Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C6 2.7TDI] PROBLEM Z "PRZEPUSTNICÂĄ"

Silniki wysokoprężne
3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 09 kwie 2013, 11:30

LukaszAUDI pisze:Witam:) Mi po zamontowaniu zestawu, spalił się silniczek lewy( od kierowcy) miałem na zapasie drugi (jakiś inny model chyba, bo wygląda troszkę inaczej niż ten co jest zamontowany z prawej strony) został założony, ale błąd świeci dalej. Dziś jestem umówiony na adaptacje tego wszystkiego.
Może pomorze ;)
Jak to nie pomoże to tylko dobra używka CI zostaje

thrill7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 01 mar 2011, 03:42
Lokalizacja: Poznan

Post autor: thrill7 » 12 maja 2013, 01:01

U mnie blad pojawil sie pare dni temu, przebieg juz ponad 200 tys km. Podjechalem do serwisu i zaltwilem sobie za 50 zl dwa ciegielka uzywane ale poliftingowe, od razu zainstalowalem blad zniknol.

Mam jednak dylemat: czy warto rozkrecac kolektory i je czyscic, i czy zagladac do przepustnicy, ewentualnie czy wymieniac cos w srodku. Troche grzebania w tym jest musze kupic uszczelki a nie wiem czy jest sens? Firmy regenerujace to zlodziestwo-bardzo nie chca zebys byl na miejscu w trakcie roboty bo zobaczysz jaka wala scieme z ta regeneracja i szkoda Ci bedzie wylozyc kilka stowek. Placic za taka usluge tyle forsy szkoda. Mam dylemat czy zagladac do srodka czy zostawic jak jest...niby bledu nie ma

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 12 maja 2013, 08:42

thrill7 pisze:U mnie blad pojawil sie pare dni temu, przebieg juz ponad 200 tys km. Podjechalem do serwisu i zaltwilem sobie za 50 zl dwa ciegielka uzywane ale poliftingowe, od razu zainstalowalem blad zniknol.

Mam jednak dylemat: czy warto rozkrecac kolektory i je czyscic, i czy zagladac do przepustnicy, ewentualnie czy wymieniac cos w srodku. Troche grzebania w tym jest musze kupic uszczelki a nie wiem czy jest sens? Firmy regenerujace to zlodziestwo-bardzo nie chca zebys byl na miejscu w trakcie roboty bo zobaczysz jaka wala scieme z ta regeneracja i szkoda Ci bedzie wylozyc kilka stowek. Placic za taka usluge tyle forsy szkoda. Mam dylemat czy zagladac do srodka czy zostawic jak jest...niby bledu nie ma
Przy zestawie naprawczym warto od razu wyczyścić kolektory !
Nie zastanawiaj się - czyść :)

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 12 maja 2013, 10:53

warto przeczyscic i kolektory i przepustnice az tak duzo zabawy z tym nie ma. kup benzynke estrakcyjna i ladnie wszystko przeczyscic po demontazu. i tak jak kolega piotrus ci doradza wymontuj kolektory daj to tokarzowi 200-400zl robocizna a nie 1000zl za glupia regeneracje ktora na dobra sprawe kosztuje grosze:).pzdr

pawel1380
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 gru 2010, 20:16
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawel1380 » 13 maja 2013, 22:10

Heh panowie i mnie dorwał ten problem.Silnik CAPA 57tys km przebiegu.
Cięgna wydaja się być w stanie idealnym nic nie poluzowane.
A błąd po skasowaniu już pokazuje się bez przerwy.
Czyli co padł sam silniczek ( to to samo co nastawnik?)Rozumiem że da się go samego wymienic?
Chodzi o tą część?
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... 059129086H+
Druga sprawa co jeszcze zrobić?Mogę próbować przeczyścić wtyczkę ale mysle ze to nie to.
Bede wdzieczny za info.

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2005
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 14 maja 2013, 08:46

sprawdz auto kompem skoro mowisz ze te ciegla masz idealne bo te silniczki to bardzo rzadko padaja. a tak ogolnie to audi niezly patencik wypuscilo jesli kolektorki po 50 ttys klekaja.pzdry

pawel1380
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 12 gru 2010, 20:16
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pawel1380 » 14 maja 2013, 19:16

Najpierw zrobie testy zobaczymy.Zestaw naprawczy juz zamowilem tak czy siak.

