontakt:

Post autor: zbig_wwl » 07 sty 2014, 18:26

Nieco na temat upgrade'u jest na http://www.audiworld.com/tech/wheel1.shtml - ale to na 269mm z jarzmem z A8 i zaciskami z S4. Tarcza z A8 i S8 różni się tylko średnicą, więc pewnie jarzmo z S8 będzie pasowało dokładnie tak samo, jak to z A8 z linku powyżej - trzeba będzie dać 2mm podkładek.

Co do zacisków - wygląda, że mają inne mocowanie ręcznego, więc pewnie będzie problem z jego podłączeniem.
Te zaciski z linka os kolegi zumak nie wyglądają na nr 4D0 615 423 E, więc lepiej poczekać na jakąś odpowiedź od niego.

ps. zmierzyłem szczelinę na tarczę w oryginalnych zaciskach 43 z allroad'a i ma 12.8mm, więc tarcza 12mm może się tam zmieści, ale pasowanie musi być bardzo dokładne. No i może przycierać czasami, bo pewnie trochę to "pracuje" przy naprężeniach. Ciekawe, czy w zaciskach 38 szczelina jest podobna??
Pozdrawiam
zbig_wwl

3.0TFSI by GREGOR10 ~450ps

ps. nie pomagam na PW

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 08 sty 2014, 15:50

Panowie, u mnie zacisk z przodu nierównomiernie ściera klocki i ogólnie licho hamuje także poza zmianą tyłu na 269 i zaciski od S6, zastanawiałem się czy na 312 weszłyby 2 tłoki od S6. Na forum takiego pomysłu jeszcze nie widziałem. Ktoś z was wie czy by pasowało? No i kluczowe pytanie: czy zacisk od S'ki jest wiele większy od 1 tłoka? Bo to musi wejść pod 16" :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 sty 2014, 00:24

Zaciski przygotowane pod tarczę o grubości 30mm na tarczę 25? Bez sensu.

Zobacz lepiej czy nie masz jarzm zajechanych (wglebień na prowadnicach klocka), wyczysc wszystko, posmaruj jak trzeba.
Zobacz czy równie słabo hamuje gdy silnik ma wyższe obroty

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 09 sty 2014, 08:48

Dzięki za radę, w wolnej chwili wszystko przejrzę. Odnośnie obrotów to z automatem może być ciężko :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja