Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5] Nierównomierne wycieranie się tarcz hamulcowych

Układ hamulcowy
Awatar użytkownika
Mayhem
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 262
Rejestracja: 16 kwie 2010, 19:46
Lokalizacja: Szczecin / Świdwin

Post autor: Mayhem » 12 mar 2012, 19:34

Damiano pisze:Bo u mnie jest to samo,
Też mam podobnie, tylko na przednich tarczach od zew. strony, ale zacząłem ostatnio bardziej intensywnie hamować i trochę udało mi się je wytrzeć. Problem zaczął się jak zaczął podać śnieg i deszcz, rdza zaczęła się osadzać, widać więc że największy docisk jest na środek i górną część tarczy, więc wydaje mi się że klocek układa się źle i najprawdopodobniej będzie to luz na prowadzeniach. Zaznaczam że mam ATE i problem zaczął się po przejechaniu 25 000 km , obecnie 28 000 km.
Rekos , jakiej masz firmy klocki i tarcze tak z ciekawości ?
CCCO AUDI A6 C5 1.9 TDI AFN 110 KM ;
* Climatronic, 4x Airbag, 2x heated and electric seats, Xenon lights *+ Alloys wheels 18" 225/40 *
+ tempomat
^ Szybkiego powrotu do zdrowia Robert ^ Fan F1

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 15 mar 2012, 17:57

Ja jak kupiłem to już tak było, ale to się coraz bardziej nasila, tzn jest coraz więcej niewytartego miejsca na tarczy. I nawet nie wiem jakiej firmy są klocki i tarcze, ale na pewno jest to coś co mnie uporczywie gryzie ;/ Jutro chyba biorę się za rozbieranie zacisków na części pierwsze, wyczyszczę je dobrze i od razu pomaluje na czerwono ;) tylko podpowie ktoś co zrobić z przewodem hamulcowym żeby płyn mi całkowicie nie wyciekł jak odkręcę zaciski?
Damiano

Awatar użytkownika
lightfighter87
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 29 sie 2010, 09:57
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: lightfighter87 » 15 mar 2012, 18:14

To że płyn ucieknie tym się nie przejmuj, ważne żeby później porządnie odpowietrzyć. Zacisk trzyma się na dwóch śrubach 17(dobrze jest użyć grzechotki). Bierzesz zacisk na stół, wiertarka ze szczotką drucianą i jedziesz po całości, czyścisz prowadnice, tłoczek tak aby się błyszczał i miejsca mocowania przewodów hamulcowych.

Do szczęścia będą potrzebne:

zestaw naprawczy gumek --> na zacisku masz podaną średnicę, standardowo jest 57mm ok. 15zł

smar do prowadnic Wurth w małych tubkach - 5 zł szt.

pasta ATE Bremszylinder - nie wolno stosować niczego innego , np. biały smar wchodzi w reakcję z płynem hamulcowym powodując blokowanie tłoczka lub zacinanie, ok.25 zł za tubkę

Problem może pojawić się z gumką osłaniającą tłoczek, ale jak użyjesz wyobraźni to wejdzie od razu :) Sprawdź czy jarzmo bez oporów pracuje w nowych gumkach, jeżeli nie to trzeba dać więcej smaru.

Po wszystkim wciśnij tłoczek do samego koĂąca żeby nie było problemów ze zmieszczeniem klocków.

Uporasz się z tym w godzinę i będziesz miał satysfakcję że klocki ładnie odbijają i będą się równo ścierać nie rysując tarczy.

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 15 mar 2012, 18:50

Mam kilka pytaĂą dotyczących odpowiedzi lightfighter87
1) Czy może być smar do prowadnic ATE plastilube? http://allegro.pl/smar-do-zaciskow-hamu ... 43339.html (akurat taki mam w domu)
2) Czy ta pasta ATE Bremszylinder jest konieczna? i do czego mam jej dokładnie użyć? Bo musiał bym specjalnie jechać do konkretniejszego motoryzacyjnego, bo u mnie takich rzeczy nie mają ;/
3) Zestaw naprawczy gumek to jest standardowy i będzie pasował jak powiem do jakiego auta? I czy ten zestaw na pewno wymieniać? A jak stare gumki będą w dobrym stanie?
4) Co teraz z tarczami? wyrównać je papierem ściernym w miarę możliwość? a klocki tez zetrzeć trochę na betonie, czy nic nie ruszać z klockami?
5) Kupiłem taki Lakier czerwony z tikkurilli: http://www.tikkurila.fi/teollinen_maala ... olimaalit/
ale teraz to tak myślę i nawet nie wiem czy on się nadaje? żeby po prostu praca nie poszła na marne...i dodam że kupiłem jedną puszkę 400ml. Wystarczy na 4 zaciski hamulcowe i w ogóle będzie dobra, nie odejdzie?

No to chyba na tyle;) Sory że tak dokładnie o wszystko pytam, ale wolę mieć czarno na białym ;)
Pozdrawiam

[ Dodano: 2012-03-16, 19:29 ]
No i dzisiaj przed rozpoczęciem prac nad zaciskami zrobiłem foty jak to wygląda:

Obrazek

Obrazek

I dzisiaj zaciski mam wyczyszczone, ale dalej nie pomalowane. Pytania do postu wyżej dalej aktualne. Czekam na odpowiedź i wtedy maluje ;D
Damiano

Awatar użytkownika
Mirras
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 06 lut 2012, 15:53
Lokalizacja: Reńska Wieś/k Koźla

Post autor: Mirras » 17 mar 2012, 01:18

majster wszystko ładnie pięknie ale masz głębokie wżery rdzy w tarczy tarcza juz jest krzywo zebrana wiec klocki też jeszcze pewnie klocki masz spalone (mają takie rowki i spękania?) będziesz miał problem zeby to doprowadzić do ładu i raczej nic fajnego z tego nie wyjdzie :(
auto pewnie długo stało?
nieważne czym jeździsz, ważne że to AUDI

Awatar użytkownika
Damiano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 20 sty 2011, 15:59
Lokalizacja: Łódzkie

Post autor: Damiano » 17 mar 2012, 17:37

No właśnie nie ma głębokich wżer na tarczy, to tylko tak na zdjęciu widać. Ogólnie tam gdzie właśnie na tarczy jest taka rdza to podejrzewam że wogóle go klocek nie wziął od nowości tarczy, a jak zbiłem nagar to rantu tam prawie wogóle niema na tarczy, a więc musiało to być wszystko razem niedawno zakładane nowe tylko że nikt nie wyczyścił prowadnic i stąd tak nierówne branie nowego kompletu. Wymyśliłem że tarczę dam do tokarza żeby liznął z obydwu stron, wtedy będzie jak ewidętnie nowa tarcza. I do tego założę nowy komplet klocków i chyba już powinno być ok. A klocki nie są wogóle spalone, są też w dobrej kondycji, tylko nierówno już są starte i dlatego nowy komplet będę musiał klocków kupić do takich tarcz jak przetoczę. I na kolejne pytanie odp to auto cały czas jeździ, w ogóle nie stoi, ja mam to auto 9miesięcy i zrobiłem nim ok 15 tysięcy i tak już wyglądały tarcze jak kupiłem. A jeźdzę delikatnie i wolno a więc stad brak zużycia tarczy.

[ Dodano: 2012-03-19, 21:07 ]
No dzisiaj prace poszły do przodu ;)
Zaciski wymalowane i tarcze wyrównane na tokarce i są jak nowe. Jak poskładam to wrzucę efekt koĂącowy ;D tylko jeszcze potrzebuję dokupić nowe klocki, jakie najbardziej polecacie? nie chce kupić jakiegoś chłamu, chyba lepiej dołożyć i lepsze kupić

[ Dodano: 2012-03-20, 22:52 ]
No widać że są jeszcze ludzie którzy naprawdę lubią pomagać ;) Wielkie dzięki dla kolegi Fenomenalny <brawo>
Może kiedyś w przyszłości uda się wypić browarka razem ;)
Damiano

rekos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 23 wrz 2010, 13:49
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: rekos » 07 paź 2012, 13:16

Witam!

Długo mnie tutaj nie było. Problem występuje nadal. Zostawiłem to tak jak było i jeżdżę. Zastanawiam się nad zakupem nowego kompletu. Ponoć tarcze zimmermann cieszą się dobrą opinią, co Wy na to?

Mayhem 2012-03-12, 19:34 napisał:
Rekos , jakiej masz firmy klocki i tarcze tak z ciekawości ?
tarcze: TRW
klocki: Remsa

Pozdrawiam!!!

Awatar użytkownika
kicker
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 31 sty 2012, 23:10
Lokalizacja: Lubartów

Post autor: kicker » 09 paź 2012, 15:45

Miałem to samo, nie równo zbierały klocki, po wymianie gumowych prowadnic (UWAGA! kupić najlepiej oryginał) problem znikł, przed oryginalnymi prowadnicami miałem jakieś tanie i wytrzymały 2 tyś km.

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 17 sty 2013, 17:48

Kicker,
Mówisz o gumowych prowadnicach, ponieważ daleko mi do bycia ekspertem. :] O ile się nie mylę to w zacisku są prowadnice, w których porusza sie klocek hamulcowy. Rozumiem, że twoje się schrzaniły i klocki nie chodziły tak jak powinny. Ale gdzie tam jest guma?

Z góry dzięki za odpowiedź :)

Kapec31
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 98
Rejestracja: 09 mar 2012, 20:33
Lokalizacja: Marchtrenk (Austria) Wałbrzych

Post autor: Kapec31 » 17 sty 2013, 22:13

Audiowizualny guma "pokrywa" tłoczek, ta guma jest po to, aby brud się do środka nie dostawał, jak tłoczek wychodzi i się chowa.
Opel Vectra A 1,6 (było i minęło)
Audi 80 B3 1,8 (było i minęło)
Toyota Carina E 1,6 (było i minęło)
Audi 80 B4 2,0 (było i minęło)
Suzuki SX 4 1,6 (było i minęło)
Opel Omega B 2,0 (było i minęło)
Audi A6 Avant :) jest i niech trwa dalej
Audi A3 Quattro dla żonki :)

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 18 sty 2013, 16:14

Wszystko jasne, dzięki.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 25 sty 2013, 13:34

u mnie problem znikł po wym tarcz klocków i sprężyn .a przyczyną było założenie do nowych tarcz klocków po przebiegu 500km (prawie nowych) jednak to prawie robi wielką różnice

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 25 sty 2013, 15:15

Dzięki za info. Ale szczerze sądzę, że wymiana tarcz i klocków nie miała wiele do rzeczy no chyba że dwie okładziny miałyby różna miękkość :) ale mogę być w błędzie.

A przy okazji się zapytam. W naszych A6 z przodu jest nacisk 1-tloczkowy. To jak to jest, że klocki naciskają na tarcze z dwóch stron? To właśnie sprezyna za to odpowiada?

Z góry dzieki za odpowiedź

Awatar użytkownika
Naprawa Audi A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1352
Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Naprawa Audi A6 » 25 sty 2013, 16:30

Audiowizulany pisze:A przy okazji się zapytam. W naszych A6 z przodu jest nacisk 1-tloczkowy. To jak to jest, że klocki naciskają na tarcze z dwóch stron? To właśnie sprezyna za to odpowiada?

Z góry dzieki za odpowiedź
Zacisk jest jedno tłoczkowy - zgadza się. Tłoczek naciska na wewnętrzny klocek, a siła ta jednocześnie przesuwa cały korpus w przeciwnym kierunku, co skutkuje jednoczesnym zaciśnięciem klocka zewnętrznego. Dokładną pracę widać po zdjęciu koła i naciśnięciu pedału hamulca.

Audiowizulany
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 51
Rejestracja: 28 lut 2012, 19:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Audiowizulany » 25 sty 2013, 19:14

Dzięki :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga