Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 22 gru 2012, 10:00

Nie pamiętam dokładnie musiałbym podliczyć +/- 3500 zł -> same części ORI Audi

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 22 gru 2012, 16:33

nikos, 2 tys za robotę , uważam za cenę w sam raz jak na tak duży nakład pracy , .Jak pytałem znajomych mechaników to właśnie w tym przedziale kształtowały się ceny (1700-1900zł). Cena za czesci w aso 3500 , to rozumiem że z 30% rabatem ? . Ja tak tylko narazie badam temat , bo problem jeszcze u mnie nie występuje (i oby nie wystąpił).

Ponawiam pytanie do osób znających dokładnie bloki pomiarowe silnika 3.0TDi , czy w jakimś kanale zobaczymy jakieś początki końca rozrządu ? (domyślam się że rozciągniety łańcuch zaburza już w jakimś stopniu synchronicazję wału korbowego z wałkami rozrządu)

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 22 gru 2012, 16:56

slg pisze:nikos, 2 tys za robotę , uważam za cenę w sam raz jak na tak duży nakład pracy , .Jak pytałem znajomych mechaników to właśnie w tym przedziale kształtowały się ceny (1700-1900zł). Cena za czesci w aso 3500 , to rozumiem że z 30% rabatem ? . Ja tak tylko narazie badam temat , bo problem jeszcze u mnie nie występuje (i oby nie wystąpił).
To oby nie występował !
Części po max zniżkach ORI Audi, ale góra nie z ASO, natomiast dół z ASO z rabatem.
Bo jak pisałem wcześniej pierwotnie miałem samą górę robić, ale potem po wspólnych analizach z mechanikiem zdecydowaliśmy, że będę robił całość - więc żeby nie czekać już na części brałem dół w ASO.

Pozdrawiam

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 02 sty 2013, 09:23

Czytam ten watek i wasze wypowiedzi i jestem zdruzgotany.Koszt wymiany tego rozrzadu to ogolnie jakas kpina.jaki byl sens montowania tych lancuszkow skoro wytrzymuja tylko 150 tys.moja a6 zakupilem w zeszlym roku.wrzucone w to auto 3tys w oponki nowe 1000zl tarcze z klockami.teraz bede wymienial dwumas i sprzeglo koszt okolo 4 tys.ogolnie porazka.to daje prawie 10tys na starcie. nie liczylem do tego nowych ksenonkow napelniania klimy i wymiany wszystkich filtorwo i olejow nowej nawigacji i naprawy zmieniarki.rozrzad poki co sie nie odzywal ale teraz przy minusowych temp rechocze przy starcie przez kilka sekund.ale sila rzeczy nie dam rady wtym roku wydac 7tys na wymiane rozrzadu wiec moze uda sie przezlizgnac caly rok bez awarii.moral z tego taki ze nie jestesmy normalni a audi a6 to wielka skarbonka. i tego chyba nikt nie zprzeczy z forumowiczy.patrzac relanie w auto na starcie trzeba wlozyc 20tys.drugi raz napewno auta se stajni audi nie kupie i nie polece.wygoda i prezencja to nie wszystko

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 02 sty 2013, 21:15

Zauważyłem jedną regułę ( nie wiem czy prawidłowo)
Ale tam gdzie wymienia się olej co 15 tyś km, napinacze nie odzywają się, albo odzywają się przy o wiele większych przebiegach niż u tych co serwisują w trybie long -life.
Ja miałem serwisowany w trybie long w ASO ( u poprzedniego właściciela)- średnio co 28-30 tyś km
I napinacze odezwały się przy przebiegu około 190 tyś km ( kupiłem przy 184 ). Obecnie mam 207 tyś km i zamierzam wymieniać olej cały czas co 15-18 tyś km.

Awatar użytkownika
Seba3.0TDI
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 12 lut 2012, 16:54
Imię: Seba
Rocznik: 2013
Moje auto: RS6 C7
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: śląskie

Post autor: Seba3.0TDI » 03 sty 2013, 20:49

Osobiście mam już 340 tyś km na liczniku i nie zauważyłem przy zapalaniu że coś "grzechoce" :) ,samochód od nowości w "rodzinie", olej wymieniam co 10 000 tyś km, od nowości zalewany olejem Shell i nie zamierzam tego zmieniać, pozdrawiam...

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 04 sty 2013, 11:23

to znowu wiem więcej
a 2.7 i 3.0 są bliźniacze ?

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 06 sty 2013, 00:31

jakie sa wlasciwie objawy zepsutego rozrzadu.ktos z was naprawial to w silniku v6.na moim auto mam 180tys km poprzedni wlasciciel zapewnia ze wymienial napinacze przy okolo 140tys km. fakt ze jak odpalam jest jeden taki brzęk ale pozniej chodzi juz normalnie.

[ Dodano: 2013-01-06, 01:14 ]
ten brzek jest rowny z momentem zapalenia auta.latem takich objawow nie mial myslicie ze to moze byc rozrzad?

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 06 sty 2013, 21:10

lechu168 pisze:jakie sa wlasciwie objawy zepsutego rozrzadu.ktos z was naprawial to w silniku v6.na moim auto mam 180tys km poprzedni wlasciciel zapewnia ze wymienial napinacze przy okolo 140tys km. fakt ze jak odpalam jest jeden taki brzęk ale pozniej chodzi juz normalnie.

[ Dodano: 2013-01-06, 01:14 ]
ten brzek jest rowny z momentem zapalenia auta.latem takich objawow nie mial myslicie ze to moze byc rozrzad?
W zimę rozrząd bardziej słychać. U mnie przy +/- 190 tyś km zaczął występować ten jak to nazwałeś "brzęk" przy odpalaniu.
Wg mnie to prawdopodobnie jest rozrząd.

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 06 sty 2013, 22:15

mhm no oby to nie byl rozrzad.wydaje mi sie ze moze to byc cos ze swiecami moze to byc powodem ale nie jestem fachowcem.pzdr

igorw

Post autor: igorw » 06 sty 2013, 22:16

nikos pisze:W zimę rozrząd bardziej słychać.
Nieprawda: w lecie olej jest rzadszy i szybciej odpływa z napinaczy - jest tu dyskusja na ten temat i Piotruś jednoznacznie to określił.
lechu168 pisze:wymienial napinacze przy okolo 140tys km
Pewnie tylko górne - a nawet nie wiadomo czy oba, a problem jest w dolnym. Aby go wymienić trzeba wyciągać silnik.
Mój grzechocze od kiedy go kupiłem tj ok 124 tys km (oryginalne). Wczoraj odpalał przy mnie taki jak mój i było to samo. Na razie z tym jeżdżę bo to sporo kasy.

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 06 sty 2013, 22:36

ja tez z tym jezdze budzet zamkniety inne naprawy trzeba zrobic;p

radmajor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 lut 2012, 11:36
Imię: Radek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: siedlce

Post autor: radmajor » 08 sty 2013, 00:45

Tak czyta i czytam o tym pechowym rozrządzie.

Powiedzice mi:

Czy komuś przez to grzechotanie padł silnik , czy przeskoczył rozrząd ??

Czy jest kots taki na forum , ze musiał przez to wymieniać lub naprawiać silnik ??

Duzo jest w niemczech , nawet na niemeickich ogloszeniach audi 3.0 tdi z tzw MOTORSCHADEN ( uszkodzony silnik ) ale ciekawe czy to tylko z powodu rozdzadu, czy z innych powodów

i czy te cześć do wymiany rorzadu ( napinacze,łańcuchy ) to kupić w ASO , czy ewentualnie od innych producentów,. np: napinacze górne FEBI sa na allegro po 400 zł

Dzieki za odpowiedzi

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 08 sty 2013, 10:54

radmajor pisze:Tak czyta i czytam o tym pechowym rozrządzie.

Powiedzice mi:

Czy komuś przez to grzechotanie padł silnik , czy przeskoczył rozrząd ??

Czy jest kots taki na forum , ze musiał przez to wymieniać lub naprawiać silnik ??

Duzo jest w niemczech , nawet na niemeickich ogloszeniach audi 3.0 tdi z tzw MOTORSCHADEN ( uszkodzony silnik ) ale ciekawe czy to tylko z powodu rozdzadu, czy z innych powodów

i czy te cześć do wymiany rorzadu ( napinacze,łańcuchy ) to kupić w ASO , czy ewentualnie od innych producentów,. np: napinacze górne FEBI sa na allegro po 400 zł

Dzieki za odpowiedzi
np Aronowi przeskoczył,
ale nie tylko.

Myślę że spora część tych z
De to przez rozrzad, ewentualnie tłoki (
tu z kolei wtryski )

napinacze i pozostałe części tylko ori

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 08 sty 2013, 12:06

kilku osob na forum padl chyba silnik od tego ale nie wielu.a jesli go chcesz robic i masz dobrego fachowca do tego to skoro juz silnik chcesz wyjac to zrob mozliwie jak najwiecej.szkoda zeby dwa razy sie w to bawic a nizej tysiaca to ci silnika nikt nie niewyjmnie.pzdr

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja