[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd
nikos, 2 tys za robotę , uważam za cenę w sam raz jak na tak duży nakład pracy , .Jak pytałem znajomych mechaników to właśnie w tym przedziale kształtowały się ceny (1700-1900zł). Cena za czesci w aso 3500 , to rozumiem że z 30% rabatem ? . Ja tak tylko narazie badam temat , bo problem jeszcze u mnie nie występuje (i oby nie wystąpił).
Ponawiam pytanie do osób znających dokładnie bloki pomiarowe silnika 3.0TDi , czy w jakimś kanale zobaczymy jakieś początki końca rozrządu ? (domyślam się że rozciągniety łańcuch zaburza już w jakimś stopniu synchronicazję wału korbowego z wałkami rozrządu)
Ponawiam pytanie do osób znających dokładnie bloki pomiarowe silnika 3.0TDi , czy w jakimś kanale zobaczymy jakieś początki końca rozrządu ? (domyślam się że rozciągniety łańcuch zaburza już w jakimś stopniu synchronicazję wału korbowego z wałkami rozrządu)
To oby nie występował !slg pisze:nikos, 2 tys za robotę , uważam za cenę w sam raz jak na tak duży nakład pracy , .Jak pytałem znajomych mechaników to właśnie w tym przedziale kształtowały się ceny (1700-1900zł). Cena za czesci w aso 3500 , to rozumiem że z 30% rabatem ? . Ja tak tylko narazie badam temat , bo problem jeszcze u mnie nie występuje (i oby nie wystąpił).
Części po max zniżkach ORI Audi, ale góra nie z ASO, natomiast dół z ASO z rabatem.
Bo jak pisałem wcześniej pierwotnie miałem samą górę robić, ale potem po wspólnych analizach z mechanikiem zdecydowaliśmy, że będę robił całość - więc żeby nie czekać już na części brałem dół w ASO.
Pozdrawiam
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 242
- Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
- Imię: Lech
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podkarpacie
Czytam ten watek i wasze wypowiedzi i jestem zdruzgotany.Koszt wymiany tego rozrzadu to ogolnie jakas kpina.jaki byl sens montowania tych lancuszkow skoro wytrzymuja tylko 150 tys.moja a6 zakupilem w zeszlym roku.wrzucone w to auto 3tys w oponki nowe 1000zl tarcze z klockami.teraz bede wymienial dwumas i sprzeglo koszt okolo 4 tys.ogolnie porazka.to daje prawie 10tys na starcie. nie liczylem do tego nowych ksenonkow napelniania klimy i wymiany wszystkich filtorwo i olejow nowej nawigacji i naprawy zmieniarki.rozrzad poki co sie nie odzywal ale teraz przy minusowych temp rechocze przy starcie przez kilka sekund.ale sila rzeczy nie dam rady wtym roku wydac 7tys na wymiane rozrzadu wiec moze uda sie przezlizgnac caly rok bez awarii.moral z tego taki ze nie jestesmy normalni a audi a6 to wielka skarbonka. i tego chyba nikt nie zprzeczy z forumowiczy.patrzac relanie w auto na starcie trzeba wlozyc 20tys.drugi raz napewno auta se stajni audi nie kupie i nie polece.wygoda i prezencja to nie wszystko
Zauważyłem jedną regułę ( nie wiem czy prawidłowo)
Ale tam gdzie wymienia się olej co 15 tyś km, napinacze nie odzywają się, albo odzywają się przy o wiele większych przebiegach niż u tych co serwisują w trybie long -life.
Ja miałem serwisowany w trybie long w ASO ( u poprzedniego właściciela)- średnio co 28-30 tyś km
I napinacze odezwały się przy przebiegu około 190 tyś km ( kupiłem przy 184 ). Obecnie mam 207 tyś km i zamierzam wymieniać olej cały czas co 15-18 tyś km.
Ale tam gdzie wymienia się olej co 15 tyś km, napinacze nie odzywają się, albo odzywają się przy o wiele większych przebiegach niż u tych co serwisują w trybie long -life.
Ja miałem serwisowany w trybie long w ASO ( u poprzedniego właściciela)- średnio co 28-30 tyś km
I napinacze odezwały się przy przebiegu około 190 tyś km ( kupiłem przy 184 ). Obecnie mam 207 tyś km i zamierzam wymieniać olej cały czas co 15-18 tyś km.
- Seba3.0TDI
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 12 lut 2012, 16:54
- Imię: Seba
- Rocznik: 2013
- Moje auto: RS6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: śląskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 242
- Rejestracja: 10 cze 2012, 22:35
- Imię: Lech
- Rocznik: 2004
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Podkarpacie
jakie sa wlasciwie objawy zepsutego rozrzadu.ktos z was naprawial to w silniku v6.na moim auto mam 180tys km poprzedni wlasciciel zapewnia ze wymienial napinacze przy okolo 140tys km. fakt ze jak odpalam jest jeden taki brzęk ale pozniej chodzi juz normalnie.
[ Dodano: 2013-01-06, 01:14 ]
ten brzek jest rowny z momentem zapalenia auta.latem takich objawow nie mial myslicie ze to moze byc rozrzad?
[ Dodano: 2013-01-06, 01:14 ]
ten brzek jest rowny z momentem zapalenia auta.latem takich objawow nie mial myslicie ze to moze byc rozrzad?
W zimę rozrząd bardziej słychać. U mnie przy +/- 190 tyś km zaczął występować ten jak to nazwałeś "brzęk" przy odpalaniu.lechu168 pisze:jakie sa wlasciwie objawy zepsutego rozrzadu.ktos z was naprawial to w silniku v6.na moim auto mam 180tys km poprzedni wlasciciel zapewnia ze wymienial napinacze przy okolo 140tys km. fakt ze jak odpalam jest jeden taki brzęk ale pozniej chodzi juz normalnie.
[ Dodano: 2013-01-06, 01:14 ]
ten brzek jest rowny z momentem zapalenia auta.latem takich objawow nie mial myslicie ze to moze byc rozrzad?
Wg mnie to prawdopodobnie jest rozrząd.
Nieprawda: w lecie olej jest rzadszy i szybciej odpływa z napinaczy - jest tu dyskusja na ten temat i Piotruś jednoznacznie to określił.nikos pisze:W zimę rozrząd bardziej słychać.
Pewnie tylko górne - a nawet nie wiadomo czy oba, a problem jest w dolnym. Aby go wymienić trzeba wyciągać silnik.lechu168 pisze:wymienial napinacze przy okolo 140tys km
Mój grzechocze od kiedy go kupiłem tj ok 124 tys km (oryginalne). Wczoraj odpalał przy mnie taki jak mój i było to samo. Na razie z tym jeżdżę bo to sporo kasy.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 lut 2012, 11:36
- Imię: Radek
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: siedlce
Tak czyta i czytam o tym pechowym rozrządzie.
Powiedzice mi:
Czy komuś przez to grzechotanie padł silnik , czy przeskoczył rozrząd
Czy jest kots taki na forum , ze musiał przez to wymieniać lub naprawiać silnik
Duzo jest w niemczech , nawet na niemeickich ogloszeniach audi 3.0 tdi z tzw MOTORSCHADEN ( uszkodzony silnik ) ale ciekawe czy to tylko z powodu rozdzadu, czy z innych powodów
i czy te cześć do wymiany rorzadu ( napinacze,łańcuchy ) to kupić w ASO , czy ewentualnie od innych producentów,. np: napinacze górne FEBI sa na allegro po 400 zł
Dzieki za odpowiedzi
Powiedzice mi:
Czy komuś przez to grzechotanie padł silnik , czy przeskoczył rozrząd

Czy jest kots taki na forum , ze musiał przez to wymieniać lub naprawiać silnik

Duzo jest w niemczech , nawet na niemeickich ogloszeniach audi 3.0 tdi z tzw MOTORSCHADEN ( uszkodzony silnik ) ale ciekawe czy to tylko z powodu rozdzadu, czy z innych powodów
i czy te cześć do wymiany rorzadu ( napinacze,łańcuchy ) to kupić w ASO , czy ewentualnie od innych producentów,. np: napinacze górne FEBI sa na allegro po 400 zł
Dzieki za odpowiedzi
np Aronowi przeskoczył,radmajor pisze:Tak czyta i czytam o tym pechowym rozrządzie.
Powiedzice mi:
Czy komuś przez to grzechotanie padł silnik , czy przeskoczył rozrząd
Czy jest kots taki na forum , ze musiał przez to wymieniać lub naprawiać silnik
Duzo jest w niemczech , nawet na niemeickich ogloszeniach audi 3.0 tdi z tzw MOTORSCHADEN ( uszkodzony silnik ) ale ciekawe czy to tylko z powodu rozdzadu, czy z innych powodów
i czy te cześć do wymiany rorzadu ( napinacze,łańcuchy ) to kupić w ASO , czy ewentualnie od innych producentów,. np: napinacze górne FEBI sa na allegro po 400 zł
Dzieki za odpowiedzi
ale nie tylko.
Myślę że spora część tych z
De to przez rozrzad, ewentualnie tłoki (
tu z kolei wtryski )
napinacze i pozostałe części tylko ori