Cięgna poprawiałem 10 tys. temu. W tym samym czasie czyściłem kolektor. Wszystko wyglądało bardzo dobrze, luzów żadnych nie było. Dziś jeszcze raz się wszystkiemu bez rozbierania przyjrzałem. Po zdjęciu wodzików klapy chodzą bez żadnych luzów,oporów - bardzo płynnie. Włączyłem zapłon przy zdjętych cięgnach, silniczek zrobił pełen obrót, założyłem cięgna i zaczął pracować tak jak powinien. Po kilkunastu próbach jest ok. Przy wymianie cięgien pól roku temu serwis powiedział, ze raz na 10 testów silniczek nie pracuje tak jak trzeba. Chyba go spróbuje wymienić i zobaczymy co będzie dalejzbi9 pisze:Po włączeniu zapłonu silniczki robią test - jeśli wszystko jest ok, zamykają klapy i nie można ich ruszyć palcami. Jeśli komputer łapie błąd, silniczek zostaje wyłączony, a klapy pozostają w pozycji otwartej - wtedy można nimi poruszać tak, jak przy wyłączonym zapłonie.
Przyczyną może być oczywiście zarówno sam silnik (u mnie chodził zbyt wolno), jak też luzy na wyrobionych elementach klap.
Krąży teoria na forum, że trzeba wymieniać komplet - silnik + klapy. Ja wymieniłem sam silnik, bez żadnej adaptacji i jeżdżę już ponad 2 lata.
[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICĄ"
V40->S60->S40->S60->WRX->E90->A6 
						- 
				
				camelllcamelll
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 1157
 - Rejestracja: 21 cze 2010, 10:57
 - Imię: Ryszard
 - Rocznik: 2006
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Avant
 - Silnik: 2.7TDI 163KM
 - Napęd: FWD
 - Skrzynia: Manual
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: Nowa Ruda
 
- 
				
				szczerba2
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 1099
 - Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
 - Imię: Marcin
 - Rocznik: 2003
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 3.0 ASN 220KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
 
amsnake, silniczka się nie czepiaj, zlikwiduj luz na białej tulejce prowadzącej dżwignie  lub luzy na przegubikach , zasada jest prosta jeśli podczas włączenia zapłonu silniczek ma wykonać cykl testowy , ecu dostarcza mu wysoki prąd aby to się odbyło jak najszybciej , natomiast już po uruchomieniu silnika ecu wysterowuje krokowce odpowiednim prądem w zależności od wielu czynników. 
błąd -eobd- dotyczący klap kolektorów pojawia sie zazwyczaj gdy któryś z silniczków wykazuje nadmierny pobór amperów , wtedy to ecu odcina go od zasilania aby uniknąć uszkodzenia elementu wykonawczego. Pobór amperów zazwyczaj jest spowodowany oporami mechanicznymi.
Może się też zdarzyć że któryś z wodzików ma zbyt duży luz i wtedy halotrony w silniczkach wychodzą poza zakres pola pracy . Prawidłowy zakres to 81/2 do 20%
Zrób test elementów wykonawczych na odpiętych cięgnach i na zapiętych i porównaj szybkość reakcji silniczków. Już prościej się nie da tego zdiagnozowac .
ÂŻyczę powodzenia
			
			
									
									błąd -eobd- dotyczący klap kolektorów pojawia sie zazwyczaj gdy któryś z silniczków wykazuje nadmierny pobór amperów , wtedy to ecu odcina go od zasilania aby uniknąć uszkodzenia elementu wykonawczego. Pobór amperów zazwyczaj jest spowodowany oporami mechanicznymi.
Może się też zdarzyć że któryś z wodzików ma zbyt duży luz i wtedy halotrony w silniczkach wychodzą poza zakres pola pracy . Prawidłowy zakres to 81/2 do 20%
Zrób test elementów wykonawczych na odpiętych cięgnach i na zapiętych i porównaj szybkość reakcji silniczków. Już prościej się nie da tego zdiagnozowac .
ÂŻyczę powodzenia
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
						Forum Audi A6
Problem Audi A7.
Przełożyłem silniczki (baz adaptacji), cały dzien jezdzenia, kilanascie odpaleń i gaszeń silnika działało dobrze, po czym błąd powrócił .... na te strone co zwykleszczerba2 pisze:amsnake, silniczka się nie czepiaj, zlikwiduj luz na białej tulejce prowadzącej dżwignie lub luzy na przegubikach ,
ÂŻyczę powodzenia
V40->S60->S40->S60->WRX->E90->A6 
						Kilka fotek z mojej przeróbki przepustnicy. Jest teraz złożona na łożyskach + zestaw naprawczy z ASO. Efekt można zobaczyć na ostatniej fotce. 
  Pacjent A6 3.0TDI ASB 2007r. 67000km przebiegu 
 
 
 
![Obrazek]()
 
![Obrazek]()
			
			
													
 
 
 
					Ostatnio zmieniony 21 sie 2013, 13:46 przez blazej411, łącznie zmieniany 1 raz.
									
