[a6 c6] 3.0 tdi jak poznać kończący się rozrząd
byłem ostatnio w Auto Premium Poznań i przy okazji poprosiłem o wydruk z ETKI z nr i cenami rozrządu, wygląda to następująco:
059 109 229 J- łańcuch nastawnika rozrządu- środek górny szt 1- 226,74zł
059 109 229 K- łańcuch nastawnika rozrządu- strona prawa szt 1- 226,74zł
059 109 229 L- łańcuch nastawnika rozrządu- strona lewa szt 1- 226,74zł
079 109 229 D- łańcuch nastawnika rozrządu- środek dolny szt 1- 226,74zł
079 109 510 M- prowadnica- środek górny szt 1- 110,98zł
059 109 469 F- prowadnica- szt 1- 54,83zł
059 109 469 E- prowadnica- szt 1- 54,83zł
057 109 218 K- napinacz łańcucha- strona prawa szt 1- 606,60
057 109 217 C- napinacz łańcucha- strona lewa szt 1- 606,60
079 109 507 G- napinacz łańcucha- szt 1- 206,70zł
079 109 467 AE- napinacz łańcucha- szt 1- 155,32zł
059 109 077 E- kolo łańcuchowe- Z=19 szt 2- 773,40zł
057 109 116 J- koło łańcuchowe- Z=25 szt 3- 186,93zł
079 109 570 AP- koło łańcuchowe- Z=25 szt 1- 189,03zł
razem wychodzi 3852,18zł za to wszystko co w/w. brakuje pewnie jakiś śrubek, nakrętek, uszczelek, ale wszystkie główne części wymienione. przy okazji takiej operacji przydałoby by się jeszcze wymienić pewnie uszczelniacz wału od strony skrzyni i z przodu silnika na kole pasowym, no i sam pasek i rolki i napinacz jak już wszystko na wierzchu, ewentualnie pasek i napinacz od pompy CR i pompe wody. drogo ale co zrobić... do szczęścia jeszcze tylko nowe wtryski :P
059 109 229 J- łańcuch nastawnika rozrządu- środek górny szt 1- 226,74zł
059 109 229 K- łańcuch nastawnika rozrządu- strona prawa szt 1- 226,74zł
059 109 229 L- łańcuch nastawnika rozrządu- strona lewa szt 1- 226,74zł
079 109 229 D- łańcuch nastawnika rozrządu- środek dolny szt 1- 226,74zł
079 109 510 M- prowadnica- środek górny szt 1- 110,98zł
059 109 469 F- prowadnica- szt 1- 54,83zł
059 109 469 E- prowadnica- szt 1- 54,83zł
057 109 218 K- napinacz łańcucha- strona prawa szt 1- 606,60
057 109 217 C- napinacz łańcucha- strona lewa szt 1- 606,60
079 109 507 G- napinacz łańcucha- szt 1- 206,70zł
079 109 467 AE- napinacz łańcucha- szt 1- 155,32zł
059 109 077 E- kolo łańcuchowe- Z=19 szt 2- 773,40zł
057 109 116 J- koło łańcuchowe- Z=25 szt 3- 186,93zł
079 109 570 AP- koło łańcuchowe- Z=25 szt 1- 189,03zł
razem wychodzi 3852,18zł za to wszystko co w/w. brakuje pewnie jakiś śrubek, nakrętek, uszczelek, ale wszystkie główne części wymienione. przy okazji takiej operacji przydałoby by się jeszcze wymienić pewnie uszczelniacz wału od strony skrzyni i z przodu silnika na kole pasowym, no i sam pasek i rolki i napinacz jak już wszystko na wierzchu, ewentualnie pasek i napinacz od pompy CR i pompe wody. drogo ale co zrobić... do szczęścia jeszcze tylko nowe wtryski :P
tzn i tak mam teraz cały przód auta ściągnięty bo niestety miałem małą kolizję także do wyciągnięcia silnika nie wiele zostało. muszę jeszcze powalczyć trochę z ubezpieczalnią i jak dobrze pójdzie to poleci cały rozrząd, bo to co proponują do wypłaty jest żałosne... pozostanie tylko poszukać kogoś u mnie w rejonie kto by mi to ogarnął, bo blacharz mówi że silnik może wyjąć jakby co. orientuje się ktoś może czy do tego rozrządu trzeba ściągać też miske olejową?
a te części z DE taniej to jakby można było ogarnąć? jeśli dobrze pamiętam to chyba ktoś kto mieszka w DE pisał również w tym temacie
a te części z DE taniej to jakby można było ogarnąć? jeśli dobrze pamiętam to chyba ktoś kto mieszka w DE pisał również w tym temacie
tzn ja mam A4 z początku 2006, dokładnie to z marca, przebieg 254tys, i tyle ile zdążyłem pojeÂździć i nacieszyć się do kolizji, czyli jakieś 3 miesiące, to raz na jakiś czas się odzywały te napinacze, ale bardzo delikatnie, i to powiedzmy z częstotliwością 1-2 razy na 10 odpaleń, na zimnym, a na ciepłym po postoju ok 30min, a miałem też okazję niedawno słyszeć motor ASB ale w A6 z 2006, z prawie takim samym przebiegiem (przynajmniej na zegarach) , i rąbały niesamowicie. Jeżeli uda mi się coś w końcu ugrać z tą ubezpieczalnią to pewnie i tak wymienię ten rozrząd, bo do wyjęcia motoru dużo nie brakuje. inna bajka czy jednak wszystko będzie ok z autem po tej kolizji i czy w póÂźniejszym czasie nie będzie nic się działo czy odpuścić, nie robić i sprzedać dalej 

