thrill7 pisze:U mnie blad pojawil sie pare dni temu, przebieg juz ponad 200 tys km. Podjechalem do serwisu i zaltwilem sobie za 50 zl dwa ciegielka uzywane ale poliftingowe, od razu zainstalowalem blad zniknol.
Mam jednak dylemat: czy warto rozkrecac kolektory i je czyscic, i czy zagladac do przepustnicy, ewentualnie czy wymieniac cos w srodku. Troche grzebania w tym jest musze kupic uszczelki a nie wiem czy jest sens? Firmy regenerujace to zlodziestwo-bardzo nie chca zebys byl na miejscu w trakcie roboty bo zobaczysz jaka wala scieme z ta regeneracja i szkoda Ci bedzie wylozyc kilka stowek. Placic za taka usluge tyle forsy szkoda. Mam dylemat czy zagladac do srodka czy zostawic jak jest...niby bledu nie ma
Przy zestawie naprawczym warto od razu wyczyścić kolektory !
Nie zastanawiaj się - czyść
warto przeczyscic i kolektory i przepustnice az tak duzo zabawy z tym nie ma. kup benzynke estrakcyjna i ladnie wszystko przeczyscic po demontazu. i tak jak kolega piotrus ci doradza wymontuj kolektory daj to tokarzowi 200-400zl robocizna a nie 1000zl za glupia regeneracje ktora na dobra sprawe kosztuje grosze:).pzdr
Heh panowie i mnie dorwał ten problem.Silnik CAPA 57tys km przebiegu.
Cięgna wydaja się być w stanie idealnym nic nie poluzowane.
A błąd po skasowaniu już pokazuje się bez przerwy.
Czyli co padł sam silniczek ( to to samo co nastawnik?)Rozumiem że da się go samego wymienic?
Chodzi o tą część? http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... 059129086H+
Druga sprawa co jeszcze zrobić?Mogę próbować przeczyścić wtyczkę ale mysle ze to nie to.
Bede wdzieczny za info.
sprawdz auto kompem skoro mowisz ze te ciegla masz idealne bo te silniczki to bardzo rzadko padaja. a tak ogolnie to audi niezly patencik wypuscilo jesli kolektorki po 50 ttys klekaja.pzdry
KL4K50N pisze:U mnie niestety zestaw naprawczy nie pomógł. Nadal wyskakuje mi błąd i na urlopie w PL zakupie regenerowane kolektory.
Czym się różni zakup zestawu naprawczego od regeneracji kolektorów w jakieś firmie? Czytam opinie, że najpierw warto kupić sam zestaw, a jeżeli to nie pomoże to regeneracja...
Zakup zestawu naprawczego od regeneracji rozni sie tym, ze wymieniasz tylko element, ktory zuzyl sie w wyniku awarii samego kolektora. - Jest to naprawa krotkoterminowa.
Problem z kolektorami pojawia sie zazwyczaj przy przebiegu ok 140tys km / 80tys mil ale zdarzaja sie przypadki ze I po ok 80tys km wszystko zalezy od stylu jazdy, oleju stanu wtryskow a przede wszystkim ukladu recyrkulacji spalin. Wegiel ze spalin podawanych przez EGR sciera plastikowe elementy.
Problem pojawia sie gdy ciegna wykonane z plastiku oraz plastikowy element, ktory przenosi naped z ciegna na mechanizm klap zetra sie na tyle aby silniczek napedzajacy je wykryl blad ktory wynosi 2% odchylu od wartosci zadanych.
A przyczyna powstawania tego problemu z ciegnami jest zuzucie (starcie) elementow wewnatrz kolektora spowodowane osadami weglowymi.
Jest tam 6 takich elementow a na nich pracuje walek z klapami:
To sa zdjecia czesci z fabrycznie nowego kolektora:
Po przejechaniu kilkudziesieciu tys km te czesci zaczynaja wygladac tak:
A dzieje sie tak dla tego ze ten walek z klapami pod wplywem grawitacji I gromadzacego sie nagaru weglowego sciera powoli plastikowe zawieszenie klapek. - Walek ozadzony jest luzem I wisi tylko na tym elemencie:
ktory to przenosi naped z ciegna - walek scierajac te male elementy wewnatrz kolektora opada coraz bardziej w dol I wygina element, ktory przenosi naped od osi prostej przez co i on zaczyna sie on scierac I powstaje luz. Dalej juz jest efekt lawinowy ciegna scieraja sie poniewaz ten element jest odchylony od osi prostej. Element staje sie coraz bardziej luzny az w koncu caly mechanizm blokuje sie z powodu zbyt duzego luzu.
Wymiana zestawu naprawczego pomaga tylko na chwile poniewaz caly mechanizm wewnatrz kolektora jest zuzyty. Element ktory przenosi naped z ciegna zaczyna sie zuzywac bezposrednio po zamontowaniu poniewaz cale wewnetrzne bebechy wisza sobie tylko na nim I pod wplywem grawitacji odchylaja go od osi prostej.
Prawidlowa naprawa kolektora to przedewszystkim czysczenie z nagaru, przerobienie mechanizmu na ktorym osadzone sa klapy najlepiej na metalowe lozyska uszczelnione przed distawaniem sie nagaru, i osadzenie go tak aby nie wywieral napiec na element krory przenosi naped z ciegna - ten element musi byc osadzony idealnie prosto inaczej bedzie sie scieral.
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony 21 lip 2013, 17:54 przez mbectb, łącznie zmieniany 2 razy.
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.
Witam,mam podobny problem z przepustnicą Proszę o Was o pomoc, w jaki bezpieczny i sensowny sposób można się go pozbyć? Czy macie kogoś do polecenia w Warszawie kto mógłby mi pomóc? Czekam na jakieś wskazówki i cenne rady. Pozdrawiam
Nie dałem rady (jeszcze) przebrnąć przez cały wątek, ale zauważyłem,
że sugerowane jest czyszczenie elementów z klapkami.
Z mojego doświadczenia i to bym sugerował .. czyszczenie trzeba także zrobić całości od kalpy gaszącej na lewym cooolerem.
Czyli metalowe kolanko, plastikowy igrek idący na prawy i lewy kolektor i same kolektorki z klapkami.
Ja do tego jeszcze przeczyściłem EGR i rurkę łączącą egr z dolotem.
Można powymieniać uszczelki .. ale to już będzie trochę grosza do wydania w ASO.
Masakra wczoraj mialem kolektory z auta z przebiegiem 200tys km I byly w eleganckim stanie nagaru praktycznie wcale troche tluste w srodku od oleju ale wyczyscily sie bez skrobania te z twoich fotek mnie troche przerazily - to sa ori kolektory czy regenerowane juz byly ?
Czipsy, Diagnostyka, Flashowanie UK
Rozrząd Audi A6 C6 2.7 TDI BPP.