			
									
						Widze, ze kolega zrobil wedle mojej porady 
 Ja moge dodac tylko tyle, ze jezdze juz 40 tys mil (ok 60tys km)  i puki co cisza na zegarach i w vcds'ie. 
Te lozyska dobrze jest przesmarowac / zabezpieczyc smarem wysokotemperaturowym np CERATEC do hamulcow, wegiel i nagar z egr'a moga dostac sie do lozysk i je pozacierac.
Dobrze tez wyczyscic sobie caly dolot od klapy gaszacej wraz z kolektorami.
Pozdrawiam
			
			
									
									Te lozyska dobrze jest przesmarowac / zabezpieczyc smarem wysokotemperaturowym np CERATEC do hamulcow, wegiel i nagar z egr'a moga dostac sie do lozysk i je pozacierac.
Dobrze tez wyczyscic sobie caly dolot od klapy gaszacej wraz z kolektorami.
Pozdrawiam
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
						Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Moje kolektory już wyjęte i wysłane do AZ. Uszczelki kupione. Pozostaje czekać na przesyłkę i ...... złożyć to z powrotem do kupy 
Faktycznie ten po stronie kierowcy wykazywał odrobinę większe luzy niż drugi, ale nadal minimalne. Skoro takie coś powodowało błędy, to znaczy ze AUDI naprawdę dało w tym temacie ostro ciała. Ja bym też trochę doszlifował klapki ze średnicy, żeby miały w swojej wnęce odrobinę więcej luzu - myślę, ze wtedy większość problemów nie miałaby miejsca, a przy ich zamknięciu połączenie i tak nie jest jakoś super szczelne.
A co do samego wykręcania kolektorów. Dałem rade
 Najwięcej krwi napsuły mi takie metalowe zaczepy, po jednym na każdej stronie (u pasażera przy śrubie prawej dolnej stojąc przed autem, u kierowcy środkowa lewa ), zaczepy te trzymają jakaś rurkę wkręconą w blok i są z bardzo twardego i sztywnego metalu. Ciężko je odgiąć, odkręcić jeszcze trudniej.
			
			
									
									Faktycznie ten po stronie kierowcy wykazywał odrobinę większe luzy niż drugi, ale nadal minimalne. Skoro takie coś powodowało błędy, to znaczy ze AUDI naprawdę dało w tym temacie ostro ciała. Ja bym też trochę doszlifował klapki ze średnicy, żeby miały w swojej wnęce odrobinę więcej luzu - myślę, ze wtedy większość problemów nie miałaby miejsca, a przy ich zamknięciu połączenie i tak nie jest jakoś super szczelne.
A co do samego wykręcania kolektorów. Dałem rade
V40->S60->S40->S60->WRX->E90->A6 
						Zanim zalozysz zrob pare fotek I pochwal sie jak sa zregenerowane, Dzis dzwonil do mnie kolega co robil u nich w zeszlym roku kolektory i kontrolka silnika zapalila sie na dashu - Blad kolektorow oczywiscie. Na przyszly tydzien bedziemy to rozkrecac to zobaczymy czemu I pstrykniemy pare fot.
Pozdrawiam
			
			
									
									Pozdrawiam
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
						Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Całość złożona, zdjęć nie ma - cenie cudza pracembectb pisze:Zanim zalozysz zrob pare fotek I pochwal sie jak sa zregenerowane, Dzis dzwonil do mnie kolega co robil u nich w zeszlym roku kolektory i kontrolka silnika zapalila sie na dashu - Blad kolektorow oczywiscie. Na przyszly tydzien bedziemy to rozkrecac to zobaczymy czemu I pstrykniemy pare fot.
Pozdrawiam
A co do stopnia skomplikowania całej operacji podmiany. Hmm.... skoro ja sobie dałem rade, to więkoszść forumowiczów powinna. Dotychczas najbardziej skomplikowaną rzeczą, jaka przy aucie zrobiłem była wymiana żarówki świateł dziennych po stronie pasażera w A6 C6
V40->S60->S40->S60->WRX->E90->A6 
						- 
				
				szczerba2
 - Forum Audi A6 / A7

 - Posty: 1099
 - Rejestracja: 28 sie 2011, 19:34
 - Imię: Marcin
 - Rocznik: 2003
 - Moje auto: A6 C6
 - Nadwozie: Limuzyna
 - Silnik: 3.0 ASN 220KM
 - Napęd: Quattro
 - Skrzynia: Tiptronic
 - Paliwo: Diesel
 - Lokalizacja: OSTROWIEC ŚW.
 
amsnake pisze:Przełożyłem silniczki (baz adaptacji), cały dzien jezdzenia, kilanascie odpaleń i gaszeń silnika działało dobrze, po czym błąd powrócił .... na te strone co zwykleszczerba2 pisze:amsnake, silniczka się nie czepiaj, zlikwiduj luz na białej tulejce prowadzącej dżwignie lub luzy na przegubikach ,
ÂŻyczę powodzeniaCzyli silniczki ok. Znajde chwile to wyciągam kolektory i zrobie to porządnie.
Warto posłuchać doświadczonego a niżeli wywalać kasicze w coś co jest ok .
Naprawa Audi A6 C6.
Forum Audi A6
Problem Audi A7.
						Forum Audi A6
Problem Audi A7.
							









