Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive

[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd

Silniki wysokoprężne
radmajor
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 26 lut 2012, 11:36
Imię: Radek
Rocznik: 2006
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: siedlce

Post autor: radmajor » 08 sty 2013, 16:02

Dowiedzialem sie w ASO 4000 zł koszt całego rozrzadu, ale czytałem , ze wszystkich kół zębatych niema sensu wymieniac, czyli koszt rozrzadu bez kół zebatych wychodzi mi 3000 zł , za robote moj magik powiedział 1000 zł , i wyjmuje tylko skrzynie silnik zostaje, robił już tak i daje rade,

Powiedzcie mi czy te koła to wymieniac czy zostawić ,

u mnie az tak czesto to nie grzechocze przy uruchamianiu silnika, powiedzmy 3 razy na 10 odpaleń, wiec może jeszcze się wstrzymać z tą wymianą

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 08 sty 2013, 16:13

co do ceny czesci to sie nie orientuje bo nie bralem sie jeszcze za rozrzad.koledzy bardziej doswiadczeni z forum napewno doradza.rozrzad napewno bedziesz musial robic wiec jesli masz pieniadze to go zrob.swoja droga to masz chyba dobrego magika ze bez wyciagania silnika to zrobi.pzdr

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 08 sty 2013, 22:31

radmajor pisze:wyjmuje tylko skrzynie silnik zostaje

Zdecydowanie, żeby wszystko było ok trzeba silnik wyciągnąć cały !

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 18 sty 2013, 11:01

mógłby ktoś wrzucić wykaz WSZYSTKICH czesci poprawionych potrzebnych do wymiany kompletnego rozrzadu w 3.0TDi BMK ?

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 19 sty 2013, 11:50

dzownilem do aso bo niedlugo bede bral sei za wymiane rozrzadu. i jak dobrze zapamietalem to sa 3 lancuszki ,3 napinacze, i 5 kolek lub slizgow co serwis to inna wersja i nazwa:) w kazdym razie komplet to rozbierznosc cenowa tez bardzo duza. w moim regionie torun wola 5400zl za komplet, bydgoszcz 4100zl, gdansk wycenia to okolo 3tys zl za komplet.plus minus mozna dostac okolo 5% rabatu.pzdr

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 20 sty 2013, 08:29

lechu168 pisze:dzownilem do aso bo niedlugo bede bral sei za wymiane rozrzadu. i jak dobrze zapamietalem to sa 3 lancuszki ,3 napinacze, i 5 kolek lub slizgow co serwis to inna wersja i nazwa:) w kazdym razie komplet to rozbierznosc cenowa tez bardzo duza. w moim regionie torun wola 5400zl za komplet, bydgoszcz 4100zl, gdansk wycenia to okolo 3tys zl za komplet.plus minus mozna dostac okolo 5% rabatu.pzdr
Za 3tys to nie komplet.
A każde Aso pod pojęciem kompletny rozrzad rozumie coś innego.
Prosty przykład tak na prawdę są 4 napinacze . . . Jeszcze jest jeden malutki... Drugi czy w wycenie masz tez pasek z napinaczem od pompy ? On tez powinien być w komplecie wymieniony !
Niech ci to lepiej mechanik co będzie wymieniał ogarnie
Jak wyjmujesz silnik wymien od razu płyn w wspomaganiu oraz chlodniczy żeby nie wlewac starego.

huano
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 10
Rejestracja: 03 gru 2012, 16:51
Lokalizacja: Toruń

Post autor: huano » 20 sty 2013, 11:23

lechu168 pisze:dzownilem do aso bo niedlugo bede bral sei za wymiane rozrzadu. i jak dobrze zapamietalem to sa 3 lancuszki ,3 napinacze, i 5 kolek lub slizgow co serwis to inna wersja i nazwa:) w kazdym razie komplet to rozbierznosc cenowa tez bardzo duza. w moim regionie torun wola 5400zl za komplet, bydgoszcz 4100zl, gdansk wycenia to okolo 3tys zl za komplet.plus minus mozna dostac okolo 5% rabatu.pzdr

masz jakiegoś znajomego w serwisie że podali Ci cenę 5400 ?? to jest cena z robocizną czy same graty ?? Mi wyceniali rozrząd z 3 tyg. temu w ASO na wschodniej i powiedzieli 6000 z robotą....dziwna sprawa <uoee>
Miej w*****ane a będzie ci dane !!

slg
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 16 gru 2010, 07:42
Lokalizacja: Stoczek / Lubelskie

Post autor: slg » 20 sty 2013, 11:30

właśnie dlatego przydałby się w tym temacie wykaz WSZYSTKICH częsci żeby dobrze wymienić rozrząd , a wyceny już sobie każdy będzie robił we własnym zakresie :)

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 20 sty 2013, 13:33

Panowie... jeśli mówicie o wymianie rozrządu i cenach za nią, to doprecyzujcie, czy chodzi o wymianę samej 'góry', czy całości <okok>

lechu168
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 242
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
Imię: Lech
Rocznik: 2004
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: lechu168 » 20 sty 2013, 14:37

Te ceny ktore podalem to sa ceny komplentego rozrzadu z wsyzskim komponentam potrzebnymi do wymiany.i to sa ceny tylko czesci.robocizna jak dobrze pamietam to w toruniu policzyli sobie 5 tys.w pozostlaych juz nie pytalem bo mi sie odechcialo:)

[ Dodano: 2013-01-20, 14:38 ]
w poniedizelk jeszcze bede dzownic do Gdanska. i wrzuce do tematu wykaz wszystkich czesci moze sie komus przyda cene kazdego komponentu tez dodam.pzdr

gorn22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 28 lut 2013, 16:33
Lokalizacja: Nysa

Post autor: gorn22 » 04 mar 2013, 11:54

darekm pisze:Szanowni koledzy.
Temat "rumolących" motorów 2.7 - 3.0 TDI został rozwiązany.
Przetestowałem to na swoim aucie z silnikiem 3.0TDI. W autach do 2006 roku, problem ten pojawia się bardzo często nawet przy nieiwielkich przebiegach. Główną przyczyną są górne napinacze (prawy i lewy) które należy wymienić na nowe z aktualnymi oznaczeniami katalogowymi (po modernizacji). Można to zrobić bez wyjmowania silnika, lecz musi to wykonać doświadczony mechanik, który zna te silniki. Mój mechanik wykonał jeszcze jeden patent, o którym nie chciał mi powiedzieć, bo sama wymiana napinaczy nie dała zadowalających efektów. Cała zabawa trwała 1 dzień roboczy i kosztowała ok 2000 zł razem z częściami (napinacz 1 szt - ok. 600 zł w serwisie audi). W tej chwili auto zapala bez "rumolenia". Jest wszystko OK.
P.S. Szkoda tylko , że autoryzowane serwisy robią z tej usterki tak duży problem i każą nam wymieniać cały rozrząd z wyjmowaniem silnika i płacić ok 8000 - 10000 zł. Zgroza!!

Pozdrawiam Darek z ÂŁodzi.
chociaż jeden post z info że można inaczej i taniej , dzięki Darek
Model 25 jahre WEBA Edition

MaTyS
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1889
Rejestracja: 11 sie 2009, 09:15
Imię: MaTyS
Rocznik: 2012
Moje auto: A6 C7
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Iława

Post autor: MaTyS » 04 mar 2013, 12:40

Według mnie sprawa jest prosta i było już o tym pisane. Nie ma powodów, dla których dolna część rozrządu zużywała by się mniej od górnej. Jak się nie mylę to chyba Piotruś pisał, że na dolną działają większe siły.
Wymieniając samą górę co najwyżej poprawisz sobie samopoczucie.

gorn22
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 28 lut 2013, 16:33
Lokalizacja: Nysa

Post autor: gorn22 » 04 mar 2013, 13:52

fakt !!! <okok>

[ Dodano: 2013-03-04, 14:32 ]
tmr pisze::lol:
no bo tutaj wychodzi tak, że te silniki to złom.... <rotfl> a wychodzi tak, bo jest sporo wypowiedzi ludzi, którzy o silniku owym przeczytali właśnie przed chwilą w tym wątku... ;-) ... a część którzy doświadczyli owego opisanego problemu ma auta albo z początku produkcji, albo zwyczajnie zakatowane (albo jedno i drugie... ).

Ja zachorowałem na A6 z tym silnikiem jak kiedyś ktoś znajomy wiózł mnie tym autem. Zerknąłem na licznik i nie wierzyłem własnym oczom - było ponad 400tys km a gość powiedział że poza przeglądami nic z nim nie robił. Dodatkowo auto wyglądało i jechało "jak nowe"... ;-) ... btw auto 3.0tdi z 2005 roku... :-P
No więc kupiłem A6 i to właśnie z tym silnikiem. I powiem wszystkim że po przejechaniu parudziesięciu tysięcy kilometrów jestem z niego bardzo zadowolony. I nie zamieniłbym na żadne inne. ...
... No może na mojego fiata 125p z 1989 roku.... ale to zupełnie inna historia... :-P
o jezuuu!!! nareszcie coś mądrego i życiowego 100 punk. za wypowiedz z autopsji wziętą !!!

czy jest ktoś kto mimo szwargotania napinacza dalej jeÂździł j co z tego wynikło?
Model 25 jahre WEBA Edition

3.0 BMK 224KM

Post autor: 3.0 BMK 224KM » 05 mar 2013, 11:28

Tak czy inaczej cos warto z tym zrobic niz to by sie w trasie sie stalo- przeskoczenie
Wtedy to jest problem

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 339
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 05 mar 2013, 23:19

Poświęciłem trochę czasu i przeczytałem z 90% postów o rozrządzie.Podejrzewam że jest nas kilka tysięcy użytkowników z tym problemem.Ale żaden z klubowiczów nie pochwalił się że jemu przeskoczył łańcuch.W jednym z postów napisane jest że na 99,9% łańcuch może przeskoczyć tylko przy odpalaniu zimnego silnika.Słaba pociecha ala zawsze.
Pozdrawim <luzik>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl