[A6 C6] Stuki w przednim zawieszeniu
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 lut 2010, 15:17
- Lokalizacja: Złotoryja/ Wrocław
Witam
Panowie od pewnego czasu zauważyłem u siebie głuche stuki z lewej strony na przodzie występują głównie przy powolnych skrętach na kostce brukowej.
Prośba o pomoc jeżeli ktoś już miał taki przypadek i udało mu się to zdiagnozować bo u mnie po badaniu technicznym wskazuje, że wszystko jest ok podnosiłem na kanale i sprawdzałem każdy z wahaczy i też nic nie widać a stukanie dalej występuje.
Z góry dzięki za wszelkie informacje w tym temacie.
Panowie od pewnego czasu zauważyłem u siebie głuche stuki z lewej strony na przodzie występują głównie przy powolnych skrętach na kostce brukowej.
Prośba o pomoc jeżeli ktoś już miał taki przypadek i udało mu się to zdiagnozować bo u mnie po badaniu technicznym wskazuje, że wszystko jest ok podnosiłem na kanale i sprawdzałem każdy z wahaczy i też nic nie widać a stukanie dalej występuje.
Z góry dzięki za wszelkie informacje w tym temacie.
Witam, Problem zaczął się gdy wjechałem na Polskie drogi, jeżdżąc po Niemczech cisza, tak mi się wydawało.....
Gdy wróciłem do domu stwierdziłem ze jednak cos od czasu do czasu sobie puknie na większych poprzecznych nierównościach.
Wazne , mowa jest o stukach na malych predkosciach max 40 kmh jadac szybciej nic sie nie dzieje przynajmniej nic nie slychac.
No to czytam na Forum Wahacze górne, ok wymieniam, przy ściągnięciu Oryginalnych okazało się ze nie maja luzów, gumy są nie popękane, ino sworzeń lekko chodzi, ba skoro mam nowe wstawiamy ! przebieg 167000 km, niezły osiąg jak na Oryginalne wahacze, no tak ale jeżdżone nie po Kraju w którym się urodziłem . Oczywiście nic to nie dało jak stukało tak stuka
Dodam ze na szarpakach to ze 5-6 razy bylem nikt nic nie znalazł. Co to może być, drapie się w głowę????
Poduszki amortyzatora wyczytałem na Forum, ok wymieniamy no ale Amorki tez, przy tym przebiegu nie zaszkodzi.
Auto prowadzi się jak nowe, stuki się wyciszyły, ale niestety nie na dobre.
Następnie wymieniłem Stabilizatory, końcówki drążków kierowniczych, no i niby cisza, złudna jak się okazuje wjeżdżam na "drogi Testowe" Dolny ÂŚląsk - Test Failed, znaczy sie stuka. wwrrrrrr......
nic nie pozostało innego jak przekładnia kierownicza..... właśnie ja jadę wymienić, dodam ze Nowka zadna regeneracja.
Na Końcu dodam ze to stukanie, jest głuche delikatne i nie zawsze, bywa ze Auto trzęsie się jak galareta jadać do dziurach i nic,
specyficzne poprzeczne duże nierówności typu kocie łby zaczyna się jazda Stereo zaz z lewej raz z prawej.
stuknie sobie raz stuknie sobie 2 i cisza.... jakaś masakra mogłoby walić przy najmniej wiedziałbym gdzie.
No nic innego pomysłu nie mam została tylko maglownica.
Pozdrawiam.
Gdy wróciłem do domu stwierdziłem ze jednak cos od czasu do czasu sobie puknie na większych poprzecznych nierównościach.
Wazne , mowa jest o stukach na malych predkosciach max 40 kmh jadac szybciej nic sie nie dzieje przynajmniej nic nie slychac.
No to czytam na Forum Wahacze górne, ok wymieniam, przy ściągnięciu Oryginalnych okazało się ze nie maja luzów, gumy są nie popękane, ino sworzeń lekko chodzi, ba skoro mam nowe wstawiamy ! przebieg 167000 km, niezły osiąg jak na Oryginalne wahacze, no tak ale jeżdżone nie po Kraju w którym się urodziłem . Oczywiście nic to nie dało jak stukało tak stuka
Dodam ze na szarpakach to ze 5-6 razy bylem nikt nic nie znalazł. Co to może być, drapie się w głowę????
Poduszki amortyzatora wyczytałem na Forum, ok wymieniamy no ale Amorki tez, przy tym przebiegu nie zaszkodzi.
Auto prowadzi się jak nowe, stuki się wyciszyły, ale niestety nie na dobre.
Następnie wymieniłem Stabilizatory, końcówki drążków kierowniczych, no i niby cisza, złudna jak się okazuje wjeżdżam na "drogi Testowe" Dolny ÂŚląsk - Test Failed, znaczy sie stuka. wwrrrrrr......
nic nie pozostało innego jak przekładnia kierownicza..... właśnie ja jadę wymienić, dodam ze Nowka zadna regeneracja.
Na Końcu dodam ze to stukanie, jest głuche delikatne i nie zawsze, bywa ze Auto trzęsie się jak galareta jadać do dziurach i nic,
specyficzne poprzeczne duże nierówności typu kocie łby zaczyna się jazda Stereo zaz z lewej raz z prawej.
stuknie sobie raz stuknie sobie 2 i cisza.... jakaś masakra mogłoby walić przy najmniej wiedziałbym gdzie.
No nic innego pomysłu nie mam została tylko maglownica.
Pozdrawiam.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 12
- Rejestracja: 18 gru 2008, 15:12
- Imię: Kozik
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2005
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 180KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: śląsk
Panowie ja również miałem problem z głuchymi stukami oraz pływaniem samochodu. Przerabiałem wymiany górnych wahaczy, wymianę amortyzatorów i wkońcu doszedłem, iż mam wybite tuleje sanek pod silnikiem!!! 250tyś wytrzymały tak więc radzę je zbadać u mnie pomogło prowadzi się pewniej i jest cicho ze stukami.
U mnie Auto nie pływało, mechanik sprawdzał tez kołyski prowadziło się jak nowe.
Wymiana Maglownicy Pomogła Cisza nastała !
Stuknięcia "klup-klup" dosłownie Taki cichy dÂźwięk był zawsze słyszalny przy wjeżdżaniu na krawężnik z mała prędkością 5-10 kmh na skręconych kolach
Na drogach kupa dziur, seria i nic cisza, aauto sie trzesie jak galareta nic nasluchujesz nic.....
przejeżdżasz jeszcze raz ta sama droga te same dziury i "klup" i znowu cisza.
Dlatego było to tak trudne do wyłapania, a ze u mnie musi być wszystko na 101% to mnie szlak trafiał.
Suma summarum mam teraz nowe wahacze Górne, nowe poduszki amortyzatora, nowe amortyzatory, nowe łączniki, no i nowa maglownice, która udało mi się wygrać na aukcji za nie duże pieniądze. no i najważniejsze mam teraz swój spokój
A jeśli chodzi o różne numery maglownic , wszystkie pasują.....
Wymiana Maglownicy Pomogła Cisza nastała !
Stuknięcia "klup-klup" dosłownie Taki cichy dÂźwięk był zawsze słyszalny przy wjeżdżaniu na krawężnik z mała prędkością 5-10 kmh na skręconych kolach
Na drogach kupa dziur, seria i nic cisza, aauto sie trzesie jak galareta nic nasluchujesz nic.....
przejeżdżasz jeszcze raz ta sama droga te same dziury i "klup" i znowu cisza.
Dlatego było to tak trudne do wyłapania, a ze u mnie musi być wszystko na 101% to mnie szlak trafiał.
Suma summarum mam teraz nowe wahacze Górne, nowe poduszki amortyzatora, nowe amortyzatory, nowe łączniki, no i nowa maglownice, która udało mi się wygrać na aukcji za nie duże pieniądze. no i najważniejsze mam teraz swój spokój
A jeśli chodzi o różne numery maglownic , wszystkie pasują.....
Re: Zawieszenie
wojoo pisze:Mam dokładnie to samo ale ja to słyszę w lewym koleDany1107 pisze:Podpinam się. Mam podobny problem. Tyle ze mi coś stuka podczas skręcania,ale tylko przy bardzo małej prędkości np.podczas cofania.Z kabiny wydaje się jak by to było pod podłogą a dokładnie pod przednimi fotelami.Miał ktoś podobny problem.
_________________
Panowie znaleÂźliście przyczynę??, mam to samo stuknięcie tak jakby pod fotelem kierowcy przy małej prędkości.
Na szarpakach nic nie mogą znaleÂźć.
Witam wszystkich,podpinam sie pod temat,jestem po wymianie zawieszenia cala prawa strona (wersja Angielska) i po wizycie w Angielskim ASO. Stukanie nadal nie ustapilo i nawet najlepsi fachowcy niemoga zdiagnozowac co jest nie tak.auto ma przebieg 120 tys.mil.pukanie wystepuje na poprzecznych nierownosciach i przy chamowaniu.technik powiedzial mi ze podpial mikrofon do gurnej czesci zawieszenia i ze to puka poduszka amortyzatora,ale jak joz pisalem wymienilem joz wszystko z wyjatkiem przekladni kier. i poduszek na kolysce.Pozdrawiam i prosze o jakas podpowiedz co jeszcze sprawdzic bo szczeze brakuje mi joz cierpliwosci.
Koledzy,
Podepnę się pod temat.
Mam podobne stuki jak kolega @STraits.
Z tym, że u mnie jest zawieszenie pneumatyczne. Czy w nim też są takie poduszki amortyzatota u góry między kielichem a mocowaniem do nadwozia? Co tam może tłuc?
Wrzucam rysunek z ASO może ktoś coś pomoże.
Dzieki.
Podepnę się pod temat.
Mam podobne stuki jak kolega @STraits.
Z tym, że u mnie jest zawieszenie pneumatyczne. Czy w nim też są takie poduszki amortyzatota u góry między kielichem a mocowaniem do nadwozia? Co tam może tłuc?
Wrzucam rysunek z ASO może ktoś coś pomoże.
Dzieki.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
------
Pozdrawiam,
Jarek.
Pozdrawiam,
Jarek.
tye pukania to jakas masakra
Dzisiaj bylem na dwoch stacjach diagnostycznych- szarpaki, brecga, 4 kolesi i ......nic! CZARNA MAGIa - amory ok - wymieniłem łączniki stab., gumy na stabilizatrze bo kiedyś w a8 mnie już tak zrobily w konia i wymienilem pol zawieszenia ale dalej nic |:_( wahacze ok - amory ok.
masakra jakas.....
masakra jakas.....
Re: tye pukania to jakas masakra
Jeśli ci stuka gdy hamujesz i wjeżdżasz w dziurę to masz to samo co u mnie wybita guma łącząca amortyzator z miechem aluminiowym tak przypuszczamwojtas570 pisze:Dzisiaj bylem na dwoch stacjach diagnostycznych- szarpaki, brecga, 4 kolesi i ......nic! CZARNA MAGIa - amory ok - wymieniłem łączniki stab., gumy na stabilizatrze bo kiedyś w a8 mnie już tak zrobily w konia i wymienilem pol zawieszenia ale dalej nic |:_( wahacze ok - amory ok.
masakra jakas.....
ps.tylko zestawu naprawczego nie znalazłem samych gum tez bo podobno takich tam nie ma zostaje kupować używki amortyzatory pneumatyczne komplet i liczyć na dobre gumy w nich !
to takie moje gdybanie bo nie rozbierałem i nie znalazłem nic na forach poza C5.
MOTOR ASB
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
TURBO GTB 2562
315PS 655NM
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 11
- Rejestracja: 08 lis 2011, 18:43
- Lokalizacja: kraków