- pama
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1264
- Rejestracja: 17 gru 2009, 08:53
- Imię: Forum Tomasz
- Rocznik: 2006
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bayern
- Kontakt:
Ja dorzucilem na podstawie tej listy, ceny ASO DEfarmer91 pisze:byłem ostatnio w Auto Premium Poznań i przy okazji poprosiłem o wydruk z ETKI z nr i cenami rozrządu, wygląda to następująco

059 109 229 J- łańcuch nastawnika rozrządu- środek górny szt 1- 226,74zł
059 109 229 J 48,40€+ Mwst
059 109 229 K- łańcuch nastawnika rozrządu- strona prawa szt 1- 226,74zł
059 109 229 K 48,40€+Mwst
059 109 229 L- łańcuch nastawnika rozrządu- strona lewa szt 1- 226,74zł
079 109 229 46,85€+Mwst
079 109 229 D- łańcuch nastawnika rozrządu- środek dolny szt 1- 226,74zł
079 109 229 D 48,40€+Mwst
079 109 510 M- prowadnica- środek górny szt 1- 110,98zł
079 109 510 M 23,70€+Mwst
059 109 469 F- prowadnica- szt 1- 54,83zł
059 109 469 F 11,70€+Mwst
059 109 469 E- prowadnica- szt 1- 54,83zł
059 109 469 E 11,70€+Mwst
057 109 218 K- napinacz łańcucha- strona prawa szt 1- 606,60
057 109 218 K 138,50€+Mwst
057 109 217 C- napinacz łańcucha- strona lewa szt 1- 606,60
057 109 217 C 138,50€+Mwst
079 109 507 G- napinacz łańcucha- szt 1- 206,70zł
079 109 507 G 47,20€+Mwst
079 109 467 AE- napinacz łańcucha- szt 1- 155,32zł
079 109 467 AE 35,45€+Mwst
059 109 077 E- kolo łańcuchowe- Z=19 szt 2- 773,40zł
059 109 077 E (x2) StĂźckpreis 2x 98,70€+Mwst
057 109 116 J- koło łańcuchowe- Z=25 szt 3- 186,93zł
057 109 116 J (x3) StĂźckpreis 3x 13,30€+Mwst
079 109 570 AP- koło łańcuchowe- Z=25 szt 1- 189,03zł
079 109 570 AP 40,35€+Mwst
3852,18zł
956,3€ (+19%VAT)
Sredni kurs z 12.03.2013: 4.1505 PLN

( na chwile obecna brak roznic, no chyba, ze kurs spadnie ponizej 4.12PLN)
Jak widac, niektore czesci jednak sa tansze.

-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 339
- Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
- Imię: Zbyszek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: KIELCE
Racja leży pośrodku.Jak byś przeczytał wszyskie posty o rozrządzie to byś zrozumiał.Wyjęcie sil. kosztuje od 1500 do 2000 tys. Kompletny rozrząd około 3500zł. Natomiast same napinacze górne najbardziej wadliwe w ASO 1250 plus wymiana (bez wyciągania sil.) 400-500zł Różnica spora. Ale bogatemu wszysko wolnoMyszko pisze:Nie rozumiem tylko po co wymieniać cały rozrząd skoro zużyty/wadliwy może być jeden lub dwa napinacze? Przecież wymieniając zużyty amortyzator nie wymieniamy jednocześnie sprężyn itd.

Ja wymieniłem w poniedziałek same napinacze. Rzegotanie przy odpalaniu zimnego sil. ustało, zobaczymy na jak długo, podobno te napinacze są już poprawine.
Pozdr

Przeczytałem kolego. Wymień wszystko i masz święty spokój tyle z tego zrozumiałemtomcio77 pisze:kolego przeczytaj caly temat to zrozumiesz.

Skoro wadliwe są napinacze a po 2006 wada została usunięta to czy nie jest oczywista rzeczą ze wymiana ich rozwiązuje cały problem. Nie widzę sensu w wywalanie takiej kasy w naprawę całego rozrządu kiedy wadliwa jest jedna cześć. Zgodzę się z wymiana typu rozciągnięty łańcuszek ale wymieniać dobre na nowe nie ma zupełnie sensu.
[ Dodano: 2013-03-26, 22:17 ]
Dokładnie, bogatemu wszystko wolnoAuris1986 pisze:
Racja leży pośrodku.Jak byś przeczytał wszyskie posty o rozrządzie to byś zrozumiał.Wyjęcie sil. kosztuje od 1500 do 2000 tys. Kompletny rozrząd około 3500zł. Natomiast same napinacze górne najbardziej wadliwe w ASO 1250 plus wymiana (bez wyciągania sil.) 400-500zł Różnica spora. Ale bogatemu wszysko wolno![]()
Ja wymieniłem w poniedziałek same napinacze. Rzegotanie przy odpalaniu zimnego sil. ustało, zobaczymy na jak długo, podobno te napinacze są już poprawine.
Pozdr

A4, 1998, 2.8 Quattro
A3, 2001, 1.8T
A6, 2005, 3.0TDI Quattro
A3, 2001, 1.8T
A6, 2005, 3.0TDI Quattro
Głupoty piszesz !Myszko pisze:Przeczytałem kolego. Wymień wszystko i masz święty spokój tyle z tego zrozumiałemtomcio77 pisze:kolego przeczytaj caly temat to zrozumiesz.Oprócz świętego spokoju 6-8 tys mniej na koncie.
Skoro wadliwe są napinacze a po 2006 wada została usunięta to czy nie jest oczywista rzeczą ze wymiana ich rozwiązuje cały problem. Nie widzę sensu w wywalanie takiej kasy w naprawę całego rozrządu kiedy wadliwa jest jedna cześć. Zgodzę się z wymiana typu rozciągnięty łańcuszek ale wymieniać dobre na nowe nie ma zupełnie sensu.
Widziałeś jak wygląda rozrząd dolny w 3.0 tdi BMK/ASB po 200 tyś km ?
Dolnego nie słychać, a często w stanie jest gorszym niż górny.
Można wymienić samą górę, ale wtedy i tak pewności nie masz czy Ci rozrząd nie przeskoczy, jedynie go nie słychać przy odpalaniu.
Pewnie, że lepiej zrobić górę, niż nic, jednak to jest zmniejszenie ryzyka, a nie jego wyeliminowanie.
Dolny rozrząd - napinacze tak samo nie trzymają jak góra, łańcuchy są powyciągane. ÂŚlizgi tez nie są w dobrym stanie. A jedyne co może mieć dobre to koła zębate.
Przeczytaj sobie cały wątek, a nie 2 strony.
- radzik81
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 399
- Rejestracja: 14 lut 2013, 09:06
- Imię: Radek
- Rocznik: 2007
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Londyn
Panowie moj 2.7tdi BPP jest z roku 2007 i wymienilem juz gorny napinacz 057109218K.Tak sie zlozylo ze wymieninony napinacz byl identyczny i wlasnie posiadal takie same numery.Te ponoc udoskonalone napinacze i tak beda wariowac po jakims tam przebiegu.U mnie po dluzszym postoju np po nocy nic nie slychac.Ale np jak pojezdze troche i silnik bedzie pracowal w pelnej temperaturze to czasami po 3 godzinnym postoju cos tam sie odzywa moze to 2 strona ale narazie nie zamiezam z tym nic robic.Pozdr
Ja głupoty pisze a ty czytać nie umiesz! Czytanie ze zrozumieniem kolego.!nikos pisze:Głupoty piszesz !Myszko pisze:Przeczytałem kolego. Wymień wszystko i masz święty spokój tyle z tego zrozumiałemtomcio77 pisze:kolego przeczytaj caly temat to zrozumiesz.Oprócz świętego spokoju 6-8 tys mniej na koncie.
Skoro wadliwe są napinacze a po 2006 wada została usunięta to czy nie jest oczywista rzeczą ze wymiana ich rozwiązuje cały problem. Nie widzę sensu w wywalanie takiej kasy w naprawę całego rozrządu kiedy wadliwa jest jedna cześć. Zgodzę się z wymiana typu rozciągnięty łańcuszek ale wymieniać dobre na nowe nie ma zupełnie sensu.
Widziałeś jak wygląda rozrząd dolny w 3.0 tdi BMK/ASB po 200 tyś km ?
Dolnego nie słychać, a często w stanie jest gorszym niż górny.
Można wymienić samą górę, ale wtedy i tak pewności nie masz czy Ci rozrząd nie przeskoczy, jedynie go nie słychać przy odpalaniu.
Pewnie, że lepiej zrobić górę, niż nic, jednak to jest zmniejszenie ryzyka, a nie jego wyeliminowanie.
Dolny rozrząd - napinacze tak samo nie trzymają jak góra, łańcuchy są powyciągane. ÂŚlizgi tez nie są w dobrym stanie. A jedyne co może mieć dobre to koła zębate.
Przeczytaj sobie cały wątek, a nie 2 strony.
A4, 1998, 2.8 Quattro
A3, 2001, 1.8T
A6, 2005, 3.0TDI Quattro
A3, 2001, 1.8T
A6, 2005, 3.0TDI Quattro