Aron
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 405
Rejestracja: 23 mar 2010, 10:43
Imię: Artur
Moje auto: 100 C4
Rocznik: 1992
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0TDI 204KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: Aron » 24 maja 2013, 13:10

KL4K50N pisze:U mnie niestety zestaw naprawczy nie pomógł. Nadal wyskakuje mi błąd i na urlopie w PL zakupie regenerowane kolektory.
Czym się różni zakup zestawu naprawczego od regeneracji kolektorów w jakieś firmie? Czytam opinie, że najpierw warto kupić sam zestaw, a jeżeli to nie pomoże to regeneracja...

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 25 maja 2013, 23:29

Zakup zestawu naprawczego od regeneracji rozni sie tym, ze wymieniasz tylko element, ktory zuzyl sie w wyniku awarii samego kolektora. - Jest to naprawa krotkoterminowa.

Problem z kolektorami pojawia sie zazwyczaj przy przebiegu ok 140tys km / 80tys mil ale zdarzaja sie przypadki ze I po ok 80tys km wszystko zalezy od stylu jazdy, oleju stanu wtryskow a przede wszystkim ukladu recyrkulacji spalin. Wegiel ze spalin podawanych przez EGR sciera plastikowe elementy.

Problem pojawia sie gdy ciegna wykonane z plastiku oraz plastikowy element, ktory przenosi naped z ciegna na mechanizm klap zetra sie na tyle aby silniczek napedzajacy je wykryl blad ktory wynosi 2% odchylu od wartosci zadanych.

A przyczyna powstawania tego problemu z ciegnami jest zuzucie (starcie) elementow wewnatrz kolektora spowodowane osadami weglowymi.

Obrazek

Jest tam 6 takich elementow a na nich pracuje walek z klapami:

Obrazek

To sa zdjecia czesci z fabrycznie nowego kolektora:

Po przejechaniu kilkudziesieciu tys km te czesci zaczynaja wygladac tak:

Obrazek

Obrazek

A dzieje sie tak dla tego ze ten walek z klapami pod wplywem grawitacji I gromadzacego sie nagaru weglowego sciera powoli plastikowe zawieszenie klapek. - Walek ozadzony jest luzem I wisi tylko na tym elemencie:

Obrazek

ktory to przenosi naped z ciegna - walek scierajac te male elementy wewnatrz kolektora opada coraz bardziej w dol I wygina element, ktory przenosi naped od osi prostej przez co i on zaczyna sie on scierac I powstaje luz. Dalej juz jest efekt lawinowy ciegna scieraja sie poniewaz ten element jest odchylony od osi prostej. Element staje sie coraz bardziej luzny az w koncu caly mechanizm blokuje sie z powodu zbyt duzego luzu.

Wymiana zestawu naprawczego pomaga tylko na chwile poniewaz caly mechanizm wewnatrz kolektora jest zuzyty. Element ktory przenosi naped z ciegna zaczyna sie zuzywac bezposrednio po zamontowaniu poniewaz cale wewnetrzne bebechy wisza sobie tylko na nim I pod wplywem grawitacji odchylaja go od osi prostej.

Prawidlowa naprawa kolektora to przedewszystkim czysczenie z nagaru, przerobienie mechanizmu na ktorym osadzone sa klapy najlepiej na metalowe lozyska uszczelnione przed distawaniem sie nagaru, i osadzenie go tak aby nie wywieral napiec na element krory przenosi naped z ciegna - ten element musi byc osadzony idealnie prosto inaczej bedzie sie scieral.

Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 lip 2013, 17:54 przez mbectb, łącznie zmieniany 2 razy.
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 26 maja 2013, 09:35

:( :( mbectb
Szaccunek zwięÂźle i fachowo niejednemu Formuowiczowi się to przyda.Dzięki za wyczerpującą wypowiedÂź. ;)
pozdrawiam <luzik>

cinek83
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 30 maja 2013, 22:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cinek83 » 30 maja 2013, 22:57

Witam,mam podobny problem z przepustnicą <uoee> Proszę o Was o pomoc, w jaki bezpieczny i sensowny sposób można się go pozbyć? Czy macie kogoś do polecenia w Warszawie kto mógłby mi pomóc? Czekam na jakieś wskazówki i cenne rady. Pozdrawiam :)

Przemtos

Post autor: Przemtos » 02 cze 2013, 22:38

remek78 pisze:Po wizycie na diagnostyce dostałem taki wydruk ;

Adres 01: Silnik Plik etykiet: Przekier.nieudane!
Oznaczenie elementu SW: 4F0 910 401 J HW: 4F0 907 401 A
Komponent: 3.0L V6TDI G000AG 0030
Weryfikacja: --H01--- Numer seryjny:
Kodowanie: 0011772
Kod serwisu: WSC 02334 785 00200

Znaleziono 1 błÂšd:
005445 - Sterowanie przepustnicy: nieprawidłowe działanie
P1545 - 002 - Dolna warto?ć skrajna przekroczona - Sporadyczny
Ramka zamrożona:
Stan błędu: 00100010
Priorytet błędu: 0
Często?ć błędu: 4
Przebieg: 172121 km
Wska?nik czasu: 0
Data: 2010.08.23
Czas: 17:50:14

Ramka zamrożona:
Obroty silnika: 1050 /min
Moment obrotowy: 78.0 Nm
Prędko?ć: 14.6 km/h
Napięcie: 13.60 V
Cykl pracy: 67.5 %
Bity binarnie: 000
Ilo?ć powietrza/Obr.: 299.6 mg/suw

Czy jest zna ktos sposob na to i jest z okolic 3miasta ?


kolego czy poradziłeś sobie z tym błedem? wywaliło mi to samo i nie wiem czy czasem przepustnica nie siada

Awatar użytkownika
Pepin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 kwie 2013, 12:19
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pepin » 15 cze 2013, 16:18

Witam,

Nie dałem rady (jeszcze) przebrnąć przez cały wątek, ale zauważyłem,
że sugerowane jest czyszczenie elementów z klapkami.

Z mojego doświadczenia i to bym sugerował .. czyszczenie trzeba także zrobić całości od kalpy gaszącej na lewym cooolerem.
Czyli metalowe kolanko, plastikowy igrek idący na prawy i lewy kolektor i same kolektorki z klapkami.
Ja do tego jeszcze przeczyściłem EGR i rurkę łączącą egr z dolotem.

Można powymieniać uszczelki .. ale to już będzie trochę grosza do wydania w ASO.

Poniżej kilak fotek przed i po ... z wybranych elementów ... generalnie wszędzie było ponad milimetr przyspawanej sadzy :)
http://elget.pl/web_images/audi/porady/ ... _small.jpg
http://elget.pl/web_images/audi/porady/ ... _small.jpg
http://elget.pl/web_images/audi/porady/ ... _small.jpg
http://elget.pl/web_images/audi/porady/ ... _small.jpg
http://elget.pl/web_images/audi/porady/DSC03596.JPG
http://elget.pl/web_images/audi/porady/DSC03600.JPG
http://elget.pl/web_images/audi/porady/DSC03612.JPG
i poskładane back ;)
http://elget.pl/web_images/audi/porady/DSC03616.JPG

PS.
Silnik BKN w A4
pozdrawiam
Pepin

mbectb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 175
Rejestracja: 27 sty 2012, 22:06
Lokalizacja: Newark UK

Post autor: mbectb » 15 cze 2013, 20:57

Z ciekawosci przy jakim przebiegu ten nagar ??? Jaki olej ???

Pozdro
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.

Awatar użytkownika
Pepin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 6
Rejestracja: 19 kwie 2013, 12:19
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Pepin » 16 cze 2013, 15:19

mbectb pisze:Z ciekawosci przy jakim przebiegu ten nagar ??? Jaki olej ???

Pozdro
ok 280kkm
MOTUL 5W30 504 00/507 00, wymiany co 15kkm
pozdrawiam
Pepin

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl