Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[A6 C5 2,5 TDI AKN] wymiana silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
lampart1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 sie 2012, 13:13
Lokalizacja: ostroda

Post autor: lampart1 » 21 sie 2012, 16:42

witam mam problem moje audi a6 2,7 tdi stracilo moc tak jakby turbina sie nie wlaczala moze ktos doradzi co to za przyczyna

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 21 sie 2012, 17:11

lampart1 pisze:witam mam problem moje audi a6 2,7 tdi stracilo moc tak jakby turbina sie nie wlaczala moze ktos doradzi co to za przyczyna
kolego po 1.
Zaloz oddzielny temat.

Po2. w C5 nie bylo 2.7 tdi, chbya ze masz jakiegos swapa.

lampart1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 20 sie 2012, 13:13
Lokalizacja: ostroda

Post autor: lampart1 » 21 sie 2012, 17:16

moze i c5 to pomylka poprostu mam a6 2,7 tdi v6 z 2007 roku jesli tak dobrze sie znasz to napisz jaki to typ

majkA4
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 17 sie 2012, 20:21
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: majkA4 » 21 sie 2012, 20:30

tx-didi, dzięki wielkie za te cenne informacje :), duże piwko sie należy <lol>
moze i c5 to pomylka poprostu mam a6 2,7 tdi v6 z 2007 roku jesli tak dobrze sie znasz to napisz jaki to typ
nie chce sie tu wymądrzać bo też jestem tu nowy, ale wydaje mi się że jakby kolega lampart1 wprowadził do swojej wypowiedzi trochę kultury i wyrachowania to by nie zaszkodziło..

jeżeli A6 z 2007r. to C6.. aaa i wątpię żebyś miał napęd na tylną oś :p :)

michok
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 453
Rejestracja: 05 cze 2012, 14:25
Imię: Robert
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 290KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Automat
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa/Terespol

Post autor: michok » 21 sie 2012, 23:17

lampart1 pisze:moze i c5 to pomylka poprostu mam a6 2,7 tdi v6 z 2007 roku jesli tak dobrze sie znasz to napisz jaki to typ
Silnik wg tego co znalezlem to BPP, 179 km.

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 16 lis 2012, 17:09

odgrzeje kotleta bo nikt nie udzielił jednoznacznej odpowiedzi

czy da rade zaadoptować samą głowice z BAU do AFB ?
Lub - jeśli nie da rady - czy osprzęt z AFB podejdzie do słupka z BAU ?

z góry dzieki za odpowiedz
jak to gdzies było napisane i przeoczyłem to odstrzelcie ;)

tx-didi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 611
Rejestracja: 20 cze 2009, 16:49
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Kraków

Post autor: tx-didi » 17 lis 2012, 01:47

chociaz bylo - to jednak:
ad1 niby sie da... (znaczy mechanicznie pasuja), jednak w BAU jest nowszy system olejowy, wiec nie jest to zalecane.
ad2 osprzet podejdzie - wlasnie taka podmianka jest najlepsza

Awatar użytkownika
Ryan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 229
Rejestracja: 12 kwie 2011, 16:33
Lokalizacja: Chełm Śląski

Post autor: Ryan » 17 lis 2012, 11:26

dzieki tx

Kuman
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 11 lis 2012, 11:13
Lokalizacja: Głogów

Post autor: Kuman » 10 gru 2012, 13:58

Widzę większość próbuje reanimować 2.5 TDI wsadzając nowsze słupki lub poprawione części.

Fakt kultura pracy 2.5 TDI przewyższa 1.9 TDI czy to VP czy PD ale jakoś wolę sprawdzone 1.9 :)

Szykuję się do swapu z 2.5 TDI AKE 180KM w moim Allroad. Będę wkładał 1.9 TDI PD, pompki AL-ki + większe turbo. Auto mam w manualu więc dużej rzeźby nie będzie. Powinno być bezawaryjne ~200KM/420NM czyli sprawdzony przez mnie setup idealny do dupowozu.

Jak skończę swapa opiszę jakie były problemy i jak jeździ takie auto po przekładce.

P.S Mój cały sprawny motor AKE będzie do sprzedania, może być na części - jakby ktoś coś potrzebował piszcie na PW.

Problem Audi A6 C6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 375
Rejestracja: 14 maja 2012, 00:34
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 ASN 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Problem Audi A6 C6 » 10 gru 2012, 14:46

Kuman, alle ty jesteś typowy tuningowiec co się nie boi zmieniać osprzęt, a dla statystycznego użytkownika te go forum, swap to w ogóle coś niesamowitego i wydaje się że to nie może działać, a zmiana słupka to zawsze mniejsza rzeźba bo to ten sam silnik <luzik>

strubell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 22 sty 2010, 14:56
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: strubell » 01 mar 2013, 07:54

Witam Panowie temacik odświeżę :)
Jak wygląda sprawa benzyniaków np. mój 2.4 aps 165ps
Jak chciał bym włożyć 2.8 co by pasowało jakie oznaczenie ??
Co przekładać bo zdaje się, że tylko słupki z głowicami i ecu a reszta to samo co 2.4
Pozdrawiam

remek7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 11 kwie 2013, 10:39
Lokalizacja: Lubań

AFB na BAU

Post autor: remek7 » 11 kwie 2013, 10:46

centihaus pisze:Witam. W mojej A6 mam silnik AFB z 98r. Czytałem bardzo dużo i wiem ze najlepszym silnikiem na zmiane bedzie silnik o oznaczeniu BAU. Jednak nie wiem dokładnie, czy wystarczy zakupic goły silnik bez pompy, bez wtrysków, turbo itp. Wcześniej kolega Piotruś pisał że właśnie wystarczy goły słupek ale czy wszystko bedzie pasowło i czy silnik bedzie chodził normalnie na mojej pompie i wtryskach?A i jak tak na prawde jest z ta mocą ile koni ma silnik BAU bo na aukcjach piszą niektórzy ze 180 a inni 163?Prosze o wasze opinie. Pozdrawiam
Witajcie.
Przeczytałem cały wątek i temat jak wyżej nie został dogłębnie wyjaśniony. Wg mojej wiedzy silnik AFB ma jako jedyny inną kolejność pracy
cylindrów. Uważam, że przełożenie gołego słupka z BAU nie pozwoli na normalną pracę tego silnika.
Myślę, że tylko swap z wiązką i z ecu ma pewność powodzenia. Oczywiście tematów elektrycznych do ogarnięcia będzie dużżżżżo...

maestro100

Post autor: maestro100 » 12 kwie 2013, 08:07

Zaraz się zacznie <lol> .
Piotruś pisze: 1-4-3-6-2-5
Jeśli już to:

1-5-2-6-3-4 <figielek>

A dla lubiących mieć wszystko poukładane idealnie:

3-4-1-5-2-6.
pzdr.

maestro100

Post autor: maestro100 » 15 kwie 2013, 13:43

maestro100 pisze:Jeśli już to:

1-5-2-6-3-4
SORRY Wszystkich za wprowadzenie w błąd :( .
Policzyłem kolejność w odwrotnym kierunku <glupek> . Ale jaja...

Piotrze- zwracam honor i dzięki za manto <okok> .pzdr.

tysszek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 05 mar 2010, 21:07
Lokalizacja: dolnyśląsk

Post autor: tysszek » 13 cze 2017, 11:24

Odkopie temat.
Niestety nadszedł czas i mój AKN idzie na zasłużoną emeryturę i wjedzie BAU.
Silnik wyrwałem ze wszystkim, tj. przepływka, sprężarka klimy, alternator, turbo wtryski itp.
Niestety nie mam pompy abs. Czy moja stara będzie działać z tym silnikiem czy mam szukać od tego modelu silnika?
Auto to passat ale silnik ten sam. A na Waszym forum to kopalnia wiedzy na temat tych silników.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga