[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 lut 2012, 11:36
- Imię: Radek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: siedlce
Dowiedzialem sie w ASO 4000 zł koszt całego rozrzadu, ale czytałem , ze wszystkich kół zębatych niema sensu wymieniac, czyli koszt rozrzadu bez kół zebatych wychodzi mi 3000 zł , za robote moj magik powiedział 1000 zł , i wyjmuje tylko skrzynie silnik zostaje, robił już tak i daje rade,
Powiedzcie mi czy te koła to wymieniac czy zostawić ,
u mnie az tak czesto to nie grzechocze przy uruchamianiu silnika, powiedzmy 3 razy na 10 odpaleń, wiec może jeszcze się wstrzymać z tą wymianą
Powiedzcie mi czy te koła to wymieniac czy zostawić ,
u mnie az tak czesto to nie grzechocze przy uruchamianiu silnika, powiedzmy 3 razy na 10 odpaleń, wiec może jeszcze się wstrzymać z tą wymianą
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 242
- Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
- Imię: Lech
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podkarpacie
dzownilem do aso bo niedlugo bede bral sei za wymiane rozrzadu. i jak dobrze zapamietalem to sa 3 lancuszki ,3 napinacze, i 5 kolek lub slizgow co serwis to inna wersja i nazwa:) w kazdym razie komplet to rozbierznosc cenowa tez bardzo duza. w moim regionie torun wola 5400zl za komplet, bydgoszcz 4100zl, gdansk wycenia to okolo 3tys zl za komplet.plus minus mozna dostac okolo 5% rabatu.pzdr
Za 3tys to nie komplet.lechu168 pisze:dzownilem do aso bo niedlugo bede bral sei za wymiane rozrzadu. i jak dobrze zapamietalem to sa 3 lancuszki ,3 napinacze, i 5 kolek lub slizgow co serwis to inna wersja i nazwa:) w kazdym razie komplet to rozbierznosc cenowa tez bardzo duza. w moim regionie torun wola 5400zl za komplet, bydgoszcz 4100zl, gdansk wycenia to okolo 3tys zl za komplet.plus minus mozna dostac okolo 5% rabatu.pzdr
A każde Aso pod pojęciem kompletny rozrzad rozumie coś innego.
Prosty przykład tak na prawdę są 4 napinacze . . . Jeszcze jest jeden malutki... Drugi czy w wycenie masz tez pasek z napinaczem od pompy ? On tez powinien być w komplecie wymieniony !
Niech ci to lepiej mechanik co będzie wymieniał ogarnie
Jak wyjmujesz silnik wymien od razu płyn w wspomaganiu oraz chlodniczy żeby nie wlewac starego.
lechu168 pisze:dzownilem do aso bo niedlugo bede bral sei za wymiane rozrzadu. i jak dobrze zapamietalem to sa 3 lancuszki ,3 napinacze, i 5 kolek lub slizgow co serwis to inna wersja i nazwa:) w kazdym razie komplet to rozbierznosc cenowa tez bardzo duza. w moim regionie torun wola 5400zl za komplet, bydgoszcz 4100zl, gdansk wycenia to okolo 3tys zl za komplet.plus minus mozna dostac okolo 5% rabatu.pzdr
masz jakiegoś znajomego w serwisie że podali Ci cenę 5400



Miej w*****ane a będzie ci dane 

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 242
- Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
- Imię: Lech
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podkarpacie
Te ceny ktore podalem to sa ceny komplentego rozrzadu z wsyzskim komponentam potrzebnymi do wymiany.i to sa ceny tylko czesci.robocizna jak dobrze pamietam to w toruniu policzyli sobie 5 tys.w pozostlaych juz nie pytalem bo mi sie odechcialo:)
[ Dodano: 2013-01-20, 14:38 ]
w poniedizelk jeszcze bede dzownic do Gdanska. i wrzuce do tematu wykaz wszystkich czesci moze sie komus przyda cene kazdego komponentu tez dodam.pzdr
[ Dodano: 2013-01-20, 14:38 ]
w poniedizelk jeszcze bede dzownic do Gdanska. i wrzuce do tematu wykaz wszystkich czesci moze sie komus przyda cene kazdego komponentu tez dodam.pzdr
chociaż jeden post z info że można inaczej i taniej , dzięki Darekdarekm pisze:Szanowni koledzy.
Temat "rumolących" motorów 2.7 - 3.0 TDI został rozwiązany.
Przetestowałem to na swoim aucie z silnikiem 3.0TDI. W autach do 2006 roku, problem ten pojawia się bardzo często nawet przy nieiwielkich przebiegach. Główną przyczyną są górne napinacze (prawy i lewy) które należy wymienić na nowe z aktualnymi oznaczeniami katalogowymi (po modernizacji). Można to zrobić bez wyjmowania silnika, lecz musi to wykonać doświadczony mechanik, który zna te silniki. Mój mechanik wykonał jeszcze jeden patent, o którym nie chciał mi powiedzieć, bo sama wymiana napinaczy nie dała zadowalających efektów. Cała zabawa trwała 1 dzień roboczy i kosztowała ok 2000 zł razem z częściami (napinacz 1 szt - ok. 600 zł w serwisie audi). W tej chwili auto zapala bez "rumolenia". Jest wszystko OK.
P.S. Szkoda tylko , że autoryzowane serwisy robią z tej usterki tak duży problem i każą nam wymieniać cały rozrząd z wyjmowaniem silnika i płacić ok 8000 - 10000 zł. Zgroza!!
Pozdrawiam Darek z ÂŁodzi.
Model 25 jahre WEBA Edition
fakt
!
[ Dodano: 2013-03-04, 14:32 ]
!
czy jest ktoś kto mimo szwargotania napinacza dalej jeÂździł j co z tego wynikło?


[ Dodano: 2013-03-04, 14:32 ]
o jezuuu!!! nareszcie coś mądrego i życiowego 100 punk. za wypowiedz z autopsji wziętątmr pisze::lol:
no bo tutaj wychodzi tak, że te silniki to złom....a wychodzi tak, bo jest sporo wypowiedzi ludzi, którzy o silniku owym przeczytali właśnie przed chwilą w tym wątku...
... a część którzy doświadczyli owego opisanego problemu ma auta albo z początku produkcji, albo zwyczajnie zakatowane (albo jedno i drugie... ).
Ja zachorowałem na A6 z tym silnikiem jak kiedyś ktoś znajomy wiózł mnie tym autem. Zerknąłem na licznik i nie wierzyłem własnym oczom - było ponad 400tys km a gość powiedział że poza przeglądami nic z nim nie robił. Dodatkowo auto wyglądało i jechało "jak nowe"...... btw auto 3.0tdi z 2005 roku... :-P
No więc kupiłem A6 i to właśnie z tym silnikiem. I powiem wszystkim że po przejechaniu parudziesięciu tysięcy kilometrów jestem z niego bardzo zadowolony. I nie zamieniłbym na żadne inne. ...
... No może na mojego fiata 125p z 1989 roku.... ale to zupełnie inna historia... :-P

czy jest ktoś kto mimo szwargotania napinacza dalej jeÂździł j co z tego wynikło?
Model 25 jahre WEBA Edition
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
Poświęciłem trochę czasu i przeczytałem z 90% postów o rozrządzie.Podejrzewam że jest nas kilka tysięcy użytkowników z tym problemem.Ale żaden z klubowiczów nie pochwalił się że jemu przeskoczył łańcuch.W jednym z postów napisane jest że na 99,9% łańcuch może przeskoczyć tylko przy odpalaniu zimnego silnika.Słaba pociecha ala zawsze.
Pozdrawim
Pozdrawim
